Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Brandstofpomp ombouwen

KockieKockie PPO Burner
edited May 2005 in Algemene Techniek
Ik heb sinds een paar weken een Peugeot Partner 1.9d uit 2000. Op de motor zit helaas een lucas-pomp. Met mijn vorige auto (die vanmorgen naar de sloop is gegaan) reed ik op ca 70% zonnebloem olie van de Lidl. Bij mijn nieuwe auto zou ik dat ook graag doen, maar het lijkt mij in verband met de lucas-pomp niet zo verstandig. Nu heb ik van iemand gehoord dat de motor die ik heb ook in een uitvoering is met een bosch-pomp.

Kan ik nu de lucas-pomp vervangen door een bosch-pomp en hoe kom ik er achter welk type ik dan moet hebben, en wat ik behalve de pomp nog meer nodig heb. Tot nu toe kan ik op internet eigenlijk geen info vinden die me verder helpt.

Iemand een idee?

Comments

• KakelbontKakelbont PPO Burner
    edited May 2005
    Je moet in ieder geval zorgen dat je het framepje waar de pomp aanhangt ook overneemt met de bosch pomp.

Verder is de inspuit druk van de bosch pomp ook anders dus horen er ook andere verstuivers bij. Misschien dat het met de lucas verstuivers ook wel gaat hoor, maar dat weet ik niet zeker.

Groeten,
    Rob
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2005
    hallo,

Ga gewoon eens langs bij en dealer.
    Deze kunne zien (computer of boek) of dezelfde type motor ook loopt met bosch-pomp.
    Meestal is dit wel zo.
    Als dit het geval is, kun je inderdaad de lucas (waarschijnlijk een DPC-pomp) erafnemen en vervangen door een bosch.
    Je zal dit echter zelfg beter niet doen, maar laten doen.
    Pomptiming moet terug afgesteld worden, en de verstuiverdrukken moeten inderdaad bekeken worden, of die overeenkomen of niet.
    Maar andere verstuivers heb je zeker niet nodig. Het zal volstaan, van eventueel de openingsdruk in de verstuivers aan te passen.

Ik heb al vaker een dpc-pomp (lucas) door een "'betere" VE-pomp (bosch) vervangen. Dit omdat er met veel dpc-pompen na verloop van tijd problemen zijn. (peugeot en vooral ford hebben dit veel)

Groeten,
    Nero
Sign In or Register to comment.