Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zet hier uw 1-tank mixverhouding neer per maand.

12467

Comments

  • monkee21 PPO Burner
    edited July 2008
    mixbasis:
    * mixverhouding:mix : 75.4 ppo./ 0.50dino./22.50 petrol./1,5benzine./0,08aceton
    * maand+laagste temp: juli 16° C
    * Type auto:toyota corolla 2.0 D4D common rail zonder ombouw
    * Pomp:denso
    * omschrijving koude startgedrag : 4 normale startpogingen nodig.

    De bedoeling was om zonder dino te proberen. De 0.5 % is de restfractie van de vorige mix.

    op 14-07 : t° 14 °. Mix terug aangelegd met dino zodat de mix er als volgt uitziet ppo : 60,8 ,dino 21.5 % ,petroleum 16,2 % benzine: 1,35, aceton 0,065 % start van de eerste keer.

    de aceton hoeveelheid is gekoppeld aan de hoeveelheid petroleum. er zit 4 cc in één liter petroleum.
    test bij buiten overnachten en grauw juli-zomerweer.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    mixbasis: APO
    * mixverhouding:100% APO
    * maand+laagste temp: September, temp??
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!(2x voorgloeien 7sec)

    gr Ton
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited October 2008
    Joepie de poepie!
    Vanmorgen voor het eerst de ruiten onder het ijs!

    mixbasis: GPO/Biodiesel (eigen brouwsel; i.q. XW 100)
    * mixverhouding: 75%/25%
    * maand + laagste temp: november, 0°C
    * Type auto: Vw T4 1999, 2,5 liter, blauwe TDI (turbo zonder interkoeler, 65 kW)
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: Neen, pomptiming zeer licht vervroegd t.o.v. correcte dieselinspuitmoment.
    * Nagloeisysteem: standaard gloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: start hetzelfde als op diesel, direct aanslaan!!

    Noot: Wel heel erg rustig weg rijden over de eerste 500 a 1000 meter. Motor laat zelf voelen als tie harder wil.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Nu kan ik eens ervaren wat koude PPO in de Saxo doet!

    * mixbasis: GPO-KZO-petroleum
    * mixverhouding: 20:20:4 (liter)
    * maand+laagste temp: oktober 2008
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    30 -10-08.
    weertype:1a2 graden onder nul.

    MB 300D W123 .
    geen aanpassingen.
    mix: 90%APO-10% dino.
    startgedrag: 1xgloeien en start binnen 1 seconde.
    wel beetje gas bijgeven, want de koude startkabel is gebroken.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    man@work: je mix met 10% boer peter bij nul graden...mag naar 15% bij vorst. Hoe vaak en hoe lang doe je voorgloeien? Das namelijk wel een belangrijke. Ik gloei bij die temp minimaal 2x8sec voor.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Voorgloeien: twee maal ca 10 sec. daarna 1e poging. na elke pogin slechts
  • ookjan PPO Burner
    edited November 2008
    fiat ulysse 1.9 turbodiesel
    geen ombouw

    mixbasis; 87 PPO, 13 benzinne
    start na 1 sec. zonder gasgeven
    als hij buiten slaapt, 4-5 graden; 2 sec.
    geen lekkende slangen ,geen filterproblemen.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Mixbasis: KZO/Dino
    * mixverhouding: 30/70%
    * maand: November, koudste start na -1graden
    * type auto: Citro
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2008
    Mixbasis: GPO/Olie van bp/Benzine
    * mixverhouding: 90/5/5%
    * maand: November, koudste start 5 graden
    * type auto: BMW 525 TDS
    * pomp: Bosch
    * Vervroeging IP: ja 4 graden
    * electrische voorverwarming, WW, geschakelde KGR
    * nagloeisysteem: Zelfbouw 2 Minuten nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: 3X voorgloeien Motor start met veel groggel maar is na 30 seconden rustig
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Alweer een tijdje geleden dat ik hier postte
    * mixbasis: Zwiep GPO met 'filterverbeteraar B'
    * mixverhouding: 89% + 10% FV + 1% benzine
    * maand: nov/dec rond vriespunt 0-3C
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch, vervroegd
    * Ombouw: ja, geheel k.WW+e.WW
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien, standaard nu op 60sec.
    * omschrijving koude startgedrag: 2x 8sec voorgloeien, vroem.
    soms beetje laks in de mix en dat merk ik vanaf 4C, maar blijft starten. de derde winter
    Als iemand het soortelijk gewicht van zwiep GPO wilt bepalen bij temp die ook bekend zijn voor ZBO, PB mij ff.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2008
    OK dan hier dan mijn eerste Benz bijdrage:

