Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nederland is naar de stembus geweest... resultaat?

pieter PPO Master
edited June 2007 in Politiek
Milieu- en natuurclub anti PPO :shock: milieudeskundige FNV nog nooit gehoord van PPO :shock: we hebben nog een lange weg te gaan..........
Ik wens ons allen dan ook veel sterkte en uithoudingsvermogen :!: :!: :!:

Comments

• Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    ..."een lange weg te gaan"........
    Maar wel leuk om te doen Pieter :lol:
  • Martijn PPO Addict
    edited December 2006
    heeft die club een leuke onderbouwing voor dat anti standpunt?
    edited December 2006
    Martijn: de kunstmest die in Nederland gebruikt wordt is de boosdoener. Staan er nu wel achter als er op jatropha gereden wordt. Omdat die groeit op plaatsen waar verder niets wil groeien. Zij adviseren ook Vrom. Dan is ook duidelijk waarom die soms zo vreemd reageren.
  • Martijn PPO Addict
    edited December 2006
    zij gaan er dus van uit dat er altijd een overschot aan kunstmest gebruikt wordt? geloof niet dat ze hun huiswerk erg goed doen daar! dus alle logistieke energie-kosten/lange CO2 keten wegen op tegen kunstmest/korte CO2 keten... heb in een oudere raportage al eens iets over kunstmest gelezen ivm ppo. dat hele raport rammelde aan alle kanten, ziet er naar uit dat dat nog steeds als lijdraad wordt gebruikt.
    maar goed, er zijn wel meer "groene" ideeen die ik niet altijd snap. heeft diezelfde club vrom ook geadviseert over de palmolie-centrale voor vlissingen-oost?
    edited January 2007
    Het spel is op de wagen!!
    Van Geel is over de z**k. De PvdA (Diederik Samson) en zijn eigen CDA milieuwoordvoerders (van Vroonhoven en Spies) zijn voor vrijstelling van accijns op PPO. De huichelaar van Geel heeft dat altijd met Wijn tegen gehouden. En nu heeft het hele gebeuren een vette ruzie. Van Geel is strijdvaardig. En dat is weer een hele mooie manier om ten onder te gaan :lol:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007

Van Geel is over de z**k.

Logisch, hij verliest nu z'n tankpas van PB, HSELL, TATOL, etc....

Zou ik ook pissig zijn :twisted:

Bring em on :!:
    Tim
    edited January 2007
    Heb net toch maar even aanmoedigende mailtjes gestuurd naar Diederik Samson, Nicolien van Vroonhoven en Liesbeth Spies. (PvdA en CDA). Doorschoffelen svp tot het onkruid verdwenen is :lol:
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Vandaag op BNR nieuwsradio gehoord:

Van Geel en Diederik Samson zijn elkaar flink zwart aan het maken.
    Samson zegt dat van Geel niks maar dan ook niks voor elkaar heeft gekregen afgelopen regeringsperiode.
    Van Geel zegt dat samson met de gekste plannen komt die niet te realiseren zijn.
    Verder zegt van Geel dat hij absoluut niet wil dat Samson de nieuwe milieuman wordt.

Gelukkig heeft van Geel er niks maar dan ook niks over te zeggen wie zijn opvolger wordt......... laat maar komen die Samson wat mij betreft!!!

Ikzelf ben in ieder geval blij dat nep-milieuminister van Geel oprot!!!!

Gr Ton
    edited January 2007
    Ook de CU is voor vrijstelling of een hele lage accijns op PPO. Krijg net antwoord van ze op mijn mail van december. Als we van Geel en Wijn onder het tapijt stoppen, en daar ziet het naar uit, dan zitten de CDA, PvdA en de CU op lijn. Dat zou toch niet fout mogen gaan. Zal stiekem alvast een flesje koud :lol: zetten
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    [quote=Ruud S]Ook de CU is voor vrijstelling of een hele lage accijns op PPO. Krijg net antwoord van ze op mijn mail van december. Als we van Geel en Wijn onder het tapijt stoppen, en daar ziet het naar uit, dan zitten de CDA, PvdA en de CU op lijn. Dat zou toch niet fout mogen gaan. Zal stiekem alvast een flesje koud :lol: zetten

Vier het succes nog niet voordat het daadwerkelijk wordt uitgevoerd!
    edited January 2007
    Ik vier nog niets, zet alleen wat koud Smul:lol:
    Merk daarnaast dat de provinciale en gemeentelijke politiek zich steeds minder iets van Den Haag aantrekt. Er gaan steeds meer grotere projecten lopen. Ombouw van vele wagens tot verwarming en stroomvoorziening van hele wijken. (op PPO dus)
    edited January 2007

tot verwarming en stroomvoorziening van hele wijken. (op PPO dus)

Hey Ruud, kun je daar niet eens iemand opzetten voor een leuk verslag met foto's ed onder het kopje "proffesionele toepassingen"?

