Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Udo's ombouwidee voor de Corsa

udoudo Super Moderator
edited August 2007 in Opel
image
Een plaatje ter verduidelijking.
De ebay alles-in-1 oplossing heeft standaard geen plek voor de Toc. Die zou ik dus kunnen weglaten. De verdere setup klopt met de ebay oplossing.
De WT2 zou na de bovenste Sirai vlakbij de brandstofpomp kunnen.
Zie mijn vraag daarover: http://ppo.nu/viewtopic.php?p=15171#15171

Als er een Toc is moet de WT2 uit als er op diesel gereden wordt en de brandstof boven de 40 graden komt.
Koelwater dan tegen die tijd warm genoeg zijn voor omschakelen?

Ik heb wat rondgekeken in de motorruimte van de Corsa en achter de motor is denk ik wel wat plek.

Als iemand op een rijdbare afstand van Gorinchem zou kunnen assisteren bij inbouw en voorbereidingen (wil ook zelf veel doen!) dan lees ik dat graag!

Hmm. Gezien de opbouw van de oplossing gaan we denk ik zonder Toc. Ik heb er dus 1 over...
«134

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2006
    soapwater said:

udo said:

Udo: bij www.biopoel.de hebben ze een overzicht van de setjes die ze verkopen.

Ik ken ze. Ik had geen vraag.
    Ik wil alleen weten of die diesel-KGR zonder ontluchting wel kan.
    Ik heb een Kortgesloten retour zonder ontluchting! Werkt perfect, alleen zien dat je nergens lucht zuigt... Doorschijnende darmpjes zijn handig.
    Um, moet je je KGR ontluchten dan?? :mrgreen:
  • RubenbxRubenbx PPO Addict
    edited September 2006
    er kan lucht in komen, dus moet ie ontlucht worden, enkel, bij een goed systeem komt er weinig/geen lucht in dus is het ips niet nodig...
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Rubenbx said:

er kan lucht in komen, dus moet ie ontlucht worden, enkel, bij een goed systeem komt er weinig/geen lucht in dus is het ips niet nodig...

In de alles-in-1 opstelling zijn er maar twee aansluitingen die door mij te maken zijn aan de KGR-lus met diesel. De PPO-kant is met retour naar tank.
    Dus is te overzien?

Ik ga deze week bestellen denk ik.

Dan de bijkomende onderdelen uitzoeken die niet in de set zitten.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Hier de aangepaste tekening, met de WT2 na de Sirai:

image

Voor deze opstelling moet er dus licht verbouwd worden.
    Ik probeer nu de alles-in-1 oplossing te bestellen, de derde uit mijn lijstje eerder in dit draadje.
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited October 2006
    Deze vraag is vast al eerder gesteld over een dubbele retour:

Na een rit schakel je vlak voor je stopt weer over naar diesel.

Wat ga je doen om te voorkomen dat de PPO die voor, in en na de pomp in de leiding zit, retour naar je dieseltank gaat? Ik ga er namelijk van uit dat de kleppen gelijktijdig schakelen.
    Als oplossing zou ik dan proberen de magneetkleppen zo dicht mogelijk bij de pomp zetten om de PPO "vervuiling" in je dieseltank te beperken.

Ik ga er van uit dat de alles-in -1 set om praktische redenen niet altijd in de buurt van de pomp te plaatsen is. In mijn auto heb ik op ongeveer 60 cm van de pomp plaats. Daarmee heb je dus te maken met "slanglengte" met daarin PPO ( of diesel) die naar de verkeerde tank retour gaat...

Hoe los jij dit op?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Dit kun je heel simpel oplossen door en vertraagd opkomend relais te plaatsen in de stuurstoorm van je retour 3-weg klep. De tijd die hij moet vertragen na omschakelen moet je gaan meten, dan kun je het vertraagd relais hierop instellen.

