Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Fiat uno

benjamin PPO Newbie
edited October 2006 in Fiat/Iveco
Hallo,

ik heb een fiat uno diesel voor dagelijks verkeer.
kan ik zonder ombouw met een mix van diesel en ppo gaan rijden? en hoeveel percent dan? of is dat voor de zomer en winter niet hetzelfde.
ik probeer er zo goedkoop mogenlijk met te rijden dus ik wil geen pompbreuk ofzo.
Moet ik iets doen van ombouw ofzo (liefst zo weinig mogelijk), of zijn er dingen die essentieel zijn?

Groetjes, Benjamin

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Lees dit topic eens door: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?t=1502
    Kijk eerst eens bij Inleiding PPO en Algemene Techniek. Veel vragen zullen dan beantwoord worden.
  • benjamin PPO Newbie
    edited October 2006
    hey brownie, ik had het al gelezen hoor. toch bedankt van de reactie!
    alleen vond ik nergens concreet hoeveel percent je bij hoeveel graden mocht gebruiken. (ofwel hebk ik een misvatting) ik dacht dat sommige mensen toch zonder warmte wisselaar rondreden?????

Greetz, Benjamin
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    benjamin said:

hey brownie, ik had het al gelezen hoor. toch bedankt van de reactie!
    alleen vond ik nergens concreet hoeveel percent je bij hoeveel graden mocht gebruiken. (ofwel hebk ik een misvatting) ik dacht dat sommige mensen toch zonder warmte wisselaar rondreden?????

Greetz, Benjamin

zonder warmtewisselaar is voor geen enkele auto aan te raden...
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    In dit topic staat een mooie grafiek van de diktes van olieen bij verschillende temperaturen. Zolang de dikte onder 15 cSt blijft, zit je goed voor elke brandstofpomp. Maar bij lage temperatuur geldt dat dus alleen voor diesel eigenlijk. Onaangepast mengen kan wel, maar houdt het dan bij 25-50% PPO, afhankelijk van het merk brandstofpomp dat je hebt
Sign In or Register to comment.