Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zet hier uw 1-tank mixverhouding neer per maand.

13567

Comments

  • monkee21 PPO Burner
    edited February 2008
    laagste t° -4 ° C
    Start na 4 de poging loopt eerst aarzelend en trekt niet op na 50 m alles OK.

    mixverhouding :apo 57.7 petrol 19.7, dino 17.75, benzine 4, aceton 0.07
    ik pas de mix aan ngl de te verwachten omstandigheden
    auto toyota corolla CR 2.0D bouwjaar 2004.

    Tevens met de BJ 40 een ritje van 350 km gedaan op 80 % ppo en 20 % petrol.
    en dat tegen een verbruik van 14 l /100 km (met aanhanger van 500 kg )
    de Corolla gebruikt 7 liter/ 100 km en is dus ( voor de brandstof )duurder om mee te rijden dan zijn zware broertje. Het starten gaf weinig problemen ( alleen een merkbare aarzeling voor het aanslaan wat kan wijzen op voorontsteking ) Dit was bij 4 ° C na een nachtje buitenslapen.

    mvg. Mon
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    * mixbasis: KZO/Dino
    * mixverhouding: 95%
    * maand: Februari, koudste start na 7graden
    * type auto: Citro
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2008
    * mixbasis: APO+Petrol
    * mixverhouding: 85%+15%
    * maand: maart ochtendtemp rond de 8-10C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    mixbasis: zbo/apo/petro
    * mixverhouding:85/15
    * maand+laagste temp: April, temp:geen idee...
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    * mixbasis: PPO+Dino
    * mixverhouding: +-40% PPO
    * maand: april 2008.
    * Type auto: Citro
  • wodanwodan Super Moderator
    edited April 2008
    ASAP thermostaat fixen... niets is slechter dan een diesel die niet op temperatuurkomt...
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    mixbasis: zbo/petro
    * mixverhouding:95/5
    * maand+laagste temp: April, temp:2gr
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    * 100% ppo (geen toevoegingen)
    * maand+laagste temp: April, temp:-2 graden
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming : geen
    * geen WW
    * origineel gloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: normaal voorgloeien (12 sec) en starten maar. Slaat direct aan, maar moet wel gaspedaal wat indrukken om eerste 20 seconden de motor draaiende te houden. Daarna stationair iets lager in toeren, maar geen probleem.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    * 87,43% apo (vanaf de meeting geen toevoegingen)
    * maand+laagste temp: April, temp:0 graden
    * Type auto: w201 2,5D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * platenWW
    * origineel gloeisysteem (met nagloei)
    * omschrijving koude startgedrag: 2 a 3x gloeien voor ie zonder gasgeven blijft lopen. Na een paar sec springt de nagloei aan en loopt ie als op diesel. Moet wel even op gang komen bij de koude start.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    * mixbasis: APO+Petrol
    * mixverhouding: 90%+10%
    * maand: april ochtendtemp rond de 8-10C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
    verstuivers vernieuwd, paar keer onbekende mix richting 95%. 1x8sec gloeien en lopen zonder problemen.
    Ik begin wat overmoedig te worden heb ik het idee omdat hij goed loopt bij deze temp en daardoor niet te nauw kijk met de mix...of niet meer weet :koe:
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    mixbasis: zbo/soja
    * mixverhouding:100% ppo
    * maand+laagste temp: April, temp:4gr
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!
  • RaafRaaf Modding Member
    edited April 2008
    de mitsu liep even niet zo lekker en daarom heb ik even met een 50-50 mix ppo-petro gereden en dat helpt beter dan verstuiverreiniger ;)
    Ik zit nu weer op 80-20 ppo-diesel .
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    [quote=Raaf;32107]de mitsu liep even niet zo lekker en daarom heb ik even met een 50-50 mix ppo-petro gereden en dat helpt beter dan verstuiverreiniger ;)
    Ik zit nu weer op 80-20 ppo-diesel .

