Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Zet hier uw 1-tank mixverhouding neer per maand.

24567

Comments

  • edited September 2007
    DELETED
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    dat zou kunnen :roll:
    aber, er kan zoveel schelen aan de auto :), binnen een paar weken komt het reparatiehandboek en dan zulle we eens grondig checken hoe de motor er voor staat...
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    kijken en testen hoe het met je motor gesteld is, moet je op pure diesel doen.
    Daarna pas op ppo rijden, waardoor er weer extra verschijnselen kunnen komen , die je anders misschien aan je motorslijtage zou wijten, i.p.v. aan de ppo!!

    Groeten,
    Nero
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    daarom dat er ook voorlopig terug dino in moet...

    maar roken bij het starten deed hij ook al toen hij 100% dino draaide...
    alleen het "stinken" en heel licht wit roken als hij koud is / (soms) stationair draait is veranderd...

    het kan natuurlijk ook zijn dat de koppakking nu door het iets hogere koppel kapotter is gegaan etc etc etc...

    of dat de slechte verstuiving door "versleten" injectoren op PPO nog erger is... etc etc etc x2

    Autorijden zonder zorgen bestaat niet bij oude rakkers zoals onze wagen...
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    mixbasis: soja/DINO
    * mixverhouding: 90/10%
    * maand+laagste temp: 7graden september
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww,tigerloop
    * Nagloeisysteem: 12sec
    * omschrijving koude startgedrag: Geen enkel verschil

    zo beter Erik :wink:
    Ik blijf opvoeren tot 95%

    gr Ton
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    mixbasis: soja/DINO/APO
    * mixverhouding:33,5l/3,5ll/25l
    * maand+laagste temp: 10graden september
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww,tigerloop
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: Geen enkel verschil

    Het gaat erg goed
    8)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    * mixbasis: APO+Petroleum
    * mixverhouding: 90% + 10%
    * maand: augustus ochtendtemp rond de 13C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru. nu standaard 60sec nagloeien.
    * omschrijving koude startgedrag: slaat meteen aan. ik schakel op dit moment de poelheizer pas 1 minuutje na starten in. Het echte voorverwarmen van de poelheizer komt pas bij vorst om de hoek kijken.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    * mixbasis: APO+Petroleum
    * mixverhouding: 85% + 15%
    * maand: september ochtendtemp rond de 8-13C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming, temp? poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru. nu standaard 60sec nagloeien.
    * omschrijving koude startgedrag: De laatste week van september lag de ochtendtemp rond de 10 graden. Viel op dat ik de startmotor een 10 seconden moest laten draaien voordat hij aan wilde slaan. Oorzaak kan zijn de APO mix nog te rijk is voor die temperatuur. Maar tzal eerder luchttrekken zijn, als gevolg van de dikte of heb laatst de poelheizer los gehad. Afijn moet er van het weekend maar eens induiken :-) net ff litertje P er extra bij gedaan.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    mixbasis: soja/petroleum
    * mixverhouding: 90/10
    * maand+laagste temp: 8graden september
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww.
    * Nagloeisysteem: 150sec Beru gr 034
    * omschrijving koude startgedrag: Meteen starten, daarna schommelt ie ff heel licht en maximaal 5sec.

    Het gaat erg goed

    gr Ton
  • ook jan PPO Burner
    edited September 2007
    golf II
    80PPO /20petrol
    bosch pomp
    voorverwarmen 10 sec.manueel
    startmotor 9 volt
    geen andere aanpassingen

    start altijd onmiddelijk ook nu, bij lagere temperaturen.
    iets meer gas geven bij het starten of hij valt de eerste seconden terug stil
    vooral als er niet voldoende voorverwarmd is.
    draait regelmatig op ralenti.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    hoe?? Jan?? Heb je toch nog je golf?
    Dacht dat die op was.

