Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Plantaardig transport gespot

pieter PPO Master
edited October 2012 in De Koffiehoek
Mooi plaatje, moeten we veeeel meer zien, maaarrruh zie ik 'm nou in stereo of is dit bedoeld voor mijn oude Viewmaster.
Druk je neus tegen het scherm en je ziet hem 3 dimentionaal...............(ja sommige dementionaal :lol: )
«1

Comments

• Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Stokers,

Het lijkt me leuk een topic bij de houden van foto's gemaakt van ppo'rs die je onderweg tegenkomt en op de foto hebt kunnen zetten. Versnippert op het forum is er al wel eens iets gepost, maar volgens mij niet in één topic.

Afgelopen week gespot:

"Dizze jiskewein rijdt op Puer Plantaardige Oalje"

image

Cheers,
    Tim

ps: pjotter, hij staat nu hiero! Thanx
  • pieter PPO Master
    edited June 2007
    En mien Va die löp ( red) met de slaöliekar????
    't is maar een idee......
  • pieter PPO Master
    edited June 2007
    Baai de weej, waarom staat nu alles in het Engels, preview, submit, back to top, edit, etc. :?: :?: :?:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Pieter,

When you in jour profile de language weer op Dutch put, then is alles again in Dutch. :lol:
    Ingmar
  • pieter PPO Master
    edited June 2007
    senk joe Ingmar...........

But it doesn't work :cry:
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited June 2007
    pjotter said:

gaok ff op deurbreinn.

Gelukkig, hij is weer terug in zijn eigen 'heitelan'.

Groet, Cp
    Ps sorry voor het gemis van het bijbehorende afdakje. 8)
    edited June 2007
    Pieter,

Bij mij wel ? heb je wel de (gwijzigde) instellingen bewaard ? Vraag het ander Menno even.

Ingmar
    edited June 2007
    pieter said:

senk joe Ingmar...........

But it doesn't work :cry:

Bij mij uiteindelijk wel. Maar het heeft me wel een dag of drie gekost voor ik snapte wat er aan de hand was. Daar ben ik dus te dom voor.

Ik zal wel op het juiste moment ook nog is op "submit" gedrukt hebben. Was ergens onderaan de pagina van mn profiel.

Moet je normaal nooit doen als je het niet snapt. Maar ik heb het nou weer in het Nederlands (het meeste dan, :lol: ).

Groet, Cp
  • pieter PPO Master
    edited June 2007
    In de loop van de avond was bij mij ook alles weer Nederlands, dank je Ingmar voor de tip, ik was er niet uit/op gekomen.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    En nu weer back on topic svp. :D
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2007
    Ik heb gisterenmiddag een mooie stukje PPO-transport gezien.

Woensdagmiddag was het weer een ramp qua files op de A13 richting Rotterdam. Zie ik ineens een bekende dikke Mercedes rechts van me met de beroemde PPO sticker!

en........

Het was Ingmar.....die vervolgens wakker schudde toen ik naast hem reed en in zijn oor Iiiiiiingmaaaaarrr!! schreeuwde.

hahahaha
    edited July 2007
    Hahaha,

Nou ja wakker schudde, hij had de radio aan en zat even lekker in de file een sigaartje te roken na een drukke dag bij Orange in Den Haag. Dus ja dat verwacht je niet he, en verkouden was ik ook al dus geroken had ik het al helemaal niet.

Groet,
    Ingmar

t'wordt mooi op de weg he met al die stickers en nummerplaathouders
    edited July 2007
    pjotter said:

want das uniek : elkaar spotten

Helemaal mee eens. Herkenbaarheid was een van de redenen om de stickers te laten maken. Dat heeft nu eindelijk zijn vruchten afgeworpen. :D
    edited July 2007
    ingmar said:

en zat even lekker in de file een sigaartje te roken na een drukke dag bij Orange in Den Haag.

Zo hoor je nog eens wat.

Doet ie bij mij nooit! Hij eet alleen maar!

Groet, Cp :D
  • pieter PPO Master
    edited July 2007
    wel een sigaartje met roetfilter toch??.......... :cry:
    edited July 2007
    Wel roetfilter aan de sigaar...geen korting op de accijns :cry:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Volhoud'n Pjotter :!: :D
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited September 2007
    sjampoo said:

Gespot:

Dappere Douwe (weekje of wat geleden alweer) in z'n 300.000+ km Xantia Break.

BETRAPT :D
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2007
    mijn eigen tank wagen (bolderkar)

image

dyssie 8)
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2007
    Knap bakske! :D
    edited October 2007
    Gespot en natuurlijk op deze manier geroken...... mmmh dat rook lekker, gisteren op de Utrechtsebaan richitng Rojeknar.
    image

t' rook niet als APO in ieder geval,

Groet,
    Ingmar
    edited October 2007
    Klopt... Dat was Smul :)

Enne het was APO wat je ruikte!
    edited October 2007
    Smul,

Als ik aan mijn uitlaat ruik, dan ruikt het nog niet zo lekker. Er valt dus denk ik nog wel wat te tunen.

