Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

douane

berre PPO Burner
edited March 2010 in Wetgeving Belgie
Ik weet niet dat dit bericht hier thuis hoort maar kom. Vandaag was ik een uitleg aan't doen aan een collega op men nieuw werk. Hij was laatst tegengehouden door de douane en ze hadden een staal genomen. Hij had niet lang daarvoor een dieseladditief toegevoegd. Toen de heren van de douane zagen dat er een lichte gele schijn was moest die zen gegevens achterlaten zodat ze dat staaltje meenamen naar het labo. Hij kreeg kort daarna bericht dat alles ok was.
Maar, degenen onder ons die, vooal in de winter, rijden op een percentage petroleum hebben mss minder geluk. Ik rij ondertussen met een bonnetje van boer Jan voor men koolzaad in de wagen maar petroleum mag dus niet he....Helaas pindakaas..

MVG

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Ik heb gehoord dat je in de winter een bepaald percentage mag toevoegen aan diesel. Hoeveel dit is, daar heb ik geen idee van. Kan dat met de gebruikte methodes trouwens achterhaald worden of je nu diesel of petroleum met je PPO gemengd hebt?

Greetz
  • kristof PPO Burner
    edited March 2010
    ik merk ook als ik een percentage petroleum bijmeng dat de brandstoffilter langer "meegaat".
    Ik voeg dus wat petroleum bij de ppo. Hierdoor gaat mijn verwarmde brandstoffilter langer mee en moet ik hem dus minder snel vervangen. iemand enig idee hoeveel percentage petroleum je mag bijmengen? Of is het helemaal niet toegelaten? Ik ben er mee gestopt omdat ze aan het tankstation waar ik de petroleum haalde mij vertelde dat het helemaal niet mag en dat de douane dit eenvoudig kan controlleren.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    klopt, het mag niet. In belgie staat dat ook bij elke petroleumpomp duidelijk aangegeven.
    Voor al je overige vragen over petroleum, gebruik de zoekfunctie, anders hebben de modjes weer werk :mozilla_tongue:
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Hmm, ik meng nooit bij en doe 10.000 km met een filter. En daarna weet ik niet, want dan doe ik het filter preventief vervangen.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2010
    Simpel, het mag NIET.

Verwarmde filter gebruiken IN de wagen en je probleem lost zich vanzelf op :)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2010
    [QUOTE=wodan;55172]......en je probleem lost zich vanzelf op

Ben gek op zulke problemen :mozilla_wink:
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    @ Wodan: ik wist niet dat jij een manager bent. :mrgreen:
  • kristof PPO Burner
    edited March 2010
    normaal voorschrift voor mijn wagen voor het vervangen van de brandstof filter op dino is dacht ik 20000 km ( voorschrift opel )
    Ik gebruik dezelfde soort filter voor PPO. dus originele brandstoffilter die verwarmd wordt.
    Zonder toevoeging van petroleum rij ik iets van een 8000 tot 10000 km. Met petroleum kan ik wel ongeveer 20000km rijden.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2010
    Hoi Kristof,

Hoeveel meng je dan bij?
    En waarom petroleum en geen dino?

Herman
    300SD
  • wodanwodan Super Moderator
    edited March 2010
    [QUOTE=kristof;55191]normaal voorschrift voor mijn wagen voor het vervangen van de brandstof filter op dino is dacht ik 20000 km ( voorschrift opel )
    Ik gebruik dezelfde soort filter voor PPO. dus originele brandstoffilter die verwarmd wordt.
    Zonder toevoeging van petroleum rij ik iets van een 8000 tot 10000 km. Met petroleum kan ik wel ongeveer 20000km rijden.

Die filter wordt waarschijnlijk enkel verwarmd als het buiten koud is,
    niet zowiezo en niet tot +80°C...
  • kristof PPO Burner
    edited March 2010
    In de winter als het serieus vriest tot 20%.
    Ik heb het gevoel dat petroleum een meer "ontvetter" eigenschap heeft dan dino. petroleum smeert minder dan dino. Dus te veel kan ik ook niet bijmengen. PPO heeft dan weer meer smerende eigenschappen als dino(?). Ik heb mijn brandstoffilter al eens opengedaan. En dan zie je nog "vet resten". Deze zouden dan door het petroleum verdunt en opgelost worden? waardoor de filter langer meegaat? Is mijn redenering juist?

@ wodan,
    ik heb dus 2 brandstoffilters, 1 die wordt gebruikt voor het filteren van dino en zit op de originele plaats in het voertuig, en 1 voor PPO die dicht bij de PPO tank zit en ook elektrisch verwarmd wordt tot 75°C.
Sign In or Register to comment.