Conrad art. 195901 - 89 (moet je zelf bouwen)
    of zoeken op "tijdrelais"

Cheers,
    Tim
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006

Deze vraag is vast al eerder gesteld over een dubbele retour:

Na een rit schakel je vlak voor je stopt weer over naar diesel.

Wat ga je doen om te voorkomen dat de PPO die voor, in en na de pomp in de leiding zit, retour naar je dieseltank gaat? Ik ga er namelijk van uit dat de kleppen gelijktijdig schakelen.

Ik niet gelezen over een vertraging, o.i.d. als oplossing hiervoor.
    Misschien staat er meer in de handleiding.
    In het ergste geval zal er dus een vertraging moeten komen om de PPO zoveel mogelijk naar de PPO-tank te spoelen waarna de diesel-KGR weer dicht gaat.
    Hoe zou ik dit eenvoudig kunnen implementeren?

Als oplossing zou ik dan proberen de magneetkleppen zo dicht mogelijk bij de pomp zetten om de PPO "vervuiling" in je dieseltank te beperken.

Dat is de eerste logische stap, inderdaad.

Ik ga er van uit dat de alles-in -1 set om praktische redenen niet altijd in de buurt van de pomp te plaatsen is. In mijn auto heb ik op ongeveer 60 cm van de pomp plaats. Daarmee heb je dus te maken met "slanglengte" met daarin PPO ( of diesel) die naar de verkeerde tank retour gaat...

Hoe los jij dit op?

In mijn Corsa C zit de pomp op/achter de motor, dus niet aan de kant van de radiator. De alles-in-1 set zou dus ook in die buurt opgehangen moeten worden. Dicht bij de kachelaansluitingen en de brandstofpomp, dus achter de motor, tegen de achterwand van de motorruimte.
    Zie:

image

en
    image
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Een beetje dezelfde indeling als bij mij he...
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    smul said:

Een beetje dezelfde indeling als bij mij he...

Hmmm. Advies is welkom! :D
    Ik den kdat het gewoon passen wordt als de alles-in-1 dinges hier is.

Ander aanzicht:

image
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited October 2006
    Luchtfilterhuis weghalen en vervangen door een kleinere versie. We rijden tenslotte niet in een woestijn. Heb je een prachtige plaats voor je alles-in-1...

Trouwens, het is een Opel he? Vroeger kon je de Opel Rekord diesel herkennen aan een bult op de motorkap, mischien kan je op de sloop een bultje decouperen uit een oude rekord en die op je corsa ppo popnagelen....
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006

Luchtfilterhuis weghalen en vervangen door een kleinere versie. We rijden tenslotte niet in een woestijn. Heb je een prachtige plaats voor je alles-in-1...

Trouwens, het is een Opel he? Vroeger kon je de Opel Rekord diesel herkennen aan een bult op de motorkap, mischien kan je op de sloop een bultje decouperen uit een oude rekord en die op je corsa ppo popnagelen....

in belgie mag zoiets niet, tenzij het een gehomologeerd tuningsonderdeel is en je speciale tuning keuring laat doen :roll: plaats creëren is hier dus niet zo eenvoudig :( én kostelijk...
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006

Popnagelen wil ik niet zo gauw en de aardige stroomlijn wil ik niet verstoren. :D
    Qua filter: waar vind ik een vervanger? Bij een tuner?
    En wat zijn de effecten van een kleiner filter?

Achter de motor past wellicht wel maar is een [i]rotplek[i/], naast het filter zou makkelijker zijn.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Udo,

Wellicht een enigzins onorthodox idee, maar heb je er ook al eens aan gedacht om je accu te verplaatsen. Bij veel Auto's, waaronder de mijne, is er al geeneens meer plek voor in de motorruimte. Misschien dat je heb onder de vorstoel kunt plaatsen, of zelfs in de kofferbak. Twee kabeltjes verleggen moet nou ook weer geen probleem zijn toch ?

Groetjes,
    Ingmar.

