Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zet hier uw 1-tank mixverhouding neer per maand.

12357

Comments

• furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2010
    * mixbasis: GPO(ZBO+visolie)+Dino
    * mixverhouding: momenteel 20L diesel,5-8L benz/diesel mengsel, 15 tot 17L GPO en nu probeer ik ca 50cc aceton om te kijken of het wat doet.
    * maand: april 5-20graden (in januari draaide ik ca 66% dino+ 34% GPO)
    * Type auto: Astra F X17DTL
    * pomp: Bosch, geheel mechanisch (gaskabel bediening-computerloos)
    * Ombouw: gar nichts...enkel reserve filter aan boord bij.
    * electrische voorverwarming, temp? nope..enkel orig btje el.verwarmd filter.
    * Nagloeisysteem: alles standaard.
    * omschrijving koude startgedrag: 1*gloeien..evt 5seclanger door laten gloeien en starten. Loopt soms de eerste paar seconden een beetje onregelmatig....en geef em de eerste minuten niet te veel van jet. Verder (op geur na) niet veel te merken tov dino.

Zuipt wel veel... maar ook op dino. Weet niet of het aanmerkelijk meer is op mix. Denk het niet. Tevens nog kleine lekkage op pomp.
    Moeders X17DTL reageerde minder op een 66dino/34gpo mix...deze had altijd al wa last van schokken (bonanza effect)...maar goed mee te leven. Op mix werd dit effect behoorlijk versterkt leek het wel. Verstuivers zijn op deze al eens vernieuwd.... mss pomp niet optimaal?....maar start als zonnetje en blijft verder goed draaien(en goed door roetmeting)....dus nog geen haast om er wat aan te doen...nadert ook langzaampjes de 5ton nu (425kkm).

greetz Fury
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited June 2010
    * mixbasis: GPO (2N) +Dino + Benzine
    * mixverhouding: 65% GPO (2N) Dino 15% Benzine 20%
    * maand: Juni (tussen 14 en 18 graden)
    * pomp: Bosch
    * Ombouw: Nog steeds nada, niente, niets, noppes, nul
    * omschrijving koude startgedrag BENEDEN ongeveer 17 graden: 5X voorgloeien. Starten. In 1 keer perfect lopen als normaal.
    *omschrijving koude startgedrag BOVEN ongeveer 17 graden: De auto gloeit niet meer dan een fractie van een seconde. Oplossing: 5-10X snel sleutel heen en weer draaien. De auto gloeit snel en telkens opnieuw ff snel. Starten met tikkeltje gas en slaat dan meteen aan. Vergeet je gas te geven bij aanslaan, slaat hij af. Procedure opnieuw goed volgen en het is weer starten als normaal.

Deze mixbasis inmiddels al 3 tanken a 900km volgehouden zonder problemen. Het lijkt erop dat deze motor echt zonder ombouw kan, gezien ik de grens steeds ietsje verder leg en echt niets hoor of voel aan de motorgeluiden. De mensen die mijn mixbasis volgen... Hij doet het echt nog steeds. Men heeft kunnen zien dat ik op de meeting in Den Helder gewoon uit de 2N IBC de auto rechtstreeks volgooi met pure GPO. Dit alleen indien ik weet dat ik hele lange afstanden achtermekaar afleg. Ik ben de volgende dag in 1 ruk naar de grens van Denemarken en terug gereden. 1050km op nagenoeg pure GPO!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2010
    * mixbasis: KZO-diesel

* mixverhouding: 60-40 in originele tank
    * maand: juni - koudste start zal +/- 10°C geweest zijn.
    * Type auto: Citroën Xsara 1.9D (DW8)
    * Ombouw: 2T-systeem, Elsbett verstuivers, timing iets vervroegd
    * Nagloeisysteem: standaard
    * omschrijving koude startgedrag: Prima, loopt een beetje stijf en nagelt de eerste km's. Originele tank wordt alleen gebruikt om te starten, na het omdraaien van de sleutel, schakel ik direct om naar 100% PPO. Ik stel wel vermogenverlies vast de eerste km's, tot hij wat warmer is.

