Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Houdbaarheid, brandgevaar & opslag.

JeroenW PPO Burner
edited January 2007 in Olieen
Ik ben van plan alvast wat extra olie nog in te slaan, voor het gemak.

Hoe gevaarlijk is 200 liter zonnebloemolie op een gemiddelde zolder opslaan? Ik heb helaas geen garage...

Hoe lang is olie houdbaar in een normale fles, mits donker en redelijk koel opgeslagen? (Hydrofiel?)

Groeten,
Jeroen

Comments

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007

Hoe gevaarlijk is 200 liter zonnebloemolie op een gemiddelde zolder opslaan? Ik heb helaas geen garage...

Ligt eraan, heb je pyromaan achtige neigingen? zolang je het netjes opslaat, niet in de buurt van bijv. de CV waarom zou dat niet kunnen?

Hoe lang is olie houdbaar in een normale fles, mits donker en redelijk koel opgeslagen? (Hydrofiel?)

Zie wat er op de fles staat, is de datum overschreden, gooi het dan alsnog in je tank. no problem zolang je het op zolder hebt staan. In de winter kan het wel eens gaan vlokken ivm de temp. Er zijn er hier nog wel eens geluksvogels die een oude over de datum partij kunnen scoren, geen klachten van gehoord.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    ericzwiep said:

Ligt eraan, heb je pyromaan achtige neigingen? zolang je het netjes opslaat, niet in de buurt van bijv. de CV waarom zou dat niet kunnen?

Zie wat er op de fles staat, is de datum overschreden, gooi het dan alsnog in je tank. no problem zolang je het op zolder hebt staan. In de winter kan het wel eens gaan vlokken ivm de temp. Er zijn er hier nog wel eens geluksvogels die een oude over de datum partij kunnen scoren, geen klachten van gehoord.
    Mee eens, de olie kan over datum misschien niet meer geschikt zijn voor consumptie, je dieseltje vind het allemaal prima en verstookt het wel. Brandgevaarlijk?? Probeer eens een plasje op tafel te leggen en dat in de brand te krijgen. Zo brandgevaarlijk is het.

(zal je vast een tip geven, je heb een zeer hete open vlam nodig voor het uberhaupt wil fikken)
  • edited January 2007
    DELETED
Sign In or Register to comment.