Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

APO

CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
edited May 2009 in Olieen
Ik ben nu bij 2 frietkramen geweest en bij een eetcafé waar ik regelmatig kom.
Bij de eerste frietkraam stonden de tonnen buiten bij 10 gr. en daar heb ik een slang ingestopt om de zooi aan te zuigen maar het was zo troebel en smerig dat het niet eens vanzelf door de slang wou lopen.
Bij de tweede frietkraam stond de ton binnen en het zag er al wat vloeibaarder uit maar ik was nog steeds sceptisch.
Bij het eetcafé was de bovenlaag vast maar de uitbater zei dat ze altijd vloeibare olie gebruiken alleen de laatste keer vast vet en dat die nu bovenop lag en dat het onderin nog wel vloeibaar zou zijn.
image

Nu denk ik dus is die olie (de tweede frietkraam was de beste olie) nu wel te filteren?? Op zich kan ik wel een verwarmde tank in mijn auto maken maar hoe kun je die troebele teringzooi filteren? Het lijkt me dat ik er 6 weken over zal doen om het door een 10 mu filter te krijgen, laat staan door een 1 mu filter.

Of is het beter om door te zoeken tot ik écht goede olie vind?
«1

Comments

• Martijn PPO Addict
    edited March 2007
    je zou het met persen kunnen proberen. een inline filter dat een beetje druk kan weerstaan zonder te scheuren, of een stevige pijp gevuld met filterdoek. pomp die een beetje druk kan leveren erop en kijken hoe het loopt. kans bestaat dat door de druk en de pomp het spul warm word waardoor vet oplost. als dit echt ongewenst is de leiding naar het filter koelen.

ben benieuwd of het goed rijd :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Wat is dat voor half gebakken verwarmingselement ??

Geinig ....

Goed idee .... een holle ipv massieve staaf, ga je er olie doorheen pompen dan ?

Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    De foto komt van fattywagons.com, het is een koelwaterslurf met APO-aanzuig in het midden. Kun je zó in je tank monteren.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2007
    Carlo en ander wood be APOisten:
    Lees eerst het verhaaltje over mijn filterinstallatie. Niet omdat je die installatie na zou moeten bouwen, maar om enig begrip te krijgen van het filterproces. Als je het niet hebt, stuur mij een PB met je gewone email adres. Dan krijg je een kopie. Let wel het document is 25 mb, dus het moet wel in je postbus passen.

Nu antwoord op: wat moet ik met de prut van de frietboer: de volgende mogelijkheden:
    1. vraag de frietboer een meer vloeibare olie te gebruiken (frietbakker gebruiken geen soja of zonnebloem omdat de friet dan te snel oxideert (zwart wordt))
    2. verdun de prut met petroleum of probeer het zaakje dunner te maken met enzymen.
    3. zoek een andere leverancier. Vis- en notenbakkers zijn de beste. Gebruiken hun olie maar 1 of twee dagen. Gebruiken veel soja of zonnebloem, weinig gebruik en mooi dun vloeibaar.
    4. Als je warm wilt filteren moet je het hele proces warm houden PLUS een verwarmde tank hebben

Verzeker je in alle gevallen van de goedkeuring van je huisgenoten, want APO maken is een vies karweitje. Jezelf en je omgeving worden na verloop van tijd steeds vetter.

APOIST met een kleine twee jaar ervaring.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2007
    Niek said:

2. verdun de prut met petroleum of probeer het zaakje dunner te maken met enzymen.