* mixbasis: KZO-diesel

* mixverhouding: 80-20
    * maand: juni - koudste start zal +/- 10°C geweest zijn.
    * Type auto: MB W124 250TD
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * Ombouw: Kleine WW voor filter
    * omschrijving koude startgedrag: Perfect, niks op aan te merken. Beetje vermogenverlies tov Diesel, automaat schakelt op iets andere momenten. Verstuivers zijn aan revisie toe.
    edited July 2010
    * mixverhouding: 80% GPO (2N) Dino 10% Benzine 10%
    * maand: Juli (25 graden)
    * Ombouw: Niets
    * omschrijving koude startgedrag BENEDEN ongeveer 17 graden: 5X voorgloeien. Starten. In 1 keer perfect lopen als normaal.
    *omschrijving koude startgedrag BOVEN ongeveer 17 graden: De auto gloeit niet meer dan een fractie van een seconde. Oplossing: 5-10X snel sleutel heen en weer draaien. De auto gloeit snel en telkens opnieuw ff snel. Starten met tikkeltje gas en slaat dan meteen aan. Vergeet je gas te geven bij aanslaan, slaat hij af. Procedure opnieuw goed volgen en het is weer starten als normaal.

-auto gaat jammergenoeg binnenkort in de verkoop. Reden: te hoge wegenbelasting-
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    • mixbasis: GPO(2N)-diesel
    • mixverhouding: 90-10
    • maand: juni - koudste start zal +/- 15°C geweest zijn.
    • Type auto: MB S124 E250 TD
    • pomp: Bosch lijnpomp
    • Ombouw: Elsbett WW voor filter
    • Nagloeisysteem: standaard
    • omschrijving koude startgedrag: klein beetje lastiger omdat er 2 gloeiers kapot zijn.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    :p het gehalte kamikaze mesnen , waaronder ikzelf :mozilla_innocent:, neemt toe.....

mixbasis: GPO- boer peter
    mixverhouding: 80-20
    maand: juni - koudste start zal +/- 15°C geweest zijn.
    Type auto: P205
    pomp: LUCAS :koe:
    Ombouw: Orginele WW op thermostaathuis, KGR -> zonder KGR temp zo'n 30C, met KGR kan hij richting de 50-60C gaan.
    Nagloeisysteem: 1min nagloeien standaard.
    omschrijving koude startgedrag: Gelijk starten. eerste paar kilometer wel schokkende motor, slechte afstelling pomp. rustig rijden en het schokken opvangen met de koppeling...of gasgeven ;)
    Binnenkort kijken of deze setup zuiniger is als de eerste P205 ombouw met boschpomp etc etc.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2010
    Ik had deze ochtend de Caddy geparkeerd, niet terug geschakeld om te testen hoe de wagen 10 uur later start bij deze buiten temperaturen van nu gemeten 33°C. De Caddy stond in de schaduw.

* mixbasis: GPO + KZO
    * mixverhouding: 85% GPO / 15% KZO
    * temp: 33°C
    * Type auto: Caddy TDI motorcode ALH
    * Ombouw: ja
    * electrische voorverwarming, temp?: Poelheizer
    * Nagloeisysteem: Standaard systeem van VW
    * omschrijving koude startgedrag: Tikte even de startmotor aan en lopen als een zonnetje. Toch wil ik wel me verstuivers laten testen, want op één cilinder hoorde ik nu toch weer een verstuiver tikken.
    Voorgloeien? Nee, zelfs niet eens aan gedacht.
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2010
    deze dagen 100% apo.
    niks aangepast.

appel/eitje dat starten s morgens
  • monkee21 PPO Burner
    edited July 2010
    [QUOTE=ericzwiep;56683]:p Binnenkort kijken of deze setup zuiniger is als de eerste P205 ombouw met boschpomp etc etc.