    GR
    Nero
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2007
    Dat ding startte beestachtig slecht herinner ik me, maar blijkbaar doet een 9 volt startmotor wonderen ;)
  • ook jan PPO Burner
    edited September 2007
    startte inderdaad zeer slecht, 9volt doet wonderen.
    mischien is een nieuwe startmotor ook voldoende , we spreken hier over een beestje van 24 jaar oud.
  • RogerRoger PPO Addict
    edited October 2007
    mixbasis: ZBO ( Aldi ) / Diesel ( Shell Express )
    * mixverhouding: 65 % / 35 %
    * maand+laagste temp: 10 graden september
    * Type auto: W123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * Ombouw : Niks
    * Nagloeisysteem: GEEN
    * omschrijving koude startgedrag: Zeer goed
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited October 2007
    * mixbasis: Rapsöl/diesel
    * mixverhouding: 90/10
    * maand+laagste temp: september ca. 8 graden
    * Type auto: VW transporter 1.9 TD
    * Pomp: Bosch VE
    * Verstuiver druk verhoogd naar 175 bar
    * Nagloeisysteem: Standaard = ca 1 minuut
    * omschrijving koude startgedrag :tweekeer voorgloeien en start direct, wel met aardige pluim Nagelt nog wel maar sinds orginele verstuiverhouders terug zijn geplaatst een stuk minder.
    Had verstuiverhouders van een T3 gebruikt, deze hebben standaard de zelfde druk als de T4. Dat maakt dus toch verschil. :lol:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    * mixbasis: KZO/diesel
    * mixverhouding: 85/15
    * maand+laagste temp: september ca. 10 graden
    * Type auto: Mercedes 190 2,5D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * Nagloeisysteem: Standaard = 40 seconden wanneer nodig
    * omschrijving koude startgedrag :start direct, loopt de eerste 5 seconden onregelmatig, daarna zoals op diesel
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    mixbasis: soja/petro/APO
    * mixverhouding:30l/10ll/25l
    * maand+laagste temp: Oktober, rond de 0 graden
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: statmotor maakt een paar slagen meer, dat is alles....

    gr Ton
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2007
    mix: soja, zonnebloem, diesel 50-20-30
    laagste start temp 6 gr.
    Mitsubishi L400 2.5TD platen ww + kgr
    Denso rotatie pomp
    Standaard gloeisysteem
    Start direct, rauw lopen totdat de boel op temp is , loopt netjes vanaf 35 gr op de retour gemeten.
  • monkee21 PPO Burner
    edited October 2007
    :)

    laagste t° 0°C 8)

    50 % apo / 25% dino / 25 % petrol + 0.1 % aceton
    type auto corolla common rail
    start van de 1 ste keer
    geen aanpassingen gedaan aan motor

    apeupres. :P

    grtz Mon
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    Vanmorgen met de Benz op KZO/dino 85/15 na de 3e keer gloeien zonder gasgeven gestart en blijven lopen. Temperatuur buitenkant slang: 4°. Temperatuur na een half uur rijden op de snelweg 48°. WW niet geisoleerd, alleen aanvoer slang naar de pomp heeft provisorische isolatie.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    * mixbasis: APO+Petrol
    * mixverhouding: 85% + 15%
    * maand: oktober ochtendtemp rond de 4-8C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming: poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru. nu standaard 60sec nagloeien. verlengbaar tot 150 sec.
    * omschrijving koude startgedrag: ff een aantal slagen maken en dan goed aanslaan en blijven lopen. Das wel een verschil met vorig jaar dat hij eerst een aantal slagen moet maken alvorens aan te slaan. oorzaak? alleen bij de ochtendstart.
  • ook jan PPO Burner
    edited October 2007
    golf II
    80 kzo+ 20 petrol
    9volt startmotor