Groeten,
    Tim
    edited January 2007
    Tim: in Duitsland wordt de eerste motor (van vijftien) volgende week omgebouwd. Heb gevraagd of ze er foto's van willen maken :lol:
  • pieter PPO Master
    edited January 2007
    [quote=Ruud S]Zal stiekem alvast een flesje koud :lol: zetten

Ruud, ik zal het je nog 1 keer uitleggen.....PPO moet je nooit koud opslaan :lol:
    edited January 2007
    Pieter: volgens mij kan je het koud opslaan, als je het maar warm gebruikt :lol:
  • pieter PPO Master
    edited January 2007
    Je hebt een punt Ruud, wat zeg ik?? wel 2 punten :wink:
    edited February 2007
    En de nieuwe minister van milieu is Jaqueline Cramer geworden van de PvdA. Maar.....ze is nu ook commissaris van Shell. En die zijn tegen PPO. Die willen wachten tot de tweede generatie er is. En dat duurt nog vele jaren. Zij was ook voorzitster van een commissie die over die tweede generatie een verslag heeft gemaakt. En in die commissie zaten ook mensen van Shell. En de heer Rein Willems van het CDA wil ook graag een prominente rol in de politiek gaan vervullen. Naar zijn functie nu mogen jullie raden :lol:
    edited February 2007
    Mensen,

Ik vind gv image mm image

En daarom image ik image nooit image :!:

Vul het zelf maar in :evil: :evil: :cry:
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Helaas, even was er een kans dat we met een links kabinet een pro-PPO kabinet zouden krijgen. Maar Shell heeft het weer voor elkaar. Ze hebben weer een grote vinger in de pap, zeker op milieu gebied. Het is toch belachelijk dat notabene de minister van milieu een commisariaat heeft bij Shell. Het zou me niks verbazen als de Shell-top hieraan heeft bijgedragen zodat ze zelf komende kabinetsperiode niet teveel hoeven te verbeteren op milieu gebied.
  • ttinus PPO Burner
    edited February 2007
    ja shit het is maar waar het geld zit :cry:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    En iedereen maar denken dat er ook naar de burger geluisterd word. MI is het gewoon een schaakspel waarbij de mega-multinationals het voor het zeggen hebben. Op milieugebied Shell, op andere vlakken weer andere bedrijven. It's all about the money.
    edited February 2007
    Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer: Jacqueline Cramer (PvdA)
    Ooit voerde ze actie tegen de kerncentrale in Borssele, maar een echte rebel kan men prof. dr. Jacqueline Cramer niet noemen. Inmiddels is ze commissaris bij onder meer Shell, kroonlid van de Sociaal-economische Raad en adviseert ze de regering.

De 55-jarige Amsterdamse promoveerde cumlaude in de biologie aan de universiteit van haar geboorteplaats. Als wetenschapper maakte zij zich zorgen over de vervuiling en het opraken van de grondstoffen. Ze werd lid van Milieudefensie en was daar zo'n twintig jaar geleden twee jaar voorzitter. In een tijd dat milieu-activisten zich hard afzetten tegen de overheid vond Cramer ook dat de dialoog met het bedrijfsleven gezocht moest worden.

Eind jaren tachtig ging ze werken voor TNO en gaf ze overheid en bedrijven adviezen over duurzame ontwikkeling en milieubewust produceren. Zo werd ze ook werkzaam voor onder meer Akzo en Philips. Ze behoorde de laatste jaren tot de kring van deskundigen bij wie de overheid graag aanklopt als het gaat om onderwerpen als duurzaam ondernemen of biobrandstoffen.

Bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=812046/sc=9a9a87

Er is afgelopen jaren niets gebeurt..en als dus de overheid bij haar advies heeft ingewonnen, gebeurt er komende 4 jaar dus weer niets. Ruud...bel jij die Diederick Samsom eens en geef hem op zijn flikker.
    edited February 2007
    Die heeft al een mail te pakken Smul :lol:
  • solaroil PPO Newbie
    edited February 2007
    Meer over Jacqueline Cramer (Milieu)

DEN HAAG - Ooit voerde ze actie tegen de kerncentrale in Borssele, maar een echte rebel kan men prof. dr. Jacqueline Cramer niet noemen. Inmiddels is ze commissaris bij onder meer Shell, kroonlid van de Sociaal-economische Raad en adviseert ze de regering.
  • EdEd PPO Burner
    edited February 2007
    Tja, een geweldige move van Shell...En een verlies voor het milieu. Ze zal haar beunbaantje bij Shell wel op moeten zeggen (belangenverstrengeling), maar op de achtergrond natuurlijk wel een warm hart (blijven)toedragen. Na 4 jaar politiek heeft ze immers weer een plekkie nodig :? .

Dit hele verhaal is dus een realiteitsweergave over hoe het er in NL toegaat.

Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen in. En gooi uit frustratie nog een paar flesjes ZBO in de Corsa......

Ed :idea:
    edited February 2007
    Ingezonden brief in de Telegraaf van vandaag :lol: :

Milieudeskundigen

Het artikel “biobrandstof wil er niet in” in Nederland (Tel 13/02). Is het wellicht mogelijk dat een grote benzinemaatschappij daar een rol in speelt? Motoren kan je namelijk simpel aanpassen zodat ze milieu vriendelijk op pure plantaardige olie kunnen rijden; overal te koop voor weinig eurocenten per liter. De politiek heeft dat tot dusver tegen gehouden. Zou het toeval zijn dat veel politieke ‘milieudeskundigen’ een verleden hebben in de benzinebusiness?
  • ttinus PPO Burner
    edited February 2007
    he he word eens wakker nederland
    edited February 2007
    [quote=Ruud S]Ingezonden brief in de Telegraaf van vandaag :lol: :

Milieudeskundigen

Het artikel “biobrandstof wil er niet in” in Nederland (Tel 13/02). Is het wellicht mogelijk dat een grote benzinemaatschappij daar een rol in speelt? Motoren kan je namelijk simpel aanpassen zodat ze milieu vriendelijk op pure plantaardige olie kunnen rijden; overal te koop voor weinig eurocenten per liter. De politiek heeft dat tot dusver tegen gehouden. Zou het toeval zijn dat veel politieke ‘milieudeskundigen’ een verleden hebben in de benzinebusiness?

Jij stuurt toch wel veel brieven naar de Telegraaf he?? Elke keer als ik iets lees over biobrandstof, kijk ik ff naar de afzender en jawel hoor, daar istie weer [email]ruud@welbekend.com[/email]

NOFI trouwens hoor
    edited February 2007
    Miglowie: ik heb er redelijk vaak ingestaan. Meer dan tien keer over het rijden op plantaardige olie. De buren roepen vaak: je stond er weer in "welbekend" :lol: Het is een kleine bijdrage maar we blijven het doen. De laatste keer reageerden vijfentwintig mensen. Deze week discussie op radio en tv in Limburg geweest. Ik voorzie daarbij de goede partij graag van veel informatie. Radiozender in oost nederland gaat volgende week aandacht aan de materie schenken. Ze zijn nu informatie aan het verzamelen.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Hulde voor je inzet Ruud, ga zo door!!! :D

groeten Ton
    edited February 2007
    Vanochtend in de krant:
    De nieuwe milieu minister Jacqueline Cramer wil uiteindelijk af van alle dieselauto's.
    Zo kan je ook milieu problemen oplossen :?

Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ik achter haar sta als ze ook de benzine auto's verbiedt en de trapauto weer invoert.
    edited February 2007
    [quote=Ruud S]Vanochtend in de krant:
    De nieuwe milieu minister Jacqueline Cramer wil uiteindelijk af van alle dieselauto's.
    Zo kan je ook milieu problemen oplossen :?
    Ze zou beter moeten weten en haar oude werkgever morgen afschaffen, bij de bron beginnen zou ik zeggen, dan lost het zich vanzelf op.

