Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

"Verboden te gebruiken voor wegverkeer"

SinnefjildSinnefjild PPO Addict
edited July 2007 in Olieen
Dat is de tekst die op de de nieuwste PPO pomp van Nederland staat.

"Europa's grootste tankstation voor biobrandstoffen" http://www.delta-oil.nl./

Terwijl ik dacht dat als het via een officiele pomp verkocht wordt er ook de juiste accijns over afgedragen wordt ( pompprijs € 0,915 per liter)

Ik wil graag legaal kunnen tanken maar de tekst verklaard mij weer strafbaar......

Wie weet hier meer van?

Comments

• EdEd PPO Burner
    edited February 2007
    Heb de vraag inmiddels via e-mail aan hun gesteld. Zal je op de hoogte houden van de reactie.

Voor de particulier is het mogelijk om (middels een tankpasje) een korting van 0,08€ per liter te krijgen. Als het allemaal officieel mag, en die centen gaan nog eens van de prijs af.....Zal wel weer te mooi om waar te zijn...denk ik zo......

Maar goed, niet geschoten=altijd mis!

Ed :idea:
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    ondanks de faq is de site hier helemaal niet duidelijk over.

ook heel apart:

Ik wil mijn auto op zonnebloemolie laten rijden. Is dat verstandig?

Voor het milieu zou het goed zijn, want biobrandstoffen zorgen voor minder CO2-uitstoot. Om op pure olie (zoals zonnebloemolie) te kunnen rijden, moeten voertuigen echter wel worden omgebouwd. Rijden op zonnebloemolie zonder ombouw kan schadelijk zijn voor de auto en is daarom af te raden. Bovendien, zodra u zonnebloemolie als brandstof gebruikt, moet u er accijns over betalen. Dat is zo bepaald in de Wet op de accijns. Gooit u toch zonnebloemolie in uw tank, dan bent u feitelijk in overtreding. U kunt daarvoor een boete en een naheffing krijgen van de douane.

maar aangezien hun in de meeste gevallen koolzaad schenken kan dit geen kwaad en is de accijns wel geregeld???
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Hey Sinnefljid,

Ook al in de stress??

Ik zou er gewoon tanken, bonnetje bewaren en je van de domme houden. Je hebt toch getankt bij de pomp? Ik weet niet wat het verschil is en op de site staat dat het ook vor particulieren is.

Brandstof tanken wat verboden is voor wegverkeer, zal wel een sticker zijn die standaard op zo'n soort pomp zit. Anders mag er niemand tanken, je kan er alleen over de weg(verkeer) komen.

Edit: Net gebeld :arrow:

Ha!!

Naar verluid heeft hij de sticker geplaatst om gebruikers te behouden domweg te tanken. Dan doelde hij op mensen die zonder aanpassingen domweg ppo tanken.

Mbt tot de accijns, douane was wat stug, zoals we weten is er geen duidelijk beleid, waardoor het toegestaan is, dat ze het gewoon aan particulieren mogen aanbieden.

Dus Sinnefjild, hieruit concludeer ik, dat ik er over 20 minuten sta te tanken :wink: en het, tot er duidelijk beleid komt, niet illegaal is.

Yeehaw, 2 tankstations in een straal van 20 minuten van m'n huis!! De ene rij ik elke dag langs naar het werk :lol: :lol:

Cheers,
    Tim
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited February 2007
    Die tekst staat gelukkig niet op de ZBO flesjes waarmee ik nogsteeds tank
    edited February 2007
    Hey...

In Leeuwarden kun je idd alles tanken wat op de site staat. In Drachten alleen de conventionele brandstoffen nog.

Photopoto van Leeuwarden:
    image
    image
    image

Vooral die laatste heb ik erg van genoten. De tellen schoot trouwens op 89 cent toen ik begon te tanken.

Cheers,
    Tim
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited February 2007
    Je kan ook biodiesel tanken in Leeuwarden (PPO zonder glycerine). Hierop staat GEEN sticker "verboden voor wegverkeer".

@ Tim: Wat staat op je tankbonnetjes van vanmiddag?
    edited February 2007

@ Tim: Wat staat op je tankbonnetjes van vanmiddag?

:oops:

Cheers,
    Tim
  • EdEd PPO Burner
    edited February 2007
    Mooi, heel mooi!

Ga volgende week ook ff pompen daar met de Crossa, al was het alleen voor het bonnetje :wink:

Nb: Is dit de prijs met klantenpas?

Ed :idea:
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited February 2007
    Ed said:

Nb: Is dit de prijs met klantenpas?

Ik denk dat die € 0,89 de "pas geopend" prijs is.
    Met een klantenpas krijg je nog eens € 0,08 korting.
  • Elektra PPO Newbie
    edited July 2007
    Heeft iemand een bonnetje van 100 % biodiesel tanken?
Sign In or Register to comment.