Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Koolzaadolie getankt in Gentbrugge (Belgie)

wodanwodan Super Moderator
edited December 2006 in Olieen
Vandaag eventjes koolzaadolie gaan tanken van de boer zelf via Green Energy Creations aan 0.99 Euro / liter. Sympathieke kerels daar. Wel niet gemakkelijk gevonden. Nu vrijdag is het hun officiele opening. Meer info vind je op hun site. I'm one happy customer.

Comments

• TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    mooi dat er weer een boer bij is die olie gaat leveren...

alleen spijtig dat hij bijna 25% duurder is dan ook jan...
  • wodanwodan Super Moderator
    edited November 2006
    Ja, de prijs vind ik ook hoog (+ - = Diesel). Het leuke eraan vind ik dat het dicht bij Gent is waar ik woon en dat het officieel is.
  • johan PPO Burner
    edited November 2006
    Inderdaad, DIE PRIJS LIGT VEEL TE HOOG.

Maar niet te verwonderen, dit is een firma met heel wat dagelijkse kosten, moeten ergens hun winst halen, maar dan wel niet op de P.P.O.

Laat me het duidelijk zeggen : DIT IS GEEN BOER, waar je ppo kan kopen, maar één firma.

Die prijs moet duidelijk omlaag voordat de mensen daar zullen gaan tanken.

Groetjes.
    edited November 2006
    Dat postte ik ook al: Je tankt bij de boer VIA hen. Rechtreeks bij een boer tanken is natuurlijk altijd goedkoper per liter, maar je moet dan ook tot bij de boer rijden. Gentbrugge is voor mij dichterbij dan bv. de boer in Leuven om een voorbeeld te geven.
    Ik was daar niet de enige die daar tankte op dat moment, dus er zijn nog mensen die het zo zien en de prijs voor lief nemen. Dat is zoals met zoveel zaken, alles is een kwestie van vraag en aanbod.
  • RobertRobert PPO Burner
    edited November 2006
    Ha, grappig,

Hier heb ik een maand of 3 terug 1 van mijn eerste
    voorraadjes PPO gescoord.
    Aardige man, wel een beetje prijzig.
    Maar 't ging mij ook meer om de factuur :wink:
    edited December 2006
    Robert said:

Idem hier :lol:
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2006
    wodan said:

Robert said:

Idem hier :lol:

:lol: Ik wil ook een factuur wat is het adres van die firma ?
  • Greggy PPO Burner
    edited December 2006
    wodan said:

[knip]... en dat het officieel is.

Officieel is het wel, maar ik stel me toch de vraag of dit accijnsvrij is. Je moet je laten registreren door een afwijkingprocedure op te starten.
    Zie de link die hier al eerder gepost werd:
    http://economie.fgov.be/energy/biofuels/biofuels_nl.htm#Afwijkingsprocedure_koolzaadolie

Volgens mijn meest recente informatie kan nog niemand een goedgekeurde afwijking hebben. Gezien het ministerie van Volksgezondheid nog geen wettelijke basis heeft om dit te ondertekenen, zijn alle dossiers geblokkeerd.

Punt 6 van de website:
    "De aanvrager ontvangt - in het geval de afwijking wordt goedgekeurd - een exemplaar van het certificaat, ondertekend door de twee bevoegde overheden, terug. Dit certificaat wordt best op een zichtbare plaats aan het distributiepunt geafficheerd."

Ik ben er nog niet langs gegaan, maar moest je nog eens gaan, had ik graag geweten of dit certificaat al uithangt.

Dusja, het accijnsvrij rijden is nog steeds niet afgerond :cry:
    edited December 2006
    @Raaf: Hier vindt je alle info: Green Energy Creations
    Of een copy - paste:
    Green Energy Creations

Adres:
    Kerkstraat 108
    Gentbrugge
    9050
    België

Telefoon: 09 241 52 49
    Fax: 09 220 50 35

BTW: Vanmiddag is het er officiele opening ofzo, veel kans dat ikzelf tegen 16h ook eens kom piepen.
  • ook jan PPO Burner
    edited December 2006
    inderdaad, greggy

ik ben ook nog altijd met de administratie niet in orde.
    ben ondertussen al mijn tweede jaar olie aan het verkopen.
    ik heb de indruk dat het gedoogd wordt, in afwachting...

ik schrijf ondertussen bonnetjes met taxvrijstelling,
    waar de klant zich desnoods kan achter verschuilen.

ik loop in principe wel het risico al de taxen zelf te moeten betalen ,
    maar ik kan mijn olie toch geen jaren gaan stockeren.
    edited December 2006
    @ook jan: Ik zou me niet teveel zorgen maken, aangezien jij doet wat onze minister expliciet accijnsvrij heeft gemaakt: Leveringen rechtstreeks van boer aan klant. Zolang je maar correct BTW aangiftes doet, zie ik geen problemen.
  • ook jan PPO Burner
    edited December 2006
    ook voor de btw is er weer verwarring.
    ik lever ook olie aan het provinciebestuur, en daar zou men nu bericht gekregen hebben dat de btw toch maar 6% mag zijn.
    ik weet het ook niet meer.
    edited December 2006
    BTW op brandstoffen voor vervoer is bij mijn weten 21%.
    Laat je wat dat betreft niets op de mouw spelden, of je mag later 15% zelf bijpassen!
    Vraag dat maar eens na bij de belastingontvanger zelf.

Edit: Als ze er natuurlijk frietjes in willen bakken, dat kan, laat ze dan maar mooi daarvoor aftekenen zou ik zeggen.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    In Amsterdam staat er nu ook één (95 cent per liter):

image
  • ook jan PPO Burner
    edited December 2006
    prachtige pomp,
    helaas is mijn pompje 'ietwat' bescheidener,
    gelukkig ook mijn prijs.
    edited December 2006
    Whoeha! :D :D

Zoals zo vaak: Het is de inhoud die telt, niet de verpakking.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    De ruimte aan de achterkant is gemaakt om te mediteren. Er wordt accijnsvrij verkocht. De burgemeester deed de eerste opening op televisie (4 miljoen kijkers), de staatssecretaris een tweede na verbouwing. De overheid geeft (heel veel) subsidie en de overheid staat het eigenlijk niet toe. Dat kan volgens mij alleen in Amsterdam.
    edited December 2006
    Euhm, al eens de kluchten in Belgie bestudeerd? Man, het kan dus nog 1000x erger. Wat dat betreft zijn de Nederlanders nog de gelukzakjes.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Tja,

Of zoals een Duits forum genoot op FMSO ooit tegen mij zei:
    "Wass ist dass fur ein fremdes land wo in du wohnst, man kan rauschgift kaufen auf jeden strassenecke, aber wen man pol fahrt werdet ihn wie ein verbrecher gesehen"

Gedogen.....wat is dat toch voor een typisch Nederlands woord. :?

Gr. Ingmar
  • pieter PPO Master
    edited December 2006
    ingmar said:

Tja,

Of zoals een Duits forum genoot op FMSO ooit tegen mij zei:
    "Wass ist dass fur ein fremdes land wo in du wohnst, man kan rauschgift kaufen auf jeden strassenecke, aber wen man pol fahrt werdet ihn wie ein verbrecher gesehen"

Gedogen.....wat is dat toch voor een typisch Nederlands woord. :?

Gr. Ingmar

Ze mogen het ook wel zulassen oder erlauben, zolang ze het maar doen wat PPO betreft.
Sign In or Register to comment.