Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Puntje Peugeot

evertevert PPO Burner
edited March 2007 in Algemene Techniek
peugeot 406 familiale
1.9 75pk
lucaspomp
238.000km waarvan 55.000 op zbo
sinds 10.000 km koffiezetter verwarmingselement tussen filter en pomp
olieverbruik niet veranderd ca 1 l op 8500km vervang ook zo tussen 8000 en 10000 m`n olie en filters
rij verder op verschillende "mengsels" afhankelijk van buitentemp zomers 75-95% zbo herfst/voorjaar 50-60% zbo winter 30-50% zbo
verder geen problemen ondervonden
brandstof verbruik zelfde als op dino
in de planning ibc en pomp met zelf afslaand vulpistool

Comments

• edited February 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007

Die standaard dingen schijnen niet af te slaan met ppo. Is er te dik voor en blijft in het kleine buisje zitten.

Check facet-pumpen.de voor pistolen die wel werken, als je visa ook nog werkt :mrgreen: :mrgreen:

Cheers,
    Tim
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Hoi Evert, Welk type motor is het juist? Mijn Xsara is ook 1.9D 75PK en ook Lucaspomp. Heb ik dezelfde motor als jou? DW8B als ik me niet vergis...

Grtzz
  • BurnIt PPO Master
    edited February 2007
    pjotter said:

evert said:

olieverbruik niet veranderd ca 1 l op 8500km vervang ook zo tussen 8000

.

vertel op van die koffie verwarmer- wat voor rendement geeft ie voor je gevoel.

buiten de ibc en vulpistool geen verdere ombouw plannen :?:.

grtn
    Die koffie verwarmer neemt een hoop stroom, maar verwarmd maar weinig.
  • evertevert PPO Burner
    edited March 2007
    ho ha daar ben ik dan , was effe de weg kwijt op het forum, daar ik fmso fan was, maar daar val je tegenwoordig haast in slaap, en hier kom ik iedereen weer tegen
    Koffiezetter komt bij halfords vandaan gesloopt uit een 12 volts koffiezetter, het verwarmingsbuisje is hol, dus kun je zo tussen de filter en pomp zetten, rendement is niet hoog, maar `s winters helpen alle beetjes, wil je `t goed doen schakel er dan 3 in serie, maar ik gooi `m er weer uit en stap over op verw d.m.v.koelwater met een vaiilant platenverwarmer
  • evertevert PPO Burner
    edited March 2007
    Tim, en Zeepwater (':)')
    bedankt voor de tip, zal `s kijken , had gister net een tank mèt pomp en pistool zien staan

enne type van me wagen is 8FDHW, en de motor een XUD9SD geloof ik
  • evertevert PPO Burner
    edited March 2007
    tja , ben zo wel even bezig met antwoorden, komt er van he als ik alles laat lopen
    nu ik een normale chauffeurs baan heb ( geen dagen meer van 02.30-18.30)
    heb ik ook weer eens tijd om te leven, en kan ik eindelijk wat meer tijd gaan steken in echte ombouw en 2 tanksysteem
    en loop al even te denken over elec voorverw d.m.v. een alu blokje met gloeistift, :roll: alleen welke gloeistift zet ik daar in :roll:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Ik zou er twee inzetten.... liefst nagloeiers.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007

en loop al even te denken over elec voorverw d.m.v. een alu blokje met gloeistift, alleen welke gloeistift zet ik daar in.

euh ff wat zoeken en lezen op het forum scheelt je de nodige hoofdbrekens die andere al gedaan hebben :wink:
    Neem de makkelijke weg en kies een poelheizer van emrich of der sammie. Ben geen voorstander van een WT2 ding.
    of de moeilijke maar zinvolle weg van een thermos K5 of wat voor mij de uitdaging zo zijn, zo'n ALU blok gieten als Carlo in bezit heeft.

@sjin grappig ding, zal eerder op 150W liggen vermoed ik. warmteoverbrenging is afhankelijk van de doorflow, verwacht niet dat deze een hoog rendement heeft.
  • evertevert PPO Burner
    edited March 2007
    Hallo Evert. Is het zoiets

juustement ja zo een ,
    alleen ik betaalde er 12,50 voor en moest er een koffiezetter voor mollen
  • evertevert PPO Burner
    edited March 2007

euh ff wat zoeken en lezen op het forum scheelt
    ha dat heb ik ook weer onder de knie ( het quoten)

Ja datzelfde antwoord gaf ik z**kers ook al op fmso, en nu loop ik zelf in de val, tja dwaal al een paar avonden rond in ppo.nu
    man, man wat een bonk berichten, ben nog maar amper op de helft denk ik vandaar ff de makelijke methode geprobeerd :roll:
  • evertevert PPO Burner
    edited March 2007
    evert said:

peugeot 406 familiale
    1.9 75pk
    lucaspomp
    238.000km waarvan 55.000 op zbo
    olieverbruik niet veranderd ca 1 l op 8500km vervang ook zo tussen 8000 en 10000 m`n olie en filters
    rij verder op verschillende "mengsels" afhankelijk van buitentemp zomers 75-95% zbo herfst/voorjaar 50-60% zbo winter 30-50% zbo
    verder geen problemen ondervonden
    brandstof verbruik zelfde als op dino

vreemd dit berichtje had ik eerrst geplaatst bij : "gegevens van alle ppo autos op dit forum"
    en nu staat het hiero kunnen de geachte moderators dit verklaren?
    niet dak `t niet goed vind , maar ben er een beetje verbaasd over
Sign In or Register to comment.