Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ombouwverslag Saxo 1.5D '97 Playing time is over!

Tim Livin' and Breathin' PPO
edited August 2007 in Citroën/Peugeot
Here we go :!:

De voorbereidingen zijn getroffen, emrich besteld, toccer van ebay en nog wat andere goodies van dieselumbau. Vandaag een open luchtfilter besteld en onder de kap gekeken wat dit aan ruimte geeft. En alles weer terug zetten off course :cry: .

image image

Dit levert veel ruimte op (al zie je dit bijna niet op de foto) en ik zit direct dicht bij de kachelslangen :!:

image

Now waiting for delivery!!
«13456

Comments

  • RobertRobert PPO Burner
    edited October 2006
    Aah, nou gaat het echte werk beginnen :!:
    Suc6 man.
    :idea: Kijk wel ff of je dat open luchtfilter zo kunt plaatsen zodat je koude lucht kunt aanzuigen ipv warme zoals vaak het geval is bij open luchtfilters.
    Dit vind je blokkie net wat fijner :idea:

    Emrich duurt ongeveer 2 weekjes vanaf het moment dat je over maakt.
    Mits je internetbankieren hebt natuurlijk :wink:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    @Robert,

    Het "open filter" komt op precies dezelfde plaats als het originele aanzuigplaats (kun je ook goed zien op de foto). Hier zit een opening in de grille. Ik ben alleen wat bang dat het filter nu nat kan worden bij regen door de grille. Misschien een regenscherm ervoor bouwen :?:

    Ennu, hoe meet jij je temperaturen?

    Cheers,
    Tim
  • RobertRobert PPO Burner
    edited October 2006
    Oh ja joh, nou zie ik t pas. t ziet er zo netjes uit dat het wel origineel lijkt.
    Super, dan heb ik niks gezegt :wink:
    Kan i nu nat worden? hoe zat dat bij de originele dan?
    kun je niet een deel van het origineel gebuiken?

    >>Ennu, hoe meet jij je temperaturen?
    Ik denk dat je de brandstof temp bedoeld?
    Ik heb in mijn retour leiding uit de pomp een stukje koperpijp geplaatst met daarop een temp sensor.
    Maar er begint steeds meer twijfel te bestaan over de juistheid van mijn thermometer, niet zozeer de plaatsing maar bij hogere temperaturen lijkt het er sterk op
    dat hij een afwijking van mischien wel een graad of 5 à 10 gr. heeft.
    Mocht ik deze gaan vervangen dan probeer ik een inline sensor te vinden en een thermometer van meer dan 15 euro :wink:

    Als je mij dus vraagt wat mij het best lijkt dan zeg ik;
    inline temp. sensor direct na je pomp op de retour dan weet je wat er echt in je hogedruk gedeelte terecht komt.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    De buisconstructie zit bij het filter? Zoja/nee waar besteld?
    (ook ik peins over het verplaatsen/vervangen van het filter en zo'n stuk buis is in dat geval ook nodig)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    @udo, ik heb even gereageerd in je eigen topic.

    @Miglowie, bij het verplaatsen van udo's bericht is die van jou verloren gegaan, hij staat nog wel in de quote, maar excuses daarvoor.

    @Robert, Originele filter loopt de aanzuigbuis scheef omhoog. Hierdoor zal het water altijd teruglopen als het erin zou komen, en daardoor nooit het filterelement bereiken. Nu zet ik dus het filterelement voorin ipv in de airbox, die is immers weg...


    Cheers,
    Tim
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    hoi tim, veel succes met de ombouw! Ik ben een beetje jaloers :oops:
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited October 2006
    Heeee, dit komt me bekend voor ;)
    Leuk project! Die van mij heeft weinig kuuren, heb inmiddels 850 Liter er door heen gefrituurd en het enige wat ik moet doen is af en toe goed Vpower diesel tanken. Door het PPO gebeuren is die van mij erg schokgevoelig tussen de 1500 en 2000 rpm geworden, hiervoor was dit niet zo. Goede tank vpower er doorheen maakt veel goed!!! Tis maar een tip bij mij hielp het, ja en houdt rekening met olie en filter verversen maar dat wist je waarschijnlijk wel..