PS. Zit al 2 weken op een levering van de Hoogvliet te wachtten, heb jij al een bestelling gedaan ?
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    ingmar said:

Udo,

Wellicht een enigzins onorthodox idee, maar heb je er ook al eens aan gedacht om je accu te verplaatsen. Bij veel Auto's, waaronder de mijne, is er al geeneens meer plek voor in de motorruimte. Misschien dat je heb onder de vorstoel kunt plaatsen, of zelfs in de kofferbak. Twee kabeltjes verleggen moet nou ook weer geen probleem zijn toch ?

Groetjes,
    Ingmar.

PS. Zit al 2 weken op een levering van de Hoogvliet te wachtten, heb jij al een bestelling gedaan ?

alleen is enkele meters kabel een redelijk grote verliesfactor bij grote stromen. Je zal dan zeker dikke kabels moeten steken... (stel startstroom van 100A, als je daarbij een viertal meter kabel gaat tussenvoegen, dan verlies je daar gemakkelijk een hoop energie op)
    edited October 2006
    Zeveneens,

Natuurlijk heb je gelijk, echter de verliezen zijn ook weer niet zo groot hoor. Met de soortelijke weerstand van koper per mm2 van 0,0175 Ohm, betekent dit bij de door jouw aangegeven stroom een spanningsverlies hebt van 0,35 volt.
    Waarbij ik er vanuit ga dat je minimaal 20 mm2 als kabel gebruikt.
    Tot nu toe is het mij nog altijd gelukt om met dit caliber kabels een auto aan de praat te krijgen.

Gr. Ingmar
    edited October 2006

En wat zijn de effecten van een kleiner filter?

Geen, als je een filter pakt van K&N (http://www.knfilters.com) dan heb je beslist geen verlies en verkrijgbaar in vele maten en bij de betere autoshop.

Groeten,
    Tim
    edited October 2006
    Tim,

Heb ik ook wel eens naar gekeken, maar het nadeel is dat dit filter in de plaats komt van het origineel en zodoende geen ruimte oplevert omdat het filterhuis hetzelfde blijft. Tenzijn je natuurlijk een ander filterhuis monteert, maar daar ken ik eerlijk gezegd de mogelijkheden niet van.

Ingmar
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    ingmar said:

Tim,

Heb ik ook wel eens naar gekeken, maar het nadeel is dat dit filter in de plaats komt van het origineel en zodoende geen ruimte oplevert omdat het filterhuis hetzelfde blijft. Tenzijn je natuurlijk een ander filterhuis monteert, maar daar ken ik eerlijk gezegd de mogelijkheden niet van.

Dat is een belangrijk punt. De eventuele verbeterde motorloop is natuurlijk wel mooi meegenomen. :D

Qua alles-in-1: De WW onder de set uithalen maakt de zaak denk ik plat genoeg. Inbouwen achter de motor is lastiger maar als het eenmaal zit...
    ingmar said:

Nee. Ik heb nog een voorraad van Smul. Ik meng dus ik verbruik niet zo erg veel. Duurt nog wel ff. Als ik nodig heb zal ik contact opnemen!
    edited October 2006
    Udo,

Ik zit inmiddels aan mijn strategische voorraad, en heb ook de olie van Niek al verbruikt. Inmiddels heeft mij men toegezegd dat er donderdag weer 30 dozen zijn.

Gr. Ingmar
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Dus willen we eventueel een ander filerhuis voor mijn Corsa C. (plus filter natuurlijk)

Andere optie is het verplaatsen van de WW vanonder de alles-in-1 set.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Dit is nu een nieuw topic voor Udo. Voor de ebay alles in 1 oplossingen: http://www.ppo.nu/viewtopic.php?p=15385#15385
    edited October 2006

in de plaats komt van het origineel en zodoende geen ruimte oplevert

Nee, je kan je aanzuigbuis leggen waar je wilt, en dan een willekeurig K&N filter erop zetten, zolang het filteroppervlak maar even groot blijft al de opening van de aanzuigbuis. K&N filter hebben een "open karakteristiek", waardoor er nauwlijks drukverlies (dus flowverlies) optreed. En je kan ze uitwassen in speciaal spul, waardoor ie veel langer meegaat.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Tips:

Begin altijd op een Vrijdag morgen met de ombouw zodat Maandag morgen de wagen operationeel is. Of deze ombouw dan af is of niet is helemaal niet van belang.

