Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Nippon - Denso pompen

Tekkieflippo PPO Newbie
edited January 2007 in Oosterse merken
ben een newbie op dit forum maar heb eerst 'n rondgekeken. Kan ik besluiten uit wat ik hier lees dat een Toyota Landcruiser meestal met 'n Nippon-Denso pomp zit en dat die zowat Bosch clonen zijn en dus weinig of geen aanpassingen vereisen om 50% ppo te rijden?

Heb ook gelezen dat zowat iedereen minsten de installatie van een warmtewisselaar aanraadt. Waar kan ik vinden hoe ik hier aan begin? Waar moet ik op letten? Moet ik er een kopen die specifiek voor 'n Landcruiser geschikt is?

Bedankt voor reacties!
Greetz! keep up the ppo work!

Toyota Landcruiser L70 '88
nog geen mods ;-)

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007

ben een newbie op dit forum maar heb eerst 'n rondgekeken. Kan ik besluiten uit wat ik hier lees dat een Toyota Landcruiser meestal met 'n Nippon-Denso pomp zit en dat die zowat Bosch clonen zijn en dus weinig of geen aanpassingen vereisen om 50% ppo te rijden?

Heb ook gelezen dat zowat iedereen minsten de installatie van een warmtewisselaar aanraadt. Waar kan ik vinden hoe ik hier aan begin? Waar moet ik op letten? Moet ik er een kopen die specifiek voor 'n Landcruiser geschikt is?

Bedankt voor reacties!
    Greetz! keep up the ppo work!

Toyota Landcruiser L70 '88
    nog geen mods ;-)

Over wat voor pomp er op je Landcruiser zit kan ik je niet beraden. Over een warmtewisselaar is het vrij simpel: Je kan bij (Duitse) winkels Warmtewisselaars of "wärmetauschers" bestellen al dan niet met slangtulen voor je koelwaterslangen en brandstofslangen. Wat je dus nodig hebt is 1x warmtewisselaar (voor een dikke diesel als die van jou misschien 3,7Kw), 2x slangtule 15/16/17mm, afhankelijk van de leidingen naar je kachel (meten is weten), 2x t-stuk in dezelfde diameter, 2x slangtule in de diameter van je brandstofleidingen, een lading slangeklemmen (reken al snel op een stuk of 10/15) en off you go :)
Sign In or Register to comment.