    Veel succes! als je wat weten wil vraag maar raak!
    Je heb mooi mazzel met die boschpomp! Die zijn vrij zeldzaam
    op deze blokkies. (ik moest er i.e.g. lang naar zoeken)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Marijn,

    Ik ben de goede buur ut Fryslân, en kom graag een keer bij je kijken, eer ik begin met snijden. Alles is besteld, heb nog nix ontvangen, maar dat duurt niet lang meer...

    Kijk ook even hier, is het voorwerk

    Cheers,
    Tim
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited October 2006
    Ik zal zo even kijken op die snelkoppelingen, maar kom gerust een keer langs! Je moet wel weten dat ik iemand ben die meer denkt om functionaliteit dan de fisieke schoonheid! Als het maar werkt dus! Ik zal je even een pm sturen, ben zeer nieuwschierig naar jouwn saxo en laat je graag zien wat en hoe ik alles gedaan heb!

    Ik zal binnenkort weer eens kijken of ik kan handelen met onze Jumbo vrienden voor ZBO, mijn vooraat is echt op!
  • Marijn van D. PPO Burner
    edited October 2006
    Tim, wat voor kleppen heb je besteld? Ik maak me soms best zorgen om mijn miniklepjes van een paar mm doorlaat. Aan de andere kant heb ik een filter van een renauld geïnstalleerd (deze is verwarmd) en dit filter heeft standaard ook een minidoorlaat. Steld me weer een beete gerust. Maarja ik denk dat wat doorlaat betreft je pomp er wel zo over denk: the bigger the better!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Marijn,

    Ik heb bigass kleppen van dieselumbau. 10mm doorlaat. Vandaag het eerste pakketje gekregen....en een mail van de tweede dat ie op komst is. Echter met de toccer is iets foutgegaan, maar dat loopt ook al weer.

    image

    Ik houd van funktineel en schoonheid, mooi afwerken enzo...

    Eerst maar es inbouwen :?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Even een update:

    Morgen hoop ik het laatste pakket te ontvangen en dan kan de boel beginnen. Ik heb de afgelopen tijd wat rondgevraagd bij dieselspecialisten.

    De eerste (van redelijk groot nl bosch service center): Toonde weinig tot geen interesse. Kon me wel bevestigen dat ze af en toe pompen krijgen van ppo gebruikers, meestal met gebroken as. Geen succes met deze heren.

    De tweede: Klein particulier bedrijfje (wel mooie schone en ruime werkplaats), toonde iets meer interesse, maar niet genoeg om gespreksstof te houden. Bummer.

    Jammer...:( Moet ik toch maar eens de oversteek wagen en Nero lief aankijken. Probleem is alleen dat ik plannen had om een vermogenstest te doen, 1 dino, 2 ppo, 3 ppo met aangepaste verstuivers, 4 ppo met aangepaste verstuivers en goed afstellen pomp/vervroegen. Ik had hier een adresje voor gevonden voor €30 per test.

    We'll see....
  • RobertRobert PPO Burner
    edited October 2006
    En, is alles binnen en kun je van het weekend beginnen :?:

    Suc6 ennuh, wel piccies schieten he :!:

    P.S. je Avatar is al een tijdje zoek :(
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Hey thanx, the ava is back!

    Idd, alle grote dingen zijn binnen. Er is iets misgegaan met de toccer, waardoor ik deze nog niet heb. Ik denk dat ik het eerst zonder ga proberen.

    Ik heb afgelopen woensdag een spoedcursus lassen gehad, dus ik kan nu ook zelf de steun brackets maken voor onder de "hood" en misschien zelf m'n nieuwe tank lassen. Ik heb al tankachtig iets (zonder bovenkant) op de kop getikt, dus die kan ik vermaken voor onder de Saxo.