en hoe ga je dat doen heb je testgegevens van je vorige ombouw in laboratoriumomstandigheden of is het " ik rij van a naar b en kijk of er verschil is. Dat is toch niet te doen man.

lucaspomp, boshpomp beerpomp de enige pomp die het verschil maakt zit in je rechtervoet.

grtz Mon
    edited July 2010
    monk ik ken mijn afstanden met bijbehorend verbruik naar duitsland zeer goed.
    zo lang ik maar zelf weet wat de veschillen zijn en daar voor mijzelf lering uit trek. :mozilla_innocent:
    edited August 2010
    * mixverhouding: momenteel 50/50 met af en toe scheutje benzinemengsel erbij.
    * maand: juli
    * Ombouw: gar nichts...enkel reserve filter aan boord bij.
    * omschrijving koude startgedrag: nu met de 50/50 verhouding loopt ie de eerste paar seconde beetje rauw en zou je bijna denken dat ie mss bijna stil dondert.... maar das maar ff...oscilleert ie een beetje maar dat is zo over en dan loopt ie gewoon netjes.

Zit wel te denken om op vakantie te gaan...en gezien de motor dan toch warm blijft wil ik een veel hogere verhouding gaan gebruiken..mn tank beetje diesel in (8 a 9liter) 10L PPO erbij..starten, warm rijden..en daarna tot de nok toevullen met PPO.(ca 80/20 verhouding) Ca 100L PPo meenemen. Rijden naar daar, onderweg tanken met PPO en beetje diesel. En nabij bestemming voor te slapen nog even wat diesel in de tank voor goede start smorgens. Terugweg zelfde verhaal. Heb een 135L begroot op een tripje naar Tjechie. Khoop dat het doorgaat. Net ff kijken of ik goedkoop hotel kan vinden en wie er mee gaat.
    edited August 2010
    * mixbasis: KZO

* mixverhouding: 100%
    * maand: juli - koudste start +/- 12°C
    * Type auto: MB W124 250TD
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * Ombouw: Kleine WW voor filter
    * omschrijving koude startgedrag: Nog steeds perfect, niks op aan te merken. Beetje vermogenverlies tov Diesel, automaat schakelt op iets andere momenten. Verstuivers zijn aan revisie toe.
    Begint wel erg te roken bij volgas, wordt dringend...
    edited October 2010
    ivm kou, de mixbasis teruggeschroefd omdat hij pas loopt na 2x starten met een beetje gas.

* mixverhouding: 66% GPO (2N) Dino 17% Benzine 17%
    * maand: September ( 8 graden)
    * omschrijving koude startgedrag: 5X voorgloeien. Starten. In 1 keer perfect lopen als normaal, heel soms slaat ie bij de eerste keer niet aan. Herstart en lopen maar!
    edited October 2010
    mixbasis: GPO- boer peter
    mixverhouding: 70-30
    maand: September +/- 10°C
    Type auto: P205
    pomp: LUCAS :koe:
    Ombouw: Orginele WW op thermostaathuis, KGR -> zonder KGR temp zo'n 30C, met KGR kan hij richting de 50-60C gaan.
    Nagloeisysteem: 1min nagloeien standaard.
    omschrijving koude startgedrag: Gelijk starten. eerste paar kilometer wel schokkende motor, slechte afstelling pomp. rustig rijden en het schokken opvangen met de koppeling...of gasgeven.
    Snel opvolger afmaken.
    edited October 2010
    • Mixbasis: GPO(2N)-euro95
    • Mixverhouding: 95-5
    • Maand: september 2010 - koudste start 3°C
    • Pomp: Bosch lijnpomp
    • Ombouw: Elsbett WW voor filter, Elsbett verstuivers en dus langere gloeistiften
    • Omschrijving koude startgedrag: gloeien, starten en na 2x rond gewoon lopen
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited October 2010
    * Mixbasis: GPO (2N)
    * Mixverhouding: 100 %. Heb voor de wintermaanden koolzaad olie besteld bij 2N
    * Maand: Vanaf half april
    * Type auto: Citro
    edited October 2010
    * Audi A4 Avant 2,5 TDI V6 2002
    * mixbasis: 5liter Dino.
    * mixverhouding: Dino 100%
    * maand: Oktober ( 8 graden)
    * omschrijving koude startgedrag: voorgloeien, starten en naar de garage!