    * mixbasis: APO-fvb
    * mixverhouding: 80-20 (ben bang voor vlokken)
    * maand+laagste: okt -2 gr C
    * Type auto: MB W124 300TDT
    * Pomp: Bosch Lijnpomp, iets vervroegd
    * Ombouw: ja, gebruik de standaard WW zonder thermostaat met een geschakelde KGR, haal bij 100Kmh 45
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Er komen steeds meer additieven zie ik: fvb, filterverbeteraar B, olie van bp.....allemaal om het P-woord maar niet te noemen.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    @ E.R. en EricZwiep: Wat is het nut van het bijmengen van benzine?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    [QUOTE=Man@work;43698]....Wat is het nut van het bijmengen van benzine?

    Het vervolledigd de verbranding van de PPO. Omdat de benzine mee verstoven wordt vergast het en dringt beter door in de normaal minder bereikbare plaatsen van de verbrandingsruimte waar het dan de normale brandstof ook beter doet verbranden, ik heb dan ook gemerkt dat ik met 5% benzine een schonere verbranding heb, (minder APO meur uit de uitlaat) iets meer koppel, minder verbruik. Dat laatste heeft weinig effect omdat je al gauw dat exra vermogen gaat gebruiken waardoor het verbruik ook weer enigsinds oploopt.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    * mixbasis: KZO-dino-euro95
    * mixverhouding: 40:4:2 (liter)
    * maand+laagste temp: december 2008 enkele graden onder nul
    * Type auto: Citro
  • carl PPO Addict
    edited December 2008
    mixbasis:
    * mixverhouding:mix :80% gpo 20% petro
    * maand+laagste temp: december temp:tussen 5 en-3graden celcius
    * Type auto:toyota corolla 2.0
    * Pomp NIPPON Denso verwarmde filter
    * omschrijving koude startgedrag : direct starten, maar wel verwarming af tot motorblok op temperatuur staat (gaat sneller)

    auto staat altijd buiten
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    MB 300d w123 type bj 1980.
    orgineel dus geen PPO aanpassing.

    temperaturen wel bekend deze week.

    mix: mn laatste APO 60%+ 20% zbo en 20% dino.
    startgedrag: zoals t hoort met een ouwe bens.
    1x gloeien en geen probleem.

    ook s morgens vroeg geen niet:D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Mixbasis: Dino
    * mixverhouding: 100%
    * maand: Januari, koudste start na -8 graden
    * type auto: Citro
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    [quote=tim;45094]mixbasis: Dino
    * mixverhouding: 100%
    * maand: Januari, koudste start na -8 graden
    * type auto: Citro
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Soap,

    Sorry, nu even niet. Ik heb de afgelopen week wel 1:23,5 gereden.

    Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    * mixbasis: KZO-dino-euro95
    * mixverhouding: 40:7:3 (liter)
    * maand+laagste temp: 6 januari 2009 -7 graden onder de garageluifel
    * Type auto: Citro
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    mixbasis: APO
    * mixverhouding:90% APO
    * maand+laagste temp: Januari, temp??
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten.

    gr Ton
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    VW golf 1900 TD- bj 1995.
    geen ombouw.
    mix: 60% APO, rest dino.

    startgedrag: 1x gloeien 2tellen pruttelen, daarna normaal stationair draaien.
    ( nu mn filterinstalatie vorm krijgt , krijg ik toch 2 tanksysteem drang)
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    laatste 2 dagen mix opgevoerd naar 85% APO.
    starten moeilijk na 3e poging(lang voorgloeien) wel.
    wel 1 minuut toeren wat hoog moeten houden, anders sloeg die af.
    mix nu naar 60%APO teruggebracht.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    * mixbasis: APO+Petrol type C + benzine
    * mixverhouding: 90+10+1
    * maand: feb/maart ochtendtemp rond de 5C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch, vervroegd
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
    mijn ideale mix op het moment. start goed, loopt goed en trekt goed.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    * mixbasis: diesel + KZO
    * mixverhouding: 25 + 75
    * maand: feb koudste start +/- 2°C
    * Type auto: W124 250D
    * pomp: Bosch lijnpomp (niet vervroegd)
    * Nagloeisysteem: ja standaard MB
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
    Meer durven we momenteel niet meer zolang het nog kan vriezen. M'n vader heeft een keer stilgestaan om 5h 's morgens na een lange nacht (werken).