Zorg ervoor dat je 100% alles op voorraad hebt, je zult zien dat je dan nog 5% mist.

voor Zaterdag 15.00 krijg je de laatste kans om spullen te kopen bij de Brezan ...

Koop een lekbak voor een wasmachine als lekbak onder je auto.

Koop van Midlock een setje aderknijpers, deze sluiten je koelwaterslangen af zodat je geen wisseling hoeft te doen.

Breng eerst de WW's aan en sluit dan het water erop aan.

Sluit dan pas de brandstof aan.

Begin dan met de electra.

Doe niets wat je niet zeker weet en werk in kleien stappen zodat je altijd met de auto weg kan rijden.

Drink geen alcohol tijdens de ombouw.

Zorg voor een boodschappenjongen cq derde hand cq geestelijkbijstaander.

groetjes aan Udo van de LD.

:wink:
    edited October 2006
    Tim said:

Nee, je kan je aanzuigbuis leggen waar je wilt, en dan een willekeurig K&N filter erop zetten, zolang het filteroppervlak maar even groot blijft al de opening van de aanzuigbuis. K&N filter hebben een "open karakteristiek", waardoor er nauwlijks drukverlies (dus flowverlies) optreed. En je kan ze uitwassen in speciaal spul, waardoor ie veel langer meegaat.
    En het gaat sportiever klinken :)
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Dank voor de tips!

Hier http://ppo.nu/viewtopic.php?t=1379 lees ik dat het opwarmen van diesel, zoals getekend in mijn vorige schema, niet zo'n goed idee is vanwege de smering.
    Klopt dat?
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Tim said:

K&N filters zijn te krijgen met filterbehuizing?
    Dank voor de tip, het zou weer een plek kunnen opleveren voor de montage van de set.
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Ik heb dat meer gehoord inderdaad, maar hoe ernstig het is weet ik niet. Ik heb zelf ook al een aantal keren een tank diesel leeggereden terwijl die wel door mijn WW ging. Geen problemen gehad, maar het is beter van niet waarschijnlijk. Alhoewel een dunnere vloeistof wel beter smeert lijkt me.
    edited October 2006
    Udo,

Hoe bedoel je filterbehuizing?

http://www.knfilters.com/

Dit is zonder behuizing, die knoop je gewoon op je bestaande aanzuigbuis, als dat tenminste is wat je bedoelt.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Tim said:

Udo,

Dit is zonder behuizing, die knoop je gewoon op je bestaande aanzuigbuis, als dat tenminste is wat je bedoelt.

Oh? En waarom zit er dan standaard zo'n plastic geval om wat ik denk dat het filter is? (links...) Is het tegen vocht of iets dergelijks?
    Er gaat vanaf die plastic doos een dikke buis richting blok en een buis naar de radiator toe zie ik op mijn foto's. Op de buis naar het blok zit nog een aansluiting met bedrading. Een klep of sensor?
    Morgen maar weer eens kijken hoe het daar zit.
    edited October 2006
    Udo,

zo'n plastic geval om wat ik denk dat het filter

Dit is idd het filterhuis. Bij motorfietsen (voornamelijk wegracers) heeft de box de funktie om de eerste drukval, bij gasgeven, op te vangen. Daardoor heb je geen dip als je plots de gas open trekt. Volgens mij hebben onze pk monsters niet echt last van dit verschijnsel, maar dat weet ik niet zeker. Wel weet ik dat een K&N filter een "open" karakteristiek heeft (herhaling), dus eigenlijk zou je sowieso geen drukval moeten hebben.

vanaf die plastic doos een dikke buis richting blok en een buis naar de radiator

Die pijp die je grille ingaat, is waarschijnlijk de aanzuigbuis. Deze gaat de grille in voor frisse lucht, verder niets.