    Ik heb ook een tijdje met een hoog (30+) petrol percentage gereden. Ik ben er nu achter gekomen dat daardoor vuil is losgekomen uit de IP en dat vuil is in de verstuivers terecht gekomen en is klem komen te zitten tussen de naald en het huis met als gevolg een enorme dieselnok. Nu rijdt ik weer op 90% GPO / 5% DINO / 5% petrol en de motor snort weer als voorheen, dieselnok is helemaal weg.

    Groeten,

    Easy rider.
  • monkee21 PPO Burner
    edited April 2008
    maand : april
    laagste t° 13 ° C
    auto Toyota corolla 2.0 D4D common rail zonder aanpassingen.
    mix : 73.5 % apo / 3.4 % dino / 18.4 % petrol / 4% benzine
    koude startgedrag : slaat niet aan op de normale manier ( starten zonder gaspedaal te beroeren ). Na 2 pogingen beetje gas bijgegeven nu mix aangepast.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    * mixbasis: APO/dino
    * mixverhouding: 92,82%/7,18%
    * maand: april nachttemp rond -1C
    * Type auto: Mercedes 190 2.5D
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * Warmtewisselaar
    * Nagloeisysteem: ja standaard
    * omschrijving koude startgedrag: slaat na 2 keer gloeien aan met een teentje gas. Wel klinkt ie een beetje rauw, na +/-3 seconden gas (850-900 tpm), loopt ie normaal.
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited May 2008
    * mixbasis: apo/petro/dino
    * mixverhouding: 7,5%/7,5%/85%
    * maand: april 7 graden
    * Type auto: Citroen saxo 1,5D
    * pomp: Bosch
    * omschrijving koude startgedrag: start normaal, 1x voorgloeien
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    * mixbasis: APO/dino
    * mixverhouding: 79,47%/20,53%
    * maand: mei temperatuur tussen 5° en 20°
    * Type auto: Mercedes 190 2.5D
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * Warmtewisselaar
    * Nagloeisysteem: ja standaard
    * omschrijving koude startgedrag: slaat na 2 keer gloeien aan met een teentje gas. Wel klinkt ie een beetje rauw, na +/-3 seconden gas (850-900 tpm), loopt ie normaal.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    mixbasis: zbo/soja
    * mixverhouding:100% ppo
    * maand+laagste temp: Meil, temp:??
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!

    gr Ton
  • fonzie PPO Newbie
    edited May 2008
    * Mixbasis: ZBO/Soja
    * Mixverhouding: 100%
    * Type auto: VW Caddy 1.9D
    * Pomp: Bosch
    * Laagste temp: -4
    * Koude startgedrag: 2/3 keer gloeien
    * Overige: nog nooit problemen gehad, reeds 90.000km (3 jaar) zonder enige aanpassing. Ook 's winters 100% ZBO/slaolie (AH). Brandstoffilter 1x gewisseld.

    Gr. Fonzie
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    aanvulling van Fonzie:

    Bij het starten gloei ik 3 of 4 keer, dan start ik vervolgens door tot hij aanslaat. Hij staat bij mij altijd buiten en loopt vooral bij temp onder nul de eerste 30 sec beroerd. daarna is dit over.

    het betreft hier dus een NIET omgebouwde wagen van iemand die weet wat mogelijke risico's zijn en vanuit ervaring daar ook mee kan leven.

    Edit Tim: de gaande discussie is gesplitst naar hier: http://www.ppo.nu/forum/f51/rijden-zonder-aanpassingen-2085/

    Hier graag on topic blijven.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Ondanks dat de dieselprut zich wederom richting filter begeeft rijdt ik sinds het weekend 100% plantaardig.:p

    Voor de zekerheid gloei ik 'smorgens twee keer en is er de eerste 50 meter iets moeite met het stationair. 'smiddags start de Saxo als een zonnetje na 1 keer gloeien :cool:

    Hoe lang duurt het ongeveer voordat alle prut uit de tank is? De bypass staat dus weer open. Ik wil proberen om de filterwissel uit te stellen tot het weekend. Val ik eerder echt helemaal stil dan bel ik de jongens van de wegenwacht om FF te helpen bij het wisselen van het by-pass filter. Ik heb nl al beide filters achterin de auto liggen.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    :p en nu weer

    * mixbasis:
    * mixverhouding:
    * maand+laagste temp:
    * Type auto:
    * Pomp:
    * Ombouw: ja/nee
    * electrische voorverwarming, temp?:
    * Nagloeisysteem:
    * omschrijving koude startgedrag
  • RaafRaaf Modding Member
    edited May 2008
    * mixbasis: apo - slao - dinges - diesel
    * mixverhouding: 25 50 10 15
    * maand+laagste temp: april 6 C
    * Type auto: Mitsubishi L400
    * Pomp: Denso
    * Ombouw: ja Platen ww
    * electrische voorverwarming, temp?: nee, 70 c. en hoger
    * Nagloeisysteem: nee
    * omschrijving koude startgedrag : prima
  • RaafRaaf Modding Member
    edited May 2008
    * mixbasis: apo - gasolie
    * mixverhouding: 60 - 40
    * maand+laagste temp: april 6 c.
    * Type auto: (traktor) Fordson Super Dexta
    * Pomp: Simms lijnpomp
    * Ombouw: nee
    * electrische voorverwarming, temp?: nee
    * Nagloeisysteem: nee, en ook geen voorgloei, heeft een zgn flamestart
    * omschrijving koude startgedrag : slecht, maar is een lucht probleem
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    * mixbasis: APO+Petrol
    * mixverhouding: 95%+5%
    * maand: begin mei ochtendtemp rond de 8-10C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * Ombouw: ja, geheel k.WW+e.WW
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
    verstuivers vernieuwd, paar keer onbekende mix richting 95%. 1x8sec gloeien en lopen zonder problemen. niet tevreden over verbruik met nieuwe verstuivers :-(
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited May 2008
    * mixbasis: APO+Diesel
    * mixverhouding: 25%+75%
    * maand: begin mei ochtendtemp rond de 8-10C gemid.
    * Type auto: Citroen saxo 1,5D Bj'12/2002
    * pomp: Bosch
    * Ombouw: Neen, onaangepast
    * electrische voorverwarming, temp? Standaard
    * Nagloeisysteem: -
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan.
    :p
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    mixbasis: soja
    * mixverhouding:100% soja
    * maand+laagste temp: Mei, temp:8gr
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!

    gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    * mixbasis: APO/KZO/dino
    * mixverhouding: 97,74%/2,26%
    * maand: mei temperatuur tussen 10° en 20°
    * Type auto: Mercedes 190 2.5D
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * Warmtewisselaar
    * Nagloeisysteem: ja standaard
    * omschrijving koude startgedrag: slaat na 1 keer gloeien aan, loopt direct goed.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    * mixbasis: 40-45% KZO, 40-45% arachide en 5-10% biodiesel (tegen schimmelvorming in de voorraad)
    * maand+laagste temp: mei ca 10 gr (ochtend temp)
    * Type auto: [B]Citro
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    * mixbasis: KZO/DINO
    * mixverhouding: 80%/20%
    * maand+laagste temp: 8°C
    * Type auto: W124 2.5D station
    * Pomp: lijnpomp
    * Ombouw: nee
    * Nagloeisysteem: standaard nagloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: start hetzelfde als op diesel, direct aanslaan!!
  • Smartazz PPO Newbie
    edited May 2008
    * mixbasis: ZBO/DINO
    * mixverhouding: 20:80
    * maand+laagste temp: 20
    * Type auto: Polo 6n '98 AEF
    * Pomp: Lucas
    * Ombouw: nee
    * Nagloeisysteem: standaard nagloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: Identiek aan 100% dino
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited May 2008
    * mixbasis: WVO/DINO
    * mixverhouding: 37,5%/62,5%
    * maand+laagste temp: 8°C
    * Type auto: Citroen Saxo 1,5D
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: nee
    * Nagloeisysteem: standaard nagloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: start hetzelfde als op diesel, direct aanslaan!!
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited June 2008
    * mixbasis: WVO/DINO
    * mixverhouding: 50%/50%
    * maand+laagste temp: 11°C
    * Type auto: Citroen Saxo 1,5D
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: Neen, Onaangepast
    * Nagloeisysteem: standaard nagloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: start hetzelfde als op diesel, direct aanslaan!!
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    * mixbasis: ZBO/dino
    * mixverhouding: 25/75
    * maand+laagste temp: ca.10°C
    * Type auto: A4 Avant 81 kW
    * Pomp: Bosch ("R638-3 BT4017")
    * electrische voorverwarming, temp?: Nee
    * Nagloeisysteem: standaard
    * Ombouw: geen ombouw
    * omschrijving koude startgedrag
    : identiek aan 100% dino
  • monkee21 PPO Burner
    edited June 2008
    mix : apo 74.25 , dino10, petroleum14.85,benzine0.8, aceton 0.056
    laagste t° 10 ° C
    startgedrag bij 10 ° 8 anticiperende pogingen nodig
    bij 14 ° 4 pogingen en vandaag bij 15 ° 3 pogingen
    alles bij buiten overnachten
    auto toyota corolla 2.0 D4D common rail zonder ombouw.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    @monkee: ali chemicali :D

