Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Supermarktprijzen

12357

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Weer een mooie rede om op APO te gaan rijden.

Groeten,

Easy rider.
  • leoleo PPO Burner
    edited June 2008
    Overal zijn de supermarktprijzen € 1,29 geworden voor slaolie. De 2 literflessen van AH worden niet in grote hoeveelheden geleverd, ook niet door de franchisers (ze willen wel. maar krijgen het niet).
    We rijden nu ongeveer 3 jaar op PPO, maar nu lijkt het einde in zicht te komen. Het beste wat nu nog te krijgen is is de ZBO van de aldi voor € 1,29 (van de Lidl weet ik het niet).

Vorige maand nog 5 weken in Frankrijk doorgebracht en daar (via de Garmin met poi's van Aldi en Lidl) gereden op KZO voor € 1,05 of Netto € 1,06. Diesel was in het midden van Andorra € 1,02.

Weet iemand nog een goed adres voor grotere hoeveelheid( 500 tot 1000 liter in flessen of jerrycans) voor een redelijke prijs in het gebied rond Arnhem/Nijmegen/Wageningen?
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited June 2008
    Daar zit iedereen op te wachten.

Wil ook wel een partij ppo scoren omg. eindhoven,want in de supermarkt schiet het niet meer op.

Je bent veel te lang bezig , je kan nergens geen grote hoeveelheden scoren.

Iedereen is op zoek,dus?
    edited June 2008
    Hallo Newbies,

Zijn jullie blind of zo?

Goedkope olie uit de supermarkt gaat echt niet meer lukken, stap over op APO is mijn advies.

De tijden van 69 Cent voor een mooi flesje zonnebloemolie is voorgoed voorbij. Op het moment dat de appie happies van dit land door hadden dat je ook op plantaardige olie kon rijden hebben ze heel langzaam de prijzen verhoogd en zijn nu flink de zakken aan het vullen.

Dus... op naar de patatboer, viskraam enz. en zelf even een filter installatie bouwen, filteren op 1Mu en je kan weer fijn op plantaardige olie rijden.

Als je wilt weten hoe je olie filterd, geef me maar een PB dan leg ik het wel uit.

Groeten,

Easy rider.
  • leoleo PPO Burner
    edited June 2008
    Hallo Easy Rider,

Ik ben geen Newbie en rij dus al 3 jaar op PPO (met voorverwarming, tweetanks en 100% PPO).
    Het zakkenvullen van AH is m.i. niet aan de orde want dan zouden ze wel leveren in grote hoeveelheden.
    Je kent inmiddels de inkoopprijzen zoals je een paar dagen geleden hebt kunnen zien en met verlies verkopen zoals bij de C1000 zullen ze ook niet meer doen.
    Wat mij betreft mag je APO rijden, maar daar begin ik niet aan.
    Afgezien van het werk: wat dacht je van het zout in de frietuurolie van de frietkraam of de opgeloste meelresten in de olie van de visboer.
    Het allerbeste is m.i. nog altijd zonnebloemolie (en als de prijzen zo blijven zie ik me wel weer ZBO van de Aldi of de Lidl tanken) met name in de winter en vervolgens slaolie (sojaolie) of koolzaadolie. Nogmaals: voor mij geen APO
    edited June 2008
    Hi Leo, met 60 berichten op dit forum ga ik er van uit dat je een newbie bent.

Vanuit het geklaag op dit ogenblik van vele bezoekers op dit forum blijkt het voor de meeste toch om het geld te gaan i.p.v. het milieu. Als het je om het milieu gaat klaag je niet over de hoge PPO prijzen in de winkel toch?

Wat betreft de zouten, zuikers en andere zaken die in GPO kunnen zitten: Ja dat kan er in zitten ook al filter je op 1Mu zoals de meeste doe die op GPO rijden. Het is nog nooit bewezen dat dit slecht is voor je motor, immers in al die stoffen zit ook energie en die zullen net zo goed mee verbranden. Het valt ook niet vast te stellen wat de hoeveelheid is, 1 PPM 1000 PPM niemand weet het, in ieder geval zijn ze volgens mij te verwaarlozen omdat al vele mensen al duizenden kilometers op GPO hebben gereden en hier geen last van hebben gehad.

Even back on topic "de Supermarktprijzen"

Ook AH koopt groot in en zal dus veel minder betalen dan de gewone burger. Neem b.v. slaolie van AH, dat is een mix van de goedkoopste soorten plantaardige olie die men kan vinden, lijkt me sterk dat ze die voor meer dan 50 cent per liter inkopen, wat kost die nu in de winkel? 1,30 of zo?

Wat is er nou makkelijker geld verdienen dan de eerst levens behoefte (lees eten en drinken) in prijs hoog te houden? Mijn vrouw heeft een tijd in een supermarkt gewerkt, je wil niet weten hoeveel winst daar gemaakt word.

Groeten,

Easy rider.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [QUOTE=easy rider;35256]Het is nog nooit bewezen dat dit slecht is

[QUOTE=easy rider;35256]en die zullen net zo goed mee verbranden.

