Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouw Ford Escort 1800D '94 lucaspomp

DyslectieDyslectie PPO Master
edited May 2012 in Ford
Ombouw ford

Gisteren mijn eerste ombouwdag gehad .
ik ben begonen met de elektriciteit.

Schakelaars waaren van de sloop net als het brantsof filter.(10€)
alleen èèn schakelaar was van de achterruid verwarming en was dus niet goed .(blijvt niet aan)

Ga morgen wel ff kijken of ze niet nog een anderen hebben.

image
«13

Comments

  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dyssie,

    Is dat een standaard filter? Of zit er ook verwarming op?

    Heb je al een idee hoe je het gaat doen....

    Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    ja het is een standaart filter.

    mijn opzet woord zo iets.

    ppo tank--> opvoerpomp-->filter-->leidingen binnendoor-->plww 3.7kw
    -->3weg klep

    als ik een kgr doe kom er dan niet meer druk op de retour leiding en pomp .
    Omdat ik ook een opvoerpomp wil gedruiken staat er dus druk op de aan voer leideing.

    Waar staat dus meer druk op de retour of de aanvoer?

    Dyssie
  • edited March 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dyslectie said:

    ja het is een standaart filter.
    als ik een kgr doe kom er dan niet meer druk op de retour leiding en pomp .
    Omdat ik ook een opvoerpomp wil gedruiken staat er dus druk op de aan voer leideing.
    Waar staat dus meer druk op de retour of de aanvoer?
    Dyssie

    Met een kgr heb je idd geen opvoerpomp nodig. Zou dit wel zo zijn, merk je dat snel genoeg en plant je er alsnog eentje tussen. Ik zou niet bij voorbaat al een pomp erop zetten, moet ook goed werken zonder.

    Wil je wel een pomp, zoek dan een die regelt op afname (bv hardy), zodat ie niet kapot stookt omdat ie z'n druk niet kwijt kan.

    Ga je retour tank leiding trekken, dan wordt het een ander verhaal, zeker met APO. Bij mij trekt ie het wel, retour tank, maar met vreselijk inhouden boven de 3000 rpm. Een nieuw filter werkt dan zo'n 500km, voordat ie weer begint in te houden. Op KGR heb ik dus nergens last van. Dit is wel allemaal op mooie APO.

    In princiepe zou je geen ontluchter nodig hebben, rij je vaak de tank leeg, of is je systeem luchtgevoelig, zou ik eerder in een TOC of Tigerloop investeren, dan een opvoerpomp. Die TOC heb je al voor 37 euries op ebay Sjermanie.

    Succes,
    Tim
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dat is het probleem he, je begint met een beetje te mengen.
    Flesje na flesje, en dan ga je 2 tank systeempje doen. Plots wordt de olie te duur en wordt je de flessies beu.
    Dan wil je APO-ist worden.

    Helaas heb je dan je leidingen te smal aan gelegt en je opvoerpomp achterwege gelaten.

    Kijk allemaal dubbel werk en voor je het weet heb je een doos troep over.

    Drappie adviseert altijd voorbereidt te zijn op de APO.

    Succes met je eerste poging.

    Groet

    Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ik neem aan dat als je de APO in een loop hebt met een TOC ontluchter dat je dan geen opvoerpomp nodig hebt?
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    ik lees al een tijdje op dit forum
    (gaat bij mij niet zo snel)

    en ga dus ook gelijk voor 10mm leidingen en 13mm kleppen van emirich 3.7kw ww.

    apo is de eind besteming maar zo ver ben ik nog lang niet .

    ps alle advies woord zeer op prijs gesteld.

    dyssie
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    APO en lucas, is dat geen extra risico opzoeken. PPO, ok moet nog kunnen als je je verstand gebruikt maar APO... pffwiee
    Mijn C15 met Boshpomp draaide goed op APO, maar toch veel beter op KZO hoor... Bij APO moest hij echt heet staan (lange ritten) om hem stationair mooi te laten draaïen.

    Grtz
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    @soapwater

    het is de bedoeling dat het ppo systeem langer mee gaat dan mijn auto.
    Ik rij altijd in oude auto`s
    Dus het zal nog wel eens in een anderen auto komen (en dan naturlijk wel met een boch pomp).


    Ik heb 27-2 magneet kleppen besteld bij emerich.
    En heb 9-3 bericht gekregen dat ze het gingen verstuuren.
    Maar heb nu (19-3) nog niets gezien.

    Duur dit altijd zo lang?

    dyssie
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dyssie,

    Heb je al iets gehoord? En wanneer ga je ombouwen? Ben je al klaar voor de meeting of moet daar ter plekke de hand er nog aan gelegd worden?

    Heb je al een tank?