    * mixbasis: diesel + KZO
    * mixverhouding: 25 + 75
    * maand: feb koudste start +/- 2°C
    * Type auto: Citroën Xsara 1.9D
    * pomp: Bosch vervroegd (op gehoor)
    * Nagloeisysteem: ja standaard Citroën
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan na normale voorgloeitijd. Nagelt wel enorm de eerste km's.
    *Ombouw: 2-tanksysteem maar 25% mix in de originele tank
    Telt misschien niet echt mee omdat het een tweetanker is, maar start toch op een (laag) percentage KZO. Als het warme wordt, wordt het percentage weer opgevoerd tot +/- 50%.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    * mixbasis: KZO-euro95
    * mixverhouding: 40:2 (liter)
    * maand+laagste temp: april 2009 ca..2 graden boven nul
    * Type auto: Citro
  • monkee21 PPO Burner
    edited April 2009
    * mixbasis: gpo-dino-peut-euro95
    * mixverhouding: 50-34-15-1 (liter)
    * maand+laagste temp: april 2009 ca..8 graden
    * Type auto: toyota corolla D4D Pomp: denso Common rail
    * Ombouw: nee*
    * omschrijving koude startgedrag: meteen starten

    belangrijk : ppo van minimaal 10 ° C gebruiken in de mix
    van brokjespap kan je geen jenever maken.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    * mixbasis: GPO (van joggerspad)-euro95
    * mixverhouding: 40:2 (liter)
    * maand+laagste temp: half april 2009 12 graden boven nul
    * Type auto: Citro
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited September 2009
    * mixbasis: GPO-Diesel-euro95
    * mixverhouding: 45:50:5 (procent)
    * maand+laagste temp: sep 2009 14 graden boven nul
    * Type auto: Audi A4 2,5 TDi V6 2002
    * Pomp: Bosch?
    * Ombouw: Geen
    * omschrijving koude startgedrag: starten als normaal

    De reden dat ik pas nu mijn mix post is omdat er eerst een aantal maanden geexpirimenteerd is. Dit is de juiste mix (reeds 7000km zonder problemen). Ik merk nu totaal geen verschil meer ten opzichte van Dino. De auto gloeit kortstondig en slaat meteen aan. Hogere mix zou dus nog kunnen, maar ik durf dat niet aan zonder aanpassing. Zo bouw ik niets om en heb toch een stuk rendement. Op dit moment is ook geen contante aanvoer van GPO. Er liggen hier nog wel 2 CV warmtewisselaars waarop ik had gehoopt dat die er uit zichzelf in zouden gaan, maar het lijkt erop dat ik toch eens moet gaan helpen.:D
  • monkee21 PPO Burner
    edited September 2009
    pfff
    mixbasis: GPO-Diesel-peut-aceton
    * mixverhouding: 25:10:3 : 0.025 liter
    * maand+laagste temp: sep 2009 12 graden boven nul
    * Type auto: toyota corolla 2.0 d4d commonrail
    * Pomp: denso
    * Ombouw: Geen
    * omschrijving koude startgedrag: starten als normaal

    bij problemen gaat er tot 2 liter loodvrije benzine bij

    moet dat trouwens eens dringend testen welke mixverhouding gpo/dino overeenstemt met gpo / benzine
    de benzine is in luxemburg maar 30 ct duurder dan de dino hier.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    * mixbasis: XW100 ( http://www.ppo.nu/forum/f76/gpo-schoonmaken-nieuwe-manier-2126/ )
    * mixverhouding: 100%
    * maand+laagste temp: sep 2009 10 graden boven 0.
    * Type auto: Audi A6 Avant 1.9 TDI
    * Pomp: Bosch Pompverstuivers
    * Ombouw: Elsbett 1-tank systeem + modificaties ingebouwd door PPO-systems (Wezep)
    * omschrijving koude startgedrag: Starten en lopen als op diesel.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2009
    ff aanvullen dan maar weer he :mozilla_wink:

    * mixbasis: GPO (van eigen persing), olie van boer piet, benzine
    * mixverhouding: 90:7,5:2,5 (percentage)
    * maand+laagste temp: half oktober 2009 15 graden boven nul
    * Type auto: BMW 525 TDS
    * Pomp: Bosch DDE2/50MM
    * Ombouw: ja - eigen 1-tank (geschakelde KGR open bij 75 Graden PPO)
    * electrische voorverwarming, temp?: Ja, Polheizung 85 graden
    * WW: ja, een vette.
    * Systeem geisoleerd: Nee
    * Nagloeisysteem: ja, 120 seconden
    * omschrijving koude startgedrag: na voorgloeien meteen starten
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2009
    Oeps, vergeten aan te vullen :(

    * mixbasis: KZO
    * mixverhouding: 100%
    * maand: okt koudste start +5 °C
    * Type auto: W124 250D
    * pomp: Bosch lijnpomp (niet vervroegd)
    * Nagloeisysteem: ja standaard MB
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
    Eerder vermelde startproblemen waren te wijten aan klein luchtlekje in aanvoer en verstopte filter.

    * mixbasis: diesel + KZO
    * mixverhouding: 50 + 50
    * maand: okt koudste start 5°C
    * Type auto: Citroën Xsara 1.9D
    * pomp: Bosch vervroegd (op gehoor)
    * Nagloeisysteem: ja standaard Citroën
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan na normale voorgloeitijd. Nagelt wel enorm de eerste km's.
    *Ombouw: 2-tanksysteem maar 50% mix in de originele tank (wordt weer verlaagd als het gaat vriezen
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited November 2009
    Update bij huidige temperaturen:

    * mixbasis: GPO-Diesel
    * mixverhouding: 40:60 (procent)
    * maand+laagste temp: 30-nov 5 graden boven nul
    * Type auto: Audi A4 2,5 TDi V6 2002
    * Pomp: Bosch?
    * Ombouw: Geen
    * omschrijving koude startgedrag: 1x aarzelen, daarna starten als normaal

    -snachts heel licht gevroren, had witte ramen-
  • RogerRoger PPO Addict
    edited December 2009
    Update bij huidige temperaturen:

    * mixbasis: GPO&Diesel
    * mixverhouding: 80:20 (%)
    * maand+laagste temp: 30-nov 4 graden boven nul
    * Type auto: Mercedes 200D ( W124 ) 1986
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: Geen
    * omschrijving koude startgedrag: Start als normaal
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    * mixbasis: GPO / Diesel
    * mixverhouding: 90% / 10%
    * maand+laagste temp: dec 2009 -> 0 graden
    * Type auto: Audi A6 Avant 1.9 TDI
    * Pomp: Bosch Pompverstuivers
    * Ombouw: Elsbett 1-tank systeem + modificaties ingebouwd door PPO-systems (Wezep)
    * omschrijving koude startgedrag: Starten en lopen als op diesel.

    Toch maar 10% diesel mee gaan mengen vanwege de lage temperaturen. Volgend weekend naar Zwitserland, vanwege de temperaturen daar ook iets aan diesel meemengen. Ik heb geen zin in een tank vol met vaste margarine ;)
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    * mixbasis: GPO / Diesel
    * mixverhouding: 90% / 10%
    * maand+laagste temp: dec 2009 -> -8 graden
    * Type auto: Audi A6 Avant 1.9 TDI
    * Pomp: Bosch Pompverstuivers
    * Ombouw: Elsbett 1-tank systeem + modificaties ingebouwd door PPO-systems (Wezep)
    * omschrijving koude startgedrag: Startgedrag: de startmotor had twee slagen extra nodig voordat de motor aansloeg. Daarna loopt de motor naar behoren.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2009
    De ontwikkeling van zwieps mixbasis ;)
    feb 2007

    * mixbasis: ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 75%+25%
    * maand: februari ochtendtemp rond de +5C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan. Nu het nagloeirelais in werking is, geen nagelen meer. direct rustig spinnend als een kat op schoot.

    wow, 25% petrol bij +5C :roll:

    dec 2007

    * mixbasis: APO/ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 80% + 20%
    * maand: december ochtendtemp olie: -7!C
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming: poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru. nu standaard 60sec nagloeien. verlengbaar tot 150 sec.
    * omschrijving koude startgedrag: 4x 8sec voorgloeien, starten, lopen. a happy man. wel de eerste paar kilometers rustig rijden.

    al doende leert men.

