Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hoe ziet jouw thuis-tap eruit?

Tim Livin' and Breathin' PPO
edited May 2012 in De Koffiehoek
Stokers,

Niets meer te ombouwen, dus de thuistap maar klaargemaakt. Karretje geleend en de IBC naar huis gehaald.

Zo werd er eerst getankt, met een ouwe fanta fles en veel flesjes. Toen ook nog voornamelijk in de biodiesel processor. Nu heb ik de thuistap klaargemaakt, hij is nog niet getest, en er zit nog maar 100 liter in, maar het lijkt in ieder geval mooi. En de garage eindelijk weer eens opgeruimd.

imageimage

Hoe tanken jullie?

Cheers,
Tim
«1

Comments

• Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited December 2006
    Tim said:

Stokers,

Niets meer te ombouwen, dus de thuistap maar klaargemaakt. Karretje geleend en de IBC naar huis gehaald.

Zo werd er eerst getankt, met een ouwe fanta fles en veel flesjes. Toen ook nog voornamelijk in de biodiesel processor. Nu heb ik de thuistap klaargemaakt, hij is nog niet getest, en er zit nog maar 100 liter in, maar het lijkt in ieder geval mooi. En de garage eindelijk weer eens opgeruimd.

Hoe tanken jullie?

Cheers,
    Tim

ik doe het nog te makkelijk,... uit flessies.
    kost wel wat tijd, maar dat heb ik er wel voor over.
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited December 2006
    verkeerde woordkeus Sunny.

ik doe t nog te MOEILIJK,.. uit flessies enz :wink:

tsja.... wat's in a word...
    ben te lui om alles eerst over te gieten en dan nog eens af te tanken, wat ik nu doe kost een kwartiertje. mwoh,... en dat om de drie dagen.... daar kan ik mee leven.
    neemt niet weg dat de thuistap van tim natuurlijk wel heel mooi is.
    Hulde Tim..
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2006
    Mijn thuistap zijn 2 IBC containertjes, eentje van 1000L zomer WVO
    en eentje met 600L winter WVO (dus met wat meer additieven tegen het stollen), beide nu met 300L elk.
  • pieter PPO Master
    edited January 2007
    Wat zijn dat voor additieven Wodan, de mijne wordt 's winters ook behoorlijk dikker ( de olie dan he :wink: )
    edited January 2007
    Aceton, white spirit, diesel, anti-stollingsmiddel, benzine en koud gefilterd.
    Vriesbestendig wordt het daarmee niet, wel verpompbaar tot 2 graden.
    De exacte mengverhouding moet je proefondervindelijk bepalen.
  • RoadRunnerRoadRunner PPO Wannabe
    edited February 2007
    Mooie installatie Tim!!!
    :D

Ik zit een beetje in een tussenfase; ik doe het zeg maar semi-proffesioneel.

Ik heb een regenton, zo'n mooie groene met een aftapkraantje eraan, gekregen van de ouders van een collega. Heb op de (open) bovenkant een stuk gaas gemaakt met een maaswijdte van zo'n 3x3 cm denk ik...
    Hierop kan ik ruim een doos flessen tegelijk laten leeglopen en uitlekken.
    Ik gebruik zo'n 40 tot 45 liter per week pure zonnebloemolie, dus da's dan drie dozen zeg maar.
    Meestal combineer ik het vullen van mijn regenton met het zagen en hakken van het hout voor de kachel, dat gaat mooi samen, tijdens het uitlekken zaag en hak ik even en daarna de volgende doos.
    Omdat ik met een 50%-50% mengsel rijd, vul ik de tank op weg naar huis eerst tot de helft met diesel, tap bij thuiskomst via het aftapkraantje een kunststof gieter van 10 liter vol en vul de tank, onder regelmatig schudden van de auto dan tot de rand vol.

Zo kan ik dan weer 3 dagen op- en neer naar mijn werk rijden, ik ga mijn combo'tje niet meer ombouwen naar een 2-tank systeem, hij heeft er nu 340.000 km. opzitten dus dat ga ik hem niet meer aandoen op zijn oude dag :wink:
    Inmiddels wel 80.000 km. probleemloos op 50% mengsel gereden, dus mijn trouwe makker heeft wel een schouderklopje verdiend!

groetjes en een fijn weekend!!

