Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Oliekoelers en sub tanks .. APO tuning parts.

Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
edited February 2007 in Algemene Techniek

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    What the f is a petrol swirl pot?
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Dat is een tankje om te voorkomen dat de rally auto lucht gaat happen.

Dit soort minitanks leg je in je tank, zodat je 100% zekerheid hebt dat er brandstof aanwezig is.

Simpel en effectief je kan dan een plattebodem behouden en dat scheelt ook weer een boel ellende.

LD
    edited February 2007
    Die sandwichplate, als je die bestelt wil ik er ook wel een als die tussen mijn PPOfilter past.
    edited February 2007
    Er moeten eerst een aantal van die verlopen gemaakt worden.
    Want die heb je nodig daar moet ik ff achteraan.

Er horen ook nog pilaren bij voor jouw maat waterkoelingsslang.

Drappie
    edited February 2007
    Die pilaren daar kan ik wel aankomen.
    Maar het verloopstuk staat wel op de foto toch?
    edited February 2007
    De set compleet

image

De kostbare adapter ....

image

image

In elkaar gezet, nu alleen nog even op zijn plaats brengen waterslangen verlengen en voila.

image

:wink:

De oliekoeler in vol ornaat, lekt nog niet, was eenvoudig te monteren, over de temperatuur kan ik weinig melden want er zijn geen meters aanwezig.

image

:lol:
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited February 2007
    Komt me bekend voor. de WT-eckes.
    Oftewel de vw olie koeler.
    Heb ik ook. :lol:
    Heb er na ook nog een platen wisselaar gezet.
    De temperatuur stijging van de WT-eckes laat te wensen over en duurt langer dan de platen wisselaar. Vandaar dat ik ze in serie heb gezet.
    Temperatuur die berijkt word = uiteindelijk ruim 70 graden.
    In file of achter een vrachtwagen loopt de retoer hij bij mij makkelijk op tot 90 graden.
    :P :P :P
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    [quote=Lord Drappo]Dat is een tankje om te voorkomen dat de rally auto lucht gaat happen.

Dit soort minitanks leg je in je tank, zodat je 100% zekerheid hebt dat er brandstof aanwezig is.

Simpel en effectief je kan dan een plattebodem behouden en dat scheelt ook weer een boel ellende.

LD
    Ik heb een stuk rond 200 rvs buis op de bodem van m'n tank vastgepikt, met 2 kleine gaatjes (driekhoekjes) op de bodem van ongeveer 5mm gelijkzijdig. Hierin komen m'n aanvoer en retour buis in uit.

Ik heb de tank op 2 cm na leeg gehad, zonder lucht aan te zuigen. Werkt perfect.

Als verwarmd filter gebruik ik die van dieselumbua. Hij lijkt met 40 euries duur, maar tel alles van de sloop maar es op, je komt aardig de 40 euro kant op. Nadeel is dat ie geen bevestigings beugel heeft, die moet je dus zelf uitvinden. Het filter wordt hiermee gloedje heet, hoogste wat ik gemeten heb is 70 graden aan de buitenkant, zonder isolatie erom!

image

Tim
    edited February 2007
    Tim said:

[
    Ik heb een stuk rond 200 rvs buis op de bodem van m'n tank vastgepikt, met 2 kleine gaatjes (driekhoekjes) op de bodem van ongeveer 5mm gelijkzijdig. Hierin komen m'n aanvoer en retour buis in uit.

Ik heb de tank op 2 cm na leeg gehad, zonder lucht aan te zuigen. Werkt perfect.

Tim

Tim een simpele vraag ?

Is je camera stuk ?

Dit forum is een plaatjeskijkers forum lezen is als wonen in NL =Niet Lopen.

:lol:

Drappie
    edited February 2007
    @Drappie,

Die staan in m'n topic. Op de vierde foto zie je 3 zwarte laspunten op de onderkant. Daar is de buis vastgepikt. Precies onder de knelfittingen van de aan en afvoer. De buis is ongeveer 8 cm hoog.

Het was laat en ik ben net vergeten van die buis een foto te schieten :oops:.

Heb een schetsje ervan gemaakt:
    image

Tim
  • frenkck PPO Burner
    edited February 2007
    Als je op de aanzuiging nu een hardy pomp zet, zal deze zo nog iets kunnen aanzuigen?
    edited February 2007
    [quote=Lord Drappo]De kostbare adapter ....

Stop toch met die c-dad en z'n 22 eurie voor zo'n ding, z'n site werkt bijna nooit en hij is veel te duur.

Ppomobiel.nl €12,85.... Heb nog nooit zaken gedaan daar, maar hij reageerde binnen een dag op de email.

@frenkck: RTFM, Aanzuighoogte 1m, en je leiding gaat ook weer naar beneden, dus het maakt geen flaus aus.

Cheers,
    Tim
  • frenkck PPO Burner
    edited February 2007
    Had ik moet weten, stom van me. Zit nu op school helemaal in de bernoulli formules, maar had even over het hoofd gezien dat de leiding ook weer naar beneden geleid kon worden.
Sign In or Register to comment.