    10 seconden gloeien,halfgas
    en start onmiddelijk
    valt de eerste seconden wel stil als je geen gas geeft
    temp? ruiten bevroren!
    omdat hij zo goed start- ben veel erger gewoon-ga ik morgen eens proberen met 15 petrol +85 kzo
  • ook jan PPO Burner
    edited October 2007
    15% petrol ipv 20 maakt blijkbaar dat het starten 's morgens twee slagen langer duurt
    bij de huidige temp. 6°
    voor de rest zelfde rijgedrag.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    * mixbasis: KZO
    * mixverhouding: 100%
    * maand: oktober ochtendtemp rond de 6C gemid.
    * type auto: Citroën Saxo
    * pomp: Bosch VE
    * electrische voorverwarming: Elsbett 1-Tank
    * nagloeisysteem: Elsbett 1-Tank
    * omschrijving koude startgedrag: slaat altijd aan binnen 3 omwentelingen, toerental schommelt 60 seconden, soms slaat ie af.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2007
    mixbasis: soja/petro/APO
    * mixverhouding:30l/10ll/25l
    * maand+laagste temp: Oktober, nachtvorst -4C, koude start om 0700uur
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!

    gr Ton

    :D maakt zich geen zorgen :D
  • ook jan PPO Burner
    edited November 2007
    golfII 1984
    geen ombouw
    snelstarter 9 volt
    mix 80PPO -20 petrol
    deze morgen vroor het , starte onmiddelijk
    geen jojo
  • edited November 2007
    DELETED
  • ook jan PPO Burner
    edited November 2007
    golfII 1984
    geen ombouw
    9volt starter
    manueel voorverwarmen
    80PPO-20Petrol
    deze morgen -3°c
    half gas 20 seconden voorverwarmen
    startte onmiddelijk.
    valt wel de eerste 30 seconden terug stil als de gas helemaal lost ,maar dat doet hij ook bij 20°c
  • RaafRaaf Modding Member
    edited November 2007
    mix: apo, soja, diesel 30-40-30
    laagste start temp 3 gr.
    Mitsubishi L400 2.5TD platen ww + kgr
    Denso rotatie pomp
    Standaard gloeisysteem
    Start direct zonder gas te geven, rauw lopen totdat de boel op temp is , loopt netjes vanaf 35 gr op de retour gemeten.
    Heb nog geen tijd gehad om de WT2 die ik van Brajo heb overgenomen in te bouwen, maar staat op de todo lijst :lol:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    * mixbasis: APO+Petrol
    * mixverhouding: 80% + 20%
    * maand: november ochtendtemp olie 1C gemid.
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming: poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru. nu standaard 60sec nagloeien. verlengbaar tot 150 sec.
    * omschrijving koude startgedrag: accu problemen
  • RogerRoger PPO Addict
    edited November 2007
    * mixbasis: Soja ( C1000 ) + Diesel ( Shell Express )
    * mixverhouding: 60% + 40%
    * maand+laagste temp: 16-11-2007,nachtvorst -3 C, koude start om 07:30uur
    * Type auto: Mercedes 200D ( W123 )
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming: NEE
    * Nagloeisysteem: NEE
    * Ombouw: NEE
    * omschrijving koude startgedrag: Zeer goed, geen probleem
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    * mixbasis: KZO
    * mixverhouding: 100%
    * maand: november ochtendtemp rond de 3C gemid.
    * type auto: Citroën Saxo
    * pomp: Bosch VE
    * electrische voorverwarming: Elsbett 1-Tank
    * nagloeisysteem: Elsbett 1-Tank
    * omschrijving koude startgedrag: Slecht, moet pomptiming nog controleren. Ga voorlopig dino bijmengen.
  • monkee21 PPO Burner
    edited November 2007
    :) 8) met de corolla CR zonder aanpassingen

    vorige nacht temp in garage 3 ° C
    mix was 54¨% Apo
    28 % petrol
    18 % dino
    en 0.01 % aceton
    startte van geen kanten. :( :( :( :(
    dat was ff schrikken.
    na bewerken met de verfbrander toch gestart en asap 1.5 liter benzine bijgetankt :idea: :idea:
    Resultaat :

    vannacht temperatuur in de garage 2 ° C
    starte van de 1ste keer :D :D :D :D
    mix is nu 52.5 % apo
    27% petrol
    17,7 % dino
    3 % benzine.
    0.01 % aceton.

