Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Supermarktprijzen

13567

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2008
    Ik heb nog zo'n 800l staan, dus over zo'n 400l weer eens gaan kijken wat de prijzen doen.
    En dat gaat redelijk snel als je 100% rijdt.

Verder lijkt het me wel interessant om een lijst van supermarkten+actuele prijzen te maken van de supermarkten die niet moelijk doen als je een doosje of 40-80 besteld.
    Enkele malen het schap leegtrekken bij bv AH is leuk maar zet geen zoden aan de dijk op de lange termijn.

Was gister in de Emte en die prijst zich alvast uit de markt, nix onder de euro te scoren daar.

Ga van de week ff naar de afdeling inkoop op het werk, om de prijzen van natuurlijke ingredienten te checken en de prijstijging ten opzichte van 2007.

Verder zal 2008 het jaar v/d APO worden volgens mij.

@Erikzwiep, verwacht jij nog een zomeraktie ergens???

gr Ton
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2008
    Gewoon APO gaan rijden dan!!!

Het heeft twee voordelen.

1/ Kost 65 Cent.
    2/ Je blijft niet met de flesjes zitten.

Groeten,

Easy rider.
  • De zaak ZonnebloemDe zaak Zonnebloem PPO Newbie
    edited May 2008
    Vanmorgen bij de Aldi geweest (tevergeefs...) in Haarlem.
    Buiten dat het schap leeg was stond de prijs voor de eerder besproken Butella ZBO in ene op 1,29 euri´s....
    ff ineens met 50 cent gestegen dus.
    Gelijk getrokken met Dino prijzen lijkt wel....
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Nee Ton, helaas niet.
    rijd al jaartje APO. Mocht ik kiezen voor flesjes dan de AH 2L zonnebloem, ben niet zo van de sla-olie geur :-( Ik merk trouwens ook niks van die supermakrtprijzen oorlog die gaande zou moeten zijn. Mijn voorspelling over de halfjaar contracten is dit jaar helaas niet uitgekomen voor dee AH. Kijk als we nou die verontreinigde partij zonnebloem olie konden scooren :-)
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    @Zwiep, die soja is echt een penetrante lucht ja. Heeft mijn voorkeur ook niet. Ben nu nog soja aan het oprijden van 52cent/l. Dat is dan wel weer leuk.
    Als het op is wordt het wel tijd om de flessen te ontgroeien ja.

gr Ton
  • Andretje PPO Addict
    edited May 2008
    [quote=De zaak Zonnebloem;32642]Vanmorgen bij de Aldi geweest (tevergeefs...) in Haarlem.
    Buiten dat het schap leeg was stond de prijs voor de eerder besproken Butella ZBO in ene op 1,29 euri´s....
    ff ineens met 50 cent gestegen dus.
    Gelijk getrokken met Dino prijzen lijkt wel....

Ja idd ik wou mnet ijn auto om laten bouwen, bij de LIDL zijn ineens leverproblemen ze zouden nog ,75 eur per liter moeten zijn.Maar de schappen zijn leeg!
    Max een doos per klant,Bij de aldi is het in eens 1,29 geworden het lijkt er inderdaad op of ze de prijzen gelijk aan het trekken zijn.
    edited May 2008
    [quote=Andretje;32875]..............Bij de aldi is het in eens 1,29 geworden het lijkt er inderdaad op of ze de prijzen gelijk aan het trekken zijn.

Dus........ Is het tijd om GPO te gaan rijden, even ergens een lokale friettent benaderen, mee naar huis die olie, zelf filteren en rijden maar.

Groeten,

Easy rider.
  • GolfIIdieselGolfIIdiesel PPO Burner
    edited May 2008
    [quote=Andretje;32875]Ja idd ik wou mnet ijn auto om laten bouwen, bij de LIDL zijn ineens leverproblemen ze zouden nog ,75 eur per liter moeten zijn.Maar de schappen zijn leeg!
    Max een doos per klant,Bij de aldi is het in eens 1,29 geworden het lijkt er inderdaad op of ze de prijzen gelijk aan het trekken zijn.