Auto ingeruild. Lindje gekregen (Ridder in de orde van Oranje Nassau) voor bewezen GPO diensten. 3,5 jaar bollen met alleen 2 brandstoffilters! 1x stilgestaan ivm loskomende troep uit tank.
    edited October 2010
    [QUOTE=hautessa;58319]* Audi A4 Avant 2,5 TDI V6 2002
    * mixbasis: 5liter Dino.
    * mixverhouding: Dino 100%
    * maand:
    Arme auto...moet ie weer de rest van zn leven van die vieze dino gaan slikken....heb je da spul wel eens geproefd?..echt vies hoor:D

gelijk ff update over mijn mixverhoudingen...
    * mixverhouding: momenteel 60/40 met af en toe scheutje benzinemengsel erbij.
    * maand: oktober
    * Ombouw: WW (cv) erin. verder enkel reserve filter aan boord bij.
    * omschrijving koude startgedrag: nu met de 60/40 verhouding en WW start hij iets moeizamer...iets langer starten en daarna loopt ie de eerste paar seconde beetje rauw en zou je bijna denken dat ie mss bijna stil dondert.... maar das maar ff...oscilleert de eerste paar km nog wel tot er beetje warmte in de WW zit. Daarna loopt ie als een zonnetje....heb al paar keer em warm gedraait met ver lege tank en dan volgegegooit met GPO....en dan bijna puur afstanden gereden. Vond ie heerlijk! Lijkt haast wel alsof ie het lekkerder vind als diesel. Daarna weer diesel erin om aan mn 60/40 te komen.
    Binnenkort 180L DAF tank erin en 2tank rijden:D

greetz!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2010
    * mixbasis: GPO (van eigen persing), B100
    * mixverhouding: 90:10 (percentage)
    * maand+laagste temp: 21 oktober 2010 6 graden boven nul
    * Type auto: BMW 525 TDS
    * Pomp: Bosch DDE2/50MM
    * Verstuivers: Zelfbouw speciaal voor PPO
    * Ombouw: ja - eigen 1-tank (geschakelde KGR open bij 75 Graden PPO)
    * electrische voorverwarming, temp?: Ja, Polheizung 85 graden
    * WW: ja, een vette.
    * Systeem geisoleerd: Nee
    * Nagloeisysteem: ja, 60 seconden
    * omschrijving koude startgedrag: na voorgloeien meteen starten
  • monkee21 PPO Burner
    edited October 2010
    mixbasis: GPO-Diesel-peut-benzine-aceton
    * mixverhouding:45:20:7.5:3 : 0.075 liter
    * maand+laagste temp: oktober 2009 8 graden boven nul
    * Type auto: toyota corolla 2.0 d4d commonrail
    * Pomp: denso
    * Ombouw: Geen
    * omschrijving koude startgedrag: starten als normaal

