Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Diesel/PPO tweewielers

TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
edited October 2009 in Overige discussie
Om het topic over bio voor bezine niet verder te vervuilen, ga ik even hier verder...

(Brownie, is dat ok? :lol: )
«1

Comments

• TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    pjotter said:

Zeveneens said:

Ik heb net nog een motorfiets op PPO / dino gevonden :)

http://www.dieselmotorfiets.nl/

ik vind hem wel spuuglelijk, maar de techniek wil ik alvast wel :)

dit is niet lelijk, dit is waar ik van ga kwijlen.

k had er vorig jaar al van gelezen dat ie in ontwikkeling was maar was t ff vergeten.
    maar dit is m dus, wauw.

gitzwart, geen poespas met kleuren maaar gewoon diesel/ppo dr in en jakkeren maar.

lelijk is die lupo motor diesel , net een debiele wesp die niet weet of ie vooruit moet of omhoog moet vliegen.
    nou volgens mij blijft ie gewoon staan,of gaat ie achteruit

nou , op weg naar de vut toe zullen die spuug lelijke dingen wel betaalbaar zijn.
    en inmiddels ppo omgebouwd.
    dus dr is weer hoop om relax motor tuffen.

oude liefde vergumd niet :lol:

tjah over smaken valt niet te twisten hé ;)! Ik vind het geen pretje om naar te kijken, vooral die voorkant vind ik maar niks! Precies een of ander schild waar wat lampen invoorzien zijn...

Ik hou van sportieve toerders en enduro's. Doe mij maar een BMW R 1150 GS met die twee verschillende voorlampen :)
    Daar een diesel op en we have a winner!

:)

Nero, wat dat inbouwen van een diesel betreft, daar heb ik ook al over gefilosofeerd. Als'k m'n yamaha diversion 600 niet binnen afzienbare tijd verkocht krijg en m'n financie'n het toelaten, zou'k daar ook nog durven aan beginnen
  • berre PPO Burner
    edited October 2006
    Nero, wat dat inbouwen van een diesel betreft, daar heb ik ook al over gefilosofeerd. Als'k m'n yamaha diversion 600 niet binnen afzienbare tijd verkocht krijg en m'n financie'n het toelaten, zou'k daar ook nog durven aan beginnen
    Zeveneens said:

een uiterst interessant projectje. Wat me wel erg moeilijk lijkt is een dieselmotor onder het chassis krijgen. Aanpassing aan je kader zal zowiso nodig zijn, maar dan bedoel ik ook de grootte van je blok. Een 600cc Benzine is absoluut niet groot, maar nu moet je er een dieselblok zien onder te krijgen, dat wsl minstens dubbel zo zwaar is. Heb al wel een artikel gelezen in het maandblad motoren en toerisme, daar waren enkele studenten die dit ook probeerden, zij hebben wel een nieuw frame gelast. Dit werd dna uiteindelijk een chopper. Lijkt me ook het eenvoudigste voor een chopper.

Het is dan wel allemaal mooi maar toch zal het veel dnekwerk vergen, je zwaartepunt zal ook anders liggen, de baanligging, je moet rekening houden met het gewicht dat er zal bijkomen, zal de motorfiets dan nog wel degelijk berijdbaar zijn, hier draait wel veel om he. Maar ondanks het vele werk is dit een erg mooi projectje.

Veel succes ermee, als er hulp nodig is voor wat dan ook mag je altijd bij me aankloppen.

