Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

aangekoekte olie bij de tank van je auto verwijderen

lucas PPO Newbie
edited October 2010 in Overige discussie
Het is vast al ergens geschreven, maar ik kon het niet terug vinden.

Gedwongen de olie-sporen te verwijderen anders zeurt de garage bij onderhoud, heb ik deze keer de zachte kant van een schuurspons gedrenkt in keukenontvetter van de Lucas/Macro,
daarna een ijzerkrabber op de groene kant gezet en zo via de zachte kant eenvoudig een paar keer heen en weer halen op de carrosserie en heb zelf een bijna jaar oude sporen als sneeuw voor de zon doen verdwijnen.

bij deze voor wie daar ook mee worstelt............

Comments

• edited February 2007
    DELETED
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    ruitenreiniger werkt ook goed. beste resultaat was nog steeds hoge drukspuit met vliegtuig wasmiddel op 90 graden, schijnt link te zijn om dat spul lang er op te laten, tenzij je van blank staal houd ;) helaas kan ik daar niet wekenlijks gebruik van maken.
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    kijk eens hier www.ppo.nu/viewtopic.php?t=307

Ik ben afgelopen week nog voor de APK geweest en heb gevraagd of ze even de slangklemmen van mijn warmtewisselaar na wilden draaien, m.a.w. de garage mag er m.i. niet moeilijk over doen.
    Als het technisch maar geen prutswerk is dan kunnen ze er toch niks van zeggen, het is immers niet verboden.
  • edited February 2007
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Aangekoekte olie verwijderen???

Gewoon niet knoeien!

Tim :twisted:
  • edited February 2007
    DELETED
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    daar heb je een punt tim... wanneer krijgen we nu eindelijk eens 5 liter flessen met handige schenktuit? :roll:
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited February 2007
    Hoi hoi,

Ten eerste: wat heeft een f...ng garage te maken met hoe de auto er aan de buitenkant uitziet? als er onderhoud aan moet worden gepleegd komen ze toch niet aan de vlekken onder de tankdop??

Ten tweede: het schoonmaken van deze vlekken gaat, zoals ook al eerder vermeld uitstekend met Dasty ontvetter, verkrijgbaar bij de Wibra, knijpflacon geel spul, echt onwijs goede ontvetter. Ik verdun het een beetje met water omdat het erg geconcentreerd is, even opspuiten en paar seconden in laten werken, met een sponsje over de vlekken en afspoelen met (veel) water, BRAND schoon....

groetjes RoadRunner
    edited February 2007
    Martijn said:

daar heb je een punt tim... wanneer krijgen we nu eindelijk eens 5 liter flessen met handige schenktuit? :roll:

Het verhaal klopt, maar het woordje "krijgen" is weer wat kort door de bocht :lol: .

Ennu, dat Dasty, wat zit erin? Vast heel erg goed voor de gezondheid en het milieu.

Tim
  • edited February 2007
    DELETED
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    ik gok op die laatste: ruitenreinigers zijn agressiever dan ontvetters.

[sorry voor de edit pjotter, maar t leek net of ik een inteligente vraag stelde ipv tim ;)]
  • edited February 2007
    DELETED
    edited February 2007
    :D :D

Tis de gele, de bovenste dus pjotter :lol:

mooie foto's overigens :wink:

RoadRunner
  • edited February 2007
    DELETED
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Misschien toch maar is mee laten nemen door m'n schatje, ik heb nu al vlekken op de Benz. Dopje wilde niet los, even kracht zetten en WOESJ een hele golf over de achterkant. Ook de binnenkant van de klep, maar daar wonen geen mensen.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    enne vlekken op je kleren en ook de stoeptegels. Kreeg van mijn moeder laatst alweer om mijn oren over al die vlekken ZBO in het schuurtje. Tja mam, is mijn schuurtje :twisted:
  • edited February 2007
    DELETED
    edited February 2007
    pjotter said:

ericzwiep said:

enne vlekken op je kleren en ook de stoeptegels. Kreeg van mijn moeder laatst alweer om mijn oren over al die vlekken ZBO in het schuurtje. Tja mam, is mijn schuurtje :twisted:

.
    ppo vergaat na zoveel tijd, en laat geen vlekken na(plant aardig weet je) :)
    Miglowie said:

. Dopje wilde niet los, even kracht zetten en WOESJ een hele golf over de achterkant. .