RoadRunner
  • jumperjumper PPO Burner
    edited February 2007
    Ik doe het nog gewoon met de flesjes in de gieter. De flessen laat ik dan leeg druppen in een jerry-can.

Maar vind dat regentonnetje wel een goede oplossingen voor hier, alleen hoe kom ik er aan? Weet iemand nog ergens zo'n tonnetje te staan?
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    Laat ik de mijne er ook nog maar een keer bijzetten www.ppo.nu/viewtopic.php?t=705
    Voor vergroting even op de foto klikken, ik ben nog niet zover als Pjotter met het plaatsen van foto's die met de muispijl vanzelf vergroten.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    pieter said:

Laat ik de mijne er ook nog maar een keer bijzetten www.ppo.nu/viewtopic.php?t=705

Jaja, topic niet eerder gezien. Je hebt zelfs een speciaal hok-ppo-tank-station, mijn IBC moet het delen met de Saxo, fietsen, werkbank, uit huis gestuurde ppo'r, 8) :idea:
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    heb je het over de foto's of over de flesjes??
    De flesje leeg ik zo per 30 stuks, ongeveer, 't is even proppen maar het kan met de volgende trechter www.ppo.nu/viewtopic.php?t=564
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    Tim said:

pieter said:

Jaja, topic niet eerder gezien. Je hebt zelfs een speciaal hok-ppo-tank-station, mijn IBC moet het delen met de Saxo, fietsen, werkbank, uit huis gestuurde ppo'r, 8) :idea:
    Nou Tim, de schuur is inmiddels niet zo leeg meer, ik heb er de grasmaaiers e.d. in staan.
    Wel heb ik de IBC geisoleerd met tempexplaten (5cm) om temperatuurschommelingen zoveel mogelijk te beperken en daarna heb ik het geheel nog tegen daglicht afgedekt met oude dekens.
    edited February 2007
    ik ben vandaag bij de gemeente langs geweest, en heb daar een kliko gescoord. Vervolgens om een regenton kraantje gereden, kosten totaal nog geen 10 eurie. En kan nu ruim 200 liter PPO kwijt. Zeg maar een regenton van een kliko.

Zal hem alleen eerst even grondig moeten reinigen. Iemand nog tips?
    edited February 2007
    Waar je auto's kan afspuiten met heet zeepwater onder druk...
    edited February 2007
    pjotter said:

let wel Jumper dat een kliko bak door wind stof en vuil doorlaat via de klep.

Ik zet hem wel binnen in het schuurtje. Daar is niet zoveel wind. :wink:
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    .............en bij het vullen even een paar liter dino bijvullen om bacterievorming te voorkomen.
    Mischien een afdichtingsstrip van rubber (kant en klaar te koop, van dat sponsachtige rubber met plakstrip 2cm breed) op het vlakke gedeelte plakken en dan na het vullen even gewicht op het deksel leggen.
    edited February 2007
    pieter said:

Mischien een afdichtingsstrip van rubber (kant en klaar te koop, van dat sponsachtige rubber met plakstrip 2cm breed) op het vlakke gedeelte plakken en dan na het vullen even gewicht op het deksel leggen.

Cell rubber heet dat, te koop bij lasaulec.

Tim
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    Dankje Tim, ik heb het wel in gebruik maar wist de naam niet, nu weet ik in ieder geval dat ik een cell-rubbergebruiker ben en waar ik om vragen moet als ik nieuwe moet hebben, makkelijk spul.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Mijn olie-zooi

Rechts onder in beeld in de wasmand is de elektrische pomp.

image
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    Netjes hoor Smul sinds jij het niet meer op het balcon hebt :wink:
    edited February 2007
    Ik heb mijn oude pomp via het forum verkocht en even een wat uitgebreidere pomp gekocht. (met teller en vulpistool).

De voordelen:
    - sneller verpompen
    - minder knoeien door vulpistool
    - bij de aanvoer zit gelijk na het filter een terugslagklep
    - met de teller altijd weten hoeveel je wegpompt.

Nadeel:
    - het is een centrifugaalpomp. Je moet hem even op weg helpen voordat hij gaat pompen. Oplossing: de aanvoerslag diep het vat of IBC hangen waardoor hij volloopt tot het olielevel in het vat. Vervolgens een stukje terugtrekken. (coïtus interruptus) Door de terugslagklep blijft de olie in de slang en loopt het naar de pomp (die je zo laag mogelijk moet zetten). Vervolgens het vulpistool zacht inknijpen en langzaam verder inknijpen.

image
    edited February 2007
    Hey smul,

Dat is nog es een setje!!