benzine werkt echt beter
    * de vorige mix verhouding was 54:20:10:2:0,08
    * bij een laagste temperatuur van 9 graden had ik toch 3 startpogingen nodig.
    de septembermix was :
    * 80:15:15:3:0,1
    * temperatuur afdwalende naar 12 graden
    * starten uiteindelijk na 9 pogingen.
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited October 2010
    Mercedes staat op stal.
    Rij nu in de Galloper, op B75. ip laten reviceren na de vorige winter.
    alle pakkingen zijn nu ook echt vervangen door Viton, dat is het voordeel als er iets stuk gaat he.
    was vorige winter mee gereden met vorst, ja en dan krijg je kristallen, en die vermoorden je schaallagers. alle puf was er uit.
    Heb even gemengd met 10% dino, maar is nopg niet nodig, gaat nu dus weer op het eigen brouwsel. start als een tirelier! geen rook, en trekt als een beer!
    Als de nachtvorst voor het midden van het land zich meld gaan we wel weer bijmengen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2010
    * mixbasis: GPO/Dino
    * mixverhouding: 90:10 (percentage)
    * maand+laagste temp: Oktober + lichte nachtvorst
    * Type auto: MB 190D 2.5
    * Pomp: Bosch Lijnpomp
    * Verstuivers: Elsbett - Er lekt nog steeds 1
    * Ombouw: Nog niet
    * electrische voorverwarming, temp?: Nog niet
    * WW: Nog niet
    * Systeem geisoleerd: Nee
    * Nagloeisysteem: ja, 120 seconden
    * omschrijving koude startgedrag: na voorgloeien meteen starten
    edited November 2010
    * mixbasis: GPO(ZBO+visolie)+Dino+benz
    * mixverhouding: momenteel 65/32/3
    * maand: oktober
    * Ombouw: WW (cv) erin. verder enkel reserve filter aan boord bij.
    * omschrijving koude startgedrag: Deze verhouding was TE hoog voor het eind november weer...motor starte iets moeilijker...maar erg oscilleren...en merkte dat hij fors inhield. pas na een 3km begon de WW warm te worden en liep ie weer als een zonnetje.... Moet wel zeggen dat ik op 1 vd vaten met minste kwaliteit GPO reed die ik had. Stond al een jaar en redelijk hoge viscositeit/vetgehalte. Maar was te zuinig..en gooide er teveel GPO in..wilde dit vat eigenlijk met 50/50 mengen oprijden.
  • monkee21 PPO Burner
    edited November 2010
    Voorlopig gestopt na brandstoffilterproblemen 2 x vervangen op 2500 km.
    volgens garagehouder hoog tijd om terug op diesel over te schakelen
    * Type auto: toyota corolla 2.0 d4d commonrail
    * Pomp: denso
    * Ombouw: Geen
    * km stand was 114000 km. gestart op 64000 dus 50000 met ppo.
    een gewone diesel houdt het langer vol.
    edited November 2010
    @monkee21,

Spoel je wel eens met diesel?
  • wodanwodan Super Moderator
    edited November 2010
    "Ombouw: Geen" <= daarom heeft jouw geragehouder gelijk...
  • monkee21 PPO Burner
    edited November 2010
    hier staat mijn antwoord.

Commonrail systemen - Pagina 2 - PPO Experience: rijden op plantaardige olie en meer!

De wkk heeft wel een 2 tank systeem en die krijgt voor hij gaat rusten een kwartier gewone lichte stookolie. Dus voor de pomp en leidingen is deze beter beschermd dan de corolla en de landcruiser die constant met dezelfde mix in het systeem zitten.

grtjes Mon
    edited November 2010
    * mixbasis: KZO + Euro95
    * mixverhouding: momenteel 95/5
    * maand: november
    edited November 2010
    de Benz weer van stal gehaald, maar de kou van de laatste dagen deed hem geen goed.
    Ik heb er nu nog GPO in zitten met 8 tot 10 ltr dino per tank.
    volgende mix zal KZO + 20 % dino worden. Hij is koud niet vooruit te branden, maar even op temperatuur komen de paarden wel weer los.
    edited December 2010
    Nu dus 50/50 (-7°C):