    Grtz Mon.
  • edited November 2007
    DELETED
  • wodanwodan Super Moderator
    edited November 2007
    3% voor een systeempje dat niet boven de 85°C verwarmd, is geen probleem indien onder druk. 5% of meer = problemen vanaf 70°C...

    Een nietverwarmd systeem kan hogere Benzine-percentages aan, zeker samen met Diesel... Maar smering neemt af, dus slijtage neemt toe.
    Voor het motorblok maakt het allemaal niet zoveel uit.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    mixbasis: soja/diesel
    * mixverhouding:90%/10%
    * maand+laagste temp: November 3graden, koude start om 0700uur
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!

    gr Ton

    Very Happy maakt zich geen zorgen Very Happy
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2007
    Ook maar even berichtje van mij hier, ben nu een noodgedwongen 1-tanker. :lol:

    mixbasis: KZO/diesel
    * mixverhouding:80%/20%
    * maand: November
    * Type auto: Peugeot 604 SRDTurbo
    * Pomp: Bosch roterende pomp
    * platenww
    * omschrijving koude startgedrag: Loopt iets onregelmatig en laag in de toeren. Even warmlopen en er is geen probleem meer. Totdat je met hoge snelheid over de snelweg cruist bij te lage temperaturen. Brandstof in de leidingen onder de auto wordt dan te dik waardoor ik niet meer boven de 80km uitkom.
  • ook jan PPO Burner
    edited November 2007
    heb nu een fiat ulysse, 1.9 turbodiesel(exit golf)

    mix KZO70- petrol15- diesel 15
    bosch pomp
    brandstoffilter met koelwaterverwarming is standaard bij dit model
    enige aanpassing ; heb de motor met een deken ingeduffeld tegen de rijwind

    start zoals op diesel met de standaard voorverwarmingtijden
    voel geen enkel verschil in het rijden ook niet op de snelweg.

    blijf KZO+petrol 80-20 toevoegen tot de diesel er helemaal uit is
    wordt vervolgd...
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited November 2007
    Hé ook jan,

    Zit daar een XUD 9 motor in, zoiets als in een Citroën C8. Als dat zo is, is het de zelfde motor als mijn Xantia TD en vind ik de mengverhouding STRAF, heel hoog dus.

    wordt vervolgd...

    Ben erg benieuwd.

    SUCCES,

    Douwe.
  • Henk THenk T PPO Burner
    edited November 2007
    * mixbasis: Rapsöl/diesel
    * mixverhouding: 90/10 terug naar 70/30
    * maand+laagste temp: november rond het vriespunt.
    * Type auto: VW transporter 1.9 TD
    * Pomp: Bosch VE
    * Verstuiver druk verhoogd naar 175 bar
    * Maak nu wel weer gebruik van m'n tracing om wat sneller de temp erin te krijgen.
    * Nagloeisysteem: Standaard = ca 1 minuut
    * omschrijving koude startgedrag :tweekeer voorgloeien en start direct, maar omdat dat alleen lukt met behoorlijk gas bijgeven en het halen van de motor heb ik besloten om weer iets meer diesel toe te voegen.
    Start nu weer na normale gloeitijd en haalt ook niet meer.

    mvg Henk
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    * mixbasis: KZO/Dino
    * mixverhouding: 80-90%
    * maand: December, koudste start na -8 nachtvorst
    * type auto: Citroën Saxo
    * pomp: Bosch VE
    * electrische voorverwarming: Elsbett 1-Tank
    * nagloeisysteem: Elsbett 1-Tank
    * omschrijving koude startgedrag: Motor gaat 3x rond, daarna 1-2 minuutjes toerental schommelen.
    Opm: Hij staat nu wel 's nachts in de garage.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    mixbasis: zbo/dino
    * mixverhouding:80/20
    * maand+laagste temp: December, nachtvorst -5C, koude start om 0900uur bij -3C
    * Type auto: w123 200D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * electrische voorverwarming+3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 150sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten!