De dikke buis die terug gaat de onderkant van het blok, geen idee, ben niet echt bekend met opel. Zou zeggen, volg hem eens.

Je zou het K&N filter kunnen plaatsen vlak na de klep/sensor.
    edited October 2006
    udo said:

Dank voor de tips!

Hier http://ppo.nu/viewtopic.php?t=1379 lees ik dat het opwarmen van diesel, zoals getekend in mijn vorige schema, niet zo'n goed idee is vanwege de smering.
    Klopt dat?

Ik merk wel dat wanneer ik noodgedwongen ff op diesel rijdt (ff geen tijd om te tanken, maar tank wel leeg en ik wil naar huis) bijvoorbeeld de topsnelheid een stuk minder is dan op ppo/dino mix (lees 10+km). Verder klinkt ie minder mooi, hij rammelt veel meer. Als ik dan ppo bij tank, trekt ie weer verder door en het rammelen is weg :)
    udo said:

Tim said:

Udo,

image

Dit is zonder behuizing, die knoop je gwoon op je bestaande aanzuigbuis, als dat tenminste is wat je bedoelt.

Oh? En waarom zit er dan standaard zo'n plastic geval om wat ik denk dat het filter is? (links...) Is het tegen vocht of iets dergelijks?
    Er gaat vanaf die plastic doos een dikke buis richting blok en een buis naar de radiator toe zie ik op mijn foto's. Op de buis naar het blok zit nog een aansluiting met bedrading. Een klep of sensor?
    Morgen maar weer eens kijken hoe het daar zit.
    De standaard filters zijn niet bestemd voor open gebruik. Daarnaast moet een luchtfilter lang meegaan en dan is vocht erin niet wenselijk. Dan heeft een doosje eromheen dus een plezierig effect. Wat daarvan weer een nadeel is (en waarom K&N dit niet gebruikt) dat je een extra weerstand creert omdat de lucht een extra lange weg af moet leggen door het huis en de buis richting je inlaat. Een K&N zet je bijna direct op je inlaat.

Wanneer is de ombouw gepland?? Nu dat ik gelezen heb dat je kan beschikken over een loodsje in de buurt moet er niks meer op tegen zijn toch??
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Miglowie said:

De standaard filters zijn niet bestemd voor open gebruik. Daarnaast moet een luchtfilter lang meegaan en dan is vocht erin niet wenselijk. Dan heeft een doosje eromheen dus een plezierig effect. Wat daarvan weer een nadeel is (en waarom K&N dit niet gebruikt) dat je een extra weerstand creert omdat de lucht een extra lange weg af moet leggen door het huis en de buis richting je inlaat. Een K&N zet je bijna direct op je inlaat.

Dat twijfelde ik ook over. Een passend huisje bij deze filters is ook ergens te krijgen? We nemen dan wel iets oversized zodat het zeker werkt.
    (geen intercooler en de inlaat zit origineel niet voor nix voor de radiateur)
    Miglowie said:

Wanneer is de ombouw gepland?? Nu dat ik gelezen heb dat je kan beschikken over een loodsje in de buurt moet er niks meer op tegen zijn toch??

Dat adresje is ongechecktmaar zou moeten kunnen.
    Ik ben nog inconclaaf met de leverancier van de alles-in-1. Er is momenteel weinig reactie.
    edited October 2006
    Om je K&N hoeft geen huisje omdat het filter anders van opzet is. (open noemen ze dat) Als het smerig is, kan je het met water uitwassen, ff drogen en klaar ben je.
  • Lord DrappoLord Drappo Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2006
    Rust in de tent ?

Hee Udo,

Hoe gaat de ombouw, ik had al wat fotos verwacht van de 1ste stappen ?
    Ik wordt wel een beetje duizelig van de hoeveelheid topics die je opent.

