Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Supermarktprijzen

12467

Comments

• brölio PPO Newbie
    edited May 2008
    de 2 literfelessen bij AH nu 1,99.....
    20 cent per liter omhoog , appie let op de kleintjes.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Olie van Niek in jerrycans 65 cent per liter.
  • brölio PPO Newbie
    edited May 2008
    waar is die niek ?
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2008
    Die zit altijd op het forum te klooien
  • brölio PPO Newbie
    edited May 2008
    texel ?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    De tunnel gaat niet door, maar er komt wel een olie pijpleiding naar het eiland:)
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    oei, de newbies raken in paniek!

mare what the f uck is going on in de supermarktwereld? Is deze reactie nu echt als gevolg van PPO'ers die de supermarkt aan het plunderen zijn, of zoals Ruud zegt, aangespoord door onze overheid?

Had niet het idee dat er in duitsland een dergelijke reactie ggaande is, Belgische PPO'ers, hoe zit dat bij jullie???

of hebben de supermarkten angst voor gezichtsverlies of iets dergelijks. Denk dat ik smit kroes eens ga bellen en vraag of ze deze kartelvorming eens hard wilt gaan aanpakken.

En dan in de 49cent tijd, die nog niet zolang geleden is, net doen of hun neus bloed. Nope, lijkt erop dat de supermarkten niet geassocieerd willen worden met het rijden op PPO. gecensureerde marktwerking, triest.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Als newbie Bröllo een PB naar Niek of mijzelf had gestuurd, stond er nu al 1000 liter GPO in zijn woonkamer.
    edited May 2008
    Smul, aub ontopic blijven en ff dimmen met het promoten van je PPO verkoop activiteiten hier aub. :twisted: respect.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=ericzwiep;34412]ff dimmen met het promoten

Liever promo
    edited May 2008
    Eric: mijn bron is de overheid. Op hoog niveau. Het is triest maar wel waar.
    Niek maakt volgens mij als enige met toestemming brandstof van WVO.
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Dat het een euro of iets meer zou worden had ik zowieso wel verwacht.Dit ivm de gestegen grondstofkosten. de emte heeft nog zbo voor 99ct trouwens.

De grote supermarkten hebben tot nu toe altijd geld bijgelegd op zbo/soja, dat is nu voorbij.

Als de diesel niet verder stijgt, sterft het flessentanken uit.

gr Ton
  • brölio PPO Newbie
    edited May 2008
    [QUOTE=ericzwiep;34406]oei, de newbies raken in paniek!

newbie is relatief , ik rijd al iets over 3 jaar met flessen olie in een vw-t3
    een 1000 litertank is nog geen alternatief aangezien ik die niet plaatsen kan zonder dat een aardige buur daar over begint te zeuren/klikken.
    de nijdfaktor begint bij een aantal tijdgenoten toch wel onaangename vormen aan te nemen....
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=brölio;34494]de nijdfaktor ....

vertel vertel: we 1 en al oor:eek:
  • Andretje PPO Addict
    edited May 2008
    Verkoopt iemand nog PPO/GPO in de buurt van Arnhem.
    Mag ook op de route arnhem utrecht zijn (a12)
  • tp3lxs PPO Newbie
    edited May 2008
    Inderdaad: bij de AH nu ook 1,99 per 2L fles (huismerk) en 1,29 p/L voor Euroshopper.

De schappen waren afgeplakt met nog verse prijsstickertjes. In het wit notabene (ipv de gele 'standaard' AH-stickers)...duidelijk een haastklus dus.

Nog even een andere AH gebeld in de hoop dat het daar nog 1,56 was...maar helaas :-(
  • FaceFace PPO Burner
    edited May 2008
    Inderdaad, ik deed in Utrecht dezelfde constatering bij de AH. Het is nog maar de vraag of
  • Daffodil31LE PPO Newbie
    edited May 2008
    [QUOTE=Face;34509]Inderdaad, ik deed in Utrecht dezelfde constatering bij de AH. Het is nog maar de vraag of
  • FaceFace PPO Burner
    edited May 2008
    Nou, dat durf ik dus te betwijfelen. Kijk bijvoorbeeld maar naar het extra onderhoud wat je op de lange termijn wellicht aan je auto kunt verwachten (iets wat mij in de eerste week van mijn Newbie-registratie werd verteld om mijn enthousiasme wat te relativeren). Daarnaast heeft ZBO niet dezelfde calorische waarde als dino.

Wat ik wil zeggen is dus: je kunt dit niet
  • tp3lxs PPO Newbie
    edited May 2008
    [QUOTE=Face;34522]Daarnaast heeft ZBO niet dezelfde calorische waarde als dino.