Ik hou er niet van dit soort opmerkingen te maken, maar vrouwen....zucht...
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    helaas... ze heeft ook de radio gehaald met haar idioterie... volstrekt ongefundeerd en achterhaald! heeft dit mens echt gestudeerd?

overigens wel aardig: de dj die het bracht deed meer doordachte uitspraken over haar plan dan zij zelf :D lijkt er op dat dit een actie is van: "zo, ik zit nu in de regering en eens zorgen dat ik vooral vaak de media haal."
    edited February 2007
    En zelf rijdt ze ook diesel zeker?? Met een tankpas betaald door haar vrienden bij Shell??
  • Arjan PPO Newbie
    edited February 2007
    Ik ben het met haar eens dat we uiteindelijkvan alle dieselauto's af moeten. Laten we zeggen, richtdatum 1-1-2100.

Ik hoop echt dat we nu eindelijk een minister (en regering) krijgen die inziet dat inzet van biobrandstoffen een slimme, efficiënte deelmaatregel is om uitputting van fossiele brandstoffen en uitstoot van hoog-toxische, kleine roetdeeltjes te verminderen.
    edited February 2007
    Die zal pas komen als alle fossiele brandstoffen opgebruikt zijn en er geen centje accijns meer aan te verdienen is. Daarnaast is de Koninklijke Shell erg machtig en maken zij wel uit wat er gebeurt op autobrandstof-gebied.
    edited February 2007
    Arjan said:

Ik ben het met haar eens dat we uiteindelijkvan alle dieselauto's af moeten. Laten we zeggen, richtdatum 1-1-2100.

Ik niet, een goed uitontwikkelde ppo (lees:diesel), die qua productie normen voldoet aan die van 2100, en op een milieuvriendelijke brandstof rijdt, mag ie van mij blijven.

Transport zal blijven, dus ook de middelen, het gaat er alleen om hoe we er mee om gaan.

En dat is precies waar dat mens niet goed in is (is geen feit, maar mijn mening).

Cheers,
    Tim
    edited February 2007
    Ik schreef eerder:..."Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ik achter haar sta als ze ook de benzine auto's verbiedt en de trapauto weer invoert"...

Ik had hetzelfde bericht aan de Telegraaf gestuurd. Dat staat er in, met een foto van trapauto's :lol:
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    hulde aan ruud! :wink:

maar wordt het niet hoog tijd dat haar relatie met de industrie eens nader beken wordt? het zij in de kamer, maar liever in de media... persoonlijk denk ik dat zij nooit aanspraak op haar huidige post had mogen maken! als je bij landbouw zit krijg je al gezeur over je eigen boerderij, maar bij millieu geen probleem om binding te hebben met petro-chemie???

dit land spoort echt niet...
    edited February 2007
    Beste mevrouw en beoogd minister Cramer,

Vandaag las ik een artikel dat u dieselauto's op den duur volledig uit wil bannen vanwege het milieuaspect. Ik ben het hier niet met haar eens, omdat:

- dieselauto's zuinig rijden als benzine
    - diesel volledig kan worden vervangen door biobrandstoffen zoals biodiesel en Pure Plantaardige Olie (PPO).

In Duitsland wordt het gebruik van biodiesel en PPO gestimuleerd en kan dit overal getankt worden. Met biodiesel wordt de CO2 uitstoot met 40% teruggedrongen, met PPO 80%. Dit heeft bovendien ook een sterke impuls gegeven aan de agrarische sector (boeren die koolzaad verbouwen). Dit betekent dat ons geld in de landelijke economie wordt gepompt, i.p.v. naar schurkenstaten als Iran gaat.

Ik kan u vertellen dat in Nederland een breed draagvlak bestaat voor het begruik van PPO. Echter, dit wordt al jaren gedwarsboomd door de landelijke overheid. Aangezien in het artikel staat dat u intensief wil samenwerken met milieuclubs, nodig ik u bij deze uit om met ons in discussie te gaan tijdens een bijeenkomst.

Met vriendelijke groet,

XXXX
    namens het forum http://www.ppo.nu

----------------------------
    Ik heb dit gemaild via de PvdA-website. Eens kijken wat eruit voortkomt. :)
    edited March 2007
    Gisteren is er een notitie van het overleg orgaan van alle provincies naar de nieuwe minister gegaan. Men wil dat er een fiscaal gebaar gemaakt wordt om het rijden op aardgas, biodiesel en PPO aantrekkelijker te maken. Zeg maar een accijnsvrijstelling of een hele lage. Er stonden een paar kleine foutjes in, maar men heeft toegezegd die aan te passen.
  • Martijn PPO Addict
    edited March 2007
    werd hoog tijd! benieuwd of ze zich er wat van aantrekt, geloof dat ze sterk hecht aan de "tweede generatie"... (in opdracht van shell waarschijnlijk :evil: )

