Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Oldtimers belastingvrij, blijft dit zo...

suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
edited December 2006 in Politiek
Daar ik mezelf er de laatste tijd op betrap dat ik op marktplaats aan het kijken ben voor ouwe Benzen vraag ik mezelf af of die klojo's in den Haag de vrijstelling van wegenbelasting voor oldtimers in de toekomst willen gaan aanpakken. Er zijn in het verleden wel eens geruchten over opgedoken.

Omdat hier op het forum steeds meer oldtimers rondrijden zijn er mischien meer mensen die daar weleens aan denken......

Sinds het verdwijnen van het grijze kenteken voor particulieren en de manier waarop sta ik nergens meer van te kijken tegenwoordig.

gr Ton

Comments

• edited December 2006
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Zwijnen zijn het, ik reed ook grijs....€3000 heeft me dat geintje gekost.......

Ik begrijp natuurlijk dat het niet voor particulieren bedoelt was, maar maak het dan direct zo, en loop niet 20 jaar te kl..tzakken. En dan nog maar te zwijgen over de autobedrijven die met allemaal +btw auto's blijven zitten.

On topic:
    Ik hoop dat oldtimer ook oldtimer blijft. In Duitsland betaal je wel meer wegenbelasting voor oudere auto's ivm de vervuiling ervan. Tot 30jr geloof ik. Ik heb ook al een oldtimer ('79), die zou dan ineens weer in de belasting komen.

Cheers,
    Tim
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2006
    Tim said:

En dan nog maar te zwijgen over de autobedrijven die met allemaal +btw auto's blijven zitten.

Tim

Nou.... daar is in de prijzen niets van te merken, bij de handelaars dan wel te verstaan hé.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Ik denk dat die oldtimer regeling niet snel afgeschaft wordt. Tenminste niet dat we van de ene op de andere dag een normaal wegenbelastingtarief krijgen. De meeste landen van Europa rekenen helemaal geen wegenbelasting, maar rekenen meer belasting op brandstof. De ideale manier van rekening rijden volgens mij. Waarom er in Nederland zo'n ingewikkeld systeem ingevoerd gaat worden begrijp ik niet.
    Als de regering de regels voor oldtimers en nieuwe auto's gelijk wil trekken, zullen ze de belasting van nieuwe auto's sterk moeten verlagen. Je kan toch niet aan een verzamelaar vragen om opeens wegenbelasting te gaan betalen voor 6 auto's die je eigenlijk nooit gebruikt.
    edited December 2006
    Nou, ik verbaas me niet meer, verwonder me slechts......

Cheers,
    Tim

(niet mijn uitspraak)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Ik zie wel dat ik niet de enige ben die hier wel eens aan denkt.
    zeker na de afschaffing van het grijs kenteken en de bijgekomen gevolgen voor de restwaarde en absurde wegenbelastingverhoging.

Ik kan nog wel een jaartje vooruit met de laguna, en heb daarna wel zin in een benz, dus ik heb nog wel ff tijd.

Ik ben wel bang dat als ze het gaan aanpakken in de toekomst dit niet gepaard zal gaan met een humaan uitsterfbeleid ook omdat dat toen voor het grijskenteken is bepleit maar men er niet naar heeft willen luisteren in den haag.

Groetjes Ton
    edited December 2006
    Het gaat in Den Haag, om het correcte beleid....

Dus omdat er een straks en handvol ppo'rs in oldtimer benz of peukjepot rijden, wordt de staatkas ENORM geschaadt. Net als die handvol particuliere grijs rijders, die vaak ook een normalen gezinsauto erop na hielden.

Scheelt toch weer 5000 euri p/m in de staatkas....

Ga boeven vangen stelletje achterbakse papiervretten, en laat de normale burger gebruik maken van je goed bedachte wetten :!: :!:

Pak de oliemaatschappijen maar eens aan, die voor 12 cent een vat olie uit de grond trekken en het voor 50-75 Euro op de markt gooien.....

En nee, ik raak niet gefrustreerd van dit soort geneulc.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006

Tim: Het gaat in Den Haag, om het correcte beleid....

Dus omdat er een straks en handvol ppo'rs in oldtimer benz of peukjepot rijden, wordt de staatkas ENORM geschaadt. Net als die handvol particuliere grijs rijders, die vaak ook een normalen gezinsauto erop na hielden.

Scheelt toch weer 5000 euri p/m in de staatkas....

Je slaat de spijker op zijn kop Tim, dat idee heb ik ook, als het voor de overheid financieel intressant is en de groep is niet te groot(max 200.000)
    dan kunnen die daartegen toch niks uitrichten. Doe daar nog wat stemmingmakerij bovenop en klaar zijn ze.

Er is trouwens nog een stichting die nog steeds aan het procederen is tegen het grijskentekenbewijs. http://www.sbg-delft.nl
    maar dat wil ook niks zeggen, de mensen die een paar jaar geleden een kort geding wonnen hebben hun stinger ook niet teruggehad.

Wat mischien wel zou helpen, als er weer geruchten over de oldtimers vanuit de politiek komen, gelijk een brief naar de verschillende partijen sturen waarin wordt gevraagd/geeist dat als er op een gegeven moment vanuit de 1e kamer of minister een wetssvoorstel over klaar is dit direct te publiceren in zijn geheel of toe te sturen. nu liggen wetsvoorstellen soms 1-3 jaar klaar in de kast af te wachten op behandeling door de 2e kamer, en wij weten niet welke dat allemaal zijn....... niet best he.
    denk aan de arbeidstijdenwet, liberalisering van de huren en de zorgverzekering.

groetjes Ton
Sign In or Register to comment.