    * mixbasis: GPO monkee
    * mixverhouding: 100%
    * maand: begin juni ochtendtemp rond de 10C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * Ombouw: ja, geheel k.WW+e.WW
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru max 150 sec nagloeien
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd meteen aan na 8 sec voorgloeien.
    Opmerking: het is nu goed mogelijk om op 100% te rijden. toch haal ik boer peter weer van stal, zal er 5-10% bijmengen. reden, wisselvallig weer, meer vermogen, rustiger startverloop.
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited June 2008
    * mixbasis: Monkee21 mix/Dino
    * mixverhouding: 62,5%/37,5%
    * maand+laagste temp: 11°C
    * Type auto: Citroen Saxo 1,5D
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: Neen, Onaangepast
    * Nagloeisysteem: standaard nagloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: start hetzelfde als op diesel, direct aanslaan!!

    ;)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    * mixbasis: APO/fovbp
    * mixverhouding: 95%/5%
    * maand: juni nachttemperatuur: 5°
    * Type auto: Mercedes 190 2.5D
    * pomp: Bosch lijnpomp
    * Warmtewisselaar
    * Nagloeisysteem: ja standaard
    * omschrijving koude startgedrag: Heb de gloeitijd 2x helemaal uit laten lopen, 80 sec en daarna startte m'n auto direct, liep de eerste 3 sec een beetje bokkig, daarna gewoon normaal.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    mixbasis: soja
    * mixverhouding:100% soja
    * maand+laagste temp: Juni, temp:???
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!

    mixbasis: soja/petro+stanadyne verstuiverreiniger
    * mixverhouding:90/10
    * maand+laagste temp: Juni, temp:???
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!

    gr Ton
  • Nyulli PPO Burner
    edited June 2008
    * mixbasis: ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 75%+25%
    * maand: Oktober ochtendtemp rond de 5 graden 1xvorst
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * ombouw: nee, niets Ga binnenkort een dikkere brandstofleiding erin zetten
    * temp elect vw WW: ??
    * Nagloeisysteem: nee
    * omschrijving koude startgedrag: geen verschil diesel of mengsel
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2008
    * mixbasis: APO/PPO
    * mixverhouding: 50%/50%
    * maand+laagste temp: Juni 3°C
    gisterochtend
    * Type auto: Citroen bx 1,9D
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: Neen, Onaangepast
    * Nagloeisysteem: standaard nagloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: Niet aan te krijgen!
    dagen ervoor moeizame start.

    's-middags bij 18 graden geen probleem meer.