    Ok, nu de update:

    "Oude long, nieuwe long" De nieuwe maakt wel wat meer herrie trouwens.
    imageimage


    Ben nu bezig met het optellen van het aantal thules, knietjes en sok/nippels die er nog moeten komen. Ook ben ik er nog niet uit hoe ik de boel ga meten en schakelen, maar kan voorlopignog wel even verder.

    Hier alvast een indruk hoe het ongeveer moet gaan passen:

    Het verwarmings hart:
    image

    En de elek verwarming en de kleppen:

    image
  • RobertRobert PPO Burner
    edited October 2006
    Het ziet er tot nu toe zeer strak uit met de nieuwe filter :D
    Inpricipe kun je prima zonder toc als je gewoon een retour legt en je WW groot genoeg is,
    Maar je wist geloof ik al dat ik hier een voorstander van ben :wink:
    Het is wel zo makkelijk als je zelf kunt lassen want als je voor elk wissewasje naar een metaalbewerkings bedrijf toe moet word je ook gek,... en arm :(
    En dan is het meestal toch nog net niet wat je wilt.
    Een tank lassen is denk ik wel een ander verhaal, gasdicht lassen is echt een vak apart
    maar als je autogene las apperatuur tot je beschikking hebt en je bent een snelle leerling dan is t mischien wel te doen.

    Wat een mooi verwarmd filter heb jij daar zeg, waar komt die vandaan :?:
    Als ik zo de spulletjes zie die je al hebt dan komt dat volgens mij helemaal goed.

    Knutselse en ik ben benieuwd hoe je voorderd dus wel piccen en posten hè :wink:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006

    Wat een mooi verwarmd filter heb jij daar zeg, waar komt die vandaan

    Robert, maak me niet kwaad :!: :evil:

    Ik ben erg tevreden over m'n spulletje van emrich en diesel umbau. Alleen het verwarmd brandstoffilter (van d-umbau) is de grootste miskoop allertijden, voel me serieus belazerd. Een standaard filterkop kost daar €14,90 en een verwarmd exemplaar €59,90. Die laatste heb ik dus.

    Ik dacht dat, gezien de degelijke opzet van de andere artikelen bij dieselumbau, dit een goed en doordacht artikel was.

    Niets is minder waar, het is gewoon een standaard fitlerkop, waarop een een blok alu is gezet, met jawel, één rechte doorgang met binnendraad en twee extra (veel te kleine 12mm) thules. Het maken van dit stukje kost dus €45 euro, terwijl ik het thuis kan maken voor 5 euro! Ik ga ook zeker een reactie geven bij de heren, ben hier niet van gediend.

    Ik moet er wel bij vermelden dat de service en afhandeling bij dieselumbau perfect is.

    Cheers,
    Tim
  • RobertRobert PPO Burner
    edited October 2006
    Oh das idd niet echt wat je zou verw8en.
    Maar hij ziet er in ieder geval wel goed uit :mrgreen: :roll:
    Mocht je een ander verwarmd filter willen hebben dan kan ik je de gene aanbevelen die ik zelf heb ingebouwd.
    Deze komt uit een renault diesel en heeft een 15MM U kanaal boven aan het filter en dit wordt echt pis heet.
    Ik betaalde 25 euro op de sloop.
    En de filter cardridges kosten 4 euro :!:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    De Brandstoffilter verwarming,

    Ik heb m'n gal netjes gespuugd bij dieselumbau. Hij erkend het probleem maar heeft hier een goeie commerciele reden voor. Hij is bezig met een nieuw concept, maar wil eerst z'n "oude" voorraad kwijt. Hij bedankte me voor de improvement proposals.

    Hij geeft wel aan dat het ding wel erg goed werkt.

    Cheers,
    Tim
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Nou, mooi kl#ten.

    Die mooie flexibele (officieel daarvoor gemaakte) aanzuigbuis is al na 1 week op 4 plaatsen kapot. Ik dacht al, het inlaatgeluid wordt steeds meer ala schoenmaker, en bij het bijvullen van de ruitensproeier zag ik het.

    Dus de "oude" long zit er weer in, bummer.