    Cheers,
    Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    JAJAJAJA :D :D :D

    ze waar een bij de duurvrouw 5 huizen verder en die had ze weer bij een anderen duurman gebracht.

    MAAR ik heb ze en ben :D

    Morgen ga ik naar beverwijk voor ww van apk.

    En van het weekand ga ik serieus aan de slag.

    Ik heb nog geen echte tank maar wilde gewoon een 20 of 60 liter ton gebruiken (neem er ook een paar mee naar bierbeek)

    dyssie
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Gezellig naar APK 'tje ....

    :lol:

    5 huizen verder ??

    Er MOET een sticker aan je raam hangen dat je buren op dat en dat nummer je pakket hebben.

    Bij mij is het ALTIJD ALLEEN AFLEVEREN OP MIJN HUISNUMMER EN NERGENS ANDERS.

    Dan haal ik het liever op als ik er niet ben.

    :shock:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Poficiat Dysle!
    Kun je eindelijk verder. En binnenkort weet je van de klok en de klepel.
    Ik heb zelf een 25 L. kan achterin staan:
    image
    Maar ja......is dan ook een bus....
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Het wordt hard werken voor Dyslectie ..

    Je bent gelukkig erg enthousiast, heb je thuis wel een fijne schuur om in te klussen. Je weet wel zo'n mannen plek met leuke posters, veel gereedschap en een koelkast ?

    Heb je een plan van aanpak, zelf ben ik errug van de plannerige de laatste
    tijd. Ik plan alles in mijn dromen en voer het uit in irl.

    Ik zal de tips nog is opsommen en ik voel een sticky aankomen ..

    Alle materialen op voorraad hebben:

    Vul maar aan ..


    Alle gereedschappen moeten aanwezig zijn:
    Vul maar aan ..

    Tijd voor SOS boodschapjes:

    Vul maar aan ..

    Checklist nalopen voor je begint:

    Maak maar een checklist.

    Groet

    Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Drappo je gaat te hard; je kunt niet alles paraat hebben. Je denkt alles te hebben en dan zit het weer net iets anders en dan moet je weer wat anders hebben. Jij weet dat als de beste; laatst las ik nog een posting waarin jij vroeg "weet iemand wat een Tigerloop is?" HAhaha, ages ago......
    Zoals ik zelf altijd bij Lasaulec zeg: ik kloot gewoon verder :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    OK maar als je dit lijstje nasst je spullen legt dan maak je geen foutjes die ik reeds heb gemaakt.

    Ik heb Dyslectie gesproken vanmiddag hij begijpt wat ik bedoel.



    :lol:
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    Gisteren naar beverwijk geweest weer wat gezichten bij de naamen
    gezien(apktje,drappo)

    Ik begrijp wat je bedoeld Drappo

    ik heb gisteren ook nog ff de slangpilaaren gekocht in beverwijk.

    ik ga vandaag het inbouw plan maken ,kijken waar we alles het beste kan zitten en wat we nog nodig hebben kopen.

    gelukkig heb ik iemand voor de morele steun en een extra auto .
    helaas heb ik geen mannen plek dus staan gewoon op straat.


    image

    image


    dyssie :D
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Geil nieuw spul Dysle; dat geeft de mens weer moed.
    Zet je alles gelijk met Loctite vast? (zou ik wel doen)
  • edited March 2007
    DELETED
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    vandaag begonen .

    gisteren alle laatste spullen gekocht.

    image

    voor dat we begonen.

    image


    gaatje voor de leiding

    image

    T stuk is kgr + ppo aanvoer filter gemonteerd

    image

    warmtewisselaar geplaats

    image

    klepjes er in aan sluiten en klaar is kees

    we zijn de heel dag bezich geweest en moesten nog een keertje naar brezam. voor een slangetje.
    zijn tot laat nog bezig geweest in de elektra aan te sluiten.
    bij de eeste proef rit bleek dat er ergens heel veel koelvloestof lekte.

    Dat is weer wat voor morgen


    image
    en nu sparen voor eentje in mijn reservewiel

    morgen gaan we weer verder

    dyssie
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Mooie schone familie wagen ...

    Als je dat zo wilt houden moet je een goede lekbak onder de jerrycan houden.
    Heeft je jerry can geen retour en ontluchting ?

    Oranje slang .... mmmm Ga je nu al aan het gas ?

    Drappie

    ps: Je moet ook oefenen met jet plaatsen van je fotos.
    Iedere foto die ik nu aanklik eet 2 minuten tijd.
    Dan klik ik 1 x en nooit meer.
    Je resolutie is klote, je moet je aanmelden bij ImageShack met een code.
    Je links werken niet.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dyslectie said:

    gisteren alle laatste spullen gekocht.

