Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO-APO mengen met petroleum

RaafRaaf Modding Member
edited October 2006 in Olieen
Omdat in diverse viscositeits onderwerpen lees dat bijmengen met petroleum de meest effectieve manier is om je viscositeit omlaag te brengen, ben ik eens op zoek gegaan naar een leverancier hier in de buurt.
nu kan ik in Wondelgem (bij Gent) voor 72 ct gewoon petroleum tanken aan de pomp.
Kijk, da's een interessante prijs......

Maar hoe zit dat nu eigenlijk met petroleum als motor brandstof ?

- Hoe zit het met de energie inhoud van een liter petr. tegenover een liter diesel ?
- Is het motor technisch verantwoord om uitsluitend petr. bij te mengen ipv diesel ?
- Mag je petr. als motor brandstof gebruiken, of val je dan in de categorie rode diesel ?

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    petroleum is goed om bij te mengen, maar niet om puur op te rijden in een diesel.
    De verbrandingstemperatuur loopt veel hoger op.

Enkel voor de gunstige prijs gebruiken we dit! :wink: :wink: om te mengen of om door de roetkeuring te geraken. 8)

Groeten,
    Nero
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2006
    Raaf,
    Op de Amerikaanse fora wordt altijd gesproken over bijmengen van maximaal 30 procent.
    In Belgie is de petroleum inderdaad goedkoper. Huidig nivo, 70 %. Als je bij een tankstation hebt gehaald, heb je vast het bordje wel gezien: niet voor gebruik in motorvoertuigen. Je moet er dus (net als bij rode diesel) belasting op betalen. Maar dat weet je natuurlijk niet.
    Niek
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2006
    Heren dank U voor uw antwoorden .

Ik ga dus maar eens aan het mengen :mozilla_cool:
    Als winter-mix denk ik aan 60% plantaardig, 20%diesel, en 20% petr.

Ik mag ondertussen wel uitkijken hier met al die tankjes.....
    Rood voor de trekker, benzine voor de motormaaier, mengsmering voor de frees, petroleum, apo, ppo..... :roll:
    Wie weet maak ik per ongeluk noges een superbrandstof :wink:
Sign In or Register to comment.