Hier in het zuiden zelfde verhaal:(

Ik ga me wat KZO proberen te scoren in Bierbeek of ik moet ook aan de APO:rolleyes:

Groeten!!!
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    lidl in Emmen en omstr: ook 1.29
    edited May 2008
    'Tis natuurlijk jammer dat de prijzen in de supermarkten omhoog gaan, dat komt niet zo zeer omdat de grondstof duurder is geworden maar doordat de supermarkten (lees ondernemers) nu zo langzamerhand wel door hebben waar de ZBO, slaolie, en wat dies meer zij, voor gebruikt word en daar derhalve een slaatje uit slaan.

Ik heb ook enige tijd flesjes bij o.a. Lidl gehaald maar nu rijdt ik al lange tijd op APO of GPO zoals u wilt. Ik rijdt nu ook rond met een beter gevoel omdat ik olie verbruik die eigenlijk afgewerkt is en ik niet meer al die flesjes in de vuilnisbak hoef te kieperen.

Groeten,

Easy rider.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    ER,

Het is zowieso niet goed meer te praten, want ook schone, eerlijke kzo van de boer, is goedkoper dan flesjes.

Tim
  • FaceFace PPO Burner
    edited May 2008
    Zonnebloemolie Aldi: eur 1,25/L
    Zonnebloemolie Lidl: eur 1,29/L, met de toevoeging: "wegens problemen met de aanlevering maximaal 1 doos per klant"

Deze zelfde olie 3 weken geleden nog bij de Aldi gekocht voor eur 0,75/L.

Blijkbaar heeft de "oliecrisis" (...) nu ook hier toegeslagen!
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited May 2008
    Of die hele partij vervuilde olie van onlangs was voor de lidl / aldi bedoeld!
    Zelf was ik gisteren voor het eerst bij de aldi boodschappen wezen doen. Hadden geen ZBO meer. Hoorde er iemand om vragen, was al een tijdje niet geleverd. Bij de lidl ben ik enige tijd niet geweest aangezien ik 3liter flessen kocht bij de Hoogvliet (Burg). Die waren wel van een goede prijs. 0,79 als ik het goed heb.

Mijn vrouw werkt nu bij de Bas vd Heijden. Daar komt ook af en toe een klant enkele flesjes halen. 30 - 70 stuks per keer...
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Zojuist boodschappen gedaan bij de Jumbo Rotterdam - Entrepot. Altijd even kijken naar de prijzen van ppo. ZBO is sinds vorige week van 0,79 p/l naar 1,29 p/l gegaan.
  • ookjan PPO Burner
    edited May 2008
    Wat heb ik jullie een jaar geleden voorspeld?
    zie ook vraag en aanbod,voor de rest van mijn verhaal zit ik hier off-toppic
  • Daffodil31LE PPO Newbie
    edited May 2008
    Bij de C1000 hier in 't dorp staat de slaolie sinds vorige week op € 0,72.
  • jumperjumper PPO Burner
    edited May 2008
    [QUOTE=Daffodil31LE;33628]Bij de C1000 hier in 't dorp staat de slaolie sinds vorige week op € 0,72.

Zijn hier alleen de schappen leeg........
  • Daffodil31LE PPO Newbie
    edited May 2008
    [QUOTE=jumper;33648]Zijn hier alleen de schappen leeg........

Geen probleem; ze kennen me daar. Als ik vraag om zes dozen slaolie, dan heb ik ze de volgende dag.
  • tp3lxs PPO Newbie
    edited May 2008
    waarom praten jullie over lidl/aldi/jumbo en c1000?

bij AH kun je het krijgen voor slechts 78 ct/l (1,56 per 2 L fles) !!
    en een 2L fles is nog praktischer ook :-)

en voor degenen die een 'slecht' gevoel overhouden aan het weggooien van plastic flessen (vervuiling) de volgende link:

Welkom op de website van www.plastic-heroes.nl

Ik maak er zelf ook gebruik van zodat 'mijn' flessen dus weer opnieuw gebruikt worden :-)
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited May 2008
    Zelf heb ik ook een vuilniszak vol met flessen in de oranje bak staan scheppen afgelopen zaterdag. Mooi dat er zo'n bak is. Maar het is veel practischer om met jerry cans te werken. En je hergebruikt die ook. Dan heb je toch minder afval?
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    ja das een goeie over de AH. maak er zelf geen gebruik van, tank in duitsland mare kheb dat al meerdere keren hiero gepost over die 2L. denk dat de leden hier geen AH in de buurt hebben :roll:
  • jebbers PPO Newbie
    edited May 2008
    [QUOTE=Daffodil31LE;33628]Bij de C1000 hier in 't dorp staat de slaolie sinds vorige week op € 0,72.

En vandaag al op 77 cent per liter bij de lokale C1000. ZBO was goedkoper maar die was op. Dat geldt nu trouwens ook voor de slaolie ;)
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    Dirk v/d B: in Zwanenburg/ halfweg.
    , maandag t schap leeggetrokken voor 79/L.
    gisteren de literprijs verhoogd naar 1.29/L
  • FaceFace PPO Burner
    edited May 2008
    Dat is inderdaad een goede tip, van de AH. Enigszins sceptisch reed ik vanmorgen dan toch maar naar 's lands grootste kruidenier en zie daar... een goudgeel blinkend schap 2 liter flessen zonnebloemolie voor den Oud-Hollandsche prijsch van eur 1,56.

Daarna uit pure nieuwsgierigheid nog even naar de Plus gereden, alwaar de 2 literflessen -merk 'Burg'- voor ruim 3 euro in het schap stonden (!).

Het valt me overigens op dat de sla-olie (inmiddels) aanzienlijk goedkoper is dan zbo. Dit is toch afkomstig van genetisch gemodificeerde soja, als ik het goed heb? Wanneer de automobiel goed op zbo rijdt, kun je er dan ook van uit gaan dat deze op sla-olie ook goed rijdt (uiteraard met inachtneming van de verschillende viscositeiten, en dus mengverhoudingen)?
  • TDIMAX PPO Newbie
    edited May 2008
    Als je gewoon mixt maakt het niet uit of je KZO of SLO erin kiept.
    Ben ik bij de AH pak ik gewoon wat er staat KZO of ZBO en giet dit ook bij elkaar in de tank.

Ik zorg wel altijd dat ik niet boven de 50% kom.

Rijd super!
  • FaceFace PPO Burner
    edited May 2008
    O.K, thnx. Dan ga ik dat ook maar eens proberen.:mozilla_cool:
  • Hans kortHans kort PPO Newbie
    edited May 2008
    hoi allemaal
    vandaag in de c1000 vlissingen de zb is gestegen naar 1.29 zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.... wat nu !!!!!!!:roll:
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=Hans kort;34063].... wat nu !!!!!!!:roll:

allen ffn over deze asosiale prijsverhoging een klacht bij de consumenten bond/kassa en opgelicht indienen.
    edited May 2008
    Heren,

Zooooveel moeite om ppo uit flesjes te krijgen, en dan ook nog duur. Koop toch een IBC, dan ben je eraf.....

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=Tim;34068]. Koop toch een IBC, dan ben je eraf.....
    Tim

heb dr 2 stuks staan: maar beiden helemaal leeg:-(.
    ZBO pomp ( gekocht van Pieter) staat dr ook al ongeduldig bovenop te wachten voor t echte APO pompwerk.

nu de aanbod APO afwachten, en of t logestiek te plannen valt om te halen
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [quote=pjotter;34069]
    ...Zinloze quote...

Roggel dat dan met Tim, die gaat regelmatig 1000 liter halen met de FordKrokus van de baas met een aanhanger. Ff overpompen en klaar :P
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    k verwacht binnenkort APO te scoren dicht bij mn werk.
    kan ik zo ff langs om te halen.

heb in de weekenden veel thuis te doen,en geen tijd om her en der heen en weer te jakkeren voor brandstof.
    grtn
    edited May 2008
    Hey Miggy,

Ik woon 3km dichter bij jou! :lol: Regelmatig? Ik heb dat pas 1x keer gedaan. Ook
    edited May 2008
    [QUOTE=Tim;34068]Heren,

Zooooveel moeite om ppo uit flesjes te krijgen, en dan ook nog duur. Koop toch een IBC, dan ben je eraf.....