Ingmar
    edited October 2007
    De motor was nog niet helemaal warm en ik was al overgeschakeld. :) Aangezien ik in de parkeergarage onder het Malieveld stond, draaide de motor ook nog niet heel lang.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Gisteren tussen pot en pint in een gesprek met een dorpsgenoot over eco-bouw en ecotransport tot de conclusie gekomen dat er binnen de directe omgeving nog PPO'ers zijn... :)

Hartverwarmend en heerlijke bedrijfscultuur!

http://www.webfabriek.be/visie.aspx?l=03.01

Rijden met enkele Renault Kangoo's met Elsbett 2T ombouw.
    edited October 2007
    Vanochtend reed ik achter een spiksplinternieuwe Audi A8 met flinke patatgeur. Dat kan haast niet dacht ik, maar daarvoor reed een oude Golf op Duits kenteken, die zal het wel geproduceerd hebben. :)
    edited November 2007
    Vandaag stond ik bij de Prof in de garage voor de APK-keuring. Wie komt daar binnenrijden?

Miglowie :)

Stom toeval.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Hiero weer eentje, met dank aan Miglowie!
    Reed behoorlijk hard zei die!

image

gr Ton
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Ja, dit is dus een mooi voorbeeldje van misleiding omtrent duurzame energie. Weinig milieuvriendelijks aan bio-diesel. Ruud, heropvoeden die mannen, misleidende marketing van die mensen.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Ik ben de hel dag aan het opvoeden :( Met name over dit onderwerp. Amsterdam dreigt ook de verkeerde kant op te gaan.
    Daarnaast merk ik de laatste tijd wel een "explosieve" belangstelling voor PPO. Enerzijds een hoge dieselprijs en anderzijds een aantal technische nieuwe ontwikkelingen.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Technische ontwikkelingen zoals? :arrow:
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Ik ben geen technicus, maar ik doe een poging (off topic):
    Ben net terug uit Duitsland en heb daar een ploeg van tien man gezien die elke dag alleen maar bezig zijn met de ontwikkeling van motoren die omgebouwd worden naar alle soorten PPO/WVO. Het aanpassen van het motormanagement bijvoorbeeld (de computer wordt opnieuw geprogrammeerd) is verder ontwikkeld. Niet alleen personen en vrachtwagens, maar alles met een dieselmotor (tot 2000kva). Er worden nu ook combinaties getest van PPO en diverse soorten roetfilters.
    edited November 2007
    Misschien te kort door de bocht maar klinkt beetje als de moderne motorvoertuigentechniek, vol met sensoren en gevoelige electronica, aan te passen aan PPO. Roetfilters :-) subsidie :-)
    Ruud, ppo strijder, geen don quichot worden he :wink:
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Antwerpen St. Jansplein op woensdag 21/11/07

Audi A2 van www.PPO.be gespot :)

ik weer dolgelukkig :)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    Vrijdag gespot op de N201 een vrij nieuwe Volvo FH (13)@440Pk met Adblue en een ombouw van poeltec.de van Geisseler transport uit Zwitserland. Kreeg helaas geen goeie foto, die mannen rijden ook veel te hard :)

Smul, zet er is een op de foto.... :)
    edited January 2008
    Vanmorgen 180108 kwam ik Heteren uit en aangekomen bij de rotonde naar de A 50 zag ik een groene vrachtwagen van de Mc D. rijden die op weg was naar het nieuwe restaurant bij de rotonde. Ik 1.5 keer rond en er achteraan. Op het parkeer terrein een praatje gemaakt met de bestuurder. Hij vertelde dat de vrachtwagen al 640.000 km. :D op hun eigen APO rijdt. Ik vroeg naar de start procedure en hij vertelde dat de motor op Dino gestart wordt en automatisch overschakelt naar APO. Ook het stil zetten was heel eenvoudig. Knop indrukken, wachten tot er een ledje begint te branden die verteld dat het systeem gespoeld is (zit daar een of ander voelertje of zo in die meet wanneer de APO eruit is??? Hoe werkt dat?) waarna de motor stil gezet wordt. Hij vertelde dat dat echter weinig gebeurt omdat zijn maat het stuur van hem overneemt en er dan mee naar Zeeland rijdt waarna hij het weer ' s morgens vroeg overneemt en zo de motor eigenlijk 24 u. per dag en 7 dagen van de week draait zonder uitgezet te worden !!!!!!!!!!!!!.
    GEWELDIG, GA ZO DOOR :D :D :D
    Succes,

Douwe.

ps. Had alleen een fotocamera met APS systeem met een nieuw rolletje van 25 er in dus moeten we nog even wachten op de foto' s.

ps.II Mooie praktijk voorbeelden Ruud!.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Geweldig Douwe,

Dank voor het omrijden, erg interssant.

Weet jij, of iemand anders hier meer van?

Filteren ze zelf, en zoja, hoe?
    Wie doet de ombouw, en hoe (techniesch)?