Nu zijn ze allemaal op slot en is je info nog verspreid ook, dus hoeveel auto's heb je ?

Hou dan alles in 1 topic, dan is het veel overzichterlijker of niet ?

Ik zit nu al maanden te wachten op de ombouw van 2 PPO junkies die nog nooit een liter hebben verstookt.

Die vakantie moet nu ondertussen wel voorbij zijn toch ?

Groet

Drappie
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    [quote=Lord Drappo]Rust in de tent ?
    Hier? Niet vaak. Altijd bezig.

Hoe gaat de ombouw, ik had al wat fotos verwacht van de 1ste stappen ?
    Ik wordt wel een beetje duizelig van de hoeveelheid topics die je opent.

Daar is toch al in ingegrepen? En op zich zijn die topics niet verkeerd.
    Het gaat om diverse stukjes info.
    En ombouwen kan pas als de spullen er zijn.

dus hoeveel auto's heb je ?

1

Hou dan alles in 1 topic, dan is het veel overzichterlijker of niet ?

Niet per C.

Ik zit nu al maanden te wachten op de ombouw van 2 PPO junkies die nog nooit een liter hebben verstookt.

Beschuldig je mij van niet stoken? :D
    Waar ik kan gooi ik er PPO bij. Zit nu boven de 20%.

Die vakantie moet nu ondertussen wel voorbij zijn toch ?

Vakantie voorbij? Nah. Ik heb zat dagen te verteren.
    Maandag werk ik weer maar er zitten nog minstens twee weekjes vrijaf in het vat. Tegen die tijd zijn de onderdelen compleet en is de APK net achter de rug.
    edited October 2006
    Gooi je je tank wanneer de Crossa warm is ff vol met ppo, komt ie ook met gemak door de roetkeuring heen :)
    edited October 2006
    Drappie:

2 PPO junkies die nog nooit een liter hebben verstookt.

Wie is je tweede Drappo?

Er is momenteel weinig reactie.

Hij is: of aan het ombouwen, of ook aan het vakantievieren!
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Miglowie said:

Gooi je je tank wanneer de Crossa warm is ff vol met ppo, komt ie ook met gemak door de roetkeuring heen :)

En start 'ie niet meer als de auto pas later aan de beurt is. (want afgekoeld)
    Ik heb nog geen roetproblemen gehoord.
    Gewoon goed onderhouden, ZBO bijmengen en af en toe de sporen geven. Moet toch genoeg zijn?
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2006
    udo said:

Miglowie said:

Gewoon goed onderhouden, ZBO bijmengen en af en toe de sporen geven. Moet toch genoeg zijn?
    Geen 100% er in doen. Je moet de goden niet verzoeken !!!

Ik breng mijn auto altijd op diesel naar de roetmeting. (zekeringen van de ppo er uit --> voorkomt gedrag nieuwsgierige monteur :wink: )
    edited October 2006
    BurnIt said:

udo said:

Miglowie said:

Geen 100% er in doen. Je moet de goden niet verzoeken !!!

Ik breng mijn auto altijd op diesel naar de roetmeting. (zekeringen van de ppo er uit --> voorkomt gedrag nieuwsgierige monteur :wink: )
    Ach tuurlijk start ie dan nog, udo. Je hoeft toch geen uren te wachten voor je eindelijk een keer aan de beurt ben?? Ik niet in ieder geval. Spreek een tijd af en dan ben ik er, word ik direct geholpen :)

Ben ik dan zo'n geluksvogel dat ie t gewoon op 100% doet, Burnit?? Het ding loopt prima, alleen de start is koud helemaal niks. Als ie warm is, loopt ie als een zonnetje.
  • BurnIt PPO Master
    edited October 2006
    Miglowie said:

Ben ik dan zo'n geluksvogel dat ie t gewoon op 100% doet, Burnit?? Het ding loopt prima, alleen de start is koud helemaal niks. Als ie warm is, loopt ie als een zonnetje.

