Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

pomp as

DyslectieDyslectie PPO Master
edited March 2007 in Algemene Techniek
pomp asje

Waarom al dat voor verwarmen ? (zo dat je pomp as niet breekt)
Is het niet makkelijker om een sterker asje te maken zo dat die niet meer breekt.

En zou je dan niet ook kunnen starten op ppo? :?

oscar

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Goed ide, maak een Bosch brandstofpomp die voor APO gemaakt is.

Ik vrees dat Bosch je uitlacht ..

Jij niet ?

Ooit een pomp gedemonteerd ? Ik wel is een groot bonk techniek ...

Wat is er mis met voorverwarmen en starten op diesel ?

Drappie

:wink:
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    Er is niets mis met voorverwarmen

Ik ga ook voor verwarmen met een 2 tank system.

Maar het zou toch mooi zijn een pomp voor ppo/vwo
    en je verandert niets aan de techniek allen het asje versterken.
    zo dat die niet meer breekt.

oscar
    edited March 2007
    tis een droom dyslectie ....

onbegonnen Udo-isme van de eerste rang.

Denk maar aan de prijs om 1 as te laten draaien + de demontage en montage kosten ... een titanium as ?

ik schat zo'n 1000 euro daar koop ik een ander blok voor met een pomp.

:roll:

APO rijden is gewoon voorverwarmen dus hou je aan dat goede plan van je.

Groetjes Drappie
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Zo eenvoudig is het, dikkere, stevige as en je bent safe... Waarom denk je dat ze die niet standaard op de markt brengen? Ik weet het... Dezelfde reden waarom auto's nog altijd met een voorhistorische verbrandingsmotor rondrijden terwijl er tal van betere alternatieven zijn.
    Als het aantal PPO-ers stijgt zal er vroeg of laat wel iemand zijn nek uitsteken en brandstofpompen gaan aanpassen...

Grtz
  • BacchusBacchus PPO Burner
    edited March 2007
    ... en het vernevelen van dikke koude PPO gaat ineens vanzelf met een dikkere as?
    Zal wat meer nodig zijn, vrees ik...
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Heren de inspuitpomp is een produkt van 100 jaar ontwikkeling en perfektionering. Diesel is genormeerd, PPO niet.
    Bovendien is de as niet het enige onderdeel dat kapot kan.
    Ben maar blij dat die as breekt. Anders zou misschien de hele pomp uit elkaar knallen.
    edited March 2007
    Ok ok, maar een PPO-injectiesysteem voor auto's ontwikkelen kan geen enkel probleem zijn volgens mij. Het wordt gewoon tegengehouden door 'je weet wel wie'

Grtz
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ja maar Elsbett bouwt toch auto's om? Daar kun je terecht.
    Dat van die dikkere as dat werkt niet.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Asje versterken?????
    Neen.
    ASje kost niet veel (wel veel werk), maar bv kop en plunjer (die anders zouden kunnen breken) kosten snel tussen de 1000en 1500 euro!! Werk nog niet meegerekend!

En...er zijn lijnpompen hé, die beter tegen koude ppo kunnen. Die zullen zeker niet breken!

Ik heb ooit een lijnpomp (van andere auto, dacht nissan patrol) gemonteerd op een auto die niet bestaat met lijnpompen.
    Alles kan, mits tijd, geduld en( geld :shock: )

Groeten,
    Nero
    edited March 2007
    neem heel veel geld mee en koop Nero ....

:wink:

Drappie
    edited March 2007
    Drappo: wie weet ben ik cheap???????????????

Neehhhhh :wink: :wink:

Nero
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    nero said:

Ik heb ooit een lijnpomp (van andere auto, dacht nissan patrol) gemonteerd op een auto die niet bestaat met lijnpompen.

waar zitten zoal de moeilijkheden in het plaatsen van zo'n lijnpomp? :)
    het idee vind ik heel heel aantrekkelijk : :lol:
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited March 2007
    Tjorque said:

nero said:

waar zitten zoal de moeilijkheden in het plaatsen van zo'n lijnpomp? :)
    het idee vind ik heel heel aantrekkelijk : :lol:
    volgens mij vooral de mechanische aanpassing.
    edited March 2007
    moeilijkheden?

Timing regelen. Injectiebegin op X° voor OT of plunjerslag 0,85 mm op OT. Maar bij lijnpomp heb je die plunjerslag-maat niet.
    Ook moet je het inspuittandwiel kunnen overzetten op de andere pomp. As moet dan zelfde zijn qua uiteinde (ofwel anders tandwiel zoeken met zelfde diameter en evenveel tanden)
    Verstuiverleidingen moet je zelf plooien en aanpassen.
    De bediening (gas apart, stop apart) meestal niet electrisch (stopklep 12V heb je meestal niet op lijnpomp). Moet je manueel op stop trekken met hendel.
    De inspuithoeveelheid moet afgesteld worden naar de hoeveelheid die de motor vraagt.
    Toerenbereik van de regelateur moet meestal aangepast en verhoogd worden.