Welke enzymen en waar te verkrijgen? PM mag ook.
    edited March 2007
    Ik denk dat ik het begrijp; verder zoeken naar betere APO.
    Ik wil graag naar het systeem van Robert toe:
    image
    edited March 2007
    Vandaag het allergeilste ogenblik uit mijn PPO loopbaan meegemaakt. Ik kwam op een geheime plek waar de afval olie zo helder was dat ik niet kon geloven dat het echt olie was. Ik dacht dat het regenwater was :!: Ik moest mijn vinger er in laten zakken en beglibberen met mijn duim om er van overtuigd te raken dat het echt olie was.
    Enfin, morgenvroeg ga ik daar mijn jerrycans vullen en als Polie (de god van de olie) wil kom ik op de APO naar Bierbeek.
    APO groeten!
    Yesss!
    edited March 2007
    Wij mogen die geheime plak zeker niet weten ??
    Niek
    edited March 2007
    @Wodan,
    Zo hier en daar wat rondgevraagd bij de heren Chemici van Universiteit Wageningen. Er zijn enzymen, die Plantaardige olie ketens afbreken, maar die zijn niet te betalen. Er is echter een alternatief: Alle biologische vloeibare schoonmaakmiddelen. Die spullen werken met enzymen (lipasen) en dat moet ook op de verpakking staan. Ik heb zelf een keukenontstoppen van HG bij de Gamma gekocht voor een proefje. Ik heb er nog geen resultaat van.
    Ik heb getest met biotex groen in poedervorm: geen resultaat. Het moet dus een vloeibaar middel zijn. De temperatuur moet als het even kan rond de 30 graden celcius liggen voor het beste resultaat.
    Als je zelf een testje doet, zet dan het resultaat op het forum. Kunnen we er allemaal beter van worden. Zal ik ook doen, als ik een resultaat te melden heb.
    Niek
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Niek: Ik heb nog wel eens hele discussies gehad met ene meneer Rab. Wilde een Gamma openen op Texel. Maar er mocht geen Gamma op het pand staan want dat kende niemand op Texel. Off topic, maar wilde het toch even noemen :lol:
    edited March 2007
    Voor mijn vrienden op dit forum (??vrienden op dit forum??) heb ik eigenlijk geen geheimen maar voordat een of andere asomulti eikel er met mijn olie vandoor gaat wil ik even in rust experimenteren. Mocht het de bron van de eeuw zijn leggen we gewoon een pijpleiding naar Texel :wink:
    Maar het gaat echt niet over kuub's. Ik zal eens met ome Let overleggen :arrow:
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Carlo said:

Vandaag het allergeilste ogenblik uit mijn PPO loopbaan meegemaakt. Ik kwam op een geheime plek waar de afval olie zo helder was dat ik niet kon geloven dat het echt olie was. Ik dacht dat het regenwater was :!: Ik moest mijn vinger er in laten zakken en beglibberen met mijn duim om er van overtuigd te raken dat het echt olie was.
    Enfin, morgenvroeg ga ik daar mijn jerrycans vullen en als Polie (de god van de olie) wil kom ik op de APO naar Bierbeek.
    APO groeten!
    Yesss!

ggggeil..
    edited March 2007
    @Niek: Bedankt voor je antwoord. Maar DIE info had ik al, ik hoopte dat je me een pasklaar antwoord kon geven... Ikzelf heb ook al wat geexpirimenteerd met enzympjes uit wasmiddelen. Nog geen goed resultaat geboekt.
    edited March 2007
    @Wodan,
    Ok, blijven proberen.
    Niek
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited March 2007
    Niek said:

Wij mogen die geheime plak zeker niet weten ??
    Niek

Niek, op de eilanden is een ‘plak’ toch ergens achter de duinen?
    Niek said:

@Wodan,
    Zo hier en daar wat rondgevraagd bij de heren Chemici van Universiteit Wageningen. Er zijn enzymen, die Plantaardige olie ketens afbreken, maar die zijn niet te betalen.

Niek said:

Er is echter een alternatief: Alle biologische vloeibare schoonmaakmiddelen. Die spullen werken met enzymen (lipasen) en dat moet ook op de verpakking staan.

Heb me het lazerus gezocht op basis van het verhaal uit die andere draad, maar zie alleen chemische reacties precies de omgekeerde kant op. Die jongens uit Maassluis waren van plan om met enzymatisch geconverteerde biodiesel ook op de markt te komen. Zal bij gelegenheid de rivier eens afzakken. Kan ik natuurlijk wel weer iemand tegenkomen die daar al met een vingertje tussen zit. Tijd zal het leren, hoef ik niks aan te doen.
    Niek said:

Ik heb getest met biotex groen in poedervorm: geen resultaat. Het moet dus een vloeibaar middel zijn. De temperatuur moet als het even kan rond de 30 graden celcius liggen voor het beste resultaat.

Bij biotex is het doel de hele handel oplosbaar te krijgen in water (dispergeren) en feitelijk uitwasbaar. Niet om een nieuwe vloeistof met andere eigenschappen te verkrijgen.