[QUOTE=easy rider;35256]in ieder geval zijn ze volgens mij te verwaarlozen

[QUOTE=easy rider;35256]lijkt me sterk dat

Assumption is the mother of all great f-u-c-k up's!

WHAHAHAHAHHAHAHA
    edited June 2008
    He Tim is wakker,

'T is wel duidelijk dacht ik zo, of neem ik dat maar aan? :D.

Groeten,

Easy rider.
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    Het pakhuis van AH is inmiddels leeg en de 2L ZBO cans a 1,99 zijn verhoogd naar 2,19. Vergeleken met de andere supers komt AH er toch nog goed uit dan. Ik begin zelfs het idee te krijgen dat men express de prijs "aantrekkelijk" houdt t.o.v. de dino...
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=easy rider;35256]Hi Leo, met 60 berichten op dit forum ga ik er van uit dat je een newbie bent.

.

leo
    PPO Burner

image

image

newbie??:oops: :ik denk eerder een goeie lezer
    edited June 2008
    Ehhh.. ja, hij leest al vanaf 2005.

Zeker een krasje op mijn lens :D.

Groeten,

Easy rider.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Ik zag de prijzen ook bij appie vandaag, is dus nog hoger dan KZO aan de pomp in Duitsland!
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    Face had net nog even een mazzeltje: de plaatselijke AH had verzuimd de schapprijs aan te passen aan de nieuwe prijsstelling ZBO. Resultaat: toch nog 18 litertjes a eur 1,99 per 2L. Wel nadat de nodige correcties waren verekend bij de klantenservice overigens, want ze stonden al in de scanner voor eur 2,19.
  • tp3lxs PPO Newbie
    edited June 2008
    grappig, bij mij precies hetzelfde gebeurd, maar toch nog even 20 liter gescoord :-)

maar, dat was vorige week en nu zal was het alweer 2,19 op het schap

als het zo doorgaat heeft dit alles geen zin meer (vanuit financieel oogpunt althans) ...
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    deka markt Beverwijk: slaolie 1.19 per liter.
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    [quote=pjotter;36445]deka markt Beverwijk: slaolie 1.19 per liter.

Kun je nagaan: slaolie...
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited June 2008
    90 liter KZO bij de Aldi in Duitsland voor 1,15euro/liter kunnen krijgen
  • sauspasta PPO Burner
    edited July 2008
    Dat kost hij bij de boer ook!

gr Niels
  • sunnyoil PPO Newbie
    edited July 2008
    Bij de Supercoop slaolie 85 ct per liter.... (Vandaag dan, kan maandag zo maar in prijs verhoogd zijn.)
    Sterker nog, heb nog 50 dozen op voorraad..

Dus wie er belang bij heeft ff naar Lunteren rijden..
    (en ik kan nog onbeperkt bestellen.)
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2008
    nee laat maar.
    laaien in Lunteren en lossen BLC is ook een hele toer.

zolang dr nog geen geschikte APO dealer zich aanmeld haal ik wel week voorraad flesjes van de lidl
  • evertevert PPO Burner
    edited July 2008
    ik kan via m`n werkgever vaatjes van 20 l zbo kopen ( groothandel in horecaspul) 50 blikken
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    1 euro per liter is voor ZBO een goede prijs denk ik gezien de prijs per literfles. En je hebt er mooie vaatjes bij waar het in zit. Plus geen plastic afvalberg. Maar misschien heb je wel ruimte voor een IBC en kan je meedoen met de inkoopactie in duitsland. Waarschijnlijk ben je dan voordeliger uit.
  • evertevert PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=jgdenhol;36926]Maar misschien heb je wel ruimte voor een IBC en kan je meedoen met de inkoopactie in duitsland. Waarschijnlijk ben je dan voordeliger uit.

Ruimte voor een IBC?, wel twee
    maar ik ben een tijdje weg geweest van dit forum, was druk met mijn tomtom en dat forum daarover
    van een gezamelijke inkoop in Du weet ik nog niks , heb wel gezocht onder inkoopactie , maar kwam niks tegen
    heb je een linkje voor me
    gr evert
  • Daffodil31LE PPO Newbie
    edited July 2008
    Vanmiddag bij O'Cool in Turnhout een goede deal gesloten. Olie voor 99 cent per liter; voorlopig het goedkoopste wat er te vinden is in de wijde omtrek hierzo. Toch maar even voor een maandje besteld (10 dozen van 15 flessen). Uiteraard zoeken we verder naar dergelijke acties; deze was maar tijdelijk.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2008
    Lunteren city bezocht:P slaolie was t goedkoopste voor 99 cent maar er stond nog maar een fles of 10... :-|
  • evertevert PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=Neo;37431]Lunteren city bezocht:P slaolie was t goedkoopste voor 99 cent maar er stond nog maar een fles of 10... :-|

he???? nu al gestegen van 85 naar 99 das snel, gelukkig kon ik pas 18 ds inslaan, hopen dat de duitse inkoop actie een beetje opschiet
  • sunnyoil PPO Newbie
    edited July 2008
    Nou heb je een weekje vakantie gelijk de prijs omhoog... Zou de Dekamarkt ff checken in lunteren is vaak nog iets goedkoper.. scheelt niet veel maar toch..
  • sunnyoil PPO Newbie
    edited July 2008
    [QUOTE=evert;37545]he???? nu al gestegen van 85 naar 99 das snel, gelukkig kon ik pas 18 ds inslaan, hopen dat de duitse inkoop actie een beetje opschiet

Was jij niet die persoon die eerst 6 dozen wou??
  • evertevert PPO Burner
    edited July 2008
    ha ha, beet
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Was v/d week bij de Jumbo, mijn voormalige vaste leverancier en alles staat op 1,29.