Greetz

Zeveneens said:

pjotter said:

Zeveneens said:

Ik heb net nog een motorfiets op PPO / dino gevonden :)

http://www.dieselmotorfiets.nl/

ik vind hem wel spuuglelijk, maar de techniek wil ik alvast wel :)

dit is niet lelijk, dit is waar ik van ga kwijlen.

k had er vorig jaar al van gelezen dat ie in ontwikkeling was maar was t ff vergeten.
    maar dit is m dus, wauw.

gitzwart, geen poespas met kleuren maaar gewoon diesel/ppo dr in en jakkeren maar.

lelijk is die lupo motor diesel , net een debiele wesp die niet weet of ie vooruit moet of omhoog moet vliegen.
    nou volgens mij blijft ie gewoon staan,of gaat ie achteruit

nou , op weg naar de vut toe zullen die spuug lelijke dingen wel betaalbaar zijn.
    en inmiddels ppo omgebouwd.
    dus dr is weer hoop om relax motor tuffen.

oude liefde vergumd niet :lol:

tjah over smaken valt niet te twisten hé ;)! Ik vind het geen pretje om naar te kijken, vooral die voorkant vind ik maar niks! Precies een of ander schild waar wat lampen invoorzien zijn...

Ik hou van sportieve toerders en enduro's. Doe mij maar een BMW R 1150 GS met die twee verschillende voorlampen :)
    Daar een diesel op en we have a winner!

:)

• BurnIt PPO Master
    edited October 2006
    Je kunt je bericht ook wijzigen. :idea:
  • pieter PPO Master
    edited October 2006
    ik snap er niet veel meer van maar als ik op m'n fietsje met een jerrycan onder de snelbinders naar huis rij, horen dan mijn ervaringen ook in deze topic thuis ?? :roll: :?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    disel in moto inbouwen is nog gedaan hoor.
    Vroeger kende ik ioemand die er al enkele gemaakt heeft.
    Wel allemaal choppers (de meeste volledig samengesteld, custom-made dus) 8) 8)

Groeten,
    Nero
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2006
    Vanwaar haalde hij de dieselmotoren en wat voor types?
    edited October 2006
    nero said:

disel in moto inbouwen is nog gedaan hoor.
    Vroeger kende ik ioemand die er al enkele gemaakt heeft.
    Wel allemaal choppers (de meeste volledig samengesteld, custom-made dus) 8) 8)

Groeten,
    Nero

Ik zou wel een smart CDI motor onder m'n moto willen plakken :p
    Klein en toch met enige prestaties :)

Ben ook benieuwd naar de motoren...
    edited October 2006
    geen idee welke motoren het waren. Het is een jaar of 10 geleden.
    Ik zal eens proberen of ik nog contact met hem kan krijgen (telefoonnummer????) of iemand die hem kent.

Het waren wel mooie moto's!! Allemaal speciaal en uniek. En allemaal choppers.
    Als ik mij niet vergis was hij lid van een motorbende uit Keiem (Diksmuide in West-Vlaanderen , Belgie). Hun stamcafé was de "buzestove" of "stovebuze" of zoiets. Ik weet het nog wel zijn, maar het café bestaat al enkele jaren niet meer.
    Het was de opnameplek van "Lucien van achter 't nieuws". DE motobende heette "the rotting kiwi's"!! :lol: 8)
    Ik weet het terug!! :lol:

Groeten,
    Nero
    edited October 2006
    nero said:

geen idee welke motoren het waren. Het is een jaar of 10 geleden.
    Ik zal eens proberen of ik nog contact met hem kan krijgen (telefoonnummer????) of iemand die hem kent.

Het waren wel mooie moto's!! Allemaal speciaal en uniek. En allemaal choppers.
    Als ik mij niet vergis was hij lid van een motorbende uit Keiem (Diksmuide in West-Vlaanderen , Belgie). Hun stamcafé was de "buzestove" of "stovebuze" of zoiets. Ik weet het nog wel zijn, maar het café bestaat al enkele jaren niet meer.
    Het was de opnameplek van "Lucien van achter 't nieuws". DE motobende heette "the rotting kiwi's"!! :lol: 8)
    Ik weet het terug!! :lol:

Groeten,
    Nero

héhé, ik heb ook al zitten fantaseren over omtoveren van benzine motoren naar diesel... Als autofabrikanten dat kunnen moeten wij dat ook kunnen :lol:

tegenwoordig maken ze wel dieselmotoren met compressieverhoudingen van 1:15 dus 1:11 ligt daar al niet zo heeeel ver meer vandaan hé :). Een moderne turbo kan gemakkelijk een voldoende druk leveren om een grote pré compressiedruk te hebben... :) (vb. Citr. C3 1,4 HDI 1:18 turbodruk 2,1 bar)