    DEC 2008

    Alweer een tijdje geleden dat ik hier postte
    * mixbasis: Zwiep GPO met 'filterverbeteraar BP'
    * mixverhouding: 89% + 10% BP+ 1% benzine
    * maand: nov/dec rond vriespunt 0-3C
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch, vervroegd
    * Ombouw: ja, geheel k.WW+e.WW
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien, standaard nu op 60sec.
    * omschrijving koude startgedrag: 2x 8sec voorgloeien, vroem.
    soms beetje laks in de mix en dat merk ik vanaf 4C, maar blijft starten. de derde winter

    dec 2009 bij vorst -10 +/- 15% boer peter.

    Oke, Na vier winters mag ik voor mijn P205 setup 1-tank systeem concluderen uit de ervaring om bij vorst 0 -> -10C 15% boer peter erbij te mengen en 2 of 3 x 8sec voor te gloeien. Deze bijmenging komt overeen met een percentage 30% diesel. (PEUS-tabel)
    Speciaal voor Udo, bij -10C tankte ik ondanks de mix letterlijk volledig gevlokte GPO (soja) zonder startproblemen.
  • udoudo Super Moderator
    edited December 2009
    Nou Eric:

    * Iets van 10% diesel, en zo'n beetje 20L KZO plus de rest GPO in de ~50L tank van de Fox.
    * Maand: dec rond vriespunt 0-7C
    * Type auto: VW Fox 1.4 TDI
    * Pomp: PPD
    * Ombouw: ja, Elsbett 1-tank
    * Electrische voorverwarming, temp? Elsbett filterverwarming, onbekend
    * Nagloeisysteem: ja, Elsbett
    * Omschrijving koude startgedrag: voorgloeien, starten, ~1.5 slag extra, vroem
    * Rijgedrag: af en toe last van vermoedelijk net teveel vlokkende GPO: onregelmatigde loop na koude start, `stoterig` rijgedrag; verdwijnt na een paar minuten draaien; alleen contact maken (filterverwarming aan) en wachten alvorens weer gloeien en starten helpt hierbij
  • udoudo Super Moderator
    edited January 2010
    Speciaal voor Eric:

    * Een 4L restje van de vorige GPO, iets van krap 12L diesel, nog zo'n beetje 17L KZO en ruim 16L XW100 in de ~50L tank van de Fox.
    * Vandaag: -7C
    * Type auto: VW Fox 1.4 TDI
    * Pomp: PPD
    * Ombouw: ja, Elsbett 1-tank
    * Electrische voorverwarming, temp? Elsbett filterverwarming, onbekend
    * Nagloeisysteem: ja, Elsbett
    * Omschrijving koude startgedrag: voorgloeien, starten, vroem
    * Rijgedrag: geen probleem; rustig warmrijden en daarna gaan
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited January 2010
    [QUOTE=smul;54057]Drivertje,

    De kristalisering die jij ziet is vet wat gevormd wordt bij lagere temperaturen. Bij opwarming wordt dat weer vloeibaar. :-)

    Het meemengen van diesel zorgt ervoor dat vet minder snel kristaliseert.

    Smul ik denk het niet hoor, net als echte dino kan vlokken, kan dit ook vlokken, bezinksel is het niet zoals jij beschrijft. ik zie geen bezinksel in ieder geval, bij ons is de achter zijde van de koelkast die ik ook op vriezen kan zetten het koudste. Daar zie je dan de kristallen zich vormen. Ik zie geen vergelijk met GPO, als daar vet in zit bezinkt het wel.
    Drivertje.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2010
    @Drivertje: Ik vermoed dat die kristallen die jij ziet, gewoon stollende olie (of vet, hangt ervanaf hoe je zaken noemt) is...
    Dat deze niet bezinken wil gewoon zeggen dat hun soortelijke massa gelijk is aan dat waarin ze ontstaan...