    (Heb een reserve auto staan, dus op het werk kom ik toch wel)
  • monkee21 PPO Burner
    edited June 2008
    Temperatuur is een relatief gegeven.
    Stel -je auto staat binnen / buiten.
    - de temperatuur is laag s'morgens / hoog s'middags
    - de samenstelling van de lucht bij het starten droog / vochtig.

    Zouden we dan niet betere gegevens hebben als we de brandstof temperaturen ?
    wie begint ermee ?
    grtjes Mon
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2008
    [QUOTE=monkee21;36014]Temperatuur is een relatief gegeven.
    Stel -je auto staat binnen / buiten.
    - de temperatuur is laag s'morgens / hoog s'middags
    - de samenstelling van de lucht bij het starten droog / vochtig.

    Zouden we dan niet betere gegevens hebben als we de brandstof temperaturen ?
    wie begint ermee ?
    grtjes Mon

    Leuk natuurlijk, maar weinig practisch.

    Ik heb gewoon gegokt, en ben iets te ver gegaan. (zonder schade overigens)

    Zo zal het in de praktijk vaker gaan.

    Dit topic is volgensmij ook bedoelt als praktijkervaring. Niet als laboratoriumonderzoek.

    (in een verwarmde garage heb je natuurlijk nooit last van te koude temperatuur tijdens het starten 's-ochtends. Maar je verstookt er weer gas voor terug in je CV ketel)
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=stoterstangen90;36031](in een verwarmde garage)

    :shock:

    (mietjes/sissies)
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Hoeveel keer heb je gegloeid? Met deze temperaturen moet je toch wel 50% kunnen rijden denk ik zo. Zelf gloeide ik standaard 3x.
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2008
    [QUOTE=jgdenhol;36043]Hoeveel keer heb je gegloeid? Met deze temperaturen moet je toch wel 50% kunnen rijden denk ik zo. Zelf gloeide ik standaard 3x.
    In reactie op mijn verhaal?

    50% ppo, 50%apo was mijn mengsel.........
    geen dino dus.


    en uiteindelijk wel een keer of 15 gegloeid. en een keer of 6 startpogingen.
  • monkee21 PPO Burner
    edited June 2008
    mixbasis:
    * mixverhouding:mix : 76,66ppo/7,38dino/14,43 petrol/1,46benzine/0,06aceton
    * maand+laagste temp: juni 14 ° C s'morgens na 3 dagen inactiviteit( de auto )
    * Type auto:toyota corolla 2.0 D4D common rail zonder ombouw
    * Pomp:Denso
    * omschrijving koude startgedrag : 3 normale startpogingen nodig.

    alles bij buiten overnachten
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008

    Zouden we dan niet betere gegevens hebben als we de brandstof temperaturen ?

    Bij de start van dit topic was het idee van de temperatuur de ochtendtemp, das het moment dat meestal de eerste start van de dag plaats vind en voor de meeste van ons is die temp gelijk aan de olie temp in de brandstofpomp.
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited July 2008
    * mixbasis: Monkee21 mix/Dino
    * mixverhouding: 75%/25%
    * maand+laagste temp: 9°C
    * Type auto: Citroen Saxo 1,5D
    * Pomp: Bosch
    * Ombouw: Neen, Onaangepast
    * Nagloeisysteem: standaard nagloeisysteem
    * omschrijving koude startgedrag: start hetzelfde als op diesel, enkel loopt ie even onregelmatig, na enkele minuten normaal!!
  • misterLmisterL PPO Newbie
    edited July 2008
    * mixbasis: 100% GPO
    * maand: Juni - Juli 2008
    * Type auto: Mazda 323 estate 1.7 diesel
    * pomp: Weet niet - loopt al 2 jaar 50.000 km zonder problemen
    * ombouw: Electrisch verwarmingselement
    * Nagloeisysteem: nee
    * omschrijving koude startgedrag: Verwarming 30 seconden plus voorgloeien en altijd in 1 keer lopen, klein beetje rommelen maar zodra rustig een korte straat uitgereden te zijn loopt hij als een zonnetje.
Sign In or Register to comment.