Dat heeft niks met poedervorm te maken, of vloeistof. Werkzaamheid zit in het enzym zelf.
    Niek said:

Ik heb zelf een keukenontstoppen van HG bij de Gamma gekocht voor een proefje. Ik heb er nog geen resultaat van.

Dat kan goed kloppen, dat HG spul is alleen duur betaalde Natriumhydroxide (caustic soda), zit niks enzymatisch aan. Je splitst alleen de glycerine af en de rest verzeept, dus das de oplossing zeker niet.
    Niek said:

Als je zelf een testje doet, zet dan het resultaat op het forum. Kunnen we er allemaal beter van worden. Zal ik ook doen, als ik een resultaat te melden heb.
    Niek

Niek, ben d’r niet eerder aan toegekomen, maar de afspraak bij de Chinees staat nog steeds. Neem naar de meeting in Bierbeek een mayonaise emmertje + deksel met de groots gemene deler van jouw filterrestant mee. Gaat ik d’r is op m’n gemak mee aan de gang, alleen maar om te kijken of er sowieso wat uit te winnen valt. Redt ik het niet, dan neemt Smul het wel mee deze kant op.

Binnenkort een nieuwe draad met stilstaande lichtbeelden hoe het bij mij werkt (naturgeil). Eerstens de primaire opwerking van o.a. kippenvet en GPO tot een vloeibare fractie, en daarna de verwerking van het restant tot biodiesel, die ik toepas als verdunner voor Smul’s leveranties aan zonnebloem olie.En m’n eigen vloeibare fractie natuurlijk. CO2 redelijk neutraal cocktailtje.

Groet, Cp
    edited March 2007
    CP,
    dank voor je uitgebreide reactie. Ik neem graag een emmertje drab mee. Ben benieuwd wat jij er van kan maken. Nu gaat er bij mij zo'n 100 liter per week weg.
    Ik ga toch nog een proefje doen met het HG spul. Het spul wat ik heb is geen caustic soda, maar op basis van enzymen. Een vriend van mij is chemicus en heeft me dat aangeraden. Het zou de PPO koolstofketen moeten breken op de zuurstofatoom aanhechting, zodat je drie kortere ketens overhoud. Beetje als biodiesel dus. Of het echt werkt: we gaan testen.
    Niek
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Niek said:

CP,
    dank voor je uitgebreide reactie. Ik neem graag een emmertje drab mee. Ben benieuwd wat jij er van kan maken. Nu gaat er bij mij zo'n 100 liter per week weg.
    Ik ga toch nog een proefje doen met het HG spul. Het spul wat ik heb is geen caustic soda, maar op basis van enzymen. Een vriend van mij is chemicus en heeft me dat aangeraden. Het zou de PPO koolstofketen moeten breken op de zuurstofatoom aanhechting, zodat je drie kortere ketens overhoud. Beetje als biodiesel dus. Of het echt werkt: we gaan testen.
    Niek