Herman
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    Dinsdag 15 januari 2008 om 10:00 gespot op de A15 vanaf knooppunt Ridderkerk in de richting van de Noordtunnel:
    image

Die avond liep ik in Utrecht bij de Nieuwegracht, er kwam een donkere Renault Laguna voorbij pruttelen en ik rook daarna direct een sterke snackbar lucht :) Mijn zus die naast me liep maakte de opmerking: "Volgens mij is hier iemand flink aan het frituren!". Ik zei dat het de auto was die net was gepasseerd. Antwoord: "Huh? Wat?" :lol:
    edited February 2008
    Hierbij de beloofde foto's van de McD. vrachtwagens die rijden op hun eigen vet. Gespot in Heteren.

image

image

image

Mvgr.

Douwe
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2008
    Ze hebben een beetje gemorst met tanken, gezien de spoilers.
    edited May 2008
    Net in eindhoven gespot, bus 171 naar dommelen....rijdend op pure plantaardige olie zoals op de buis vermeld, jawel..nobiodino maar PPO :D
    Ingebouwd door EMA automobile of zoiets.....

eens buurten met die mensen waar ze hun olie hebben staan :twisted:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Vorige week maandag reden we in het zuidwesthoekje van Duitsland op een rustige autoweg een berg op, zegt woman@work in eens "ik ruik familie van je" :lol: (es gibt wenigstens eine Deutsche mit humor)

En inderdaad; er hing een lichte PPO geur op de rechterbaan.
    Een paar honderd meter voor ons ploeterde een vrachtwagentje van een oliehandel zich de bult op. Bij het passeren was het eenduidig; een stoker van beroep.

Op de terugweg werden we in de file voorbij gefrituurd door een Golf III met Pflanzenöel-sticker op de achterkant.
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    image

deze zie ik wekelijks op de A37/A28 ,rijdend van en naar die heimat
    edited June 2008
    Pjotter,

Kun je hem niet vragen 'even' een ibc-tje te vullen. Kunnen we weer even vooruit :) .
    Van waar naar waar gaat hij? (smikkel, smul, watertanden) Hebbe, hebbe, hebbe......

Douwe.
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    Dit is voor de hardcore PPO-er wat een waardetransportkar voor de crimineel is... Wanneer wordt de eerste oplegger klemgereden!?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Gistermiddag was ik onderweg van De Bilt naar Breda voor mijn werk. Voor de brug over de Merwede bij Gorinchem was het weer behoorlijk druk. Dus had ik de alternatieve route genomen, om wat drukte te omzeilen.
    Ik reed over een stukje dijk, tussen Gorinchem en Hardinxveld. En daar kwam de brandweer bus van Ingmar in tegengestelde richting mij tegemoet :p

Grtz, Ed
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2008
    [QUOTE=Face;36152]Dit is voor de hardcore PPO-er wat een waardetransportkar voor de crimineel is... Wanneer wordt de eerste oplegger klemgereden!?

PPO-rijders zouden van nature uit verstandige en bedachtzame mensen zijn... die doen zulks niet :)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [quote=Face;36152]Dit is voor de hardcore PPO-er wat een waardetransportkar voor de crimineel is... Wanneer wordt de eerste oplegger klemgereden!?

Ik heb eind 2006 een paar pirouetjes gedraaid op de linkerbaan van de A7 terwijl op de rechterbaan een eindeloze trein met bietenvrachtwagens richting Groningen tufte. :shock: Ik was opgelucht toen mijn Clio in de middenberm tegen de vangrail tot stilstand kwam. Clio totall-loss en ik enkel een deuk in m'n spaarvarken. Ik had er niet aan moeten denken wat er gebeurd zou zijn als ik op die rechterbaan terecht gekomen was.....:mozilla_innocent:

Dat klemrijden van vrachtauto's laat ik aan me voorbijgaan tenzij jullie voor een voertuig zorgen wat zwaarder is dan zo'n vrachtwagen...:twisted:
    edited June 2008
    [QUOTE=CaddyEd;36539]
    Ik reed over een stukje dijk, tussen Gorinchem en Hardinxveld. En daar kwam de brandweer bus van Ingmar in tegengestelde richting mij tegemoet :p

Grtz, Ed

Ed, Dat is zo'n beetje de route die hij dagelijks een aantal keren aflegt voor het naar en van school brengen en halen van de kinderen. Alleen rijden we bijna altijd tegen de files in van de sluiprouters.

Groet,
    Ingmar
    edited October 2008
    Vandaag gespot bij de ANWB Slibcursus in Lelystad. De eigenaar heb ik er nog bij gevonden! Hij bleek een Elsbett kit aangeschaft te hebben via Rijschoon.nu . Hij tank koolzaadolie bij een boer in Noord Holland.

Hij heeft een grote sticker "Ik rij op PPO" achterop de VW Transporter.

Hij kende ons forum nog niet, dus ik heb dit natuurlijk doorgegeven en hij schreef dit op. Natuurlijk mijn ombouw van de auto nog even laten zien. Misschien meldt hij zich wel binnenkort.

image
Sign In or Register to comment.