    Tim
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Eindelijk, weer eens tijd en dus een update:

    Filter modificeren: Tules zaten recht boven elkaar, werkt niet prettig. Nieuwe bevestiging getapt en de warmtekop er weer opgezet. Ook een beugeltje erbij gezocht voor op de montageplaat.
    image

    Montageplaat maken voor poelheizer en klep(pen). Hiervoor ging ook het luchtfilter en de leidingen ervan de ijskast in.
    image
    image

    Waar oorspronkelijk het luchtfilterhuis zat, ook een montageplaatje gemaakt en de ww erop gezet (zit nog niet vast). Ook de beugel van het filter erop gezet.
    image

    En een overzichtje, de aanzuigbuis van het luchtfilter is vervangen door een meer solide systeem. Kijken hoe dit gaat, vind het minder mooi.
    image

    Was een lange avond.....maar zeker leuk :mrgreen: :mrgreen:

    Cu,
    Tim
  • RobertRobert PPO Burner
    edited November 2006
    Ziet er goed uit Tim!!
    Eindelijk weer een beetje schot in de zaak :wink:
    De montage platen zien er profi uit, super :!:
    Keep up the good work :D
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Tim, mooi werk, ik heb nog enkele vraagjes wel...

    Die alu plaat komt die niet voor je radiator?

    Als je die kunststof buizen voor je luchtfilter niet zo mooi vind, moet je eventueel eens kijken of er geen alu buizen (die voor schouwen van CV installaties gebruikt worden) niet kunnen dienen om een "mooiere" inlaatlijn te steken...?

    Ik vind het in elk geval wel mooi gedaan :)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006

    Die alu plaat komt die niet voor je radiator?

    Ja, ongeveer 10cm. Maar hij staat onder een hoek, dus de lucht kan er goed onderdoor. Misschien dat ie nog wat verder gebogen moet worden.

    Ik heb al een alternatief gevonden voor de aazuigslang, zgn. "uitlaatgasslang", deze is super flexibel en lijkt nog mooi ook.

    Cheers,
    Tim
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Tim said:

    Die alu plaat komt die niet voor je radiator?

    Ja, ongeveer 10cm. Maar hij staat on der een hoek, dus de lucht kan er goed onderdoor. Misschien dat ie nog wat verder gebogen moet worden.

    Ik heb al een alternatief gevonden voor de aazuigslang, zgn. "uitlaatgasslang", deze is super flexibel en lijkt nog mooi ook.

    Cheers,
    Tim
    misschien moet je ze dan binnenin nog ff glad maken als ze in de juiste vorm zit om turbulenties te voorkomen...? Zo'n geribbelde slang lijkt me niet al te schitterend qua wrijving...

    (ik zou dan poly-ester of epoxy d'r in smeren en met een binnenband van een fiets in de buis op te pompen een gladde wand maken :))
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Past mooi tim, ziet er strak uit. Hoe ging het aansluiten van de koelwaterslangen etc of moet je dat nog doen? Filter en WW zien er nu nog lekker naakt uit, ga je deze nog inpakken?
    groeten eric
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Idd, de koelwaterslangen moet nog, je ziet op de detail foto van ww, linksboven een t-stuk zitten. Hierop komt een temp meting en een tule tbv de koelwaterslang. Op de onderste foto van de eerste post in dit draadje zie je de koelwaterslang zitten, mooi dichtbij.

    Ik ga idd alles inpakken, ik heb al wat "oude" stukje thermaflex gekregen, moet alleen nog buisisolatie regelen. Voor het filter moet ik denk een soort sok maken, omdat deze er ook makkelijk uit moet kunnen. Ook moet ik voor de ww nog een klem maken om hem vast te zetten.

    Ook heb ik vanmorgen de uitlaatgasslang gescoord, ben ik erg content mee, zal vanavond een foto plaatsen van de buis.

    image

    Cheers,
    Tim
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Van't weekeinde weinig aan ppo gedaan.