Tim

Ja, waar?
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    [quote=Tim;34077]. Kwestie van prioriteiten, Tim

dat zijn t ook.
    en zijn flesjes dus voorlopig voor mij t beste alternarief.
    en thuis zo veel mogelijk klussen.

maar terug on topic:supermarkt prijzen dus.

t blijft een asociale prijsverhoging
    edited May 2008
    [QUOTE=jumper;34079]Ja, waar?

Tik maar op Marktplaats het woord IBC in, en je vindt er genoeg.
    edited May 2008
    [QUOTE=smul;34095]Tik maar op Marktplaats het woord IBC in, en je vindt er genoeg.

Ik bedoel dan wel
    edited May 2008
    Jumper,

Redelijk dichtbij, Antwerpen, koop jij een IBC met 1000L KZO voor veel minder dan de diesel prijs. Deel de aankoop met Raaf, zijn bussie mag vast wel 1000KG trekken.

Tim
  • ampuriab PPO Newbie
    edited May 2008
    Waar in Antwerpen kun je 1000 liter kopen en tegen welke prijs .Ben zelf van Antwerpen maar weet niet direct zo een adres
    edited May 2008
    Hey,

Kijk eens op de Elsbett site, bijna alle dealers verkopen ook PPO. Ook in Antwerpen :wink:

Tim
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Als ik boodschappen doe hier in het stadje dan kijk is altijd even naar de slaolie-prijs: gisteren was de prijs per liter slaolie bij Super (duur) de Boer € 0,81 welk merk dit was weet ik niet.

Gelukkig is mijn PPO nog altijd 12 cent goekoper :D :D :D
    en dat is op dit moment nog altijd minder dan de helft van de prijs van een litertje dino :D :D :D :D
    edited May 2008
    [QUOTE=jumper;34125]Ik bedoel dan wel
  • RaafRaaf Modding Member
    edited May 2008
    Ossenisse heeft het hoogst aantal ppo-ers per inwoner van Nederland ;)
  • pjotterpjotter Banned
    edited May 2008
    is wel leuk en intressant om te weten welke streek/plaats/stad,enz.
    da meeste PPO-ers heeft.

M de Hond:log ffn in
    edited May 2008
    [QUOTE=smul;34165]Scherp h
  • jebbers PPO Newbie
    edited May 2008
    Zowel de sla- als de zonnebloemolie kosten nu bij de C1000 €1,29 per liter. Niet interessant meer dus. Overigens waren de schappen nu wel vol ;)
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Zoals ik al op een ander draadje al aangaf was (is) dit (volgens mij duidelijk) een georganiseerde actie waarvan Den Haag op de hoogte is. Schandalig dus. Wie zo'n actie zou kunnen aansturen mag iedereen zelf invullen. Dat commissarissen bij Shell en Unilever vaak dezelfde personen zijn is puur toeval.
    edited May 2008
    [quote=Ruud S;34345]............... Dat commissarissen bij Shell en Unilever vaak dezelfde personen zijn is puur toeval.

Er zijn nog steeds mensen die niet geloven in complot theorieen :D .

Kartel werking bestaat in Nederland al heeeel lang niet meer hoor?

Groeten,

Easy rider.
  • Andretje PPO Addict
    edited May 2008
    Haha

Ja ik was er al achter gekomen, en ik heb ook al flink ingeslagen.
    Ik hoop dat de prijs zo blijft.

Alleen 2 liter flesjes heb ik nog niet gezien.
  • vpzeeman PPO Newbie
    edited May 2008
    Hier bij de AH staan de schappen ook weer vol, maar de prijs is nu ook van 0,79 naar 1,29 gegaan.

Ik zag gister nog slaolie staan voor 0,81...... Dat maar even scoren.
Sign In or Register to comment.