Duh, dat doet elke auto wel :roll:

Het gaat alleen om de levensduur. Je moet geen problemen oplossen welke er niet zijn! Hij heeft nog nooit problemen met de roetkeuring gehad. (zou ook niet best zijn voor zo'n jonge auto) Wat valt er te winnen door je tank 100% te vullen zonder ombouw met alle risico's van dien???
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Daarom. Ik breng hem met het gewone mengsel van die dag. Wel rijd ik hem ff warm vooraf.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Update: ik heb een alles-in-1 set verworven. Nog ff de betaling regelen.
    edited October 2006
    Udo,

Welk e-bay object heb jij je handen op weten te leggen ?
    Heb zelf deze week twee sirai's kunnen kopen, allebei nieuw een voor 37,50 en een voor 53 Euro.

PS. De hoogvliet heeft gebeld en de dertig dozen staan klaar...Eindelijk.

Gr. Ingmar
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Ingmar,
    ingmar said:

Welk e-bay object heb jij je handen op weten te leggen ?
    Heb zelf deze week twee sirai's kunnen kopen, allebei nieuw een voor 37,50 en een voor 53 Euro.

Een set van de goedkoopste verkoper in mijn draadje (zie pagina 1) met Sirais. De postbank vindt zijn IBAN helaas niet goed.
    Gefeliciteerd met de Sirais!

Ik heb vlak voor de kerst weer vakantie maar kan tussentijds in de weekends aan de slag.
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    Miglowie said:

Om je K&N hoeft geen huisje omdat het filter anders van opzet is. (open noemen ze dat) Als het smerig is, kan je het met water uitwassen, ff drogen en klaar ben je.

Dus, afhankelijk van hoe de aanzuigopening voor de radiateur zit, zou ik de 'doos' met het filter door een buis kunnen vervangen en op de originele plaats van de aanzuigopening zo'n filter monteren?

Wordt weer eens kijken dus.
    edited October 2006
    udo said:

Miglowie said:

Dus, afhankelijk van hoe de aanzuigopening voor de radiateur zit, zou ik de 'doos' met het filter door een buis kunnen vervangen en op de originele plaats van de aanzuigopening zo'n filter monteren?

Wordt weer eens kijken dus.
    Sterker nog, je kan die doos met buis vervangen door een klein stukje buis met daarop het filter, dus dat hele stuk van je grill links, via de doos, achter je motor langs, en dan rechtsvoor ergens dat filter kan weg :) Ze hebben vaak ook wel passtukken voor auto x,y,z waarmee je aanvoer zo kort mogelijk wordt, maar toch nergens tegenaan klappert.
    edited October 2006
    udo said:

De postbank vindt zijn IBAN helaas niet goed.

Udo,

Waarvoor gebruik je geen Paypal, weet sinds deze week ook wat de postbank vraagt voor een internationale overschijving en daar wordt je niet vrolijk van.

Ingmar
  • udoudo Super Moderator
    edited October 2006
    ingmar said:

udo said:

De postbank vindt zijn IBAN helaas niet goed.

Waarvoor gebruik je geen Paypal, weet sinds deze week ook wat de postbank vraagt voor een internationale overschijving en daar wordt je niet vrolijk van.
    De verkoper biedt Paypal niet als betaalmogelijkheid.
    Paypal kost daarnaast nog geld.
    De postbank biedt gratis internationale overschrijvingen (onder voorwaarden).
    Update: Inmiddels is de betaling gedaan.
    edited October 2006
    Postbank gratis,

Ammehoela:

Internet 5 Euro
    Girotel 7 Euro

Overschrijvingskaarten 0,25 Euro.

Daarnaast zijn de voorwaarden dat het gratis is dat je kiest voor BEN (Benificiary) dan betaalt de ontvangende partij dus.
    Ook zijn er OUR(Udo betaalt, en dus niet gratis) en SHA(Shared 50/50%)

Dus hoezo gratis en paypal duur ?

Ingmar
This discussion has been closed.