Het grootste probleem wordt denk ik de koppakking :lol:

(ik fantaseer er maar op los)
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2006
    Zeveneens said:

Niet de pakking, maar de kop zelf. Deze dient ook te worden aangepast, en dan zitten we nog met een pomp zelf :wink:
    edited October 2006
    BurnIt said:

Zeveneens said:

Niet de pakking, maar de kop zelf. Deze dient ook te worden aangepast, en dan zitten we nog met een pomp zelf :wink:
    ik vraag me af in welke mate je de compressieverhouding verhoogt/verlaagd door een dunnere / dikkere pakking te steken... Ik weet dat je na het kopvlakken van de cilinderkop hier iets aan moet veranderen omdat de compressie anders niet meer dezelfde is, maar hoeveel...

een injector krijgen we wel op de plaats waar de bougie zat... :) het

voorgloeien daar ben ik nog niet uit :)
    misschien gewoon in het inlaatkanaal? Een direct ingespoten diesel heeft zowiezo niet zoveel voorgloeien nodig toch?

de pistons vervangen door een modelletje met verbrandingskamer :)
    een dieselpomp kunnen we ook wel ergens kwijt ;)

:cry: waarom toch heb ik teveel fantasie

Misschien moeten we dan toch maar een SMart CDI op de sloop gaan zoeken :)
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2006
    Zeveneens said:

ik vraag me af in welke mate je de compressieverhouding verhoogt/verlaagd door een dunnere / dikkere pakking te steken... Ik weet dat je na het kopvlakken van de cilinderkop hier iets aan moet veranderen omdat de compressie anders niet meer dezelfde is, maar hoeveel...

De koppakking hoef je niet te veranderen (ook niet na het vlakken). Een dunnere of dikkere pakking verandert helemaal niets aan de compressie verhouding.

Wat bedoel je met een verbrandingskamer in de pistons?? :?
    edited October 2006
    vergeet het maar: van benzinemotor een dieselmotor maken :?
    Benzinemotor eruit, en dieselmotor erin, ja dat wel :wink:

GRoeten,
    Nero
    edited October 2006
    nero said:

vergeet het maar: van benzinemotor een dieselmotor maken :?
    Benzinemotor eruit, en dieselmotor erin, ja dat wel :wink:

GRoeten,
    Nero

ach ja die D5 motor van volvo is gebaseerd op de T5 benzine motor daarom de fantasietjes ;)
    edited October 2006
    tja,.... alles kan eigenlijk, maar alleen : wat zal je nog over hebben, en is dat nog in verhouding tot prijs van andere dieselmotor?

Nero
    edited October 2006
    BurnIt said:

Zeveneens said:

De koppakking hoef je niet te veranderen (ook niet na het vlakken). Een dunnere of dikkere pakking verandert helemaal niets aan de compressie verhouding.

Wat bedoel je met een verbrandingskamer in de pistons?? :?
    de meeste direct ingespoten diesels hebben een piston met een uitholling, en geen voorkamer. In die uitholling gebeurt de aanzet van de verbranding. (kleine compacte kamer, beperkt warmteverlies)
  • sauspasta PPO Burner
    edited November 2006
    Ze hebben jaren geleden een motor gebouwd met en "Robin"diesel moter.
    Die komen uit een generator set. Grotere jachten.

Er is nu een mooi project. Eva products www.dieselmotorfiets.nl

Niels
    edited November 2006
    sauspasta said:

Ze hebben jaren geleden een motor gebouwd met en "Robin"diesel moter.
    Die komen uit een generator set. Grotere jachten.

Er is nu een mooi project. Eva products www.dieselmotorfiets.nl

Niels

is hier reeds gepasseerd ;) maar mooi vind ik hem niet... maar das persoonlijk :)

de technologie die er in zit is wel TOP :)
  • Greggy PPO Burner
    edited November 2006
    nero said:

Hun stamcafé was de "buzestove" of "stovebuze" of zoiets.