* mixbasis: KZO + Euro95 + dino
    * maand: november
    * Type auto: Citroën Xsara 1.9D (DW8 )
    * pomp: Bosch VE (kabel)
    * Ombouw: Elsbett WW-tje + filterband + extra filter met schakelbare KGR via filter + Elsbett verstuivers
    * Nagloeisysteem: Standaard
    * Koude start: Start prima en rijdt prima na enkele seconden warmdraaien. Iets lomer tijdens de eerste km dan op pure diesel...
  • BenXsaraBenXsara PPO Wannabe
    edited January 2011
    Ik ben nieuw in deze groep, maar wil graag mijn menggedrag delen met anderen:

* mixverhouding: diesel/ APO 90/10 i.v.m. de kou
    * maand+laagste temp: enkele graden nachtvorst.
    edited January 2011
    Met een WW aan boord moet je wel stuk hoger als 10% APO kunnen zitten hoor.... ik reed vorige winter zonder WW met 30% en nu met WW zit ik op een veilige 50%. Ik weet dat 60% prima gaat...maar wil de grenzen niet opzoeken. Als ie veel stilstaat en dan enkel hele korte ritjes zou ik er wrs ook een 30% in doen ivm vetvorming vh filter...maar als ie daarna weer ff een langere rit doet dat de WW goed opwarmt spoelt dat wrs ook wel weer mee weg.
    Maar toch leuk om weer een nwe stoker hier te verwelkomen dan:)

Greetz!
    edited January 2011
    Ik heb toevallig vanmorgen wat APO bijgemengd, omdat de vorst voorlopig wegblijft. Ik schat dat er nu ongeveer 30% plantaardig in zit.

Ben
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    Voor dat mijn Caddy was omgebouwd had ik ook een verhouding van 30% APO en soms nog iets meer in de winter. Hij had dan wel een slag meer nodig om te starten, meer liep daarna goed.
    edited January 2011
    Ik ga trouwens ook voor het gemak maar uit van Bosch pomp natuurlijk..met Lucas moet je wel iets meer uitkijken. Weet niet precies waar daar de grenzen liggen...maar BOSCH rules!

Mn eigen dieseltjes hebben ook allemaal BOSCH...op 1 stanadyne dan na.

Greetz
  • Aurelius PPO Wannabe
    edited January 2011
    wintermixverhouding 60% apo 40% diesel.
    zomermixverhouding 90% apo 10% diesel.
    Geen ww nog wel in de pijpleiding.
    Elsbet verstuiver en gloeispiralen en 10 mm brandstofleiding.
    Geen gestotter bij koude start dus rijdt als een tiet zou ik zo zeggen.
    Ben echter wel door m´n gefilterde apo heen, ook hier wel ruwe olie genoeg,
    maar dat weer wil nog niet flotten om te filteren en ik wil zo graag los.
    edited January 2011
    Vandaag getankt.

* mixverhouding: diesel/ APO 65/35
    * maand+laagste temp: enkele graden nachtvorst.
    edited January 2011
    "de nieuwe" benz acht 27 jaar jaartje meer of minder wie zeurt er over.
    ombouw. warmte wisselaar en een hotfrog.
    welke pomp zou hier nu inzitten?? :-)
    90 % gpo 10 % dino voor de winter.
    ben in het oude jaar een keer terug gesleept door onze vrienden van de ANWB. Kreeg nop/nada olie naar ip. extrene groffilter was gewoon schoon???
    dagje kloten, tank spoelen, en de leidingen spoelen.
    Maar nog geen olie naar ip.
    was het aluminium handpompje stuk! wat op de opvoerpomp zit.
    Al dat geklooi misschien niet nodig geweest, maar ja tankzeefje is er nu uit, ook wel weer een goed gevoel.
    Mede leven van de anwb koste wel 235 euries, omdat ik nog geen lid was.
    de drivert
    edited January 2011
    Mixverhouding 70/25/5

* mixbasis: KZO + dino + euro95
    * maand: januari
    *Koudste start -4
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2011
    [QUOTE=soapwater;59547]
    * mixverhouding: momenteel 50/5/45

Hoi Soap,

Dat is wel erg veel benz ;).