Dat zijn zo'n beetje de knelpuntjes bij plaatsen van lijnpomp op automotor.
    Moeilijk gaat ook, en in principe kunnen ze allemaal aangepast worden (oudere diesels die mechanische pompen hebben zoals dpa of VE)

Groeten,
    Nero
  • ttinus PPO Burner
    edited March 2007
    nero welke pomp zou het beste passen op een cx trd2 met een lucas pomp type mas 200 dpcr 8443b361b
    en nog een code 405559 lef

heb een cx uit zwitserland waar eerst een bosch pomp ingezeten heeft maar die hebben ze eruit gehaald omdat ie niet mooi wou lopen
    die was computer gestuurt (flink wat draden in de auto achtergebleven)

heb begrepen dat de meeste boschpompen in turbodiesels van citroen autos zoals de xm ook allen computer gestuurt zijn en dat heb ik liever niet want dat word te ingewikkelt

lijn pomp zou het mooiste zijn

is het nou zo dat als je alle ansluitingen op het blok en distributie heb gemaakt dat je de pomp naar een diesel service brengt dat ze em op de zelfde asftellingen kunnen zetten als de oude pomp
    of komt daar meer bij kijken
    edited March 2007
    2 tank met mix (90-95%) moet toch gaan met lucas?

Grtz
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    Ik ben ook begonen met de 2-tank instalatie.
    denk ook wel dat het zo gaat lukken.

Zijn er meer lucaspomp rijders met een 2-tant systeem?

oscar
    edited March 2007
    Ik heb me wat geïnformeerd bij enkele kenners (oa Nero) en er werd mij verteld dat, als de olie bijna even dun is als diesel (heet dus), er geen gevaar is, zelfde als diesel. Het is alleen bij koud starten, vergeten spoelen enz. Ik bouw dus een systeempje met een alarm zodat ik niet vergeet te spoelen. Ik ben ook van plan een 5 á 10% diesel (20 in de winter?) bij te mengen in de 2de tank, extra veiligheid. Elektrische verwarmer die de pomp al wat opwarmt tijdens het warmrijden werd me ook geadviseerd.
    Er zijn overigens wel Lucas 2-tankers en zelfs mixers...
  • ttinus PPO Burner
    edited March 2007
    ja dat weet ik en dat zal het ook wel worden denk ik heb zoizo nog wel een paar reserve pompen maar hou van dingen die moeilijk zijn
    as zal ook niet zomaar breken
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2007
    Heren,

Waarom start een diesel omgebouwd door Elsbett gewoon op koude PPO. Een standaard Bosch pomp moet hier tegen kunnen! Kijk ook even op de site van onze duitse vriend met de 525tds http://www.poelheizer.de/ deze start ook gewoon koud.

Gewoon even discussie losweken dacht ik.

Groeten,

Easy rider.
    edited March 2007
    @TTinus : als je de bv lijnpomp monteert op de motor met een aangepaste flens, goed tandwiel,.....etc....en je hebt verstuiverleidingen die naar de juiste verstuivers lopen (wel allemaal dezelfde lengte hé! is van belang) dan is de afstelling en distributie een goede klus voor dieselisten. Ja, ik zou dat bv. wel zien zitten.
    Alles kan. Geduld, zoekwerk en veel stukken .
    Maar eens gemonteerd, is het een kwestie van timing, dosering van debiet en toerentalbereik afregelen.
    Makkie.

Welke pomp je er best voor neemt is zo moeilijk te zeggen. Hoe beter hij past, hoe makkelijker.
    Hoe dichter de motor (waaruit donorpomp komt) aanleunt bij destinatiemotor (qua cc, boring, plaatsing,..) hoe simpeler de afstellingen en hoe beter hij waarschijnlijk zal draaien.

Groeten,
    Nero
  • ttinus PPO Burner
    edited March 2007
    heb al is eerder gelezen kan dan ook een pomp van een ongeblazen diesel zijn toch???
    edited March 2007
    zeker.
    Maar dan zul je geen extra ingespoten hoeveelheid brandstof meer hebben bij hogere turbodruk.
    M.a.w. vermogensverlies.

Groeten,
    Nero
    edited March 2007
    Maar eens gemodificeerd is er geen standaard meer en zal je met de auto ook niet meer terecht kunnen bij de garage of iets dergelijks als er grotere problemen zijn.
  • ttinus PPO Burner
    edited March 2007
    nee maar dat doe ik nu ook al niet (naar de garage gaan)
    dus als dat gaat beter toch een turbo pomp vinden
Sign In or Register to comment.