Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Golf 2 1600

sauspasta PPO Burner
Golfje gekocht met 4 ton op de teller, ander blok in gebouwd dat 2 ton gelopen had.
Intercooler ingebouwd
Auto geheel GTI omgebouwd schijfremmen rondom en stuurbekrachtiging
AST instelbare dempers en vering
Vermogen: 51kw maar een beetje open geschroeft ivm de intercooler
50% PPO zonnenbloem en slaolie van de supermarkt

Bijmegen met aceton

nu 17000 kmr en zeer tevreden
«1

Comments

• edited November 2006
    DELETED
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    pjotter said:

sauspasta said:

Golfje gekocht met 4 ton op de teller, ander blok in gebouwd dat 2 ton gelopen had.
    Intercooler ingebouwd
    Auto geheel GTI omgebouwd schijfremmen rondom en stuurbekrachtiging
    AST instelbare dempers en vering
    Vermogen: 58 kw maar een beetje open geschroeft ivm de intercooler
    50% PPO zonnenbloem en slaolie van de supermarkt

Bijmegen met aceton

nu 17000 kmr en zeer tevreden

.( in de zomer zeker die 17000))

wel veel omgebouwd, behalve op ppo. :?: .

en hoe nu verder: met de naderende kou, speciale winterbanden dubbele airco :?: .
    voor nog sneller ramen ontdooien. en meer dino dr bij. :?: .

of zijn dr nog ppo aanpassingen in de planning :?:want dat willen we graag. nog een dr bij die zn diesel aanpast. :wink:
    @ Pjotter

wannabee pats-topic ofzo?? Ik wordt er iig niet warm of koud van
  • edited November 2006
    DELETED
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Ik denk van die GTI-intercooler ombouw. :wink:
    Nu nog PPO-ombouw en dan heb je echt een fijne wagen. :D
  • edited November 2006
    DELETED
  • sauspasta PPO Burner
    edited November 2006
    Het zit wel in de planning ja maar ik moet buiten sleutelen en minimaal 300 euro investeren, dus schuif het nog even voor mij uit.

Ik weet het, heb de investering er na een half jaar 9 (ongeveer 700km/week) weer uit, maar heb er nog niet zoeen zin in.

Bij Pflanzenoeltechnik-Emrich best betaalbare spullen gezien en ga waarschijnlijk met de tijd een gewoon twee tank systeem bouwen.
    Alleen elektronika, daar zie ik een beetje tegen op.

Al een paar ochtenden met lichte vorst, nauwlijks startproblemen gehad.
    Start gelijk maar loopt dan erg onregelmatig.
    Ik vermoed dat als het echt koud wordt ik er 10% benzine bij kiep.
  • Diesel 89 PPO Newbie
    edited November 2006
    Hoi Sauspasta,

Nu het wat kouder is en je niks aangepast hebt kun je het beste je percentage PPO verlagen i.p.v. mengen met benzine.
    Rijd zelf een Golf 2 1600 onaangepast en dit gaat al 27000 km perfect.
    Max percentage tot 5 graden rijd ik 20% PPO.

Ombouw ga ik volgend jaar aan beginnen.

groet en suc6 uit Brabant
  • edited November 2006
    DELETED
  • pieter PPO Master
    edited November 2006
    pjotter said:

sauspasta said:

Het zit wel in de planning ja maar ik moet buiten sleutelen en minimaal 300 euro investeren, dus schuif het nog even voor mij uit.

.

buiten sleutelen, he sissie, ik doe niet anders :lol: :wink: .

Vergeet niet dat die iglo van jou nog wel wat stralingswarmte afgeeft :lol:
  • edited November 2006
    DELETED
  • sauspasta PPO Burner
    edited May 2007
    Ik ben zo trots, 0.7 bij de roetmeting.
    50% sojaolie in de winter zonnebloem en toen het even echt wat kouder leek te worden 30% ZBO
    Bijna 40.000 gereden in het afgelopen jaar en geen bijzondere kosten gehad.
    Volgende maand, als ik een kleine 400 euro vrij kan maken, ga ik de bestelling doen bij db-shop24.de
    Hopen dat hij net zo goed op APO rijd
  • edited May 2007
    DELETED
  • sauspasta PPO Burner
    edited May 2007
    Nee Pjotter, ik ga de installatie waarschijnlijk bij Biopoel kopen en dan krijg je hun site db-shop24.de
    Ik wil het een beetje serieus doen en dan kost het gewoon geld.

Ik hoorde bij de garage dat die type3 golfjes van jouw bj zo slecht door de roetmeting komen, wat zeer jammer zou zijn.
    Is dat ook zo of is dat onzin.
  • edited May 2007
    DELETED
  • sauspasta PPO Burner
    edited May 2007
    Aha zo kan het ook dus,

Ik wil een grote tank die klem tussen de veerpoten zit dus 95cm
    nieuwe kleppen en een WW en je bent al over de 300.

