Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Omega 2.5td 6cil. bj 95

biodieselpower PPO Newbie
edited October 2006 in Opel
Hallo Mensen
ikben een nieuwe Opel rijder, nou nieuwe mijn vrouw en zoon hebben ook allebei een opel corsan maar ik wilde effe wat anders.
Nurest mijn vraag .. weet iemand of ik ook op bio-diesel kan gaan rijden, bij mijn vorige auto VW golf 4 TDI kon dat wel maar nu durf ik het nog niet aan , kan iemand dit bevestigen of dat werkelijk gaat.
Gr Rob

Comments

• udoudo Super Moderator
    edited October 2006

Hallo Mensen
    ikben een nieuwe Opel rijder, nou nieuwe mijn vrouw en zoon hebben ook allebei een opel corsan maar ik wilde effe wat anders.
    Nurest mijn vraag .. weet iemand of ik ook op bio-diesel kan gaan rijden, bij mijn vorige auto VW golf 4 TDI kon dat wel maar nu durf ik het nog niet aan , kan iemand dit bevestigen of dat werkelijk gaat.

Biodiesel is wat anders dan PPO (puur plantaardige olie).
    Op dit forum is er iemand met een Corsa A die al op ZBO en dergelijke rijdt. Ikzelf heb een Corsa C en meng zonnebloemolie bij. Ik plan een ombouw (zie mijn draadje) zodat ik op puur kan gaan rijden.

Ik denk dat het antwoord dus ja is als je PPO bedoelt.
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2006
    PPO moet kunnen, op de meeting was er ook een omega 2.5td
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Biodiesel kan sowieso in elke dieselmotor. Het enige probleem is dat het behoorlijk aggressief is. Op termijn kunnen je brandstofleidingen gaan corroderen. Als je echt op biodiesel wilt gaan rijden, kan je het beste je rubberen leidingen vervangen door benzine leidingen. Biodiesel zal je wel zelf moeten gaan produceren, het is in Nederland nergens verkrijgbaar bij mijn weten. Er is op het forum 1 gebruiker die dat al doet, maar ik ben zijn naam even kwijt. :oops:
  • biodieselpower PPO Newbie
    edited October 2006
    Bedankt voor jullie reactie´s maar bio-diesel kan ik tanken bij onze plaatselijke tankstation, Ik woon namelijk in duitsland net over de grens, dus eraan komen is geen probleem.
    Dus als ik het goed lees moet ik mijn diesel leidingen vervangen, Mijn vorige auto kon het wel tanken ,stond namelijk ook in het instructie boekje van de VW zelf.
    Gr Rob
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2006
    Vraag ff bij de dealer of je omega geschikt is voor biodiesel.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    bouwjaar 1996?

Hmmm...zal erom spannen, maar ik denk niet dat al je leidingen het zullen houden.
    Pomp zou er wel al moeten tegen kunnen.

Groeten,
    Nero
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Zo'n omega, dat is toch een MV6? Daar ligt toch de 6-cyl in van BMW?
    edited October 2006
    Nee hoor Tim , het gaat hier over de TD 6cilinder lijnmotor van bouwjaar 95,,het klopt dat het een BMW motor is. de pomp zal het wel houden maar het is nog niet duidelijk of het gaat om dat ik de dieselleidingen moet vervangen door bezineleidingen??
    Rob
  • edited October 2006
    DELETED
    edited October 2006
    Hallo Pjotter
    Ik zou het niet weten of dat zo is om na 4 bio/diesel tankbeurten je dan dat spulletje moet gebruiken ,maar ik moet a.s. Maandag toch naar de dealer en zal het wel daar even navragen , wat wel en niet kan ik laat het je wel even weten.
    Groetjes Rob
Sign In or Register to comment.