Flessen hamsteren is een beetje over denk ik? met nog maar 6-10cent verschil op diesel.

gr Ton
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Suzuki, als je nog wil hamsteren: Ik zag bij de EMTE op de Woensele markt ZBO voor 1,25, en bij aankoop van 10 dozen, 1 doos gratis. Dat maakt 1,12 per liter!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    nee, ik ben klaar met die flessen.

gr Ton
  • jumperjumper PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=suzuki;38137]nee, ik ben klaar met die flessen.

gr Ton

Wie niet.........
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=jumper;38138]Wie niet.........

alleen nog in noodgevallen.
  • knutselsmurfknutselsmurf PPO Burner
    edited August 2008
    Vandaag bij Kaufland en Marktkauf in Nordhorn raps 1,35 ltr :(
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=knutselsmurf;38664]Vandaag bij Kaufland en Marktkauf in Nordhorn raps 1,35 ltr :(

he koopman: im Holland bei Dekamarkt und coop ein euro und19 europfenning pro Liter :shock:
    edited August 2008
    Bas vd Heijden 3L burg ZBO voor 1,16 per Liter.
  • jorgen PPO Wannabe
    edited August 2008
    Net terug van de vakantie en in het buitenland (duistland, tsjechie en oostenrijk) een rondgekeken wat een liter zbo daar in de supermarkt kost.

Scheeld eigenlijk niets en is in tsjechie zelfs nog wat duurder als hier.

Iemand nog een adres in brabant die voor een leuke prijs nog wat spul heeft staan wat ik mijn omgebouwde sunny kan verstoken????

Jörgen
  • hanzo PPO Burner
    edited August 2008
    Wij vertrekken zo (vakantie) maar daarna kun je in de omgeving van Den Bosch misschien iets krijgen, als mijn filtertoren klaar is... Heb momenteel alleen nog wat XW100 staan maar die gebruik ik zelf.

Ik ga op 1 mu filteren (soja-olie).
  • jorgen PPO Wannabe
    edited August 2008
    [QUOTE=hanzo;39155]Wij vertrekken zo (vakantie) maar daarna kun je in de omgeving van Den Bosch misschien iets krijgen, als mijn filtertoren klaar is... Heb momenteel alleen nog wat XW100 staan maar die gebruik ik zelf.

Ik ga op 1 mu filteren (soja-olie).

ik hou me aanbevolen :-)

Jörgen
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Wat kost de ZBO nu bij de macro ?
    edited August 2008
    Voordat de prijzen zo stegen heb ik nog twee blikken (20L) soja bij de makro gekocht. Voor 23 EUR per stuk, was toen niet echt rendabel. Denk niet dat het nu wel rendabel zou zijn.
  • Andretje PPO Addict
    edited October 2008
    Verkoopt iemand nog PPO/GPO in de buurt van Arnhem.
    Mag ook op de route arnhem utrecht zijn (a12)

Of in de buurt van Assen of op de route richting Assen
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    http://www.ppo.nu/forum/f55/nieuwe-zbo-aangeboden-2463/

deze hebt nog flink wat liters.

k werk in die regio: en zou tegen logesstieke kostprijs de partij kunnen meenemen voor je richting Assen
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Pjotter, je gaat toch niet commercieel worden he? Je moet er toch langs :D
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    2500 kilo :shock: dan moet de 300D mee.
    en kan ik t in 2x meenemen.

de bens zuipt een keer zoveel als mn VW.
    dus dat verschil mag ik toch wel doorberekenen.

kan ie net zo voordelig de flesjes bij zn eigen Super halen.

grtn
    edited October 2008
    je moet toch wat overhebben voor je mede-forummers... :twisted:

PS: je komt toch wel naar Almen?
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    klopt: maar ben Sinterklaas niet.

meeten wordt niet:
    straks gaat dokter een grote jaap in mn grote teen snijden.
    3 dagen niet lopen.
    waardoor mn hele weekplanning in naar de kltn is.
    dus weekend andere dingen te doen.

[quote=Miglowie;41086]Pjotter, je gaat toch niet commercieel worden he? Je moet er toch langs :D

[quote=pieterbell0001;30114]gelijk 75 dozen a 15 liter besteld voor 69 cent.
    een dag later idd 75 dozen opgehaald.
    nu weer 50 dozen besteld.... :) :)

het gaat hier over goldsun zbo

over comercie gesproken:twisted:
    edited October 2008
    :D Zo mag ik t zien, pjotter, pieterbell die hier even laat zien dat hij 30ct/l voor de opslag wil hebben.
Sign In or Register to comment.