Als Westvlaming kan ik zeggen dat "stovebuze" mij meer plausibel lijkt dan "buzestove" :D
    Stovebuze, betekent namelijk een kachelpijp. Stove = kachel, buze = buis.

Bij deze heb ik bijgedragen aan het ontcijferen van 1 van de moeilijkste dialecten in Vlaanderen ;-)
    edited November 2006
    ik ben ook West-Vlaming en het was wel degelijk juist wat ik typte.
    Het is genoemd naar een lange kachel in de vorm van een buis (leuvense stoof) die in het cafe stond. Vandaar de naam.

Baj de wei: ik spreek schitterend Brugs!! 8)

Groeten,
    Nero
  • BacchusBacchus PPO Burner
    edited January 2007
    Enfield (uit India) heeft een mooi dieseltje in het gamma.
    http://www.bikez.com/motorcycles/enfield_diesel_1997.php
    edited January 2007
    die is hier al meermaals gepasseerd inderdaad...
    Er is ook een duits bedrijf dat er een andere motor opzet. (een iets performantere, waardoor je ipv 80 ineens 100 km/h haalt :p )

en die moto met de smart CDI staat in de laatste Ingenieur.

Maar nog steeds geen moto tegen gekomen die ik echt mooi vind, die dieselt :'(
  • EdEd PPO Burner
    edited January 2007
    De ultieme PPO bike is......De Y2K 8). 320pk's en een giga koppel!!!

Is een motor met een turbine-helicoptermoter, loopt op diesel en zal vast ook op PPO lopen. Lijkt mij de ideale PPO promo bike (ik heb wel een A-rijbewijs, dus ben wel bereid om hem te rijden) :wink: .

Hou je vast bij het volgende filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=R-RQR4Ykq9E

Ed :idea:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Haha,

Lastig om dat koppel "voorzichtig" in de uitgaande bocht op de weg te houden.....

Wel mooi gemaakt!

Tim
  • edited January 2007
    DELETED
  • EdEd PPO Burner
    edited January 2007
    pjotter said:

denk ik terug aan vroeger: de dragraces in drachten .
    met Henk Vink ,die in die tijd alle records brak.

en dat was al spectakel

Yep, ook gezien op het vliegveld aldaar, maar dat ding liep op waterstof-peroxyde. De hoogblonde stoot erbij maakte het plaatje weer compleet :wink:

Voor de Y2K: Kost mij wel een 2e alsook een 3e hypotheek om dit ding voor 150.000 eurie op de weg te krijgen. Maar dan heb je ook wat.

Dit gevaarte was laatst op Discovery te bewonderen in een of ander top 10 programma (World's best bikes ofzo). Stond de Honda Camino niet op 1????

• Chicken PowerChicken Power Banned
    edited January 2007
    pjotter said:

Ed said:

, loopt op diesel en zal vast ook op PPO lopen.

.

moet ie eerst wel ff naar Nero om de pomp te vervroegen :lol: .
    Jaja, Nero ziet je aankomen met een RR gasturbine met 54000 tpm... .

Groet, Cp :P
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2007
    Naar ik hoor op dat filmpje, heeft het koppel "als eejn diesel" maar ovcer de brandstof wordt nieks gezegd...
    Dus dat is volgens mij eerder kerosine... en geen diesel.
  • ttinus PPO Burner
    edited January 2007
    lohmann heeft in de jaren 50 een mooi brommertje gemaakt op diesel
    http://www.marktplaza.nl/Lohmann-diesel-Hulpmotor-informatie-2460606.php
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited January 2007
    wodan said:

Naar ik hoor op dat filmpje, heeft het koppel "als eejn diesel" maar ovcer de brandstof wordt nieks gezegd...
    Dus dat is volgens mij eerder kerosine... en geen diesel.

Wij hebben niks aan onze oortjes Wodan, het was wat ik ook hoorde.