    Prioriteiten stellen heet dat, kiezen tussen een zwangere vrouw die een kinderkamer klaar wil hebben en ppo.......hormonen :cry: :x :lol: :twisted:

    Dus alleen de vertraagde relais in elkaar gesoldeert:
    image

    En de WW geisoleerd:
    image

    Woensdag meer,
    Tim
  • edited November 2006
    DELETED
  • nico PPO Newbie
    edited November 2006
    zo, mijn eerste reactie!
    Ik zie hier dat jij je luchtfilter hebt vervongen en je luchtfilterkast hebt verwijderd. Heeft dit niet nadelige gevolgen voor de prestaties van het motortje? Aangezien de inhoud van een luchtfilterkast zelfs word berekend om het accelaratie vermogen van een motor positief te beinvloeden?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Welkom op het forum nico!

    Wellicht kun je je ook even voorstellen in draadje: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=45

    En mocht je al op ppo rijden, we zijn benieuwd naar je ombouw, deze staan hier: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=997

    We hebben al eens gediscussieerd over de gevolgen van een ander luchtfilter in udo's topic, http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1514&start=30

    Om niet alleen maar te linken, maar ook nog wat te zeggen :mrgreen: , ben idd blij dat de alu buis (tot nu toe) geen gevolgen heeft gehad. Ook merk ik weinig van het andere filter, alleen heb ik nu wat meer "inlaatgeluid". Klink stoer, maar wordt al een beetje irritant.

    Cheers,
    Tim
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Ppo'rs,

    M'n ombouw is even stil. Ik ben wel bezig, maar loop tegen vanalles aan zoals weinig ruimte, weinig ruimte en weinig ruimte. Heb zo onderhand bijna voor 100 :evil: euries aan slangtules, bochten en andere troep in huis.

    Maar het schiet wel op. Ik moet alleen nog een tank maken en elektrisch de boel bedraden. Er zit nog geen stukje ppo component in de auto, maar alles is "geprefabt", past en kan er zo in. Dit omdat ik de auto dagelijks nodig heb wil ik alles, echt alles, klaar hebben, voordat ik het mes erin zet.

    Door de tijd is het schema toch een beetje verandert. Naar aanleiding van een discussie met Robert op msn, besloten de Poelheizer na de aanvoer klep te doen, zodat de dino ook verwarmd wordt, dus de pomp opwarmd eer er ppo door gaat. Ook moet ik noodgedwonen de Toccer eruit laten, heb er simpelweg geen ruimte voor. Ik ben ook niet zo bang voor lucht, tijdens de biodiesel experimenten veel lucht in de leidingen gehad, maar nooit problemen. Schijnbaar kauwt de pomp dit wel weg.

    Ook ga ik de boel eerst niet automatisch laten schakelen, eerst ervaren raken met het ppo "gedrag" en een nieuwe geldbron aanboren, dan de boel automatiseren.

    Ik heb het aangepaste schema hier gepost

    Cheers,
    Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Tja, dat ken ik...weinig ruimte :wink:
  • BrajoBrajo PPO Burner
    edited November 2006
    Tim,

    Ik heb nu ook de de warmtewisselaar (WT audi A8) vlak voor de pomp gezet, dus ook de diesel loopt hier doorheen.
    Heb opgemerkt dat de warmteoverdracht van koelwater op diesel veel beter is dan koelwater op PPO.
    De pomp wordt nu lekker snel warm.
    Ik heb alleen in de koelwateraansluiting een 2/2 ventiel gezet zodat ik ook op onverwarmde diesel kan rijden.

