Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

405 Turbo Diesel

Isabelle PPO Newbie
edited December 2006 in Citroën/Peugeot
Na aanschaf van de 405 SRTD heb ik arachideolie bijgevoegd. Maar zelfs bij slechts 50% gaat het niet lekker. Vanmorgen bleef de auto zelfs enkele minuten alleen maar stationair draaien. en reageerde niet op het gaspedaal.

Rij met mijn Citroen Visa en C-15 al 2 jaar probleemloos op 90% met verwarmd brandstoffilter. Wat kan ik veranderen? Op de 405 zit een verwarmd brandstoffilter standaard.

Comments

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Leonardus isabelle???

geef eerst eens wat meer informatie!
    hoelang rijd je al met die 405?
    type pomp?
    nagloeisysteem erin? Hoe liep hij de afgelopen dagen en met welke mix. Oktober is qua weer gelijk aan nu december.

Rij met mijn Citroen Visa en C-15 al 2 jaar probleemloos op 90% met verwarmd brandstoffilter.

Ook in de winter :shock: Dus zonder extra ombouw? :?
  • Isabelle PPO Newbie
    edited December 2006
    Ik heb de 405 net een paar weken. Of er nagloeien opzit weet ik echt niet; hoe kom ik daar achter? Ik heb de auto gekocht juist om ook op ppo te kunnen rijden, en volgens een bekende was dit de ideale auto ervoor.
    De brandstofpomp is een Bosch.
    Nee, met De Visa heb ik nooit echt problemen gehad. Een keer in de winter 2 jaar geleden heb ik heel even de afbrandfohn op de pomp gezet (hooguit 3 minuten) Starten en lopen. Nu met het verwarmde filter (wel het ventiel uit het watergedeelte verwijderd) loopt ze als een zonnetje. Helaas is ze op lange reizen niet bepaald comfortabel (rond de 800 km)
    Daarom nu de 405 Break SRTD.

Als je meer wilt weten over de 405 hoor ik het graag. Ik ga hem naar alle waarschijnlijkheid om laten bouwen naar een 1 tanksysteem van Elsbett; met de door mij verstrekte gegevens kom ik uit op kit 45900530. Zegt je dat wat?
    ik wil echter toto die tijd toch enigszins op ppo rijden; ik heb een behoorlijke voorraad, en wil het milieu niet onnodig belasten.

Vriendelijke groet,
  • Martijn PPO Addict
    edited December 2006
    standaard (electrische) verwarming zit op meerdere auto's, maar omdat dit voor diesel is gaan deze vaak maar tot 25-35C. de thermostaat is vaak wel te overbruggen zodat je de verwarming continu bij hebt. met koelwater is echter efficienter en ook zijn hogere temperaturen haalbaar.

als je kiest voor overbruggen, niet vergeten uit te zetten want je accu is snel leeg anders.
  • Isabelle PPO Newbie
    edited December 2006
    Bedankt voor je bericht, maar ik kan er helaas niets mee. Volgens mij is het brandstoffilter koelwaterverwarmd aan de omgeving te zien. Ziet er oeverigens vrijwel identiek uit als bij de C-15 Citroen.
    Ik heb een warmtewisselaar liggen die de ppo naar 70 graden kan verwarmen, maar ik zoek een oplossing voor het opstarten. Met 50 % ppo gaat het al niet echt geweldig. Ik kan wel steeds lager gaan, maar dan blijft er weinig voor het milieu over.
    Vandaar dat ik toch ga kiezen voor een Elsbett ombouwset. En dat gaat uiteraard januari worden.
    Fijne avond!
    edited December 2006
    Martijn zal het nagloeien van de gloeikaarsen bedoelen die ofwel voor opwarming zijn van de brandstof ofwel voor het koelwater. Dit laatste lijkt me niet echt standaard.
    Nagloeien brandstof merk je op dit moment heel goed aan de koude start of je dat wel of niet hebt. Zonder nagloeien zal je motor lekker nagelen, spreek uit ervaring :lol: met deze temperaturen.

Denk dat als je voor de elsbett gaat, je maar voor lief moet nemen dat je nu ff wat minder PPO kunt bij mixen, is nu eenmaal zo :wink:
    En ja, als je voor elsbett gaat...geef je het uit handen en is er voor ons niet zoveel om aan bij te dragen.
    Zijn hier natuurlijk wel! benieuwd naar piccies van de ombouw en tot in detail wat er precies is omgebouwd en waarom :P
    wat verwacht je aan kosten?

Ps. weet nu nog niet of we hier met een dame of een heer te maken hebben 8)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Isabelle,

Elsbett (ppo-systems) heeft een mooie aanbieding, als je nu besteld, kun je ergens 2007 afspraak maken voor ombouw.

http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1684

Volgens mij kun je met een elsbett set heel lang nog op 100% blijven rijden. Ik denk er zelf aan voor de Saxo, als ik zelf een andere auto krijg (die dan de huidige Saxo ombouw krijgt). Eenvoudig 1-tank systeem en profi ombouw dan voor de Saxo.

Stiekum ook benieuwd hoe elsbett het doet, al kun je bijna alles al lezen op hun website.

En ben je idd de eerste dame op het forum?

Cheers,
    Tim
  • pieter PPO Master
    edited December 2006
    ericzwiep said:

Ps. weet nu nog niet of we hier met een dame of een heer te maken hebben 8)

Doe dan die sterke donkere bril dan even af dan zie je de typische meisjesnaam Leonardus staan :roll:
    edited December 2006
    the ladies name is een koosnaam heb ik uit betrouwbare bron :wink:
    Dus nee heren dat wordt niet samen sleutelen met daisy duke.
Sign In or Register to comment.