dat zou écht vet zijn :lol: :wink:
    edited March 2007
    Tjorque blijf van de quoteknop af.
    De topic word drie keer zo lang en onleesbaar.
    edited March 2007
    Resumerend:
    de eerste keer was ik bij een frietkraam met een soort tuinslang om aan te zuigen en in jerrycans te laten lopen. Dit ging niet.
    De tweede keer was ik bij een snackbar waar de olie tien keer beter scheen te zijn. Ook hier verscheen ik met de tuinslang maar dat lukte ook niet.
    Daarna heb ik een vuilwaterpomp gekocht (Gamma, 220 W, 45 E.) Met deze pomp heb ik 5 jerrycans gevuld. Deze pomp ga ik mooi schoonmaken en terugbrengen want hij had er teveel moeite mee. Ik hoop dat een pomp van +- 100 E dan wel voldoet.
    Vanmiddag heb ik die 5 kannen via een panty (60 Denier) leeggegooid in een vat van 200 L. waar nu +-110 L. APO in zit. Het idee van de panty is van Niek (thanx Niek). Ik heb de panty geklemd tussen twee plastic bloempotjes waar ik de bodem uit heb gezaagd. De bloempotjes zitten dus in mekaar, de panty zit daar tussen. (Mijn camera heb ik niet hier maar fotoos volgen nog.) Op het vat ligt een plank met een gat waar de potjes inhangen.
    Toen ik na het legen van de 5 kannen in het vat keek zat de APO tot net over de helft. Ook de panty bleek helemaal vol vloeistof te staan tot boven toe. Hij (of zij?) is dus al verstopt. Ik verwacht dat de panty langzaam leeg loopt, ik zal morgen nog eens kijken. In ieder geval is dit het bewijs dat hij zijn filterende werk heeft gedaan. Er zal een berg knapperbolletjes en andere shoit in zitten.
    Nogmaals, ik wil naar een soort Robert-systeem toe:
    image
    Ik laat nu een week bezinken. Kan ik nog een week bedenken hoe nu verder te gaan.
    Eerst wou ik alles hier in de woonkamer doen. Voordeel daarvan is dat warme olie gemakkelijker (dus sneller) bezinkt. Nadeel is dat hij ook sneller door een filter loopt waardoor je minder prut afvangt.
    Alles staat iig nu in de kelder (14 gr.?).
    APOgroeten Carlo
    edited March 2007
    De truuk met de vuilwaterpomp is ze niet op de bodem te zetten
    van waaruit je 'tankt' maar die 30 cm van de bodem te houden.
    Minder afval opgezogen, beter voor de pomp, zelf minder afvalolie/vet.
    edited March 2007
    Ik had hem steeds aan het handvat vast, dus ongeveer 15 cm. in de olie.
    Ten allen tijde min. 30 cm. van de bodem gebleven.
    edited March 2007
    Carlo,

Is dit uit verveling uit geldnood, of ben je gewoon een zware APO junk aan het worden.
    Ik begin er niet aan ik voel de drang al heel lang....

ik ken wel meer van die filterjunkies ...

In je woonkamer !! nee niet doen daar krijg je vreselijk veel spijt van.

Tsunamies gaan je namelijk tegemoet komen geloof mijn woorden.

Drappo knows the drap....

:wink:
    edited March 2007
    Tja, weet het zelf eigenlijk ook niet. Ik denk voornamelijk het feit dat de flesjes uit de buurtsuper maar één keer gebruikt worden en dan weggepleurd, dat staat me tegen.
    En een panty in een vat hangen dat kan ik ook nog wel.

Ik dacht jij al lang en breed zelf de APOist was?? Met kelders, zolders, bergingen en hele tuinen vol met filteraparatuur?
    Je wil niet weten wat ik allemaal in mijn woonkamer doe. Het is een lab.
    edited March 2007
    Ik heb een tijdje een 100 liter vat in de living gehad omdat anders de APO
    ging stollen en ik dus niet verder kon filteren... Dit doe ik dus nooit meer:
    Gezaag van moeder de vrouw en vieze vegen op de grond tijden het terug
    naar de garage rijden ervan.
    Dus een goede raad: Plaats /verwerk je APO / WVO daar waar het vuil mag worden / zijn / blijven.
    edited March 2007
    Carlo said:

Ik dacht jij al lang en breed zelf de APOist was?? Met kelders, zolders, bergingen en hele tuinen vol met filteraparatuur?

Nee ik heb het altijd gekocht wel heel fanatiek maar gekocht.

Je wil niet weten wat ik allemaal in mijn woonkamer doe. Het is een lab.

Nou plaats maar wat fotos ik kan het wel aan, wat vind je vriendin van je hobbies ?

En waterpompen werken niet dat heeft Tim al ondervonden, je zal voor het echte werk toch een goede APO pomp moeten scoren en 220V regelen.
    En dan tank je die IBC in je LT vol en begin je te filteren.

Groet

Drappie
    edited March 2007
    wodan said:

Dus een goede raad: Plaats /verwerk je APO / WVO daar waar het vuil mag worden / zijn / blijven.

En in een lekbak die tsunamies aankan.
    Verwijder alle APO meteen anders blijf je glijden de eerste maand en dan plakken voor de rest van het jaar.

@ Niek,

Hoeveel tsunamies heb jij per ongeluk moeten verwerken ?

Mijn tuin is geruineert.

Drappie
    edited March 2007
    Mijn garage maakt nog altijd mijn schoenzolen vettig...
  • edited March 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Carlo,

Zelfs met mijn "piping en pumping" achtergrond stonk ik er ook in.