    Of het zich vlokjes, schelletjes, sliertjes of boompjes aanmeet qua vorm µ
    maakt niet uit, dat hangt af van de structuur van de stof zelf.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2010
    [offtopic] Misschien even een open deur in trappen maar deeltjes (vet, vervuiling, enz.) met het zelfde of een lager soortelijk gewicht als de olie zullen nooit naar beneden zakken.[/offtopic]
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited February 2010
    Vannacht gaf mijn boordcomputer aan dat ik nog 0km kon rijden, de tank was nagenoeg helemaal leeg. Tankstration was nog niet open om 05:00 uur sochtends, dus had geen andere keus dan PUUR erin te gooien. Met lopende motor een 5liter canister erin gekapt. Eenmaal thuis gaf de boordcomputer nog resterend 10km aan en was het tankstation ook nog niet open en heb de auto geparkeerd. Constatering: De meur is bij 60% menging niet anders dan bij 100%. Auto heeft hele dag gestaan en ik vroeg me af of de auto nog wel zou starten, eventueel na 2 a 3x. Geen enkel probleem: 5x uit voorzorg gloeien en starten. Haperde een mini fractie van een seconde en liep weer als normaal.

    Min of meer noodgedwongen constatering dus:

    100% PPO bij 12 Graden en vw/audi V6 2,5TDI motor:

    * Temperatuur: 12
    * Type auto: Audi A4 Avant V6 2.5TDI
    * Ombouw: Nee
    * Warmtewisselaar: Nee
    * Omschrijving koude startgedrag: 5x voorgloeien, starten hik,hik (0,3sec), vroem als normaal
    * Rijgedrag: geen probleem; volledig als normaal

    ps Nee ik wil er geen regelmaat van maken, maar voor nood kan het dus. Ik rij momenteel op 60% ppo en 40% Dino. Voor een lange reis ga ik vanaf nu, door deze constatering over op meer ppo tot aan 90%ppo, NA starten van de auto.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited March 2010
    Nou daar wast ie dan. Vanuit Zuid Spanje naar Nederland. Een rit van 1950km, 17 uur aan 1 stuk rijden. Dag ervoor afgevuld met deze mixbasis. Geen enkel probleem! (@Drivertje/Niek ook eerste flink verstopte brandstoffilter nog steeds niet vervangen)

    * Mixbasis: 85% zbo 15% Dino
    * Maand: Maart, starttemperatuur 7 graden. Onderweg -3 gezien.
    * Type auto: Audi A4 Avant V6 2,5 TDI 2002
    * Ombouw: Nee, niets
    * Omschrijving koude startgedrag: 5x voorgloeien, starten, 0.2sec aarzeling op 600t/pm en vroem
    * Rijgedrag: iets luier dan normaal

    Stats:
    1950 km
    17 uur
    gem snelheid 112km/h (inkl 2 tankstops (girona/luxemburg) met eigen meegebrachte ZBO in cans)
    temperaturen van 7 graden in Spanje vroeg in de ochtend, onderweg -3 en in NL 1 graad celcius.

    Audi V6=Super ppo mobiel
  • pjotterpjotter Banned
    edited April 2010
    VW golf 1900 D
    BJ:1998

    laatste 3 weken mix opgeschroefd naar 70% APO en 30% dino.
    zonder ombouw.
    normaal startgedrag.
    enkel met die ene keer nachtvorst paar seconden gepruttel.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited April 2010
    [QUOTE=pjotter;55820]VW golf 1900 D
    BJ:1998

    laatste 3 weken mix opgeschroefd naar 70% APO en 30% dino.
    zonder ombouw.
    normaal startgedrag.
    enkel met die ene keer nachtvorst paar seconden gepruttel.

    Tot het breekpunt!!!! Hahahaha, welkom biej de club! Hahahaha
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2010
    Mix 90% APO (Soya loempiabakker en visboer) 10 % diesel.
    Temperatuur vanmorgen 3 graden.
    Gewoon 1x voorgloeien, tikken en lopen. Even zoeken naar toerental van de motor en ik naar de knop van de stoelverwarming.:)

    Dit alles...ondanks de Gardena slangetjes van Mercedes, die wel nieuw zijn.

    *Mercedes-Benz W210 E300 TD 1998
    *Geen ombouw
    *390.000 KM ervaring
Sign In or Register to comment.