Maar het is zowel diesel als kerosine. Dus PPO zal niet echt een succes worden. Alhoewel die het op peterolium ook wel zal doen.

Hier de spec's:

http://www.marineturbine.com/motorsports.asp

Als helikoptermotor doet het me trouwens aan de Nederlandse Kolibrie denken, dat was een ram jet aan de uiteindes van de rotorbladen.

Liep op dezelfde brandstoffen.

Groet, Cp
    edited January 2007
    mooi is anders dat Y2K ding :s

en euh :) zuipen als een open riool zal dat ding ook wel kunnen :)

ik zocht eerder een zuinig alternatief ;)
  • Paul Siemons PPO Burner
    edited January 2007
    Zeveneens said:

mooi is anders dat Y2K ding :s

en euh :) zuipen als een open riool zal dat ding ook wel kunnen :)

ik zocht eerder een zuinig alternatief ;)

2 van deze AMT microturbines erop en je kan verder op diesel :lol: :lol:

Zijn zelfs van nederlandse makelij: http://www.amtjets.com/

Mvg,

Paul Siemons
    edited January 2007
    Dus voor de Pegasus HP (middel sterkste) geeft dat dan:

200km/h / 3,6 = 55 m/sec = 166 feet/sec
    167N stuwing (Thrust) geeft: (167*166)/550 = 50pk (zie quote hieronder)

Een beetje race motor heeft naar mijn mening toch wel 100pk nodig, dus je gebruikt minimal 2 microturbines.

450gr/min brandstofverbuik bij bijna max power geeft 55m/sec is 1km per 18 seconden, 18 seconden is ongeveer 1/3 minuut, dus deze motor zou per km ongeveer 150 gram brandstof gebruiken. Diesel weegt ongeveer 900 gram per liter. 166 ml dino. 1 liter/166 geeft dan een verbruik van 1:6........en je had 2 microturbines, dus eigenlijk 1:3!!

Ik hou het voorlopig bij de Saxo :mrgreen: , maar zou best een aan zo'n ding willen prusen, ombouwen op ppo en monteren op een Solex :lol:

Jet power varies with speed; the faster the car is moving, the more power the jet puts out. To find the horsepower, take the thrust, multiply it by the speed in feet per second and divide by 550. (One horsepower equals 550 foot-pounds per second.)

• ook jan PPO Burner
    edited January 2007
    er zijn kleine chinese dieselmotortjes te koop voor 100 euro, 6 pk ruim voldoende voor uw solex
    (wel met een halve container bestellen)
    zie website' www. made in china'
    in de antwerpes hogezchool gebruiken ze deze motortjes om proeven met plantenolie mee te doen, zijn zeer eenvoudig en kosten niks dus weinig risico bij het experimenteren( hoever je te ver kan gaan)
    edited January 2007
    Ook jan,

De link van de website is niet helemaal doorgekomen. Kun je die nog es posten?

Tim
  • ook jan PPO Burner
    edited January 2007
    gewoon googlen naar Made in china
    er zijn er verschillende

je kan on line bestellen op voorhand betalen en 6 maanden wachten
    maar naar ik hoor zeggen is de afhandeling correct.
    de chinese overheid waakt hierover.
    de levering gebeurt op de kade .
    let wel transport van container of pallet van de haven tot bij je thuis kan duurder zijn dan van china tot hier!
    ik heb zelf ooit nog tweedehandsauto's verscheept naar afrika, vandaar
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2007
    Tim said:

Ook jan,

Tim

Jan, bedoel je deze?? Made-in-china.com 6hp diesel engine
    edited January 2007
    Miglowie said:

Tim said:

Ook jan,

Tim

Jan, bedoel je deze?? Made-in-china.com 6hp diesel engine
    zo zijn er wel massa's te vinden denk ik :)
    ik ben momenteel een beetje aan't fantaseren over een super lichtgewicht moto met een kleine PPO motor :)
    edited January 2007
    Hey,

Die zou je wel kunnen gebruiken voor de moto, maar hij is wel luchtgekoeld.... :cry:

Tim
  • ook jan PPO Burner
    edited January 2007
    ik heb hier nog een Villiers 125cc staan 1947 met een defecte ontsteking.
    heb ook al zitten denken om daar een kleine diesel onder te hangen gewoon zonder versnellingen ;motor, v-riem ,ketting
    meer dan 60 moet dat voor mij niet gaan.
    edited January 2007
    Tim said:

Hey,

Die zou je wel kunnen gebruiken voor de moto, maar hij is wel luchtgekoeld.... :cry:

Tim

ik heb nog nooit anders dan luchtgekoelde moto's gehad dus what's the problem? :)

luchtkoeling is zowiezo toch lichter dan een watergekoeld systeem :)

'k heb al enkele motor'tjes gezien met 12pk :) wogen wel 48kg...
    maar alsk m'n best doe moet ik wel met een totaal van 60 a 70kg kunnen uitkomen... (alu frame etc)
    edited January 2007
    Zeveneens said:

ik heb nog nooit anders dan luchtgekoelde moto's gehad dus what's the problem? :)

maar alsk m'n best doe moet ik wel met een totaal van 60 a 70kg kunnen uitkomen... (alu frame etc)

met een kleine PPO motor

Verwarming ppo met een luchtkoeler is nog niet uitgevonden. Onmogelijk is het niet, maar wel lastig reguleren.

Tim
    edited January 2007
    Tim said:

Zeveneens said:

met een kleine PPO motor

Verwarming ppo met een luchtkoeler is nog niet uitgevonden. Onmogelijk is het niet, maar wel lastig reguleren.

Tim
    Is het niet iets dan om een stalen brandstofleiding tussen de koelvinnen van de kop te laten lopen?? Dan wordt de PPO toch enigszins voorverwarmd. Desnoods scherm je de voorkant iets af zodat het door de rijwind niet teveel afgekoeld wordt.
    edited January 2007
    Tim said:

Tim

lol, *klets tegen het voorhoofd* :)

detail vergeten :)
    verzin ik wel iets op... :) uitlaatgassen zijn ook warm en daar gebeurt nix mee...
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2007
    Ik zag net een stukje op disovery channel over een motor met een straalmotor die loopt op diesel. Met zijn 320PK haalt hij 400 km/u. Ze zijn leverbaar vanaf 185.000 euro. Ik weet alleen niet of je daar een nederlands kenteken op kan krijgen.
    Misschien een leuke uitdaging voor de gefortuneerde PPO-er?
    edited February 2007
    Ruud?? :D Als ie de BMW verkoopt, moet ie niet zo heel veel bijleggen denk?? :twisted:
    edited March 2007
    vandaag magazine van garagehouder gelezen.
    Stond iets leuks in :
    Binnen 2 maand zou een motor te koop moeten zijn (in belgie toch) die rijdt op waterstof!! Topsnelheid 80km/h en rijbereik van zo'n 160km.
    Tank (met waterstof) kan er zo uitgehaald worden en kun je in een bootje stoppen, of electrogeengroep, verwarming,...

Fantastische uitvinding toch! En eindelijk begint er voor de consument iets uit te rollen wat we kunnen gebruiken!!

Groeten,
    Nero
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited March 2007
    een paar jaar geleden heb ik in moto73 gelezen
    dat ze in het amercans leger rijden op een kawa kle diezel.

dit omdat het makelijker is voor de logistiek.
    dan hebben ze allen diezel nodig.

zou ook niet verkert zijn

gr
    dyssie
    edited June 2007
    Ik heb vorige week een kubota 3Cil van dichtbij kunnen bestuderen...

Die dingen blijken een lijnpomp te hebben...!!!
    Ideaal voor een dieselmoto lijkt me :lol: :lol:
    edited June 2007
    speciale lijnpomp.
    PFR-pomp
    Klein pompje in groot regelateurhuis.

Hierover heb ik al 1 en ander verteld.

Groeten,
    Nero
Sign In or Register to comment.