Moet jij onderhand niet gaan slapen?
    Ik zit op mijn werk
  • edited May 2007
    DELETED
  • sauspasta PPO Burner
    edited June 2007
    Beste sleutelaars,

De spullen zijn besteld voor de ombouw. Nu zou ik graag weten wat sommige PPO'ers, voor zwarte poreuze isolatie om de Platen WW, hebben.
    Is er ook zwarte slang isolatie?

Niels
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Ik gebruikte voor isolatie van slangen die isolatieschuim 'buizen' voor waterleidingen. Dichtplakken met alu-tape. Het nafiltertje bij de pomp had ik ingepakt met glaswol en afgetapet met alu-tape. Het voldeed goed, maar zag er niet uit. :wink:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Sauspasta,

Ik heb een mouw van een oud surfpak om m'n verwarmde filter en een stuk van het been om de ww. Voor de rest niets geisoleerd.

Zwarte slangisolatie kun je krijgen bij bv dieselumbau.de Het heet armaflex en je kunt het ook op plaat krijgen. Ik weet niet waar, heb het van het werk.

Succes,
    Tim
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2007
    Was dat zwarte spul niet bedoeld voor de isolatie van campers. Drappo ?

Gr. Ingmar
  • sauspasta PPO Burner
    edited June 2007
    Spullen binnen,nou moet ik aan de gang.
    Knijp hem als een oude dief!!
    Ik wil eigenlijk de voorfilter en fijnfilter van Mondeo met pompje, voor de 14platen WW houden en iets verzinnen om de stralingswarmte uitlaatspruitstuk te gebruiken.
    Ik wil iets gaan proberen te bakken van een oude verwarmingsconfector om de apo wat te verwarmen voor hij de filters in gaat.
    Jammergenoeg heb ik, vorig jaar, een interkoeler op de verkeerde plek gebouwd. Daardoor rijwind vlak bij de kleppendeksel/uitlaatspruitstuk.
  • edited June 2007
    DELETED
  • sauspasta PPO Burner
    edited September 2007
    Hij is bijna klaar, loopt al weer op mix.
    De leiding van af de tank,loopt langs de uitlaat pijp en is nog niet aangesloten.
    Wie weet hoe je de "Pevekiol" kleppen aansluit. Het stroom gedeelte
    Ze hebben drie aansluitingen, ik had gehoopt twee + en -, niet dus.
    Wie kan me verder helpen zodat ik hem maandag af kan maken?

vrgr Niels
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2007
    Ik denk dat je de buitenste kunt aansluiten als + en - of andersom, maakt niet uit. En de middelste is een massaaansluiting, die hoef je niet te gebruiken.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2007
    ja dat klop wat Carlo zegt

ik heb die kleppen ook en heb de massa aansluiting wel gebruikt .

maar dat hoeft niet

dyssie :arrow:
  • sauspasta PPO Burner
    edited September 2007
    De massa is toch de -?
    Heb je die massa dan direkt op bv een blokbout of zo?
    En de - op de - van de accu

vrgr Niels
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    Nou mannen en vrouwen ik rijd nu ook 100%
    Werk perfect 2tank radiatorpijp langs de rvs uitlaat twee keer filteren daarna naar de enige ww een vaillant ex ketel en als laatste de klep.
    Daarna de klep voor retour met ppo weer terug door de auto naar de tank.
    Tot en met de ww is het 13mm doorvoer daarna 10 tot de slangetulle op de brandstofpomp. dat is maar een 6mm dingetje.

Zou die er ook dikker zijn? Ik had ze wel besteld maar die waren voor een veel dikker banjobout.

Werkt allemaal goed, merkte alleen dat je eigenijk al lang van te voren moet terug schakelen ivm het starten.
    De eerste keer, viel dat wat tegen, dus eerder terugschakelen.
    Eventuel een keer een snelspoel maken.
    Ik heb een standaard mistlampen schakelaar voor golf2 van de sloop gehaald incl stekker die is twee standen.
    stand 1 is schakelen naar ppo aanzuig en 2 is retour naar de 2e tank(grote 91 liter) Ik wil geen diesel in die 2e tank
    Lidle 2 euro thermometer op de (na pomp) klep voor retour en deze meet
    (natuurlijk het meeste geïsoleerd) tussen de 55 en >70 graden.
    Hij gaat niet hoger en geeft dan ..... aan.
    Het verschil heeft denk ik met rijwind te maken, misschien stralingswarmte van de uitlaat op de radiatorpijp.
    Zal de boel nog echt goed isoleren en dan eens kijken wat er gebeurd