Klopt, maar het scheelt zeer weinig, blijkt uit deze studie:

http://statbel.fgov.be/studies/ac410_nl.pdf

"Theoretisch is het verbruik van PPO fractioneel hoger (ca. 4%) dan bij dieselolie, doch
    volgens de gebruikers, merkt men daar in de praktijk weinig van. De energiewaarden
    van PPO (32,8 MJ/liter), en dieselolie (35,7 MJ/liter), liggen dicht bij elkaar."
  • DeBruin PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=Face;34509]Het is nog maar de vraag of
  • FaceFace PPO Burner
    edited May 2008
    Nog even afgezien van de verpakking durf ik die klimaatneutrale discussie niet meer aan, nu blijkt dat ook traditionele landbouw een "vervuilende" bezigheid schijnt te zijn. Zo'n argument wordt op een verjaardag compleet onderuit gehaald en voor je het weet wordt je er hoogstpersoonlijk van beticht de regenwouden plat te branden...:confused:
  • DeBruin PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=Face;34535]Nog even afgezien van de verpakking durf ik die klimaatneutrale discussie niet meer aan, nu blijkt dat ook traditionele landbouw een "vervuilende" bezigheid schijnt te zijn. Zo'n argument wordt op een verjaardag compleet onderuit gehaald en voor je het weet wordt je er hoogstpersoonlijk van beticht de regenwouden plat te branden...:confused:

D
  • brölio PPO Newbie
    edited May 2008
    net bij de duitse lidl 15 liter kzo gescoord voor 99 cent de liter.
    opmerkelijk aangezien kzo en zbo in duitsland een stuk duurder is dan in NL.
    en er stond een pallet vol dozen a 15 liter....
    morgenmiddag laat ik de t3 even proeven.
    edited May 2008
    Mijn antwoord op de stijgende flessenprijzen:
    image
    image
    Een ibc 600l(met dank aanMiglowie), ik ga zelf olie filteren dus.

gr Ton
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    Gelukkig kun je nog bij je tuintafeltje Ton. Met dit (ppo-)weer geen overbodige luxe.

Ik ben net uit pure belangstelling nog even door de AH gewandeld, en het 2-literschap ZBO was... leeg. Je kon een speld horen vallen, zo leeg. Terwijl 'de rest' eromheen allemaal vol stond (met als absolute dieptepunt de sla-olie
    edited June 2008
    merken?? euh face, kijk nou nog eens goed naar suzukies foto's....hamsteren heet zo iets :p

ja die AH, beetje stel op sprong in de ene AH terwijl de andere AH nu pas de prijskaartjes aan het verwisselen is. ben nog ff in gesprek met een eigenaar van de jumbo over het hoe en wat hij vanuit hoofdkantoor doorkrijgt.
    edited June 2008
    [QUOTE=Face;34702]Gelukkig kun je nog bij je tuintafeltje Ton. Met dit (ppo-)weer geen overbodige luxe.

Ik ben net uit pure belangstelling nog even door de AH gewandeld, en het 2-literschap ZBO was... leeg. Je kon een speld horen vallen, zo leeg. Terwijl 'de rest' eromheen allemaal vol stond (met als absolute dieptepunt de sla-olie
  • Pudding PPO Newbie
    edited June 2008
    Wat bezield de c1000?
    vorige week was de sla olie nog 0,65 cent en nu 1,29 !
    met het verschil dat het schap vol stond ipv altijd leeg.
    que pasa ?:confused:
  • Andretje PPO Addict
    edited June 2008
    Ja idd alles leeg bij de AH, verder alles omgeprijsd.
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    Pudding: je hoeft nu geen Nostradamus te zijn om een oliecrisis, of op z´n minst een overspannen markt, te kunnen voorspellen. Het publiek maakt zich trouwens drukker om de dreigende lege melkschappen, heb ik het idee.

Ericzwiep: ik ben benieuwd als je wat inside-info van de Jumbo manager hebt, m.b.t. de "Zonnebloem-logistiek".