.

kun je dan beter meteen schoonmaken :idea:
    Tuurlijk vergaat ZBO na verloop van tijd, maar als je voor die tijd alweer nieuwe knoeit, schiet het niet echt op he?? Ik heb zoveel mogelijk gedaan met poetslappen die ik in de auto had, maar later dacht ik dat de lak daar toch wel een beetje dof was. Ga zaterdag ff door de wasstraat, dan ff kijken wat ervan over is. Heb het vriendinnetje al gevraagd om bij de Wibra zo'n flesje mee te nemen, dan gooi ik dat meteen in de auto voor een evt volgende keer :)
  • edited February 2007
    DELETED
  • Martijn PPO Addict
    edited February 2007
    pjotter said:

die wasstraat, vergeet t maar .
    zelfs met de spuitlans 1mm van t lak gaat het dr nog niet af.

op 90 graden met het juiste sopje erin wel ;)
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited February 2007
    Nou, ik hoop dat het met posting kakkerij van sommige lieden eindelijk eens vet gaat stoppen!

Twee paginas geneuzel en gewauwel waar ik niet eens van in de lach schiet.

Heren veelposters; ook in andere draden eens stoppen met dat getrut.

Als het nu eens ergens om gaat: Na twee pagina's geleuter(maar nu wel met plaatjes), niks nieuws onder de zon.

Doet u eens meer uw best; zie dit verhaal al van meer dan een jaar geleden:

http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=307&highlight=wibra

Groet, Cp
  • edited February 2007
    DELETED
    edited February 2007
    Of er ook spul is dat helpt tegen aangebrande posters...... :wink:
  • edited February 2007
    DELETED
  • vitOliebol PPO Newbie
    edited March 2007
    Gewoon een beetje pure ammonia-jakkes help ook goed.
    Je krijgt er ook mooie boeiende effecten van op je strakke lak, als je de mengverhouding aan je laars lapt.
    ontvet als een gek, pas op je handen, die zijn ook gelijk vetloos en ontveld.
    En rustig aan gieten, niet knoeien.
    Valt niet mee met 20 litervaten, ook ik zat de eerste keer van top tot teen onder de vette glibber.
    BEAUTY-tip!!
    scheelde wel weer een fles body-lotion, ik kreeg er een superzacht velletje van :shock: !
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2007
    Hallo,

Ik heb het de laaste keer gedaan zonder hierbij schoonmaakmiddelen te gebruiken, gewoon met zo'n geel doekje vanuit de keuken en een stoomreiniger.

Gr. Ingmar
  • pieter PPO Master
    edited March 2007
    De beste oplossing :?: :?: :!: :!: :!: :!: :!: ............ gewoon laten zitten.
    edited March 2007
    pieter said:

De beste oplossing :?: :?: :!: :!: :!: :!: :!: ............ gewoon laten zitten.

Nee, gewoon niet knoeien 8)

Tim
  • pieter PPO Master
    edited March 2007
    Zie je wel dat je toch een nette jongen bent :lol:
    Maar je hebt gelijk , ik ben alweer een stap te ver.
    edited March 2007
    Ik heb gewoon een busje power-ontvetter gehaald bij de Action tegenover voor 1 euro nog wat en daar poets ik het direct na het tanken mee weg. Gevolg: een altijd blinkend achterscherm bij de tank en de rest vd auto is helemaal zwart.
  • Janbenz1Janbenz1 PPO Newbie
    edited September 2007
    Wel eens een spuitbus met remmenreiniger geprobeert?
    Werkt perfect met het ontvetten van van alles.
    Kost in verhouding weinig en werkt heel vlot en schoon.

Ook om het motorblok aan de buitenkant schoon te maken, is het perfect spul.

groet Jan. 8)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    Ff een reactie op een oude post..... was de eerste die ik kon vinden over het onderwerp: schoonmaken.