Waar komt die mooie teller vandaan?

Tim
    edited February 2007
    Tim said:

Hey smul,

Dat is nog es een setje!!

Waar komt die mooie teller vandaan?

Tim

Het was 1 compleet setje, met alles erop en eraan!
    edited February 2007
    Smul,

Dus, waar komt ie vandaan??

Tim :P :P
    edited February 2007
    Tim said:

Smul,

Dus, waar komt ie vandaan??

Tim :P :P

HA! Ik heb je nieuwsgierig gemaakt, daar wachtte ik op :P

http://www.toolsnmore.nl/
    edited February 2007
    Smul,

Ik kan em niet vinden, wat is het artikel nr?

Tim
    edited February 2007
    Tim said:

Smul,

Ik kan em niet vinden, wat is het artikel nr?

Tim

Hmmm...hij staat niet op die website blijkbaar.

Hier is de website van de leverancier:

http://www.cacheng.com/probig.php?bid=1&id=74

Ik heb de YB600...alleen dan in het geel :)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Das precies de pomp die in Nutterden staat waar ik wel is raps tank :) Lekt als de ziekte, maar gelukkig weegt ie hoeveel je getankt heb ipv de meter af te lezen.
  • pieter PPO Master
    edited February 2007
    Wel PPO bestendig?, ik kan dat nergens op de website ontdekken, ik kan hem ûberhaubt niet op de website ontdekken.
    edited February 2007
    pieter said:

Wel PPO bestendig?, ik kan dat nergens op de website ontdekken, ik kan hem ûberhaubt niet op de website ontdekken.

Jazeker, ik heb al uitgebreid getankt en gaat als een tierelier. Mijn pomp lekt niet.
    edited March 2007
    Stokers,

De thuistap is voor de update gegaan. Kon geschikt aan dit filter komen en nu weet ik zeker dat ik 1mu tank 8)

image

Tim
  • pieter PPO Master
    edited March 2007
    Mooi filter Tim, zijn er ook wel zulke filters te krijgen die in een waterafvoer kunnen?? weet jij dat?

Complimenten voor je hele installatie, wat ziet dat er netjes uit! ben jij zo'n nette jongen???
    edited March 2007
    Pieter,

In de advertentie staat dat het voor ppo is, maar ook voor drinkwater en aquarium. Je moet het er wel door persen, onder vrij verval zal er weinig doorgaan lijkt me. Je kan hiervoor alle soorten filters krijgen, van 1mu tot gaas, bij wijze van spreken. In nl heet dat geloof ik een kaarsenfilter.

PÖL Filtergehäuse für Aufbereitung Frittenfett etc

Ben ik netjes?, valt wel mee denk ik, maar die plaktroep in m'n garage, nein lieber nicht. Dus ik heb altijd een doek en ontvetter erbij.

Ik sleutel altijd met een stuk vloerbedekking eronder. Als dit te smerig wordt gooi k het weg. Volgende stuk van zonder. Is trouwens ook prettig met ppo, anders glij je steeds weg :lol: En zacht aan de knieën.....

Tim
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited May 2007
    Ja nu de auto lekker rijd op ppo ga je verder.
    ik heb wat apo gehaald en ben gaan mixen.
    image
    thuis gezegt dat het plantardig is dus dat het geen kwaad kon :) (wel dus)
    dus een ander ztuk je tuin gevonden
    image
    maar ook hier woort het niets.
    dus ben ik verbannen tot tussen de klico`s
    image
    klico`s er uit en klideren maar
    image
    ik hoop jong geleed is oud gedaan
    image
    ik ben er nog niet helle maal uit hie ik ga filteren .
    maar heb wel veel iedeeen op gedaan in bierbeek.
    image
    woord vervolgt

dyssie :D
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Dyssie,

Ja nu de auto lekker rijd op ppo ga je verder.
    ik heb wat apo gehaald en ben gaan mixen.
    thuis gezegt dat het plantardig is dus dat het geen kwaad kon (wel dus)
    dus een ander ztuk je tuin gevonden

Is dat die APO van Niek, dan moet je er wel rekening meehouden dat er Petroleum doorzit, en dus niet puur is. En daar kon jouw gras denk ik niet tegen.