Vanmorgen was wederom het AH ZBO 2 liter-schap leeg. Daarmee is eigenlijk al antwoord gegeven op mijn vraag of we het nog de moeite vinden. Volgens mij zit ik hier op dit forum gewoon mijn concurrenten van handige info te voorzien heheh...
    edited June 2008
    ja dat van AH 2-literfles had ik er al 'vergelden' :rolleyes: opgezet maar tot voor kort nam niemand de moeite die te scoren als ik naar de schappen keek. toch nog altijd die euroshopper. dacht dan altijd, sukkel, je berooft jezelf ;) maar goed, ericje haalt al heel lang nog maar voorzichzelf producten bij de AH en niet voor de auto :-)

no info yet van jumbo.
  • Scottbiker76 PPO Newbie
    edited June 2008
    [QUOTE=Pudding;34779]Wat bezield de c1000?
    vorige week was de sla olie nog 0,65 cent en nu 1,29 !
    met het verschil dat het schap vol stond ipv altijd leeg.
    que pasa ?:confused:

En het is dan nog GGO slaolie, wie eet nu zo'n gevaarlijk goedje, voor de wagen ok, maar voor de mens aan 1.29Euro.......schandalig :mad:

Verkocht in Nederland, geproduceerd in Belgie....begrijpe wie begrijpe kan !!!
  • tito1984 PPO Newbie
    edited June 2008
    Misschien dat ik nu mijn eigen nek omdraai maar ik wil het jullie niet onthouden: de slaolie is bij de COOP die supermarkt 85ct. de liter!:p
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Hi tito1994,

Het doel van dit forum is "delen van kennis" dus nek omdraaien, dacht het niet.

Groeten,

Easy rider.
  • jumperjumper PPO Burner
    edited June 2008
    [QUOTE=tito1984;34808]Misschien dat ik nu mijn eigen nek omdraai maar ik wil het jullie niet onthouden: de slaolie is bij de COOP die supermarkt 85ct. de liter!:p

Is hier nergens een coop te vinden.
  • Pudding PPO Newbie
    edited June 2008
    plusmarkt purmerend : slaolie 79 cent
    plusmarkt a'dam: diezelfde fles 1,29......

Ze zijn er duidelijk klaar mee in de grote stad.....:-|
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    'K wist wel dat het een stelletje dieven waren daar in 020.

Groeten,

Easy rider.
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    stokers:

dr rest niets dan bv. 2 liter flessen ZBO uit t schap van dirk trekken.
    a 1.25/L.

ach k denk maar : nog steeds 20 cent goedkoper dan dino.
    millieu ontlasten.
    en ik trakteer op oliebollen, en dus geen bumperklevers.:)
    edited June 2008
    De supermarkten moeten momenteel inkopen voor 85 a 95 cent per liter bulk bij nieuwe contracten.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Bye bye goedkope ZBO! Het zit er vast niet in dat deze prijzen weer gaan dalen op korte termijn. Hopelijk gaat de productie van PPO omhoog zodat de prijzen stabiel blijven.
    Heb jij daar ook zicht op Ruud, of er meer geproduceerd gaat worden.
    edited June 2008
    Zo als ik het nu kan zien zijn de prijzen redelijk stabiel. Niet zoals bij diesel. Die schommelt heel sterk. De kans dat er veel zaad aangeboden gaat worden is volgens mij wel groot. Heel veel boeren (vooral Oost Europa) hebben door de hoge prijs veel aangeplant. Maar voorspellen blijft natuurlijk wel moeilijk. Wat mij wel opvalt is dat de grote olie leveranciers naast food kwaliteit ook volgens onze DIN norm kunnen leveren.
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    aldi Emlichheim( BRD)Rapsol 1.15 /L
  • brölio PPO Newbie
    edited June 2008
    in haren 99 cent, zowel bij de lidl als bij de plus...
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    Haren BRD of Nederland??.

Haren BRD is naast mn deur
  • brölio PPO Newbie
    edited June 2008
    haren a d ems.
  • sauspasta PPO Burner
    edited June 2008
    Wie weet wat de gewone zonnebloemolie in bv de Lidl of Aldi Duitsland kost?

gr Niels
  • Elim PPO Newbie
    edited June 2008
    Met die stijgende prijzen in de supermarkt:
    Weet iemand misschien een boer die koudgeperste koolzaadolie verkoopt, in de omgeving Den Bosch (huis) of Nijmegen/Arnhem (werk)? Eventueel net over de grens kan ook wel als ik grotere hoeveelheden haal.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Georg Bongaert in Nutterden, net over de grens bij Nijmegen ri Kleve. Zit wel al boven de euro!
  • tp3lxs PPO Newbie
    edited June 2008
    [QUOTE=sauspasta;35168]Wie weet wat de gewone zonnebloemolie in bv de Lidl of Aldi Duitsland kost?

gr Niels

10 dagen geleden was ZBO 1,49 euro/L bij de aldi (lidl heb ik niet gecheckt, maar dat zal niet veel schelen)!!
Sign In or Register to comment.