    Whahahahhaha, Dacht ik ooit ook, ben vandaag alweer om slangklemmen uit geweest.

    Voor de rest :arrow: Thats the way man, talk is cheap, jij gaat gewoon door!!

    Ziet er goed uit. Ik zie dat je van die harde leiding in een rubber slang gestoken hebt (voor de klep)? Leg uit!

    En je maakt dus geen gebruik van een ontluchter?

    Cheers,
    Tim
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Hij heeft zeker de helft nog niet .....

    Maar hij weet zelf nog niet wanneer hij de kit moet aanpassen.

    :lol:

    wie helpt je dan ?

    Drappie
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    @tim

    De harde leiding zat zo ook op mijn pomp

    dit is de retourleiding aan de binnen kant zit een metaal stukje.

    Onder in de eeste foto zie je dat hij ook zo met een klein stukje slang zo zit.



    Dit is zekker het begin ik ben nog lang niet klaar dat weet ik wel.

    ik ga morgen weer lekker verder

    Dyssie
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    je tank moet echt wel een ontluchtingsnippel hebben, of je zult hem dichtzuigen.
    Zal mooi dichtklappen!!

    Voor de rest ziet het er goed uit.

    Groeten,
    Nero
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ziet er erg goed uit Dyslectie! Met die tank krijg je inderdaad vroeg of laat problemen. Ik ben voorstander van recyclage, ik heb zelf ook zo'n tank gehad maar zet er een bak onder want hij gaat lekken. Is het niet bij het tanken, dan is het in de bocht of bij het remmen. Ik had gewoon een plastic curver-box.
    Een thermometertje kan ook een handig instrument zijn want meten is weten! Maar verder echt goed bezig, doe zo verder!!

    Grtz
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    Zo het was weer heerlijk weer om de koelvloeistof lek te zoeken

    hij lekkte bij de ww dus die maar weer even er uit gehaald.

    dat ging maar op èèn manier de slangen door snijden.

    toen bleek dat er een slangklem gewoon niet goed vast zat :oops: .

    image

    En ook maar gelijk de ww even lekker ingepakt .

    image

    daar na alles goed vast gezet en met dicht geknepen billen op pad.

    tot hij lekker warem was en toen overgeschakeld :D :D :D

    dyssie
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dyssie,

    Meet je ook temperaturen?

    Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    Nee dat gaat nog komen

    weet allen nog niet hoe ik dat ga doen.

    hoe moet je zo`n sensor in bouwen :?:

    Mechien is dat wat voor bierbeek??

    dyssie
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dyssie,

    Beginnersblundertjes zijn je aan het ontgroenen.

    Er bestaan ook afsluiters die je op je slangen zet en zo minimaal koelvloestof moet hervullen.
    Of als je circuit lekt dan kun je hem ook afsluiten.

    Meterietus !!

    hehe ...

    Koperen T stuk + verloop + pilaren + sensor + klok
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ik heb gewoon een sensor op de aanvoerslang geplakt zitten. Het geeft misschien de temperatuur iets te laag aan, maar oke dat maakt niet zoveel uit toch?
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Deze: 195715 - 89 van www.conrad.nl
    heb ik zelf. Die gaat tenminste tot 110 gr.
  • edited March 2007
    DELETED
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    waar om de retour meten?

    en niet de toevoer. :?

    dyssie
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Dyslectie said:

    waar om de retour meten?

    en niet de toevoer. :?

    dyssie

    Wat je wil weten is hoe warm de temperatuur in de pomp is. Een injectiepomp is meestal een groot metalen geval dat in de meeste auto's ook nog eens extra koel opgesteld staat. De pomp gaat dus de (warme) brandstof afkoelen. Als je de retour meet, weet je exact hoe warm de brandstof is in de pomp.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    Mmm had ik zelf ook wel kunnen verzinen 8)

    Ik heb vandaag de temperatuur meter die carlo ook heeft binnen gekregen .

    Nu nog even kijken waneer ik weer tijd heb en hoe ik hat ga doen.

    gewoon op de slag plaken is wel makelijk.
    Maar denk toch dat ik voor een T-stukje ga.

    word vervolgt
    dyssie
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2007
    hoiii

    op mijn magneetkleppen zit schroefdraad voor de bevestiging.

    en daar past precies de sensor in .

    het blokje van de maneetkleppen zijn van aluminium dus dat geeft de

    warmte goed door :)

    image

    hier boven is de toevoerklep

    hier onder de retourklep de temperatuur klopt niet de motor was nog niet heel warm

    image

    als ik weer tijd heb ga ik alles mooi inbouwen

    dyssie
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Goed bezig dys, zo te zien word je olie lekker warm. Nu nog je sensor door het schutbord voeren en rijden met die auto...
  • edited April 2007
    DELETED
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Whow, Dyslectie. 60 graden is wel al heel erg mooi... Heb je nog hogere testresultaten (met warme motor)?



