Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

ervaringen PSA 2.1TD

edited June 2005 in Citroën/Peugeot
Wie heeft ervaring met de PSA 2.1TD 12v Xantia motor op PPO. Ik heb er een Lucas pomp inzitten. De motor is dezelfde als in de XM en de 605, behalve dat hij in de Xantia elektronisch gestuurd is.
Johan

Comments

  • Peus PPO Addict
    edited June 2005
    Jammer van die Lucas brandstofpomp.
    Als het een wervelkamer diesel is (denk van wel, hoor) zal het verder weinig problemen opleveren om op gemixte brandstof te rijden (bijv. 40/60 of 50/50). Misschien zit er al een verwarmd brandstoffilter in, zo niet: alsnog aanbrengen of zelf maken van een pijp-in-pijp systeem van koper. Als je ruimtegebrek hebt bij de motor, kun je makkelijk 22 mm buis met 15 mm buis erin tegelijk buigen in een U-vorm (buigapparaat even van iemand lenen) :wink:
    2 stuks verloop sokken 22-> 15 mm (uitveilen van binnen!) en 2 stuks 22 mm T stukken eraan solderen en klaar is je warmtewisselaar. Op de T-stukken sluit je het koelsysteem aan en op de doorgaan buis de (gemixte) brandstof. Werkt prima :!: :idea:
    Bij mij zit die tussen de radiateur en het motorblok.
    Mvg.
    Peus
  • BacchusBacchus PPO Burner
    edited June 2005
    Je kan dat ook van radiatorleidingen maken: grote diameter buitenbuis, dunnere erin en verloopstukken van Gardena ofzo. Beetje experimenteren en nadenken en het lukt wel. Dé oplossing voor onkundige soldeerders...
    Op deze manier heb je een flexibele speling :) zowel in lengte als in bochten en het geleidt de warmte minder goed (= houdt beter warmte bij) dan koperbuizen!
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2005
    Dieter said:

    Je kan dat ook van radiatorleidingen maken: grote diameter buitenbuis, dunnere erin en verloopstukken van Gardena ofzo. Beetje experimenteren en nadenken en het lukt wel. Dé oplossing voor onkundige soldeerders...
    Op deze manier heb je een flexibele speling :) zowel in lengte als in bochten en het geleidt de warmte minder goed (= houdt beter warmte bij) dan koperbuizen!

    Alleen wil het slechte geleiden dan ook zeggen dat je olie niet snel opwarmt hé... :roll:
Sign In or Register to comment.