Dat het nu werkt is zeker ook te danken aan jullie info en gemotiveerdheid.
    Twee jaar geleden wist ik niet dat het kon en nu ben ik erg blij dat het
    werkt

Natuurlijk gaat het spul op Apo draaien en ga die morgen voor het eerst halen

groeten en bedank tot nog toe
    Niels
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited October 2007
    he Niels

gefeliciteerd met je ombouw :D

maar als ik het goed lees zit een 10mm slang om je 6mm tule van je pomp :?

als het niet lekt is het goed maar hou het wel in de gaten .

hier door kan je ook lucht problemen krijgen .

gewoon even zien of het werkt

dyssie 8)
    edited October 2007
    Niels,

Super, weer een ppo bak erbij!

Ik mis nog één dingetje......piccies?

Tim :P
  • sauspasta PPO Burner
    edited October 2007
    Ik weet niet hoe je foto's er in plakt. Maar het ziet er net zo uit als bij de meetste, behalve bij jouw natuurlijk dat ziet er erg strak uit.

De eerste tank Apo zit er in en de eerste 20 km ermee gereden, echt perfekt. Ik had wat haast en heb hem een beetje doorgetrapt. Hij rookt minder dan met 50/50mix.

En inderdaad van 10mm naar 6mm is niet goed. Ik heb er een oud benzineslangetje tussen,voor nu. Het liefst zo gouw mogelijk naar een ander "ringosen" of hoe heet zoeen ding in het Nederlands.
    edited October 2007
    Sauspasta,

Ik heb nog wel een banjos liggen, M12x8 en M14x10.

Je kan hem opmeten, M12x8 dan is het grote gat 12mm en de thule 8mm. M14, grote gat 14mm en de thule 10mm.

image

Stuur maar een pb-tje als je één nodig hebt.

Tim
    edited January 2008
    Sauspasta,

Het schema wat we getekend hebben, voorkomt alleen dat je accu niet leegloopt bij het vergeten van afzetten.

Je spoelt dan natuurlijk nog steeds niet....

Tim
  • monkeydiesel PPO Burner
    edited January 2008
    mijn caddy draait al weer 20.000 op ppo en alleen onder de 3 graden meng ik 25 % dino bij .

Wat heb ik gedaan een ww gemaakt van buis in buis van kopre leiding 22 en 12 mm en een viertal t stukken gekoppeld zodat de brandstof dmv gloeistiften opgewarmt wordt.

even een beetje rook na het starten en haklve minuut rustig laten draaien en dan laag in de toeren rijden tot de motor op temp is.

kosten minder dan € 50,-

ombouwen is redelijk simpel als je in staat bent een compleet blok (ook buiten gedaan zeker) om te bouwen wat maken die paar uur sleutelen dan nog uit

en 700 km in de week zijn de moeite voor 100 % ombouw
  • sauspasta PPO Burner
    edited March 2008
    Eergister na 22.000 kmr, voor het eerst de voorfilter schoon gemaakt. Zat vol met dikke grijze bagger.
    De auto reed nog wel maar je merkte dat er wat vol zat.
    Nu het wat warmer is, gaat het wel maar ik verwacht binnenkort toch ook de tweede ppo filter te moeten vervangen.

Niels
  • sauspasta PPO Burner
    edited July 2008
    De Tweede PPO filter vervangen na 33000 kmr. De eerste schoongemaakt was nog niet echt nodig.
  • sauspasta PPO Burner
    edited December 2008
    Weinig op het forum geweest, jullie zelfs nog geen fijne kerst toegewenst.
    Allemaal een fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuw jaar.

Ik zit nu bijna op de 5 ton met de golf en eigelijk alleen regulier onderhoud gehad, zoals nieuwe accu /startmotor/wiellagers/banden/snaren enz.

Ik heb wel een geintje, waar ik zo
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    ja: dat had ik ook af en toe op dino en na de koude startl
    oorzaak door t omzetten te veel ppo in de dino.
    waar die dan lucht trok heb ik nooit kunnen ondekken.

dat dingetje op t filter is geen ontluchter maar een soort terugslag kleple.
    heb ik vervangen door een fillter zonder (MAN filter type WK,842/3),en de retour rechtstreeks terug naar de tank.
    maar daarna ook af en toe nog t probleem.

oplossing is op tijd dino tanken, en dat je zo weinig mogelijk PPO terugspoeld naar de dino tank
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Waarschijnlijk lekt er inderdaad lucht langs dat ding op je filter. Ik heb het ook gehad toen ik met nog wat kou in de lucht, in plaats van diesel de XW100 van CP en Smul in mijn tank had. Dus ook wat dikker, waardoor er lucht werd getrokken langs dat klepje. Wanneer ik om schakelde was het probleem bij mij ook verdwenen. Door een nieuw rubbertje er tussen te zetten, zou het probleem voorgoed over zijn.
    Het klepje is een soort van geregelde kortgesloten retour.

