Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

banjobouten op pomp

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited March 2007 in Algemene Techniek
op mijn brandstofpomp zitten 2 banjo bouten, eentje voor de aanvoer , en eentje voor de retour. nu is mijn idee dat deze banjo bouten een hoop ppo tegen houden ,... daar deze bouten maar een heel klein gaatje hebben om de diesel cq ppo door te laten. mijn aanvoer leiding is inwendig 6,5 mm en de retour 4.5. mm
volgens mij is de doorvoer van een banjobout veel minder?????
is het misschien een idee deze uit te boren of te vervangen door een gewoon tutje naar slang 8 mm???? bij vervanging is wel het probleem dat er 3 verschillende uitgangen op de retour zitten 2mm doorvoer.

hiace 97 bosch licentie

Comments

• Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Pieter dit is gisteren uitvoerig besproken.
    De retourbanjo is specifiek aangepast om de druk te behouden.

Drappie
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Pietebell,

Er zijn wel thules te koop die M14x8mm thule geven, bv bij monopoel.

Je retour (holle bout in de banjo) moet klein blijven omwillen van de druk in de pomp. Waarom weet ik niet.

Edit: Bloody drappo was me voor.....

Cheers,
    Tim
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited February 2007
    zou ik dan vlak na mijn retour een t stuk kunnen zetten, en ook vlak na mijn hardy pomp een tstuk zodad ook mijn tank wat sneller verwarmd word, de hardy pomp geeft dan meer druk op de retour , en ook op de pomp. met evt een terugslagklep tussen pompretour en tstuk retour , zodat er geen vuile ppo terug kan via de retour de pomp in ???

heb het idee dat ik misschien dan meer profeit heb van mijn hardy pomp.
    als ik mijn motor uitzet pompt ie nog maar heel zachtjes , omdat waarscheinlijk die retour banjo zo klein is.

Je retour (holle bout in de banjo) moet klein blijven omwillen van de druk in de pomp. Waarom weet ik niet.

Edit: Bloody drappo was me voor.....

Cheers,
    Tim
  • ttinus PPO Burner
    edited February 2007
    volgens mij heeft de ip eigelijk twee pompen in zig een opvoer pomp en een hogedruk pomp
    de opvoer pomp geeft de brandstof met een bepaalde druk aan het hogedruk gedeelte
    die druk zou belangerijk zijn voor de toevoer van het hd gedeelte en daar zorgt de retour banjo voor
    anders zou de opvoer pomp gewoon brandstof gaan rond pompen
    nero zij dat dat niet goed was maar bij testen bleef de motor wel gewoon lopen om het spoelen te testen
    eigelijk moet iemand ook nog even testen wat er gebeurt als je de retour verandert en daar mee gaat rijden
    maar de auto fabrikante hebben het vast niet voor niets gedaan

dat de hardy pomp lagzamer gaat pompen kan dat liggen aan de elektriese klep op de pom die dicht gaat als je de motor uitzet

martijn
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    [quote=Lord Drappo]Pieter dit is gisteren uitvoerig besproken.
    De retourbanjo is specifiek aangepast om de druk te behouden.

Drappie

gisteren :?: weer wat gemist dus. linkje :arrow: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1725&postdays=0&postorder=asc&start=45 :wink:
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Sorry ik heb het eergisteren gelezen ...

:oops:

Het staat in de naspeoltopic van Tim, waarin Nero begint over de kleinere doorlaat op de retourbanjo.

Elsbett heeft overigens een retourbanjo met dubbeleaansluiting, de onderste is de kleine om de druk te behouden en de bovenste is een grote voor een KGR denk ik.
    Zal er is een piccie van schieten ....

Nader inzien moet ik op de Iveco ook de retour omgewisseld teh beben voor een ruime retour was er niet van op de hoogte, dus een waardevolle tip.

Groet

Drappie
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
Sign In or Register to comment.