Herman
    300SD
    250D
    edited January 2011
    Ik denk dat Soapwater 2 getallen heeft omgedraaid. 5% euro lijkt mij waarschijnlijker.
    Ik kwam in Leidschendam nog petroleum tegen voor 130,9 cent/liter. Heeft dat niet de voorkeur boven euro 95?

Mijn koude starts waren niet vlot. Moest toch een paar keer starten, met laatst (door mij) genoemde mix.

;-)

Ben
    edited January 2011
    • Mixbasis: KZO-dino
    • Mixverhouding: 90-10
    • Maand: januari 2011- koudste start -4°C
    • Pomp: Bosch lijnpomp
    • Ombouw: Elsbett WW voor filter, Elsbett verstuivers en dus ook langere gloeistiften
    • Omschrijving koude startgedrag: gloeien (+10 seconden na uitgaan van lampje), starten en na 2x rond gewoon lopen
    edited January 2011
    [QUOTE=BenXsara;59549]Ik denk dat Soapwater 2 getallen heeft omgedraaid. 5% euro lijkt mij waarschijnlijker.

Inderdaad, ik had ook een beetje teveel copy past van mezelf gebruikt...

Dus 70/25/5 KZO/Dino/Euro95
  • RaafRaaf Modding Member
    edited January 2011
    MB W124 300TDT
    Mix: kzo -anwb mix -fijne olie 84-6-10 %
    Geen ombouw, wel aanpassing.
    Direct starten en in het begin wat onregelmatig lopen.
    edited January 2011
    * mixbasis: GPO (van eigen persing), B100, OVBP
    * mixverhouding: 80:10:10 (percentage)
    * maand+laagste temp: 2 Januari 2011 -2 graden
    * Type auto: BMW 525 TDS
    * Pomp: Bosch DDE2.0/50MM
    * Verstuivers: Zelfbouw speciaal voor PPO
    * Ombouw: ja - eigen 1-tank (geschakelde KGR open bij 65 Graden IP)
    * electrische voorverwarming, temp?: Ja, Polheizung 85 graden
    * WW: ja, een vette.
    * Systeem geisoleerd: filter+WW+Polheizung+leidingen
    * Nagloeisysteem: ja, 20 seconden
    * omschrijving koude startgedrag: na 10 seconden voorgloeien meteen starten
    edited February 2011
    Mixverhouding 70/28/2

* maand: februari
    *Koudste start -2
    edited February 2011
    * mixbasis: GPO/Dino
    * mixverhouding: 40% / 60%
    * maand+laagste temp: enkele graden onder nul
    edited March 2011
    * mixbasis: GPO/Diesel
    * mixverhouding: 50% / 50%
    * maand+laagste temp: enkele graden onder nul
    * Type auto: Citroen Xsara 1.9 D Coupe
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: Alleen een warmtewisselaar

De afgelopen dagen was het wat koud voor deze verhouding. Hij startte vaak pas na 3 a 4 keer. Vanochtend na 1 keer kunnen starten. Aangezien de vorst (en ook onze vorstin) uit ons land is vertrokken, heb ik vandaag weer 50/50 getankt

;-)

Ben
  • NiekNiek Super Moderator
    edited March 2011
    Mixbasis: wintermix: biodiesel/gpo/diesel
    Mixverhouding: 60-20-20
    Januari/februari; - 5 graden C
    Voertuig: Mitsubishi Pajero
    Pomp: Bosch
    Ombouw: rubbers en pakkingen vervangen door Viton

Als de temperatuur boven 5 graden wordt: stap ik weer over op zomermix (75 biodiesel/25GPO)

Startgedrag: starten-lopen

Niek
    edited April 2011
    Mixverhouding 98/2

* mixbasis: KZO + euro95
    * maand: maart
    *Koudste start 5
Sign In or Register to comment.