Hier heb ik uitgelegd waarom.
    Ik said:

Met betrekking tot je centrifugaal pomp idee, dit werkt dus niet. Deze werken op het principe van centrifugale krachten. De pompcurve van een centrifugaal pomp donderd finaal in elkaar, als je viscueze vloeistoffen gaat gebruiken. Eigenlijk best logisch, ik dacht ook dat het wel mee zou vallen met m'n klokpompje (centrifugaal-vortex).

De oliepompjes die gebruikt worden om bv te tanken, lijken op centrifugaalpompen, maar hebben een ster-waaier (peripheral). Deze presteren beter met visceuze vloeistoffen. Weet niet of deze klein te krijgen zijn. Google der maar eens op.

Ik heb een adresje in Drenthe gevonden (njet bij pjotter) waar ik voor ongeveer 50-60 euries een hierboven beschreven pompje kan krijgen.
    image

Dit is vast geen hardcore industrie kwaliteit, maar ze doen het goed. Ongeveer 30l/minuut. Het is een zelfde pompje als de vulpompsetjes die peus of stunthandel.nl verkopen, maar dan zonder de toeters en bellen.

Er staat NU één voor me klaar. Als je wil kun je die van de week bij me ophalen, bestel ik wel weer een nieuwe. Of ik bestel nog één, en we traden op de meeting. Ik kom trouwens eind april door heel limburg :lol:.

Op ebay.de staan plenty filters, zoek daar maar eens op "pöl filter". Ik heb de mijne voor 24!! euries :mrgreen: filterkaarzen kost 5 eurie.

Goodluck,
    Tim
    edited March 2007
    @Carlo,
    Als je dompelpom gebruikt kan dat goed, mits ze 750 wat of meer vermogen hebben (lees mijn verhaaltje).
    @Tim,
    Je kunt dus wel degelijk pompen met een waterpomp, alleen gaat het niet zo snel.
    Het blauwe pompje: kwaliteit is minder: ik heb er drie, waarvan 1 het nooit gedaan heeft.
    @Drappo. Mijn Tsunamis bestrijd ik met zaagsel. Van allebei gelukkig genoeg. Even vergeten een kraantje dicht te doen en er kan weer gestrooid worden.
    Niek
    edited March 2007
    Niek said:

@Tim,
    Je kunt dus wel degelijk pompen met een waterpomp, alleen gaat het niet zo snel.

Ik deed met 370 watt, 20 liter in 15 minuten :cry: :cry:

Nu met 500 watt, 30 liter per minuut.

Waarom heb he die ene niet terug gebracht? Die anderen doen het goed?

Tim
    edited March 2007
    Misschien niet jouw ervaring, maar ik pomp met een Gude 750 watt vuilwater dompelpomp 1000 liter ruwe APO in 40 minuten.
    Niek
    edited March 2007
    Ik juist geen uurtje voor 1000 liter met een dompelpomp. In de zomer!
    edited March 2007
    [quote=Lord Drappo]Ik begin er niet aan ik voel de drang al heel lang....
    Wat let je?
    edited March 2007
    @Tim: OK, ik heb je pompenverhaal gelezen en ik denk dat ik het snap. De centrifugaalpomp MOET op toeren blijven anders is er geen centrifugaalkracht. Een sukkeldompelpomp blijft in dikke olie dus niet op toeren. Een rambopomp van 1000 W wel.
    Ik ga een betere pomp zoeken en dat word waarschijnlijk géén centriblapomp :wink:

Ik heb de mijne voor 24!! euries Mr. Green filterkaarzen kost 5 eurie.

Wat? heb je voor 24 E?
    edited March 2007
    @Carlo,

Dat van die toeren zou goed kunnen, klinkt ook logisch als je Niek z'n ervaring leest. M'n pompboer van het werk vertelde me, dat de pompcurve (opbrengstgrafiek) behoorlijk ineen zakt met visco vloeistoffen. Dat merkte ik dus zelf ook, m'n klokpomp (300Watt) zou ongeveer 115 l/min moeten doen, het werden er 1,3 :cry:

Het blauwe pompje wat je op de foto ziet is een kanaalwaaierpompje, die wel 30l/min doet met 370 Watt. Heb ik gekocht voor 50-60 euro (heb de rekening nog niet, en weet niet of het nou ex of incl btw was).