Gr. Ingmar
    edited May 2007
    Nee de apo van niek hoef ik niet meer te filteren .
    deze plekken in het gras zijn van de noten olie.
    die ik zelf heb gefilterd.

ik ben gelijk maar even bezig geweest en weer wat foto`s gemaakt

als filter gebruik ik hier gewoon een katoen laken
    dat is mij aangeraden in bierbeek
    image

het er in gieten was ook altijd een probleem dus hoop dat het zo beter gaat

image

omdat het er niet zo snel door loopt (moet ook)halfe ton er over en wachten maar

image

dyssie 8)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Moet je niet dat bovenste gat iets losdraaien zodat het iets sneller loopt?? Als je je vat niet belucht duurt het inderdaad lang :P
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2007
    Vreemd,

Ik heb wel eerder ZBO gemorst, maar de begroeiing heeft er toto nu toe nog niet onder geleden. Nu ik de APO van Niek heb, zal ik iets beter moeten uitkijken met tanken.

Gr. Ingmar
  • atjongatjong PPO Addict
    edited May 2007
    Mooie foto's Dyssie. Ook mooie pantykousen; weet je vrouw wel dat je ze hebt geleend? :)

Je notenolie was toch niet heet toen het je gras raakte? Want gras moet daar wel tegen kunnen hoor.
    edited May 2007
    Zo had even niets tedoen dus heb maar gelijk wat tonnen
    gebruikt om weer een nieuwe filtertoren te maken
    image

wat gatjes aan de onderkant

image

katoene doek er tussen en filteren maar

image

even een mooi plekje voor gezocht en gevuld

image

en nu afwachten

dyssie :D
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    De PPOPOMP is operationeel...

image

600 liter KZO in stock, als het vaatje leeg is, eenvoudig te vervangen (nog praktisch te testen)
    1µm filter om absoluut zeker te zijn dat het schone olie is die de tank ingaat.
    Pomp is niet zelfaanzuigend, maar zeer eenvoudig op te gieten langs een moer aan de bovenkant (als het nodig is bij een vatwissel?!). Litertje olie erin en hij pompt weer als nieuw.

Grtz
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    supercool! :)
  • dyssie pda PPO Wannabe
    edited January 2008
    PPO(rno)
  • Jor= PPO Burner
    edited July 2008
    Bij deze mijn thuistap alhoewel de afwerking nog niet af is (moet nog damwand omheen)
    Het vul pistool wordt geopend/gesloten door een asco klep, en onder de blauwe kap zit een oude vaatwas pomp die nu als vulpomp dient.
    Zeker niet de mooiste wel de voordeligste.

image

image
    edited July 2008
    Jor=,

Ziet er goed uit, mooie loods ook :mozilla_tongue:

Tim
  • Jor= PPO Burner
    edited July 2008
    Ja die loods heeft me de anderhalve jaar bezig gehouden, krijg nu weer een beetje tijd voor andere hobby's
  • H200 PPO Burner
    edited July 2008
    hierbij een paar foto's van mijn thuis-tap die ik overigens al een jaar heb staan.
    het pomp systeem is een: Piusi Cube 56
    - ca. 50 liter/min
    - 230 volt / 50 Hz
    - zelf aanzuigend
    - ingebouwd in pompkast
    - interne 3-cijferige dagteller (mechanisch)
    - internet 6-cijferige totaalteller (mechanisch)
    - pistoolophangpunt
    - 4 meter afgifteslang
    - automatisch vulpistool
    alles werkt tot nu toe zonder problemen en ik denk wel bijzonder: de automatische afslag werkt ook naar behoren.
    image
    samen met de ibc
    image
    edited July 2008
    Hey H200,

En, waar gekocht voor €€€?

Tim
  • H200 PPO Burner
    edited July 2008
    hoi tim,
    gekocht bij jacobi tanks, ff googlen dan kom je wel op hun web site.
    ze versturen 'm eerst en ongeveer een week later komt de rekening, netjes toch.
    oh ja de prijs was 350 euro ex.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Hey Tim,

Als je daar iets besteld maak ik gerust even een Ommen-tje om het op te halen.
Sign In or Register to comment.