    Grtz 8)
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2007
    vandaag was het weer lekker weer om te sleutelen.

    dus heb ik vandaag de boel maar ff lekker ingepakt.

    image

    image

    dit kleine stukje was in de lucht inlaat gevalen en daar kom ik niet bij :?

    maar gelukg kreeg ik hem met een schaar er toch uit :D

    image

    hier nog even een fototje van de schakelaars

    links is toevoer rechts retoer

    image

    en ook gelijk de tempratuur meter geplaatst foto`s volgen

    de tempratuur loopt op tot 73c maar zakt daar na weer naar zo`n 68c

    dit is gemeten op de toevoer volgende keer meet ik de retoer.

    toch maar wat goede raad aan genomen :wink:

    image


    dyssie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Hey Dissy je bent goed bezig :!:
    Dit noem ik "voer voor PPO'ers". :mozilla_cool:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Dyssie,

    Je tape keuze is matig, dat is namelijk de goedope die na een dag al gaat zweten en los zal laten.

    Zwarte tape van Brezan is aanzienlijkbeter.

    :lol:

    Mazzelpik een echte PPO ér bouwt om bij -5 ....

    Drappie
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Drappo Drappo, zo negatief.... :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    hehe,

    Die grijze verweekt helemaal en plakt nogal na als je het zooitje weer is uitelkaar gaat halen. Je handen zitten ermee onder.
    De temperauur grens is te laag, niet echt PPO bestendig.

    Sorry Dyssie ik kan het niet mooier maken, ik heb die tape namelijk al gebruikt.

    :lol:

    Drappie
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2007
    Ja helaas ik ga het er niet meer afhalen :shock:

    maar zal wel wat trek plastic (ty rib) er om heen doen.

    en daan kijken hoe lang het blijvt zitten

    ik heb nu 300km gereden op 50/50 in mijn 2tank systeem.

    maar merk wel dat hij minder direct reageerd

    ik haal nog wel de 130 maar als ik gas geef duurt het wat langer dan op

    diesel.

    is dat noormaal of kan ik beter een opvoerpomp gaan gebruiken?

    dyssie :D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    Dyssie,

    Goed bezig, je gaat sneller dan menig andere stoker :!: Het minder goed oppakken op ppo, die ervaring heb ik ook. En m'n combo maatje ook. Wij gebruiken beide een opvoerpomp.

    Ik denk dat, omdat je motor op ppo ook stiller is, je gevoelsmatig ook de indruk hebt van minder vermogen. Mijn Saxo heb ik eens getest. 0-100 is 18 seconden op dino, op wvo in ongeveer 21 a 22 seconden.

    Wellicht dat het herdoen/vervangen van je verstuivers nog wat kan helpen, maar anders zou ik het ook niet weten. Bij ons op het werk rijden vrachtwagens op ppo, die hebben nul, nada, nix vermogenverlies op ppo. Wel was het koppel eerder beschikbaar. Dubbele meting op de testbank.

    Dus het moet wel mogelijk zijn hetzelfde vermoegen te houden.

    Tim
  • edited April 2007
    DELETED
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2007
    En Dyslectie, nog verdere testresultaten? Gaat alles nog goed en heb je het mix percentage in de 2e tank al verhoogd? Ik ben benieuwd... :roll:

    Grtz
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited April 2007
    vandaag stond ik langs de kant van de weg
    hij hiel in en toen niets meer

    het leek wel of hij geen brandstof meer kreeg
    en dat was ook zo

    tijdens het tanken (in de jerry kan) heb ik de slang er niet vergenoeg
    terug in gedaan :oops:


    tijdens de paas dagen heb ik geprobeer om er een pompje tussen te zetten

    het pompje de eerste keer tussen de kgr en het filter in .
    Maar dat vond het filter niet fijn en lekkte van alle kanten
    daar na de pomp na het filter geplaatst dat ging beter geen lekkage.
    Maar de motor ging wel heel raar klinken als of er op de zuiger werd geslagen.
    als ik de pomp uit zetten verdween het weer :?
    ik denk dat het pompje te sterk is en dat de inspuitpomp daar van van slagraakt.
    Dus heb het pompje er maar weer tussen uit gehaald .

    vandaag heb ik gereden op 75/25 ppo/dino dat gaat priema zolang de slang er maar goed in zit :D

    ik heb wat gefilterd apo dat wil ik gaan proberen in 50/50 apo/dino
    maar eerst ff alles ontluchten

    wordt vervolgt

    dyssie :D :D
Sign In or Register to comment.