Kga zeker die DASTY eens zien te vinden of iets dergelijks. Zowel auto als bussen als vloer schoonmaken. Soms wat te scheutig de tank vullen..en dan mors ik wat doordat ie net nog ff beetje overstroomt. De kannetjes waarmee ik vul (5L handig model) moet ik ook vullen en zat dus echt dikke laag olie aan. Dacht ze ff af te stomen... met de grote karcher op 130graden. Viel echt nog vies tegen....moest lang stomen eer ze nog maar beetje aantoonbaar weer waren (nog niet eens echt schoon). Heb al angst voor de vloer van mn folter locatie, daar ligt helaas teveel op de vloer (krappe bewegingsruime...mors je al snel eens een druppeltje bij het vullen vd beide kolommen...ook buiten de lekbak)....plakt nu zo lekker als je er loopt in het krappe pad. Ga ik nog wel eens middagje op mogen vloeken:D

Ik hoop dat dit de oplossing is...en als iemand in de tussentijd nog betere middelen heeft gevonden?... Vliegtuigwasmiddel wil ik ook best proberen...maar denk dak da nie zo ff bij de lokale supermarkten haal. En gezien we ook geen brezan achtige winkel voor vliegtuigen hebben hier ergens:P

greetz
    edited August 2010
    Fury, dat spul datsy, dasty kan je vinden bij de wibra. zo'n plantenspuitgeval. Ze hebben ze soms ook in 3L navulverpakking. Erg maar dan ook erg goed spul!
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2010
    [QUOTE=fury;57162] Heb al angst voor de vloer van mn folter locatie, daar ligt helaas teveel op de vloer

Goh hans eng mannetje ben jij , een FOLTER lokatie ??:D
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2010
    [QUOTE=Raaf;57169]Goh hans eng mannetje ben jij , een FOLTER lokatie ??:D

Ssst....strax weet iedereen het.. zou het daarom zo moeilijk zijn om een goeie vriendin te vinden?..neem ik ze mee naar daar...rubber handschoentjes aan...................LOL...ach filteren is soms ook zelf foltering;)
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2010
    Heet water met soda werkte goed heb ik gemerkt.

Is dat ook goed te gebruiken bij de 25L cans die ik tot nu toe (wasmiddel en warm water) nog niet goed schoon kreeg?
    edited October 2010
    Udo, wat houdt je tegen om het zelf te proberen en dan hier het resultaat te posten?
    edited October 2010
    .......
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2010
    [QUOTE=ericzwiep;58086]Udo, wat houdt je tegen om het zelf te proberen en dan hier het resultaat te posten?
    Nuja, ik weet niet hoe goed het plastic tegen het hete water kan en wil ze graag heel houden.
    Daarnaast ben ik geinteresseerd in effectievere oplossingen dan de voorgestelde.
    edited October 2010
    Er is maar een manier om erachter te komen Udo....er staan er bij mij 6 lege op de oprit, experimenteer maar naar hartelust...dan hoef ik ze niet naar de container te brengen:p
    edited October 2010

in effectievere oplossingen dan de voorgestelde.

:shock:
    Oke Udo, bij deze ben je uitgedaagd. Onderbouw je bewering maar eens.
    Ga naar Ingmar, daar mag je 'onze' voorstellen naar hartelust testen en de resultaten afzetten tegen je eigen kennelijk in gedachte betere oplossingen.....maar in de praktijk??

Zien het resultaat hier graag terug gepost :D
    edited October 2010
    Lijkt me een goed plan, en zeker kun je de verschillen merken in methodieken die je nu hebt gehoord, het zijn 6 exacte dezelfde jerrycans van de loempie-bakker, met dezelfde olie.....
    Ze staan voor mijn aanhanger, op het adres waar ik niet meer woon, geef me een seintje en je kunt ze zo halen.
    Heb zelfs nog een professionele frituurpan reiniger en die werkt ook super, daar wil ik ook nog wel een zakje ter beschikking stellen voor het vergelijk.
    edited October 2010
    dag later...de jerrycans staan er nog steeds, zaterdag gaan ze naar de vuilstort Udo...grijp je kans! ;)
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2010
    [QUOTE=ingmar;58123]dag later...de jerrycans staan er nog steeds, zaterdag gaan ze naar de vuilstort Udo...grijp je kans! ;)
    Ik heb er nog staan (de Soja-variant) van de vorige ophaal-actie.
    De (imo) mooiere cans (non-Soja) daar heb ik er maar 5 van en ben ik zuinig op; vandaar ook de vraag qua reinigen.
    Als ik er weer een paar leeg heb gai k de soda + kokend heet water proberen.

Dus dank voor het aanbod, maar nu ff niet.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    Moet je niet proberen Udo, ik kan bevestigen dat het werkt. Ik kuiste mijn jerrycans altijd zo uit. Heet water, soda en een scheut ecover afwasmiddel... 1/4 vullen, dop erop en hard schudden.
    Soda is goedkoop en zeer ontvettend. Prima PPO-spul dus.
Sign In or Register to comment.