Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Pomp probleem met Freelander td 4

jumperjumper PPO Burner
edited March 2007 in Overige merken
Gisteren wilde de freelander niet meer starten, de dealer heeft vandaag geconstateerd dat de pomp die bij de tank zit het begeven heeft. De freelander heeft drie brandstofpompen, één bij de tank, één half verwegen, en de hogedruk pomp bij de motor. De eerste bij de tank geeft het probleem.

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Aha, en nu??
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Vervangen dus....

Heeft dit iets met ppo te maken, rij je daarop?

Een elektrische brandstofpomp heeft niet het eeuwige leven. Vreemde constructie trouwens 2 opvoerpompen.

Tim
  • jumperjumper PPO Burner
    edited January 2007
    Ik rijd inderdaad op 40% PPO op dit moment. En vraag me af of het hier iets mee te maken heeft.

Hij is vandaag gerepareerd, en ga hem straks weer ophalen. De kosten zijn ongeveer 300 euro.

De Freelander is van 2001 en heeft iets meer dan 100.000 km gereden, waarvan de laatste ongeveer 20.000 op PPO.
    edited January 2007
    Tijdens de rit van Goes naar Terneuzen (dealer naar mijn garagebedrijf) is de freelander opnieuw stil gevallen. Hij is nu opnieuw naar de dealer in Goes gebracht voor onderzoek. We wachten in spanning af.
    edited January 2007
    pjotter said:

jumper said:

Ik rijd inderdaad op 40% PPO op dit moment. En vraag me af of het hier iets mee te maken heeft.

Hij is vandaag gerepareerd, en ga hem straks weer ophalen. De kosten zijn ongeveer 300 euro.

De Freelander is van 2001 en heeft iets meer dan 100.000 km gereden, waarvan de laatste ongeveer 20.000 op PPO.

.

is mooi balen Jumper.

maar ik schat t gebruik van de freelander 1 op 10( is netjes toch).
    en 20.000 km met een mix van 40% ppo op dit moment.( was hoger denk ik met die zwoele zomer)

heb je toch bijna 1000 euro bespaart 8) .
    och en dan 300 eurie onkosten.mmm.

maar doet wel zeer dat begrijp ik :(
    Zo had ik het nog niet bekeken.

blijft het alleen niet bij een pomp, er is ook iets met de verstuivers. Maar hoe of wat weet ik nog niet.

Ik hou jullie op de hoogte
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Jumper lang geleden heb ik je dit ook al geschreven, jhe hebt er nooit een reactie op gegeven.

=============================================

Yo jumper,

Met een common rail moet je geen grappen maken ...
    Deze systemen vragen om extra veel preciezie en aandacht voor druk aanvoer ...

Ik zou lekker naar Elsbett gaan ofzo voordat je die diesel kapot maakt.

Groet

Drappie

================================================

Achteraf zeuren en afgeven op je dealer of op de PPO is oneerlijk.
    Ik heb nu al donkerbruine vermoedens waarom jou Freelander niet wil rijden.
    Kennelijk heb je geld zat om te dealer te spekken, DAT geld had je METEEN moeten investeren in een goede kit.

Drappie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    met 40 % en 70 ct/l heeft hij 240 E gespaard.
    Toch een verschil lijkt me
    edited January 2007
    [quote=Lord Drappo]Jumper lang geleden heb ik je dit ook al geschreven, jhe hebt er nooit een reactie op gegeven.

=============================================

Yo jumper,

Met een common rail moet je geen grappen maken ...
    Deze systemen vragen om extra veel preciezie en aandacht voor druk aanvoer ...

Ik zou lekker naar Elsbett gaan ofzo voordat je die diesel kapot maakt.

Groet

Drappie

================================================

Achteraf zeuren en afgeven op je dealer of op de PPO is oneerlijk.
    Ik heb nu al donkerbruine vermoedens waarom jou Freelander niet wil rijden.
    Kennelijk heb je geld zat om te dealer te spekken, DAT geld had je METEEN moeten investeren in een goede kit.

Drappie

Ten eerste ik heb me nu totaal niet negatief uitgelaten over de dealer, dat ik daar niet meer als klant zelf meer komt heeft een andere reden. Dat heeft te maken met het feit hoe ik in het verleden daar behandeld ben. Ik zit dus bij een garage bedrijf in Terneuzen die de dealer in Goes ingeschakeld heeft om de storing op te sporen.

Ten tweede, ik heb mijn garagebedrijf nadrukkelijk gevraagd om ook uit te zoeken wat nu precies de oorzaak is van de storing. Het hoeft helemaal niets te maken te hebben met het rijden op mengels met PPO. Ik heb voor hen helemaal niets verborgen, ze kunnen gewoon zien hoe alles in elkaar zit. De warmte wisselaar zit gewoon in het zicht.

Ten derde, ik heb me nadrukkelijk gehouden aan de voorschriften van degene die me de warmtewisselaar geleverd heeft, deze adviseerd nadrukkelijk om bepaalde percentages te mengen bij bepaalde temperaturen. Dit betekend dat ik momenteel om 40% zonnebloem olie kan rijden. De koude start is gewoon probleemloos.

Ik maak me alleen wel kwaad wanneer een dealer een auto op pad stuurd die niet volledig in orde is, nu heb ik het geluk dat mijn garage de freelander in Goes is gaan halen, en dat zij ermee stil gevallen zijn. De verkoper van mijn garage heeft dan weer het geluk dat hij niet in de tunnel maar net na de tunnel stil gevallen is.
    edited January 2007
    Ik heb de leverancier van de warmte wisselaar nog aan de telefoon gehad, de problemen die die momenteel heb, hebben niets te maken met het gebruik van PPO.

Ook ben ik vanmiddag even bij de dealer in Goes langs geweest. Er moest een kabelboompje voor de injectoren besteld worden, die was vandaag binnen gekomen, dus van de week zal de Freelander weer klaar zijn.
  • blaft PPO Newbie
    edited March 2007
    De kans dat je opvoerpomp defect gaat door ppo is heel reëel. Ik heb het met mijn defender ook gehad. Ik heb hem professioneel laten ombouwen naar een tweetanksysteem en nu werkt hij geweldig. Er wordt trouwens een nieuwe en totaal andere pomp gestoken. Dat pompje dat er origineel inzit stelt echt niet veel voor vergeleken met de pomp die er nu inzit.
Sign In or Register to comment.