zou het voor de volgende verkiezingen nog geregeld kunnen worden?
    edited March 2007
    Martijn, de insteek is nu: start met de eerste generatie. Op het moment dat de tweede generatie beschikbaar is kunnen we schakelen. Dat is beter dan "laten we wachten op". Maar ja, zij moet nog reageren. De druk op haar wordt zo wel groter.
  • Martijn PPO Addict
    edited March 2007
    beter erg laat dan nooit... braafste jongetje van de klas blijkt alweer trage leerling :evil:
    blijf het toch vreemd vinden dat er zo weinig over haar shell-connectie in de publiciteit is geweest. als de opposite het nieuwe kabinet wil dwarsbomen is een motie van wantrouwen tegen haar vanwege "verdeelde loyaliteit" (of hoe ze het ook willen noemen) meer op z'n plaats als die tegen de dubbelle paspoorten!

mijn geloof in de nederlandse politiek heeft, sinds ik weer permanent hier ben, behoorlijke klappen gehad... log, traag, vaag... meer reageren dan regeren! maar ja... toch gewoon iedere keer weer stemmen ;)

(maar hoe dachten ze ons ooit VOOR die grondwet te krijgen als ze zelf de richtlijnen negeren :roll: )
  • solaroil PPO Newbie
    edited March 2007
    Feiten voor de Nederlandese politieke beleidsmakers :

PPO
    -----
    1. De balans van broeikas emissies is nergens zo goed als bij PPO.
    ( bron : BVP-Duitsland)
    2. PPO geeft een geheel nieuwe richting aan in de transportbrandstoffen en verwarmings/electriciteits sector, en kan in ieder land decentraal en tegen naar verhouding geringe kosten, ieder jaar opnieuw worden geproduceerd.
    3. PPO is een complementaire brandstof voor dieselmotoren en geen algemene vervanger voor dieselolie. Het is schoner, het spaart deviezen, het schept werkgelegenheid, en spekt de staatskas ( zie IFÖ-rapport )
    4.De eerste twee Tractoren fabrikanten gaan binnenkort over om de tractoren standaard voor PPO af te leveren.
    5.In Duitsland lopen ruim 60.000 voertuigen op PPO.
    6. In Duitsland is tussen de 300 en 400 miljoen liter PPO in 2006 aan PPO voertuigen geleverd, dat is meer dan 0,5 % van het totale Duitse transportbrandstoffen gebruik.( Groei van 2005 naar 2006 : 60% !!!)
    ( vergelijk in miljoen tonnen : Biodiesel :2,5 , bioethanol 0,5 , PPO 0,3 )
    7.Duitsland heeft in 2006 , 5,4 % van het totaal aan fossiele brandstoffen,door biobrandstoffen vervangen !! Nederland : ?
    8. Wilt u meer weten over PPO kom dan naar het eerste Internationale PPO congres, inmiddels meer dan 400 aanmeldingen vanuit de gehele wereld, op 6-7 september 2007 in Erfurt. www.pflanzenoel-kongress.de

veel succes ; Hein Aberson President Eur. PPO Organisatie
    edited June 2007
    Ik stuur regelmatig ingezonden brieven naar de Telegraaf, als PPO aanhanger en als privé persoon. Binnen een jaar 31 maal raak. Onderstaande heeft de krant niet gehaald, maar staat vandaag wel op hun site onder WUZ.

Plantaardige olie

Een meerderheid (!) van de Tweede Kamer wil het rijden op pure plantaardige olie accijnsvrij maken, zo blijkt uit een motie ingediend door het CDA in december 2005. Duistere krachten binnen de politiek houden dat echter tot op de dag van vandaag tegen. Benzinemaatschappijen zitten er ook niet op te wachten, dat is ook wel duidelijk. Laten er binnen de meeste politieke partijen nou toevallig nét een belangrijk persoon zitten met een verleden bij een benzinemaatschappij. Bij de PvdA zijn dat ministers Wouter Bos en Jacqueline Cramers. CDA: de heer Rein Willems. VVD: de heer Paul de Krom. Maar dat is natuurlijk toeval. De indieners van de motie hebben de hoop inmiddels opgegeven, heb ik ondertussen begrepen.

Ondertekend met e-mail adres
    edited June 2007
    Hehe,

Way to go!

Dat van de regering was me allang duidelijk...

Tim
Sign In or Register to comment.