Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Koud klimaat techniek; warme tank etc?

de Gier PPO Newbie
edited February 2007 in Algemene Techniek
Een draad naar aanleiding van de ombouw van mijn W115 Mercedes 240 D in Trondheim, Noorwegen, en discussies met een aldaar wonende duitse ingenieur die zijn VW Transporter T4 2,4 D heeft aangepast voor WVO (waste vegetable oil)

Interessant om wat kennis te bundelen om koude te kunnen trotseren. Voor hen die hun hand niet omdraaien voor een toertje Siberie of zo slim waren hun domicilie in het noorden te kiezen.

Pjotter schreef;

trouwens de Gier , ik vind met die langdurige kou int hoge noorden daar bij jou, dat je met 2 tank systeem voor de nacht t hele ppo systeem moet spoelen tot een mix van 50 om 50 %.
en daarna de pomp met 100% dino..

of een buis in buis naar achteren tot aan de tank.

Een andere goeie is een ekstra pomp monteren ( van bijv zo een kachel) met een WW onder de wagen voor een alu slang/buis in de, nu, puur WVO-hoofdtank. Die pompt water rond en smelt/ verwarmt de olie.
De slang tank-motor wordt verwarmt met een 12V leiding die aangezet wordt bij de start.

Wel spoelen met diesel/overschakelen voor je parkeert voor de nacht.

Ik las ergens over een spiraal-verwarming in de tank....

iemand ervaringen?

Groet.

Comments

• RolandRoland PPO Burner
    edited February 2007
    Zoek eens tussen de bijdragen van Caddy-Daddy, zijn vw caddy rijdt meen ik op plantaardig vet m.b.v. een verwarmde tank. :wink:
  • de Gier PPO Newbie
    edited February 2007
    merci,
    Niek heeft ook iets goeds zag k.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Met zulke goeie ogen zou jij alles moeten vinden wat je hartje begeert Gier.

Topis over voorverwarmde tanks zijn er zat, nooit genoeg maar jouw verslag gaat er wat mooie fotos bijgooien of niet ?

Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Drappix de eeuwige fotojunk. :wink:
  • de Gier PPO Newbie
    edited February 2007
    Klopt,
    ik vind hier en daar wat kruimels. Krijg zin om te knippen en plakken...
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    DOEN!
Sign In or Register to comment.