    Als je weinig ruimte hebt, schaf een warmtewisselaar van Audi aan, ik ben zelf heel verbaast wat zo'n klein ding aan warmte produceert!!
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006

    Door de tijd is het schema toch een beetje verandert. Naar aanleiding van een discussie met Robert op msn, besloten de Poelheizer na de aanvoer klep te doen, zodat de dino ook verwarmd wordt, dus de pomp opwarmd eer er ppo door gaat. tim

    Goed idee voor als je 2.tank rijdt. heb dat van de week ook eens gechekt wat nu eigenlijk mijn pomp opwarmt. Blijkt dat als ik alles uitschakel (WW's) de pomp louter verwarmd wordt door de brandstof en heeeeel indirect door warmtestraling van het blok. maar dat laatste valt weg als de pomp zit ingepakt of de stralingswarmte wordt ondervangen door rijwind.
    Had dit eigenlijk al verwacht en voor 1.tank rijders maakt het niet veel uit. wij moeten toch al een goede viscositeit.mix hebben voor de koude start. Dus ja voor 2tanksysteem zeker goede gedachte!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Stokers,

    Nog steeds blijft de ontmaagding uit. Ben wel opgeschoten. Heb stekkertjes gekregen voor mijn 3-weg kleppen en 850 liter vwo gehaald. Ook een vulpompset gekocht.

    What's left? Een tweede tank en 2 brandstofleidingen onder de auto door, dan kan ik echt los. Woensdag meer.... (hoop ik, over 10 weken nog een keer vader worden, en de kamer van de eerste staat nog zonder verf :shock: ) Moeders vindt ppo minder belangrijk, ligt dit nou aan mij, of snappen die vrouwen het gewoon niet???

    Tim
  • edited November 2006
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    Ok,

    Jah, komt omdat ik eerst niet op wvo zou gaan rijden. Ik ga ze nu onder de bekledng doorvoeren. Morgenavond tankje lassen.

    Bij het plaatsen van de 8mm leidingen ga ik ze bij elkaar binden, met een stukje tracing ertussen. Stekker in de kofferbak. De auto staat in de winter altijd in de garage (anders moet ik krabben, damp op de ramen etc), dus dan kan ik voor het brood smeren even de stroom op de tracing zetten. Onderkant tank warm en de leidingen goed vloeibaar. Trouwens, nu bij 8 graden buiten is het nog mooi vloeibaar.

    En die benz, die komt wel, vrouwtje wil dat ook wel (zij krijgt dan namelijk ook een auto, dan is het ineens wel goed :lol: )

    Cheers,
    Tim
  • edited November 2006
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    @pjotter:
    nope, niet om 3uur, ongeveer 6.30...7.15 rijden. 45minuten moet genoeg zijn, tis in ongeveer 5 minuten handwarm. Ha, ik krijg de benz :mrgreen:

    Laatste loodjes, gisteravond tankje gelast!!

    Dit bakje kon ik zo krijgen, alleen moest ie wel eerst recht afgeslepen worden, resultaat:
    image

    PPO aan en afvoer erop (knelfitting, gaat 8mm buis door):
    image

    De vuldop:
    image

    Plaat vastpikken en rondom lassen:
    image

    Het resultaat:
    image

    Please niet teveel commentaar op m'n laskunsten, ik heb in mijn leven 10 minuten zo gelast, dit was de tweede keer... Kijken of ik van't weekeinde de leidingen kan leggen.

    Cheers,
    Tim
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2006
    toch wel!

    als je 10min + dit gelast hebt, en een volledige vloeistofdichte tank hebt gepresteerd, dan heb ik daar veel respect voor!

    Mooi zo!
  • RobertRobert PPO Burner
    edited November 2006
    Complimenten :!:

    Superstrak laswerk 8)

    Kunnen wij al onze bestellingen opgeven voor een maat gemaakt tankje :wink:
    Mocht je ooit nog zonder werk komen te zitten,
    kan ik je vertellen dat een goede lasser een prima salaris heeft hoor :D

    Lekker bezig zo met de ombouw, keep it up :!:
  • edited December 2006
    DELETED
  • pieter PPO Master
    edited December 2006
    Brajo said:

    Tim,

    Ik heb nu ook de de warmtewisselaar (WT audi A8) vlak voor de pomp gezet,

    Als je weinig ruimte hebt, schaf een warmtewisselaar van Audi aan, ik ben zelf heel verbaast wat zo'n klein ding aan warmte produceert!!

    .
    Ik heb ook zo'n ding geplaatst en ik meende dat dat ding 2000 watt leverde (zegt jullie dat watt??)