    edit: ff terug naar 50% ivm bevroren leidingen...
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    mixbasis: kzo/dino
    * mixverhouding:25/75
    * maand+laagste temp: December, nachtvorst -5C, koude start om 0900uur bij -3C
    * Type auto: Peugeot 505 GLD
    * Pomp: Rotodiesel (Lucas ) roterende pomp
    * geen ombouw
    * omschrijving koude startgedrag: na twee keer gloeien toch nog wat gas bijgeven nodig en flink roken. Na 5 sec loopt hij netjes stationair.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    * mixbasis: APO/diesel
    * mixverhouding: 80/20
    * maand+laagste temp: december -2 graden
    * Type auto: Mercedes 190 2,5D
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * Nagloeisysteem: Standaard = 40 seconden wanneer nodig
    * omschrijving koude startgedrag :start bepaald niet lekker, 3x gloeien is niet genoeg, moet met een teentje gas starten. Als ie eenmaal loopt de eerste 5 seconden onregelmatig, daarna zoals op diesel. Komt wel trager op toeren dan wanneer hij eenmaal warm is (5km)
  • DieleDiele PPO Newbie
    edited December 2007
    *Diesel/ ZBO 70/30
    *Fiat Scudo 1.9
    *Bosch pomp
    *Temp -3 graden.
    *twee keer gloeien en met een teentje gas start ie op twee cylinders,gaat na 1 minuut netjes lopen...
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2007
    *Dino/Koolzaadolie 60/40
    *Citroën Xsara
    *Pomp: Bosch VE
    *Koudste start: -4°C
    *Ombouw: Platenwisselaar in serie met kachel
    Motor slaat onmiddelijk aan, bij -4°C stottert hij de eerste 50m een beetje.
    Verder geen enkel merkbaar verschil t.a.v. Diesel
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    * mixbasis: apo/dino
    * mixverhouding:80/20
    * maand+laagste temp: januari +6/7 graden.
    * Type auto: w201P 2,5
    * Pomp: Bosch lijnpomp
    * Ombouw: 3,7kw platenww
    * Nagloeisysteem: 40sec
    * omschrijving koude startgedrag: gelijk starten, max 2 seconden onrustig, dan gewoon zoals op dino :D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    * mixbasis: KZO/APO/Dino
    * mixverhouding: 80-90%
    * maand: Januari, +/- 3-7 graden
    * type auto: Citroën Saxo
    * pomp: Bosch VE
    * electrische voorverwarming: Elsbett 1-Tank
    * nagloeisysteem: Elsbett 1-Tank
    * omschrijving koude startgedrag: Motor gaat 3x rond, daarna 30 sec schommelend toerental.
    Opm: Hij staat nu wel 's nachts in de garage.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2008
    * mixbasis: APO/ZBO+Petrol
    * mixverhouding: 80% + 20%
    * maand: december ochtendtemp olie: -7!C
    * Type auto: P205
    * pomp: Bosch
    * electrische voorverwarming: poelheizer 100C-75C clixon
    * Nagloeisysteem: ja Beru. nu standaard 60sec nagloeien. verlengbaar tot 150 sec.
    * omschrijving koude startgedrag: 4x 8sec voorgloeien, starten, lopen. a happy man. wel de eerste paar kilometers rustig rijden.
  • monkee21 PPO Burner
    edited February 2008
    laagste t° 4°C 8)

    60 % apo / 15% dino / 19,9 % petrol /5 % benzine+ 0.1 % aceton
    type auto Toyota corolla 2.0 common rail
    start van de 3de keer :P
    geen aanpassingen gedaan aan motor
    Afhankelijk van de t° voeg ik extra dino toe.
    voor een lange rit doe ik extra apo tot wel 75 % .

    grtz Mon. :wink: :wink: :wink:
Sign In or Register to comment.