EricZwiep had nog een uitleg gemaakt over het VW filter: http://www.ppo.nu/forum/f45/uitleg-werking-filterkop-2029/

Wel gaaf dat je al op de 5ton zit :cool:
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=pjotter;44689]maar daarna ook af en toe nog t probleem.

C.E.heb exacte symptoon als S.P.;
    ook met dat andere filter zonder kgr dus.
    aanvulling: als ik de motor statinair warm liet draaien kon ik wel gaan rijden.
    koude motor rijdend,dan sloeg t ie binnen 1 km af ,en zat er allemaal schuim/lucht in t kleine filtertje.
    en dan na 3x herhaling was de motor en dus dinobrandstof natuurlijk wel warm genoeg om zonder problemen door te riijden.

k dacht dat Brownie dat probleem ook al eens heeft gehad,en heeft volgens mij ook nooit de exacte oorzaak kunnen vinden
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    Je hoeft maar 1 minuscuul klein lekje te hebben en met dikke koude PPO zuig je gelijk lucht binnen ook al heb je er een extra opvoerpomp bij staan.

Om lucht uit het systeem te halen heb ik er de Toc-Uno in staan die alle lucht er uit haalt.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    De twee kleine thules op het filter zijn inderdaad (tot 45 graden) een KGR terug in het filter. Na 45 graden gaat deze open en loopt de brandstof terug naar de tank. Wil je het probleem zeker weten ondervangen, zet er dan een nieuw rubbertje tussen. Ik had namelijk ook hiermee problemen. Na het vervangen was dit helemaal weg.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    volgens mijn duits : boven de 10 graden gaat ie retour tank.
    daaronder blijft ie retour filter dus KGR.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    [quote=smul;44723]Wil je het probleem zeker weten ondervangen, zet er dan een nieuw rubbertje tussen.

Bij mij is het toen gaan lekken sinds ik het VW-filter had vervangen.
  • sauspasta PPO Burner
    edited December 2008
    Ik had gister een heel antwoord geschreven, zeker vergeten te versturen.

Bedankt mannen voor de antwoorden. Het lijkt dat klep rubbertje te zijn en dat ga ik dus zsm vervangen.
    Smul: is dat rubber van VAG of gewoon universeel?
    Easy: die ontluchter is niet al te duur, is hij handelaar daarin? hoeveel lucht kan hij verwerken, Als ik met een kwart of minder in de tank rijd en het betere bochtenwerk, heb ik snel lucht in het systeem.
    Ik heb geen KGR omdat ik die lucht normaal goed wegkrijg via de retour maar ik krijg de boel natuurlijk met deze temp niet bijzonder heet
    met die ontluchter kan ik misschien toch een KGR maken.

Ik zit nou in een serie nachtdiensten en kom net uit mijn bed, vanochtend -6 heb ik hem om 0330 even gestart en om 0700 uur geen problemen gehad. Wel een dekentje over de motorkap en uit de wind geparkeerd.

Ik houd jullie op de hoogte.

vrgr Niels
    edited December 2008
    [QUOTE=sauspasta;44780].....Easy: die ontluchter is niet al te duur, is hij handelaar daarin? hoeveel lucht kan hij verwerken, .....

'K weet nie of hij handelaar is, hij is wel goedkoop in ieder geval. Je kan er gelijk een KGR mee maken, in Duitsland noemen ze het een "Tigerloop". Hij kan veel lucht verwerken hoor. Google maar es FF op Tigerloop of Toc-Uno.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    [QUOTE=sauspasta;44780]Smul: is dat rubber van VAG of gewoon universeel?

Dat koop je samen van VAG met het witte opzetstukje. Maar je kunt zoiets vast zelf ook wel maken door een oude fietsband ofso.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited December 2008
    Oude fiets binnen banden en brandstof zijn geen gelukkige combinatie, het rubber lost op
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2008
    Ga dan beter voor een stuk vijverrubber of EPM van een dakbedekking, dat is iets minder oliegevoelig ;)
    edited December 2008
    Een stuk uit een oude chemicalienhandschoen gaat ook erg goed, heb er es een keer een nieuw membraam mee gemaakt voor in een hand pompje op een brandstoffilter in mijn vroegere 206.
  • sauspasta PPO Burner
    edited January 2009
    Ik heb een nieuw O ringetje gehaald.
    Ik geloof niet dat het dat is omdat er op de filter ook al een nieuwe zat.
    Ik heb hem wel vervangen.

gelukkig Nieuwjaar en groeten Niels
Sign In or Register to comment.