    En Tim, ik vind dat je genoeg veren in je reet hebt gekregen voor je laswerk.
    Daar steek ik geen weer bij hoor, gaat haast zeer doen :wink:
  • edited December 2006
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006

    Zeveneens: volledige vloeistofdichte tank

    Dit is nog een puntje, ik zal hem op het werk nog even testen, niet aan gedacht.

    pjotter: heb je al wat op t oog? & hoeveel liter kan dr in?

    Jazeker, 't vrouwtje wil geen kofferbak, vindt ze niet mooi, dus een station. Zo'n grote bak hebben we ook gehad in Ozzie, een Ford Falcon Wagon. Ik denk aan een 5 of 6 cyl, even wat we treffen. Maar dit wordt pas volgens jaar zomer of zo, het jild raakt dit jaar al aardig op.
    In het tankje gaat 30 liter, dat is 600km in de Saxo.

    Die veren, jah, het liep gisteren wat moeilijk nadat ik het gelezen had :mrgreen: . Moet eerlijk zeggen, ben er zelf ook best wel trots op :D

    Er staat niets tegenover pjotter, gewoon gebruik maken van de hormoontjes. Grotere auto is beter met al dat klein volk, veiliger, ruimer, goedkoper om te rijden, lijkt op een Falcon, klaar :lol: :lol:

    Allright, ik heb vandaag (tussen het schilderen door) ook nog wat gedaan:

    Eerst zoeken naar een doorvoer voor de leidingen, die ivm wvo toch maar binnendoor moeten. En ja hoor, linksonder de hoofdremcyl zit een rubbertje die er ook aan de binnenkant zit :shock: Hoef ik niet te boren
    image

    Ook ivm de vwo toch maar de ouwe biodieselleiding van de plank gehaald, deze is inwendig 8mm, de rvs buis 6. Ik ga de buis nog wel een stukje gebruiken voor de doorvoer. De tracing zit mooi tussenin getaped. Voorstoel eruit en bekleding omhoog. Je ziet links van de leiding de originele dino slang liggen.
    image

    Onder de achterbank weer omhoog en naar de andere kant:
    image

    En daar komt ie de kofferbak binnen:
    image

    Het schilderen moest ook doorgaan, op ppo niveau :P
    image

    Schiet nu aardig op,
    Tim
  • edited December 2006
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Hey,

    Ja, de dino leidingen lopen binnendoor. Ze komen aan de andere kant van de hoofdremcyl door het schot. De tank zit onder de achterbank. Waar ik dus omhoog kom met de vwo leidingen, daar gaat de dino leidingen door het plaatwerk naar de dino tank.

    Ik ga binnen niet verder isoleren, zit al een isolatiemat overheen. Alleen van de onderkant kan nog wat koude komen.

    Vanmiddag weer verder...
    Tim
  • edited December 2006
    DELETED
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2006
    Going strong,

    @pjotter: Dom van me, had ik beter direct kunnen doen, had spul liggen. Het is onze enige auto, dus toen ik het bericht las zat de stoel er al weer in.... Maybe later, als ik warmte te kort kom.

    Een hele tijd geen vrije dagen gehad, dus vandaag goed benut en lekker rustig aan gedaan. :shock:

    Eerst een dopje gelast en een stukje rubber uitgeknipt en erin gedrukt. De gaatjes zitten tegenover elkaar, dus ik hoop dat ie alleen gaat ontluchten en niet lekken :roll:
    image

    Daarna de tank aangesloten op de leidingen, die ik vorige week heb getrokken:
    image

    En jawel, ook de eerste leiding doorgesneden :cry: : De diesel leiding zit erin, door de aanvoer klep en de Poelheizer en inline filter.
    image

    Morgen gaan we weer verder, weet iemand ook of het wat uitmaakt hoe je de spoel op de klep zet? Ik zou ze liever op de kop doen nl.

    Cheers,
    Tim
  • edited December 2006
    DELETED
This discussion has been closed.