Ik heb dat blauwe filterhuis voor 24 euries van ebay. Zou het wel alleen als eindfilter gebruiken, anders moet je wel erg vaak de cartrigde (€5) vervangen.

image

Tim
    edited March 2007
    Vandaag andermaal braakneigingen gekregen. Laatst ook al toen ik de kanisters in de ton goot en ik een paar keer een slang moest aanzuigen (gelukkig kreeg ik niks in mijn bek, BHHAAAAH). Vandaag heb ik de panty uit de ton gevist omdat hij maar niet wou leeglopen. blijkt hij bijna tot bovenaan gevuld te zijn met prut. Ik hield de panty op de kop boven een plastic bakje. De prut wou uit zichzelf er niet uitlopen dus heb ik hem er maar, zeg maar, uitgeknepen. Gatverdegetver wat een smerig spul kwam daar uit. BHAAAAARRHHH wat een viezigheid. Ik krijg een mengsel van proestbui en braakneiging als ik er aan denk. Nothing for the faint hearted. Gelukkig is DREFT mijn trouwste vriend en ik had hem onder handbereik.
    APO-braakgroeten Carlo
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    hehe, precies mijn redenen waarom ik nog niet zelf met filteren begonnen ben :P
  • edited March 2007
    DELETED
    edited March 2007
    Wie weet wat je met die gum nog kan ....

Ik heb begrepen dat je van alles wel iets kan maken Carlitos ...

Smelten en verkopen als motorolie aan een Afrikaan

drappie
    edited March 2007
    wat een softies !!
    edited March 2007
    Niek ze huilen al bij het eerste emmertje gum ....

Kan dat niet in een allestokertje ofzo ?

Ik koop die drappo wel .....

:lol:

Ieder zijn vak, de een zijn brood de ander zijn dood.

drappie
  • edited March 2007
    DELETED
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited March 2007
    Niek said:

Ik ben dus naar de Gamma geweest… :lol: . Ook zo’n fles HG gekocht.

Ga de opzet publiceren (met ‘piccies’ :o ) in een meer gepaste draad over de enzymen:
    http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1801

Tot daar!

Groet, Cp
    edited May 2007
    De 110 L. olie van deze luie donder heeft blijkbaar al 6 weken bezonken en ik heb hem nu door een dikkere panty gegooid, 80 den. Vloeibaar goud. Filtervlies van 1 mu besteld (nog niet binnen) en dan gaan met die banaan :!:
    image
    edited June 2007
    Hoe makkelijk kan het zijn:
    image
    Mbv. een 5 L. kan (van motorolie oid) giet ik de olie nog eens op een 1 mu filtervlies dat op kippengaas ligt in een 60 L. vat.
    Van dat vlies had ik 1 m^2. Dit heb ik verknipt in 4 stukken van 50 bij 50 cm dus heb ik 4 filters.
    Het kraantje in dat vat zit op een cm. of 8 van de bodem dus eventuele schilfers van het kippengaas zullen zich verzamelen op de bodem.
    In dat vat kan de olie eventueel nog bezinken (tot ik hem nodig heb).
    Vervolgens neem ik een schone 20 L.-kan, doe daar 1 L. petroleum in en vul hem met olie.
    Klaar voor gebruik!
    edited June 2007
    Carlo,
    Peut ??
    Als je terpentine bedoeld, zou ik dat niet doen. Mengt niet lekker. Beter petroleum
    Niek
    edited June 2007
    Alle donders !
    Bommen en granaten... Ik bedoel dus ook petroleum.
    Ik dacht peut = petroleum. Niet dus.
    Tnx
  • pieter PPO Master
    edited June 2007
    Carlo said:

Alle donders !
    Bommen en granaten... Ik bedoel dus ook petroleum.
    Ik dacht peut = petroleum. Niet dus.
    Tnx

Ik zou je schilderwerk thuis wel eens willen zien :shock:
  • sauspasta PPO Burner
    edited June 2007
    Mannen, wat moet je een patatboer bieden voor zijn apo?
    Moeten zij een verwijdering bedrag betalen aan de gemeente?

vrgr Niels
Sign In or Register to comment.